Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies sanoi jättävänsä jos lihon! Mitä mieltä?

Vierailija
17.05.2015 |

Tulipas paha mieli :( 3,5v oltu yhdessä

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:22"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:02"] Mä jättäisin tuollaisen miehen. Elämässä kun voi sattua kaikenlaista, ja joskus ulkonäkö voi muuttua radikaalisti ilman omaa syytä (esim. kortisoni tai mielialalääkkeet voivat nostaa painoa). Sitten kumppani jättää? Ei, en pystyisi enää jatkamaan suhdetta jos oma mies sanoisi noin. Tosin oma suhde kestänyt yli 20 vuotta ja painan 30 kiloa enemmän kuin tavatessa (ja olen lihonut ihan mässäämällä...). Mies rakastaa minua kuulemma aina vain enemmän. Sinäkin ansaitset parempaa! [/quote] No ei tääkään ole oikein sitä kumppania kohtaan. [/quote] Niin mikä?

[/quote]

Se, et mässää itsensä +30kg. Tietysti jos toinen tykkää, mut aika harvassa on sellaiset, joiden mielestä toinen on noin paljon isompana parmepi ku aiemmin.

Vierailija
42/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:21"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:08"]Mun mielestä on huijausta että toinen osapuoli lihoo suhteen aikana. Mies alkoi lihomaan, sanoin hänelle kohteliaasti että alkaa harrastamaan lisää liikuntaa ja katsomaan mitä syö. Mun mielestä lihominen on ihan perusteltu syy jättää. [/quote] No mitäs sitten jos sinulle tulee rintasyöpä ja rintasi poistetaan? Tokihan sekin on syy jättää, onhan yksirintainen nainen hemmetin ruma ja epäseksikäs...

[/quote]

Pikkasen eri asia sairastua ku mässäillä. En vertais noita kahta. Mikään pakko ei ole vetää ruokaa naamaan kaksin käsin. Sairastumiselle ei voi mitään 
[/quote] Miksi se on eri asia? Jos syy jättää toinen on lihomisen ulkonäkövaikutukset, mitä hemmetin merkitystä sillä on mikä on lihomisen syy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:19"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:16"]

Jos ukuli esittää ultimaatumin, se on huono ukuli. Viisas nainen miettii tarkkaan haluaako jatkaa huonon ukulin kanssa. Jos ei, huono ukuli mäkeen ja uusi ukuli hakuseen. Uuden ukulin kanssa hyvää ruokaa ja lisää kiloja jos on tullakseen. Huonolle ukulille naisen luuranko lahjaksi.

Ukuli

[/quote]

Osta ukulele ja soita serenadi. 

[/quote]

Jos ukuli soittaisi serenadin, se olisi vapaalle naiselle. Varatuille ei soiteta serenadeja, paitsi jos on huono ukuli. Hyvä ukuli saa serenadistaan ruusun ja suukon. Huonolle ukulille musta silmä.

Ukuli

Vierailija
44/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:22"]Mun mielestä on ihan kunniottavaa kumppaniakin ajatellen pitää itsestään huolta. Ja toki pitää myös niitä muutoksia kuitenkin sen toisen osapuolen hyväksyä. Mut ihan totta, monesti ihmiset läsähtää suhteessa. Sit kun ero koittaa, niin aletaan taas panostamaan, kun täytyy taas löytää rinnalle joku höynäytettävä. Se ei ole reilua. Kompromisseja, kompromisseja ihmiset... [/quote] Höynäytettävä? Oikeasti? Ilmeisesti tällaisia ihmisiä on olemassa joille ulkonäkö = rakkaus ja parisuhde. Eipä käy kateeksi...

[/quote]

Missäs kohtaa mä tuollaista väitin et ulkonäkö on kaikki kaikessa? Nimenomaan kompromisseja yritin korostaa... Ei menny perille.

Vierailija
45/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:22"]Mutta miettikää sellaista puolta että mies (tai nainen) rakastuu aktiiviseen naiseen, joka pitää huolta kropastaan. Vuosien jälkeen alkaakin sohvalla löhöily ja mättäminen kiinnostamaan enemmän ja ulkonäkökin muuuttuu sen saatossa. Mies ei löydä enää kiinnostuksen kohteita naisen kanssa kun ei enää kiinnosta liikunta tai muut aktiviteetit, silmääkään nainen ei enää miellytä niin paljon kuin ennen ja kaikki tämä johtuu naisen omista valinnoista. Eri asia olisi jos sairastuuu ja sen takia lihoo tai ei voi harrastaa enää niiin aktiivisesti. Nainen on muuttunut ja eri ihminen kuin miehen rakastuessaan ja miestä näin ollen alkaa kiinnostamaan muut naiset, niin miksi ei suosiolla eroisi jos kokee ettei viihdy suhteessa. En itsekkään jaksaisi katsoa laiskaa ja kaljaa kittaavaa miestä, kun alunperin kiinnostuin miehestä hänen terveellisen elämäntavan takia ja ihmisestä joka oli aktiivinen liikunnan suhteen. Nyt en siis väitä että tämä olisi ainut kriteeri, toki ihmisessä pitää muutakin olla, mutta saiko joku mun pointista kiinni vai olenko myös todella pinnallinen ajattelija? Toki on törkeää suoraan sanoa noin, mutta ei miehet välillä ajattele mitä suustaan päästää :) [/quote] Miten se lopulta on eri asia johtuuko jokin muutos sairaudesta vai " laiskuudesta"? Jos lopputulos on sama. Sairauden vuoksi lihonut nainenko on kauniimpi kuin "laiskuuden" vuoksi lihonut? Tekopyhää..

[/quote]

No mun mielestä sillä on tosi paljon merkitystä onko laiska ja piittaamaton vai sairas. Sairastuessa menee yleensä koko elämän prioriteetit uusiksi ja se on poikkeuksellinen tilanne. Sen sijaan, jos ei arjessa jaksa yhtään nähdä vaivaa itsensä ja samalla parisuhteen eteen, ni kyllä se kertoo ihmisestä. Ylipainokin on terveysriski, joten se voi johtaa koko perheelle koituvia ongelmia. Saati mitä mallia lapset saa

Vierailija
46/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:25"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:21"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:08"]Mun mielestä on huijausta että toinen osapuoli lihoo suhteen aikana. Mies alkoi lihomaan, sanoin hänelle kohteliaasti että alkaa harrastamaan lisää liikuntaa ja katsomaan mitä syö. Mun mielestä lihominen on ihan perusteltu syy jättää. [/quote] No mitäs sitten jos sinulle tulee rintasyöpä ja rintasi poistetaan? Tokihan sekin on syy jättää, onhan yksirintainen nainen hemmetin ruma ja epäseksikäs...

[/quote]

Pikkasen eri asia sairastua ku mässäillä. En vertais noita kahta. Mikään pakko ei ole vetää ruokaa naamaan kaksin käsin. Sairastumiselle ei voi mitään 

[/quote]

Aika harva lihominen johtuu kaksin käsin mässäilystä. Osa lihomisista johtuu siitäkin, että hormonitoiminta menee sekaisin pillereistä, jotka aloitetaan suhteen alussa. Jollain alkaa istumatyö valimistumisen jälkeen. Joku ei ehdi urheilla lasten ja työn ristitulessa. Joku sairastuu. Joku vaan laiskistuu ja ahmii. Syitä aika monia. 

Vierailija
47/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:22"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:02"] Mä jättäisin tuollaisen miehen. Elämässä kun voi sattua kaikenlaista, ja joskus ulkonäkö voi muuttua radikaalisti ilman omaa syytä (esim. kortisoni tai mielialalääkkeet voivat nostaa painoa). Sitten kumppani jättää? Ei, en pystyisi enää jatkamaan suhdetta jos oma mies sanoisi noin. Tosin oma suhde kestänyt yli 20 vuotta ja painan 30 kiloa enemmän kuin tavatessa (ja olen lihonut ihan mässäämällä...). Mies rakastaa minua kuulemma aina vain enemmän. Sinäkin ansaitset parempaa! [/quote] No ei tääkään ole oikein sitä kumppania kohtaan. [/quote] Niin mikä?

[/quote]

Se, et mässää itsensä +30kg. Tietysti jos toinen tykkää, mut aika harvassa on sellaiset, joiden mielestä toinen on noin paljon isompana parmepi ku aiemmin.
[/quote] Voi kultaseni, jos olen tavannut mieheni 16-vuotiaana jolloin painoin 51 kiloa, olisi mieheltä hieman epärealistista odottaa että näytän edelleen 20+ vuotta myöhemmin täysin samalta kuin silloin, eikö? En edelleenkään ole mitenkään valtavan lihava, painan n. 80 kiloa ja olen vain lievästi ylipainoinen ( olen 170 cm pitkä). Minulla on muuten myös riipputissit ja rakausarpia neljän lapsen + imetyksen jäljiltä. Mieheni naureskelee tuossa viereisellä sohvalla jutuillenne... :-)

Vierailija
48/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:22"]Mutta miettikää sellaista puolta että mies (tai nainen) rakastuu aktiiviseen naiseen, joka pitää huolta kropastaan. Vuosien jälkeen alkaakin sohvalla löhöily ja mättäminen kiinnostamaan enemmän ja ulkonäkökin muuuttuu sen saatossa. Mies ei löydä enää kiinnostuksen kohteita naisen kanssa kun ei enää kiinnosta liikunta tai muut aktiviteetit, silmääkään nainen ei enää miellytä niin paljon kuin ennen ja kaikki tämä johtuu naisen omista valinnoista. Eri asia olisi jos sairastuuu ja sen takia lihoo tai ei voi harrastaa enää niiin aktiivisesti. Nainen on muuttunut ja eri ihminen kuin miehen rakastuessaan ja miestä näin ollen alkaa kiinnostamaan muut naiset, niin miksi ei suosiolla eroisi jos kokee ettei viihdy suhteessa. En itsekkään jaksaisi katsoa laiskaa ja kaljaa kittaavaa miestä, kun alunperin kiinnostuin miehestä hänen terveellisen elämäntavan takia ja ihmisestä joka oli aktiivinen liikunnan suhteen. Nyt en siis väitä että tämä olisi ainut kriteeri, toki ihmisessä pitää muutakin olla, mutta saiko joku mun pointista kiinni vai olenko myös todella pinnallinen ajattelija? Toki on törkeää suoraan sanoa noin, mutta ei miehet välillä ajattele mitä suustaan päästää :) [/quote] Miten se lopulta on eri asia johtuuko jokin muutos sairaudesta vai " laiskuudesta"? Jos lopputulos on sama. Sairauden vuoksi lihonut nainenko on kauniimpi kuin "laiskuuden" vuoksi lihonut? Tekopyhää..

[/quote]

No mun mielestä sillä on tosi paljon merkitystä onko laiska ja piittaamaton vai sairas. Sairastuessa menee yleensä koko elämän prioriteetit uusiksi ja se on poikkeuksellinen tilanne. Sen sijaan, jos ei arjessa jaksa yhtään nähdä vaivaa itsensä ja samalla parisuhteen eteen, ni kyllä se kertoo ihmisestä. Ylipainokin on terveysriski, joten se voi johtaa koko perheelle koituvia ongelmia. Saati mitä mallia lapset saa
[/quote] Myös mässääminen voi olla sairaus, tiesitkö? Jospa se mässäävä puoliso on masentunut kun ei saa aitoa rakkautta?

Vierailija
49/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:21"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:08"]Mun mielestä on huijausta että toinen osapuoli lihoo suhteen aikana. Mies alkoi lihomaan, sanoin hänelle kohteliaasti että alkaa harrastamaan lisää liikuntaa ja katsomaan mitä syö. Mun mielestä lihominen on ihan perusteltu syy jättää. [/quote] No mitäs sitten jos sinulle tulee rintasyöpä ja rintasi poistetaan? Tokihan sekin on syy jättää, onhan yksirintainen nainen hemmetin ruma ja epäseksikäs... [/quote] Pikkasen eri asia sairastua ku mässäillä. En vertais noita kahta. Mikään pakko ei ole vetää ruokaa naamaan kaksin käsin. Sairastumiselle ei voi mitään  [/quote] Miksi se on eri asia? Jos syy jättää toinen on lihomisen ulkonäkövaikutukset, mitä hemmetin merkitystä sillä on mikä on lihomisen syy?

[/quote]No kun ei se ulkonäkö ole ainoastaan se pointti, vaan ettei kiinnosta pitää huolta itsestään enää. Sairastuminen ei ole omasta tahdosta kiinni, joten ei voi verrata. Itseäni ahdistaisi ettei kumppani piittaa terveydestään vaan antaa itsensä lihota, mikä on suuri terveysriski.

Vierailija
50/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:25"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:21"]

[/quote]

[/quote]

Aika harva lihominen johtuu kaksin käsin mässäilystä. Osa lihomisista johtuu siitäkin, että hormonitoiminta menee sekaisin pillereistä, jotka aloitetaan suhteen alussa. Jollain alkaa istumatyö valimistumisen jälkeen. Joku ei ehdi urheilla lasten ja työn ristitulessa. Joku sairastuu. Joku vaan laiskistuu ja ahmii. Syitä aika monia. 
[/quote] Näin. Mutta näille lapsille sitä on turha yrittää selittää... Ihmisen elämä on niin pitkä matka, että siihen mahtuu kaikenlaista. Jos sen matkan haluaa yhden ihmisen kanssa jakaa, on pakko sopeutua kestämään sekä ulkoisia että sisäisiä muutoksia sekä kumppanissa että itsessä.

Vierailija
51/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin miehelle että kiitos ja näkemiin. Nyt heti.

Vierailija
52/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:36"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:22"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:02"] Mä jättäisin tuollaisen miehen. Elämässä kun voi sattua kaikenlaista, ja joskus ulkonäkö voi muuttua radikaalisti ilman omaa syytä (esim. kortisoni tai mielialalääkkeet voivat nostaa painoa). Sitten kumppani jättää? Ei, en pystyisi enää jatkamaan suhdetta jos oma mies sanoisi noin. Tosin oma suhde kestänyt yli 20 vuotta ja painan 30 kiloa enemmän kuin tavatessa (ja olen lihonut ihan mässäämällä...). Mies rakastaa minua kuulemma aina vain enemmän. Sinäkin ansaitset parempaa! [/quote] No ei tääkään ole oikein sitä kumppania kohtaan. [/quote] Niin mikä? [/quote] Se, et mässää itsensä +30kg. Tietysti jos toinen tykkää, mut aika harvassa on sellaiset, joiden mielestä toinen on noin paljon isompana parmepi ku aiemmin. [/quote] Voi kultaseni, jos olen tavannut mieheni 16-vuotiaana jolloin painoin 51 kiloa, olisi mieheltä hieman epärealistista odottaa että näytän edelleen 20+ vuotta myöhemmin täysin samalta kuin silloin, eikö? En edelleenkään ole mitenkään valtavan lihava, painan n. 80 kiloa ja olen vain lievästi ylipainoinen ( olen 170 cm pitkä). Minulla on muuten myös riipputissit ja rakausarpia neljän lapsen + imetyksen jäljiltä. Mieheni naureskelee tuossa viereisellä sohvalla jutuillenne... :-)

[/quote]

Mitään syytä ei ole puhua toiselle noin alentuvasti. Kukaanhan ei sanonut (tietenkään!) että täytyy näyttää samalta vuosien kuluessa. Hyvä, jos olet tyytyväinen tilanteesi. Ja 20 vuotta on tosiaan pitkä aika. Itsellänkin on pitkä parisuhde takana ja painoa saman verran kuin aikoinaan. 

Kyllä mä ymmärrän niitä, joita ottaa päähän kun kumppani muuttuu radikaalisti. Ja hetkessä. Mun mielestä on ihan kunnioittavaa pitää itsestään huolta parisuhteessakin.

Vierailija
53/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:21"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:08"]Mun mielestä on huijausta että toinen osapuoli lihoo suhteen aikana. Mies alkoi lihomaan, sanoin hänelle kohteliaasti että alkaa harrastamaan lisää liikuntaa ja katsomaan mitä syö. Mun mielestä lihominen on ihan perusteltu syy jättää. [/quote] No mitäs sitten jos sinulle tulee rintasyöpä ja rintasi poistetaan? Tokihan sekin on syy jättää, onhan yksirintainen nainen hemmetin ruma ja epäseksikäs... [/quote] Pikkasen eri asia sairastua ku mässäillä. En vertais noita kahta. Mikään pakko ei ole vetää ruokaa naamaan kaksin käsin. Sairastumiselle ei voi mitään  [/quote] Miksi se on eri asia? Jos syy jättää toinen on lihomisen ulkonäkövaikutukset, mitä hemmetin merkitystä sillä on mikä on lihomisen syy?

[/quote]No kun ei se ulkonäkö ole ainoastaan se pointti, vaan ettei kiinnosta pitää huolta itsestään enää. Sairastuminen ei ole omasta tahdosta kiinni, joten ei voi verrata. Itseäni ahdistaisi ettei kumppani piittaa terveydestään vaan antaa itsensä lihota, mikä on suuri terveysriski.
[/quote] Höpöhöpö... Eli lihava saa olla, jos vain kuntoilee ahkerasti? ;-) Eivät läheskään kaikki hoikat "pidä huolta" itsestään, vaan juovat kahvia ja polttavat tupakkaa...

Vierailija
54/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:38"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:26"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:22"]Mutta miettikää sellaista puolta että mies (tai nainen) rakastuu aktiiviseen naiseen, joka pitää huolta kropastaan. Vuosien jälkeen alkaakin sohvalla löhöily ja mättäminen kiinnostamaan enemmän ja ulkonäkökin muuuttuu sen saatossa. Mies ei löydä enää kiinnostuksen kohteita naisen kanssa kun ei enää kiinnosta liikunta tai muut aktiviteetit, silmääkään nainen ei enää miellytä niin paljon kuin ennen ja kaikki tämä johtuu naisen omista valinnoista. Eri asia olisi jos sairastuuu ja sen takia lihoo tai ei voi harrastaa enää niiin aktiivisesti. Nainen on muuttunut ja eri ihminen kuin miehen rakastuessaan ja miestä näin ollen alkaa kiinnostamaan muut naiset, niin miksi ei suosiolla eroisi jos kokee ettei viihdy suhteessa. En itsekkään jaksaisi katsoa laiskaa ja kaljaa kittaavaa miestä, kun alunperin kiinnostuin miehestä hänen terveellisen elämäntavan takia ja ihmisestä joka oli aktiivinen liikunnan suhteen. Nyt en siis väitä että tämä olisi ainut kriteeri, toki ihmisessä pitää muutakin olla, mutta saiko joku mun pointista kiinni vai olenko myös todella pinnallinen ajattelija? Toki on törkeää suoraan sanoa noin, mutta ei miehet välillä ajattele mitä suustaan päästää :) [/quote] Miten se lopulta on eri asia johtuuko jokin muutos sairaudesta vai " laiskuudesta"? Jos lopputulos on sama. Sairauden vuoksi lihonut nainenko on kauniimpi kuin "laiskuuden" vuoksi lihonut? Tekopyhää.. [/quote] No mun mielestä sillä on tosi paljon merkitystä onko laiska ja piittaamaton vai sairas. Sairastuessa menee yleensä koko elämän prioriteetit uusiksi ja se on poikkeuksellinen tilanne. Sen sijaan, jos ei arjessa jaksa yhtään nähdä vaivaa itsensä ja samalla parisuhteen eteen, ni kyllä se kertoo ihmisestä. Ylipainokin on terveysriski, joten se voi johtaa koko perheelle koituvia ongelmia. Saati mitä mallia lapset saa [/quote] Myös mässääminen voi olla sairaus, tiesitkö? Jospa se mässäävä puoliso on masentunut kun ei saa aitoa rakkautta?

[/quote]No eiköhän silloinkin olisi aika erota, jos suhde ei tyydytä sen vertaa että joutuu mässäilemään :D

Vierailija
55/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:36"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:22"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:02"] Mä jättäisin tuollaisen miehen. Elämässä kun voi sattua kaikenlaista, ja joskus ulkonäkö voi muuttua radikaalisti ilman omaa syytä (esim. kortisoni tai mielialalääkkeet voivat nostaa painoa). Sitten kumppani jättää? Ei, en pystyisi enää jatkamaan suhdetta jos oma mies sanoisi noin. Tosin oma suhde kestänyt yli 20 vuotta ja painan 30 kiloa enemmän kuin tavatessa (ja olen lihonut ihan mässäämällä...). Mies rakastaa minua kuulemma aina vain enemmän. Sinäkin ansaitset parempaa! [/quote] No ei tääkään ole oikein sitä kumppania kohtaan. [/quote] Niin mikä? [/quote] Se, et mässää itsensä +30kg. Tietysti jos toinen tykkää, mut aika harvassa on sellaiset, joiden mielestä toinen on noin paljon isompana parmepi ku aiemmin. [/quote] Voi kultaseni, jos olen tavannut mieheni 16-vuotiaana jolloin painoin 51 kiloa, olisi mieheltä hieman epärealistista odottaa että näytän edelleen 20+ vuotta myöhemmin täysin samalta kuin silloin, eikö? En edelleenkään ole mitenkään valtavan lihava, painan n. 80 kiloa ja olen vain lievästi ylipainoinen ( olen 170 cm pitkä). Minulla on muuten myös riipputissit ja rakausarpia neljän lapsen + imetyksen jäljiltä. Mieheni naureskelee tuossa viereisellä sohvalla jutuillenne... :-)

[/quote]

Mitään syytä ei ole puhua toiselle noin alentuvasti. Kukaanhan ei sanonut (tietenkään!) että täytyy näyttää samalta vuosien kuluessa. Hyvä, jos olet tyytyväinen tilanteesi. Ja 20 vuotta on tosiaan pitkä aika. Itsellänkin on pitkä parisuhde takana ja painoa saman verran kuin aikoinaan. 

Kyllä mä ymmärrän niitä, joita ottaa päähän kun kumppani muuttuu radikaalisti. Ja hetkessä. Mun mielestä on ihan kunnioittavaa pitää itsestään huolta parisuhteessakin.
[/quote] Alentuvasti?

Vierailija
56/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:38"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:26"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:22"]Mutta miettikää sellaista puolta että mies (tai nainen) rakastuu aktiiviseen naiseen, joka pitää huolta kropastaan. Vuosien jälkeen alkaakin sohvalla löhöily ja mättäminen kiinnostamaan enemmän ja ulkonäkökin muuuttuu sen saatossa. Mies ei löydä enää kiinnostuksen kohteita naisen kanssa kun ei enää kiinnosta liikunta tai muut aktiviteetit, silmääkään nainen ei enää miellytä niin paljon kuin ennen ja kaikki tämä johtuu naisen omista valinnoista. Eri asia olisi jos sairastuuu ja sen takia lihoo tai ei voi harrastaa enää niiin aktiivisesti. Nainen on muuttunut ja eri ihminen kuin miehen rakastuessaan ja miestä näin ollen alkaa kiinnostamaan muut naiset, niin miksi ei suosiolla eroisi jos kokee ettei viihdy suhteessa. En itsekkään jaksaisi katsoa laiskaa ja kaljaa kittaavaa miestä, kun alunperin kiinnostuin miehestä hänen terveellisen elämäntavan takia ja ihmisestä joka oli aktiivinen liikunnan suhteen. Nyt en siis väitä että tämä olisi ainut kriteeri, toki ihmisessä pitää muutakin olla, mutta saiko joku mun pointista kiinni vai olenko myös todella pinnallinen ajattelija? Toki on törkeää suoraan sanoa noin, mutta ei miehet välillä ajattele mitä suustaan päästää :) [/quote] Miten se lopulta on eri asia johtuuko jokin muutos sairaudesta vai " laiskuudesta"? Jos lopputulos on sama. Sairauden vuoksi lihonut nainenko on kauniimpi kuin "laiskuuden" vuoksi lihonut? Tekopyhää.. [/quote] No mun mielestä sillä on tosi paljon merkitystä onko laiska ja piittaamaton vai sairas. Sairastuessa menee yleensä koko elämän prioriteetit uusiksi ja se on poikkeuksellinen tilanne. Sen sijaan, jos ei arjessa jaksa yhtään nähdä vaivaa itsensä ja samalla parisuhteen eteen, ni kyllä se kertoo ihmisestä. Ylipainokin on terveysriski, joten se voi johtaa koko perheelle koituvia ongelmia. Saati mitä mallia lapset saa [/quote] Myös mässääminen voi olla sairaus, tiesitkö? Jospa se mässäävä puoliso on masentunut kun ei saa aitoa rakkautta?

[/quote]No eiköhän silloinkin olisi aika erota, jos suhde ei tyydytä sen vertaa että joutuu mässäilemään :D
[/quote] No, jos tuollaisista syistä eroaa, niin ehkä sitten tosiaan..

Vierailija
57/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:41"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:29"]

[/quote]

Ja antaa muutenkin sellaisen vaikutelman et pitää kumppania itsestäänselvyytenä.  Surullista. 

Vierailija
58/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:45"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:29"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:21"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:08"]Mun mielestä on huijausta että toinen osapuoli lihoo suhteen aikana. Mies alkoi lihomaan, sanoin hänelle kohteliaasti että alkaa harrastamaan lisää liikuntaa ja katsomaan mitä syö. Mun mielestä lihominen on ihan perusteltu syy jättää. [/quote] No mitäs sitten jos sinulle tulee rintasyöpä ja rintasi poistetaan? Tokihan sekin on syy jättää, onhan yksirintainen nainen hemmetin ruma ja epäseksikäs... [/quote] Pikkasen eri asia sairastua ku mässäillä. En vertais noita kahta. Mikään pakko ei ole vetää ruokaa naamaan kaksin käsin. Sairastumiselle ei voi mitään  [/quote] Miksi se on eri asia? Jos syy jättää toinen on lihomisen ulkonäkövaikutukset, mitä hemmetin merkitystä sillä on mikä on lihomisen syy? [/quote]No kun ei se ulkonäkö ole ainoastaan se pointti, vaan ettei kiinnosta pitää huolta itsestään enää. Sairastuminen ei ole omasta tahdosta kiinni, joten ei voi verrata. Itseäni ahdistaisi ettei kumppani piittaa terveydestään vaan antaa itsensä lihota, mikä on suuri terveysriski. [/quote] Höpöhöpö... Eli lihava saa olla, jos vain kuntoilee ahkerasti? ;-) Eivät läheskään kaikki hoikat "pidä huolta" itsestään, vaan juovat kahvia ja polttavat tupakkaa...

[/quote]Kyllä sen laihan treenaamaton ja huonosti syövän kroppa on yhtä sairas ja kamala kuin sen ylipainoisenkin joka ei treenaa ja syö huonosti. Mutta jos on ollut laiha ja treenannut,  niin kyllä se kertoo jos siitä yhtäkkiä lihoat kun rupeat mässäilemään ja liikunta ei kiinnosta. Nyt oli kyse siitä kun lihoaa suhteean aikana. Ja toki on ylipainosia olemassa jotka on terveempiä kuin monet laihat.

Vierailija
59/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:46"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:36"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:22"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:02"] Mä jättäisin tuollaisen miehen. Elämässä kun voi sattua kaikenlaista, ja joskus ulkonäkö voi muuttua radikaalisti ilman omaa syytä (esim. kortisoni tai mielialalääkkeet voivat nostaa painoa). Sitten kumppani jättää? Ei, en pystyisi enää jatkamaan suhdetta jos oma mies sanoisi noin. Tosin oma suhde kestänyt yli 20 vuotta ja painan 30 kiloa enemmän kuin tavatessa (ja olen lihonut ihan mässäämällä...). Mies rakastaa minua kuulemma aina vain enemmän. Sinäkin ansaitset parempaa! [/quote] No ei tääkään ole oikein sitä kumppania kohtaan. [/quote] Niin mikä? [/quote] Se, et mässää itsensä +30kg. Tietysti jos toinen tykkää, mut aika harvassa on sellaiset, joiden mielestä toinen on noin paljon isompana parmepi ku aiemmin. [/quote] Voi kultaseni, jos olen tavannut mieheni 16-vuotiaana jolloin painoin 51 kiloa, olisi mieheltä hieman epärealistista odottaa että näytän edelleen 20+ vuotta myöhemmin täysin samalta kuin silloin, eikö? En edelleenkään ole mitenkään valtavan lihava, painan n. 80 kiloa ja olen vain lievästi ylipainoinen ( olen 170 cm pitkä). Minulla on muuten myös riipputissit ja rakausarpia neljän lapsen + imetyksen jäljiltä. Mieheni naureskelee tuossa viereisellä sohvalla jutuillenne... :-) [/quote] Mitään syytä ei ole puhua toiselle noin alentuvasti. Kukaanhan ei sanonut (tietenkään!) että täytyy näyttää samalta vuosien kuluessa. Hyvä, jos olet tyytyväinen tilanteesi. Ja 20 vuotta on tosiaan pitkä aika. Itsellänkin on pitkä parisuhde takana ja painoa saman verran kuin aikoinaan.   Kyllä mä ymmärrän niitä, joita ottaa päähän kun kumppani muuttuu radikaalisti. Ja hetkessä. Mun mielestä on ihan kunnioittavaa pitää itsestään huolta parisuhteessakin. [/quote] Alentuvasti?

[/quote]

"voi kultaseni"

Vierailija
60/113 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:36"]

[/quote]

[/quote] Se ulkonäkö voi muuttua radikaalisti ja nopeasti mistä tahansa syystä, ja silloin on aika ikävää jos suhde perustuu sille ulkonäölle. Ja minä EN ymmärrä miksi se ottaisi päähän. Mutta ilmeisesti määrittelen rakkauden hyvin eri tavalla kuin sinä... Kun en äkkiä keksi mitään sellaista muutosta kumppanini ulkonäössä joka minua hetkauttaisi. Samaa odotan itseä kohtaan ja vähempään en tyydy. Toki jos puoliso alkaisi sairaalloisen mäsäämisen joka uhkaisi henkeä, asia olisi toinen, mutta silloin kyse olisikin sairaudesta. Ja en todella jättäisi vaan tukisin...