Mies sanoi jättävänsä jos lihon! Mitä mieltä?
Kommentit (113)
Varmaan on monia ulkonäkömuutoksia joilla itse kunkin puoliso voisi järkyttää useita kommentoijia... Onko se rumat vaatteet, kaljuus, viikset, lävistyksiä naama täynnä, tatuoinnit, sininen tukka, kultahampaat, ei hampaita ollenkaan, hirveä bodaus.... Jne. Vai voitteko käsi sydämellä sanoa ettei mikään puolison ulkonäköön liittyvä muutos saisi teitä kavahtamaan?
Sellainen parisuhde, joka päättyy toisen lihomiseen tms. ulkoiseen seikkaan, ei ollut penninkään arvoinen alun perinkään. Ei kiitos. Mielestäni hyvä elämänkumppanuus perustuu rakkauteen, kunnioitukseen ja toisen hyväksymiseen, vähempi ei minulle käy.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:46"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:36"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:22"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:02"] Mä jättäisin tuollaisen miehen. Elämässä kun voi sattua kaikenlaista, ja joskus ulkonäkö voi muuttua radikaalisti ilman omaa syytä (esim. kortisoni tai mielialalääkkeet voivat nostaa painoa). Sitten kumppani jättää? Ei, en pystyisi enää jatkamaan suhdetta jos oma mies sanoisi noin. Tosin oma suhde kestänyt yli 20 vuotta ja painan 30 kiloa enemmän kuin tavatessa (ja olen lihonut ihan mässäämällä...). Mies rakastaa minua kuulemma aina vain enemmän. Sinäkin ansaitset parempaa! [/quote] No ei tääkään ole oikein sitä kumppania kohtaan. [/quote] Niin mikä? [/quote] Se, et mässää itsensä +30kg. Tietysti jos toinen tykkää, mut aika harvassa on sellaiset, joiden mielestä toinen on noin paljon isompana parmepi ku aiemmin. [/quote] Voi kultaseni, jos olen tavannut mieheni 16-vuotiaana jolloin painoin 51 kiloa, olisi mieheltä hieman epärealistista odottaa että näytän edelleen 20+ vuotta myöhemmin täysin samalta kuin silloin, eikö? En edelleenkään ole mitenkään valtavan lihava, painan n. 80 kiloa ja olen vain lievästi ylipainoinen ( olen 170 cm pitkä). Minulla on muuten myös riipputissit ja rakausarpia neljän lapsen + imetyksen jäljiltä. Mieheni naureskelee tuossa viereisellä sohvalla jutuillenne... :-) [/quote] Mitään syytä ei ole puhua toiselle noin alentuvasti. Kukaanhan ei sanonut (tietenkään!) että täytyy näyttää samalta vuosien kuluessa. Hyvä, jos olet tyytyväinen tilanteesi. Ja 20 vuotta on tosiaan pitkä aika. Itsellänkin on pitkä parisuhde takana ja painoa saman verran kuin aikoinaan. Kyllä mä ymmärrän niitä, joita ottaa päähän kun kumppani muuttuu radikaalisti. Ja hetkessä. Mun mielestä on ihan kunnioittavaa pitää itsestään huolta parisuhteessakin. [/quote] Alentuvasti?
[/quote]
"voi kultaseni"
[/quote] No[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:46"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:36"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:22"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:02"] Mä jättäisin tuollaisen miehen. Elämässä kun voi sattua kaikenlaista, ja joskus ulkonäkö voi muuttua radikaalisti ilman omaa syytä (esim. kortisoni tai mielialalääkkeet voivat nostaa painoa). Sitten kumppani jättää? Ei, en pystyisi enää jatkamaan suhdetta jos oma mies sanoisi noin. Tosin oma suhde kestänyt yli 20 vuotta ja painan 30 kiloa enemmän kuin tavatessa (ja olen lihonut ihan mässäämällä...). Mies rakastaa minua kuulemma aina vain enemmän. Sinäkin ansaitset parempaa! [/quote] No ei tääkään ole oikein sitä kumppania kohtaan. [/quote] Niin mikä? [/quote] Se, et mässää itsensä +30kg. Tietysti jos toinen tykkää, mut aika harvassa on sellaiset, joiden mielestä toinen on noin paljon isompana parmepi ku aiemmin. [/quote] Voi kultaseni, jos olen tavannut mieheni 16-vuotiaana jolloin painoin 51 kiloa, olisi mieheltä hieman epärealistista odottaa että näytän edelleen 20+ vuotta myöhemmin täysin samalta kuin silloin, eikö? En edelleenkään ole mitenkään valtavan lihava, painan n. 80 kiloa ja olen vain lievästi ylipainoinen ( olen 170 cm pitkä). Minulla on muuten myös riipputissit ja rakausarpia neljän lapsen + imetyksen jäljiltä. Mieheni naureskelee tuossa viereisellä sohvalla jutuillenne... :-) [/quote] Mitään syytä ei ole puhua toiselle noin alentuvasti. Kukaanhan ei sanonut (tietenkään!) että täytyy näyttää samalta vuosien kuluessa. Hyvä, jos olet tyytyväinen tilanteesi. Ja 20 vuotta on tosiaan pitkä aika. Itsellänkin on pitkä parisuhde takana ja painoa saman verran kuin aikoinaan. Kyllä mä ymmärrän niitä, joita ottaa päähän kun kumppani muuttuu radikaalisti. Ja hetkessä. Mun mielestä on ihan kunnioittavaa pitää itsestään huolta parisuhteessakin. [/quote] Alentuvasti?
[/quote]
"voi kultaseni"
[/quote] Jostain kumman syystä pidän sinua hyvin nuorena vielä....
Parempi olla lihomatta. Olisitko itse mennyt läskin kanssa naimisiin?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:29"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:21"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:08"]Mun mielestä on huijausta että toinen osapuoli lihoo suhteen aikana. Mies alkoi lihomaan, sanoin hänelle kohteliaasti että alkaa harrastamaan lisää liikuntaa ja katsomaan mitä syö. Mun mielestä lihominen on ihan perusteltu syy jättää. [/quote] No mitäs sitten jos sinulle tulee rintasyöpä ja rintasi poistetaan? Tokihan sekin on syy jättää, onhan yksirintainen nainen hemmetin ruma ja epäseksikäs... [/quote] Pikkasen eri asia sairastua ku mässäillä. En vertais noita kahta. Mikään pakko ei ole vetää ruokaa naamaan kaksin käsin. Sairastumiselle ei voi mitään [/quote] Miksi se on eri asia? Jos syy jättää toinen on lihomisen ulkonäkövaikutukset, mitä hemmetin merkitystä sillä on mikä on lihomisen syy? [/quote]No kun ei se ulkonäkö ole ainoastaan se pointti, vaan ettei kiinnosta pitää huolta itsestään enää. Sairastuminen ei ole omasta tahdosta kiinni, joten ei voi verrata. Itseäni ahdistaisi ettei kumppani piittaa terveydestään vaan antaa itsensä lihota, mikä on suuri terveysriski. [/quote] Höpöhöpö... Eli lihava saa olla, jos vain kuntoilee ahkerasti? ;-) Eivät läheskään kaikki hoikat "pidä huolta" itsestään, vaan juovat kahvia ja polttavat tupakkaa...
[/quote]Kyllä sen laihan treenaamaton ja huonosti syövän kroppa on yhtä sairas ja kamala kuin sen ylipainoisenkin joka ei treenaa ja syö huonosti. Mutta jos on ollut laiha ja treenannut, niin kyllä se kertoo jos siitä yhtäkkiä lihoat kun rupeat mässäilemään ja liikunta ei kiinnosta. Nyt oli kyse siitä kun lihoaa suhteean aikana. Ja toki on ylipainosia olemassa jotka on terveempiä kuin monet laihat.
[/quote]
Mitäs jos edelleen harrastaa aktiivisesti liikuntaa, mutta lihoo silti? Niinkin voi käydä. Ei tarvitse kuon syödä hieman yli kulutuksen, niin painoa kertyy hiljalleen. Silti voi olla ihan terve ja ok kunnossa.
t. BMI 27 nainen, joka liikkuu paljon, ei silti enää nuoruuden painossa
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:29"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:21"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:08"]Mun mielestä on huijausta että toinen osapuoli lihoo suhteen aikana. Mies alkoi lihomaan, sanoin hänelle kohteliaasti että alkaa harrastamaan lisää liikuntaa ja katsomaan mitä syö. Mun mielestä lihominen on ihan perusteltu syy jättää. [/quote] No mitäs sitten jos sinulle tulee rintasyöpä ja rintasi poistetaan? Tokihan sekin on syy jättää, onhan yksirintainen nainen hemmetin ruma ja epäseksikäs... [/quote] Pikkasen eri asia sairastua ku mässäillä. En vertais noita kahta. Mikään pakko ei ole vetää ruokaa naamaan kaksin käsin. Sairastumiselle ei voi mitään [/quote] Miksi se on eri asia? Jos syy jättää toinen on lihomisen ulkonäkövaikutukset, mitä hemmetin merkitystä sillä on mikä on lihomisen syy?
[/quote]No kun ei se ulkonäkö ole ainoastaan se pointti, vaan ettei kiinnosta pitää huolta itsestään enää. Sairastuminen ei ole omasta tahdosta kiinni, joten ei voi verrata. Itseäni ahdistaisi ettei kumppani piittaa terveydestään vaan antaa itsensä lihota, mikä on suuri terveysriski.
[/quote]
Ja antaa muutenkin sellaisen vaikutelman et pitää kumppania itsestäänselvyytenä. Surullista.
[/quote] Jos lihoo raskauden aikana, pitää kumppaniaan itsestäänselvyytenä? Jos sinä joudut raskaanakin punnitsemaan jokaisen suupalasi ettei mies jätä, se on surullista...
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:55"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:36"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:22"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:02"] Mä jättäisin tuollaisen miehen. Elämässä kun voi sattua kaikenlaista, ja joskus ulkonäkö voi muuttua radikaalisti ilman omaa syytä (esim. kortisoni tai mielialalääkkeet voivat nostaa painoa). Sitten kumppani jättää? Ei, en pystyisi enää jatkamaan suhdetta jos oma mies sanoisi noin. Tosin oma suhde kestänyt yli 20 vuotta ja painan 30 kiloa enemmän kuin tavatessa (ja olen lihonut ihan mässäämällä...). Mies rakastaa minua kuulemma aina vain enemmän. Sinäkin ansaitset parempaa! [/quote] No ei tääkään ole oikein sitä kumppania kohtaan. [/quote] Niin mikä? [/quote] Se, et mässää itsensä +30kg. Tietysti jos toinen tykkää, mut aika harvassa on sellaiset, joiden mielestä toinen on noin paljon isompana parmepi ku aiemmin. [/quote] Voi kultaseni, jos olen tavannut mieheni 16-vuotiaana jolloin painoin 51 kiloa, olisi mieheltä hieman epärealistista odottaa että näytän edelleen 20+ vuotta myöhemmin täysin samalta kuin silloin, eikö? En edelleenkään ole mitenkään valtavan lihava, painan n. 80 kiloa ja olen vain lievästi ylipainoinen ( olen 170 cm pitkä). Minulla on muuten myös riipputissit ja rakausarpia neljän lapsen + imetyksen jäljiltä. Mieheni naureskelee tuossa viereisellä sohvalla jutuillenne... :-) [/quote] Mitään syytä ei ole puhua toiselle noin alentuvasti. Kukaanhan ei sanonut (tietenkään!) että täytyy näyttää samalta vuosien kuluessa. Hyvä, jos olet tyytyväinen tilanteesi. Ja 20 vuotta on tosiaan pitkä aika. Itsellänkin on pitkä parisuhde takana ja painoa saman verran kuin aikoinaan. Kyllä mä ymmärrän niitä, joita ottaa päähän kun kumppani muuttuu radikaalisti. Ja hetkessä. Mun mielestä on ihan kunnioittavaa pitää itsestään huolta parisuhteessakin. [/quote] Se ulkonäkö voi muuttua radikaalisti ja nopeasti mistä tahansa syystä, ja silloin on aika ikävää jos suhde perustuu sille ulkonäölle. Ja minä EN ymmärrä miksi se ottaisi päähän. Mutta ilmeisesti määrittelen rakkauden hyvin eri tavalla kuin sinä... Kun en äkkiä keksi mitään sellaista muutosta kumppanini ulkonäössä joka minua hetkauttaisi. Samaa odotan itseä kohtaan ja vähempään en tyydy. Toki jos puoliso alkaisi sairaalloisen mäsäämisen joka uhkaisi henkeä, asia olisi toinen, mutta silloin kyse olisikin sairaudesta. Ja en todella jättäisi vaan tukisin...
[/quote]
Tää on just se ongelma näissä keskusteluissa, kun asia pitää vetää ääripäihin. Vaikka näkeekin hiukan vaivaa ulkonäkönsö suhteen ei tarkoita, että suhde perustuu ulkonäölle. Aloitetaan nyt siitä.
Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että on muutakin kuin se musta ja valkoinen. Varmaan sä haluat uskoa ihan tosissaan että sulla on joku parempi suhde ja aidompi määritelmä rakkaudelle. Ehkä niin ei kuitenkaan ole.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:29"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:21"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:08"]Mun mielestä on huijausta että toinen osapuoli lihoo suhteen aikana. Mies alkoi lihomaan, sanoin hänelle kohteliaasti että alkaa harrastamaan lisää liikuntaa ja katsomaan mitä syö. Mun mielestä lihominen on ihan perusteltu syy jättää. [/quote] No mitäs sitten jos sinulle tulee rintasyöpä ja rintasi poistetaan? Tokihan sekin on syy jättää, onhan yksirintainen nainen hemmetin ruma ja epäseksikäs... [/quote] Pikkasen eri asia sairastua ku mässäillä. En vertais noita kahta. Mikään pakko ei ole vetää ruokaa naamaan kaksin käsin. Sairastumiselle ei voi mitään [/quote] Miksi se on eri asia? Jos syy jättää toinen on lihomisen ulkonäkövaikutukset, mitä hemmetin merkitystä sillä on mikä on lihomisen syy? [/quote]No kun ei se ulkonäkö ole ainoastaan se pointti, vaan ettei kiinnosta pitää huolta itsestään enää. Sairastuminen ei ole omasta tahdosta kiinni, joten ei voi verrata. Itseäni ahdistaisi ettei kumppani piittaa terveydestään vaan antaa itsensä lihota, mikä on suuri terveysriski. [/quote] Höpöhöpö... Eli lihava saa olla, jos vain kuntoilee ahkerasti? ;-) Eivät läheskään kaikki hoikat "pidä huolta" itsestään, vaan juovat kahvia ja polttavat tupakkaa...
[/quote]Kyllä sen laihan treenaamaton ja huonosti syövän kroppa on yhtä sairas ja kamala kuin sen ylipainoisenkin joka ei treenaa ja syö huonosti. Mutta jos on ollut laiha ja treenannut, niin kyllä se kertoo jos siitä yhtäkkiä lihoat kun rupeat mässäilemään ja liikunta ei kiinnosta. Nyt oli kyse siitä kun lihoaa suhteean aikana. Ja toki on ylipainosia olemassa jotka on terveempiä kuin monet laihat.
[/quote]
Mitäs jos edelleen harrastaa aktiivisesti liikuntaa, mutta lihoo silti? Niinkin voi käydä. Ei tarvitse kuon syödä hieman yli kulutuksen, niin painoa kertyy hiljalleen. Silti voi olla ihan terve ja ok kunnossa.
t. BMI 27 nainen, joka liikkuu paljon, ei silti enää nuoruuden painossa
[/quote] Niinpä... Ei siihen mitään mässäämistä tarvita, vaan esim. yksi voileipä päivässä yli kulutuksen, ja tosiaan vanhetessa aineenvaihdunta hidastuu, eli aina pitäisi liikkua enemmän ja enemmän ja syödä vähemmän...
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:57"]Varmaan on monia ulkonäkömuutoksia joilla itse kunkin puoliso voisi järkyttää useita kommentoijia... Onko se rumat vaatteet, kaljuus, viikset, lävistyksiä naama täynnä, tatuoinnit, sininen tukka, kultahampaat, ei hampaita ollenkaan, hirveä bodaus.... Jne. Vai voitteko käsi sydämellä sanoa ettei mikään puolison ulkonäköön liittyvä muutos saisi teitä kavahtamaan?
[/quote] Voin.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:00"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:46"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:36"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:22"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:02"] Mä jättäisin tuollaisen miehen. Elämässä kun voi sattua kaikenlaista, ja joskus ulkonäkö voi muuttua radikaalisti ilman omaa syytä (esim. kortisoni tai mielialalääkkeet voivat nostaa painoa). Sitten kumppani jättää? Ei, en pystyisi enää jatkamaan suhdetta jos oma mies sanoisi noin. Tosin oma suhde kestänyt yli 20 vuotta ja painan 30 kiloa enemmän kuin tavatessa (ja olen lihonut ihan mässäämällä...). Mies rakastaa minua kuulemma aina vain enemmän. Sinäkin ansaitset parempaa! [/quote] No ei tääkään ole oikein sitä kumppania kohtaan. [/quote] Niin mikä? [/quote] Se, et mässää itsensä +30kg. Tietysti jos toinen tykkää, mut aika harvassa on sellaiset, joiden mielestä toinen on noin paljon isompana parmepi ku aiemmin. [/quote] Voi kultaseni, jos olen tavannut mieheni 16-vuotiaana jolloin painoin 51 kiloa, olisi mieheltä hieman epärealistista odottaa että näytän edelleen 20+ vuotta myöhemmin täysin samalta kuin silloin, eikö? En edelleenkään ole mitenkään valtavan lihava, painan n. 80 kiloa ja olen vain lievästi ylipainoinen ( olen 170 cm pitkä). Minulla on muuten myös riipputissit ja rakausarpia neljän lapsen + imetyksen jäljiltä. Mieheni naureskelee tuossa viereisellä sohvalla jutuillenne... :-) [/quote] Mitään syytä ei ole puhua toiselle noin alentuvasti. Kukaanhan ei sanonut (tietenkään!) että täytyy näyttää samalta vuosien kuluessa. Hyvä, jos olet tyytyväinen tilanteesi. Ja 20 vuotta on tosiaan pitkä aika. Itsellänkin on pitkä parisuhde takana ja painoa saman verran kuin aikoinaan. Kyllä mä ymmärrän niitä, joita ottaa päähän kun kumppani muuttuu radikaalisti. Ja hetkessä. Mun mielestä on ihan kunnioittavaa pitää itsestään huolta parisuhteessakin. [/quote] Alentuvasti? [/quote] "voi kultaseni" [/quote] No[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:46"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:36"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:22"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:02"] Mä jättäisin tuollaisen miehen. Elämässä kun voi sattua kaikenlaista, ja joskus ulkonäkö voi muuttua radikaalisti ilman omaa syytä (esim. kortisoni tai mielialalääkkeet voivat nostaa painoa). Sitten kumppani jättää? Ei, en pystyisi enää jatkamaan suhdetta jos oma mies sanoisi noin. Tosin oma suhde kestänyt yli 20 vuotta ja painan 30 kiloa enemmän kuin tavatessa (ja olen lihonut ihan mässäämällä...). Mies rakastaa minua kuulemma aina vain enemmän. Sinäkin ansaitset parempaa! [/quote] No ei tääkään ole oikein sitä kumppania kohtaan. [/quote] Niin mikä? [/quote] Se, et mässää itsensä +30kg. Tietysti jos toinen tykkää, mut aika harvassa on sellaiset, joiden mielestä toinen on noin paljon isompana parmepi ku aiemmin. [/quote] Voi kultaseni, jos olen tavannut mieheni 16-vuotiaana jolloin painoin 51 kiloa, olisi mieheltä hieman epärealistista odottaa että näytän edelleen 20+ vuotta myöhemmin täysin samalta kuin silloin, eikö? En edelleenkään ole mitenkään valtavan lihava, painan n. 80 kiloa ja olen vain lievästi ylipainoinen ( olen 170 cm pitkä). Minulla on muuten myös riipputissit ja rakausarpia neljän lapsen + imetyksen jäljiltä. Mieheni naureskelee tuossa viereisellä sohvalla jutuillenne... :-) [/quote] Mitään syytä ei ole puhua toiselle noin alentuvasti. Kukaanhan ei sanonut (tietenkään!) että täytyy näyttää samalta vuosien kuluessa. Hyvä, jos olet tyytyväinen tilanteesi. Ja 20 vuotta on tosiaan pitkä aika. Itsellänkin on pitkä parisuhde takana ja painoa saman verran kuin aikoinaan. Kyllä mä ymmärrän niitä, joita ottaa päähän kun kumppani muuttuu radikaalisti. Ja hetkessä. Mun mielestä on ihan kunnioittavaa pitää itsestään huolta parisuhteessakin. [/quote] Alentuvasti? [/quote] "voi kultaseni" [/quote] Jostain kumman syystä pidän sinua hyvin nuorena vielä....
[/quote]
Vaikka olisi 15 v, tuo on silti alentuva tyyli puhutella toista ihmistä :)
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:45"]
[/quote] Miksi kaikkien pitäisi olla hoikkia ja urheilullisia?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:00"]Parempi olla lihomatta. Olisitko itse mennyt läskin kanssa naimisiin?
[/quote] Olisin, jos rakastaisin häntä.
Sairaudet asia erikseen (esim. masentunutta ei välttämättä paino hirveästi kiinnosta), mutta kukaan ei kyllä edes vanhetessaan liho itsestään, koska läskiä ei muodostu tyhjästä. Eikä sen ehkäisemiseen tarvita liikuntaa.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:59"]
Sellainen parisuhde, joka päättyy toisen lihomiseen tms. ulkoiseen seikkaan, ei ollut penninkään arvoinen alun perinkään. Ei kiitos. Mielestäni hyvä elämänkumppanuus perustuu rakkauteen, kunnioitukseen ja toisen hyväksymiseen, vähempi ei minulle käy.
[/quote]Yleensä lihomiseen liittyy muutakin, henkisiä asioita. Ketään tuskin pelkän ulkonäön takia alkaa seurustelemaan. Jollekkin treenaavalle parsikunnalle toisen treeni-innon lopahtaminen voi olla iso juttu. Tai moni ketä on kerännyt ylipainoa seuraa myös itsetunnon lasku ja sitä kautta seksin lopahdus, joka pidemmän päälle alkaa myös hiertää suhdetta. Monen täällä kannattaisi myös avartaa katsetta mustavalkoisesta ajattelutyylistä.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:55"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:36"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:22"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:02"] Mä jättäisin tuollaisen miehen. Elämässä kun voi sattua kaikenlaista, ja joskus ulkonäkö voi muuttua radikaalisti ilman omaa syytä (esim. kortisoni tai mielialalääkkeet voivat nostaa painoa). Sitten kumppani jättää? Ei, en pystyisi enää jatkamaan suhdetta jos oma mies sanoisi noin. Tosin oma suhde kestänyt yli 20 vuotta ja painan 30 kiloa enemmän kuin tavatessa (ja olen lihonut ihan mässäämällä...). Mies rakastaa minua kuulemma aina vain enemmän. Sinäkin ansaitset parempaa! [/quote] No ei tääkään ole oikein sitä kumppania kohtaan. [/quote] Niin mikä? [/quote] Se, et mässää itsensä +30kg. Tietysti jos toinen tykkää, mut aika harvassa on sellaiset, joiden mielestä toinen on noin paljon isompana parmepi ku aiemmin. [/quote] Voi kultaseni, jos olen tavannut mieheni 16-vuotiaana jolloin painoin 51 kiloa, olisi mieheltä hieman epärealistista odottaa että näytän edelleen 20+ vuotta myöhemmin täysin samalta kuin silloin, eikö? En edelleenkään ole mitenkään valtavan lihava, painan n. 80 kiloa ja olen vain lievästi ylipainoinen ( olen 170 cm pitkä). Minulla on muuten myös riipputissit ja rakausarpia neljän lapsen + imetyksen jäljiltä. Mieheni naureskelee tuossa viereisellä sohvalla jutuillenne... :-) [/quote] Mitään syytä ei ole puhua toiselle noin alentuvasti. Kukaanhan ei sanonut (tietenkään!) että täytyy näyttää samalta vuosien kuluessa. Hyvä, jos olet tyytyväinen tilanteesi. Ja 20 vuotta on tosiaan pitkä aika. Itsellänkin on pitkä parisuhde takana ja painoa saman verran kuin aikoinaan. Kyllä mä ymmärrän niitä, joita ottaa päähän kun kumppani muuttuu radikaalisti. Ja hetkessä. Mun mielestä on ihan kunnioittavaa pitää itsestään huolta parisuhteessakin. [/quote] Se ulkonäkö voi muuttua radikaalisti ja nopeasti mistä tahansa syystä, ja silloin on aika ikävää jos suhde perustuu sille ulkonäölle. Ja minä EN ymmärrä miksi se ottaisi päähän. Mutta ilmeisesti määrittelen rakkauden hyvin eri tavalla kuin sinä... Kun en äkkiä keksi mitään sellaista muutosta kumppanini ulkonäössä joka minua hetkauttaisi. Samaa odotan itseä kohtaan ja vähempään en tyydy. Toki jos puoliso alkaisi sairaalloisen mäsäämisen joka uhkaisi henkeä, asia olisi toinen, mutta silloin kyse olisikin sairaudesta. Ja en todella jättäisi vaan tukisin...
[/quote]
Tää on just se ongelma näissä keskusteluissa, kun asia pitää vetää ääripäihin. Vaikka näkeekin hiukan vaivaa ulkonäkönsö suhteen ei tarkoita, että suhde perustuu ulkonäölle. Aloitetaan nyt siitä.
Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että on muutakin kuin se musta ja valkoinen. Varmaan sä haluat uskoa ihan tosissaan että sulla on joku parempi suhde ja aidompi määritelmä rakkaudelle. Ehkä niin ei kuitenkaan ole.
[/quote] No kyllä minun mielestäni on, ja se on minun mielipiteeni. Sinä voit ihan vapaasti olla toista mieltä. Ei se ole minulta pois, jos muut pariskunnat vahtivat toistensa painoa.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:41"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:29"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:21"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:08"]Mun mielestä on huijausta että toinen osapuoli lihoo suhteen aikana. Mies alkoi lihomaan, sanoin hänelle kohteliaasti että alkaa harrastamaan lisää liikuntaa ja katsomaan mitä syö. Mun mielestä lihominen on ihan perusteltu syy jättää. [/quote] No mitäs sitten jos sinulle tulee rintasyöpä ja rintasi poistetaan? Tokihan sekin on syy jättää, onhan yksirintainen nainen hemmetin ruma ja epäseksikäs... [/quote] Pikkasen eri asia sairastua ku mässäillä. En vertais noita kahta. Mikään pakko ei ole vetää ruokaa naamaan kaksin käsin. Sairastumiselle ei voi mitään [/quote] Miksi se on eri asia? Jos syy jättää toinen on lihomisen ulkonäkövaikutukset, mitä hemmetin merkitystä sillä on mikä on lihomisen syy? [/quote]No kun ei se ulkonäkö ole ainoastaan se pointti, vaan ettei kiinnosta pitää huolta itsestään enää. Sairastuminen ei ole omasta tahdosta kiinni, joten ei voi verrata. Itseäni ahdistaisi ettei kumppani piittaa terveydestään vaan antaa itsensä lihota, mikä on suuri terveysriski. [/quote] Ja antaa muutenkin sellaisen vaikutelman et pitää kumppania itsestäänselvyytenä. Surullista. [/quote] Jos lihoo raskauden aikana, pitää kumppaniaan itsestäänselvyytenä? Jos sinä joudut raskaanakin punnitsemaan jokaisen suupalasi ettei mies jätä, se on surullista...
[/quote]
Mun mies ei ole esittänyt mulle mitään ultimatumeja. Haluan vaan itse olla häntä varten kaunis. Kyllä mä tiedä, että se on hänelle mieluisaa, vaikka kehuikin silloinkin kun olin isompi raskaana ja sen jälkeenkin. Kukapa ei tykkäsi omasta puolisosta terveemmän ja paremman näköisenä jos muuten on sama ihminen kyseessä. Mitään en joutunut uhraamaan, päinvastoin! Sain itsekin paremman mielen ja uutta energiaa. Ei se ole aina niin, että jos pitää ulkonäöstä huolta on pinnallinen ihminen, jonka parisuhde on vailla aitoa rakkautta.
On ihan aiheellista huomauttaa, ettei jää katselemaan mitään ryhävalasta joka suhteen aikana lihoo yli 20 kiloo. Muutama lisäkiloa ei vielä venettä upota ja myös sairauksien aihuttama lihavuus on eri asia. Tarrkoitankin nyt sellaista ihan tahallista itsensä turvottamista ylenpalttisella herkuttelulla ja liikkumattomuudellaan. Läskiä ihmistä ei tarvii suhteessa sietää. Pätee niin miehiin kuin naisiin!!
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:13"]
On ihan aiheellista huomauttaa, ettei jää katselemaan mitään ryhävalasta joka suhteen aikana lihoo yli 20 kiloo. Muutama lisäkiloa ei vielä venettä upota ja myös sairauksien aihuttama lihavuus on eri asia. Tarrkoitankin nyt sellaista ihan tahallista itsensä turvottamista ylenpalttisella herkuttelulla ja liikkumattomuudellaan. Läskiä ihmistä ei tarvii suhteessa sietää. Pätee niin miehiin kuin naisiin!!
[/quote]
19,5 kiloa saa lihoa, muttei 20,5? Rakkaus kuolee siinä 20kg rajalla sinulle? Aamupunnitus aamutoimien jälkeen ja jos 20 rikki niin joutuu ulos sinun BB talosta?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:03"]
[/quote]
Tää on just se ongelma näissä keskusteluissa, että joku tulee tänne vouhottamaan ihan omia juttujaan, jotka eivät edes kovin etäisesti liity avauksen.
Kerropa nyt vaikka, mitä mieltä olet ap:n tilanteesta? Onko ihan ok että mies uhkaa erolla jos nainen lihoo esim. raskauden aikana? Onko ok ja ihan vain niitä harmaan sävyjä parisuhteessa?
Itse olen sitä mieltä että aivan perseestä tuollainen uhkailu. En kuuntelis. (Joo, ja ennen kuin tuutte läskiksi haukkumaan, bmi mulla on 20,3. Mutta ekan raskauden aikana painoni nousi yli 20 kiloa, olis siinä kohtaa vissiin sitten tuommoinen ukko lähtenyt litomaan... Reilua hei.)
Runsas ylipaino on ihan sairaus vaikka olisi mässäolemällä kerrytetty. Sairaus sekin on.
Jätetäänkö anoreetikkokin heti?