Pettäjät! Miksi ette eroa puolisostanne, jota petätte?
Erotkaa suoraan. Ei teidän touhussanne ole mitään järkeä!
Kommentit (238)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:33"]
Sekoitatte nyt rakkauden ja avioliiton. Monelle avioliitto on ehkä alkanut jostain jota ehkä silloin ajatteli rakkaudeksi. Joskus avioliitto kestää vuosikymmeniä kauemmin kuin ns. romanttinen rakkaus ja seksisuhde. Se voi silti olla kumppanuutta, mutta toista on turha loukata kertomalla asioista joille ei kumpikaan voi mitään jos ei voi erota. Rakkauttakin voi olla erilaista, voi olla kumppanuutta. Ja montaa ihmistä voi rakastaa yhtaikaa, eri tavoilla.
Kauhean nuoria vastaajia jos tämä ei ikinä ole vielä tullut vastaan.
[/quote]
Ja kauhean omistushaluisia.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:11"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:09"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:28"] Taitaa kolahdella aika pahasti kun hirveä alapeukkuryöppy ja takaisinitku kun joku ilmaisee haluavansa olla yksiavioinen. Ihan sama mitä keskenänne teette mutta älkää huijatko yksiavioisuutta arvostavia ihmisiä suhteisiin kanssanne lupaamalla jotain, mitä ette voi pitää. [/quote] Juuri noin. Mutta totuushan on se, että juuri nämä jotka voivat pettää, pettävät ihan ketä tahansa. He lupaavat sellaista jota eivät voi pitää. He valehtevat olevansa sinkkuja ja eronneita, vaikka ovat parisuhteessa jne. Pillun ja munan viemät ovat toivotonta porukkaa. Luoja heidän seurastaan varjelkoon. [/quote] Minä en valehtele, eikä ne varatut miehetkään ole valehdelleet. Vapaisiin en edes koske. Siinä on aina vaara jäädä kiinni. Varatut eivät halua minusta muuta kuin seksiä ja näin sen pitää ollakkin.
[/quote]
Okei, tuo on hyvä periaate. Hyväksyn tuon, että varatut samanmieliset harrastavat seksiä keskenään. Mutta luulen, että olet harvinaisuus. Suurin osa pettäjistä pyrkii sinkkujen petiin. Mikä lie siihen syynä. Oma arvioni on, että pettäjissä on niitä, jotka haluavat että sivusuhteen osapuoli on nimenomaan vapaa. Niin hassua kuin se onkin, he eivät halua jakaa sivusuhdetta kenenkään kanssa!! Pettäjän itsekästä logiikkaa.
Jotenkin tuntuu, että nämä pettämisen puolustelijat pitävät uskollisuutta arvostavia jotenkin seksinvastaisina. Seksissä ei ole mitään pahaa ja kukin harrastakoon sitä niin paljon kuin haluaa, sinkkuna, vapaassa suhteessa, fuckbuddyn kanssa, ihan niin kuin tykkää. Ongelma tulee siinä, kun lupautuu yksiavioiseen parisuhteeseen, mutta ei halua oikeasti sitoutua yhteen kumppaniin myös seksuaalisesti. Ratkaisu: älkää lupautuko, tai hankkikaa avoin suhde. Tärkeintä on olla avoin, jotta myös puolisolla on mahdollisuus tehdä elämästään sellainen kuin haluaa, eli etsiä joku, joka arvostaa samoja asioita. Se ei ole teidän yksinoikeutenne, vaikka kivaahan olisikin voida sekä syödä että säästää.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:56"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:41"]Entä jos ei halua erota? Jos se toinen puoliso on pitkäaikaissairas ja seksi vain ei enää tule kysymykseen kun kaikki kivut on niin kovia. Entä jos se terve puoliso ei halua jättää kumppaniaan vain siksi että sitä puolta suhteesta ei enää ole? Haluaa ehkä pitää toisesta edelleen huolta niin kuin on toisistaan pidetty vuosikymmenet? Se terve puoliso saattaa hoitaa kumppaniaan ja pitää pystyssä koko kodin ja talouden. Ja tästä hyvästä te haluaisitte että tämä puoliso on sitten loppuelämän myös selibaatissa kun tältä yhdeltä sitä on liikaa vaatia. [/quote] no siinä vaiheessa ehkä kannattaa sopia asiasta. Jos itse en pystyisi miehelleni koskaan antamaan ja liittomme muuten olisi hyvä, voisin harkita vapaampaa suhdetta. Pettämistä ja valehtelua en kuitenkaan hyväksyisi!
[/quote]
En oikein usko että jos olisit sairastunut ja pelkäisit jo valmiiksi hermostuuko miehesi kiukutteluusi ja hoitamiseesi, että olisit kovin järkevä ja vastaanottavainen kun hän sanoisi "kulta, minulla olisi yksi ystävätär jota haluaisin tapailla, ymmärräthän että minulla on tarpeita ja välitämme toisistamme mutta hänelle on ok että olen naimisissa kanssasi"
[/quote]
En niin. Ehdottaisin sitä luultavasti itse, ennen kuin mieheni ehtisi. Minä kyllä ymmärrän, että ihmisillä on tarpeita. Pääasiassa ne hoidetaan avioliiton sisällä, ja jos siihen ei pysty, niin asialle pitää tehdä jotain muuta kuin rikkoa luottamus ja pettää.
Tuntuu kyllä oikeasti aika pahalta, jos sitä pidetään sairaalloisena omistushaluna, että haluaa puolin ja toisin uskollisen suhteen. Ei sen toisen ole mikään pakko olla kanssani, joten miksi luvata ja sitten satuttaa pahasti. Ihan sama vaikka muilla se ei kuuluisi, mutta minulla parisuhteeseen kuuluu uskollisuus ja haluan uskoa, etten ole ainoa.
T: petetty 27-vuotias
Ihmiset haluaa eri asioita, mutta missä ristiriita tulee on siinä että toiset suoraselkäiset ovat sovitusti avoimessa suhteessa ja toiset pettävät seläntakana jolloin puolisolla ei ole mahdollisuutta päättää millaisen ihmisen kanssa haluaa olla. Säälittävää pelkuruutta. Lisäksi täällä pettämistä puolustelevat eivät näe ristiriitaa siinä että eivät halua tietää puolisonsa samanlaisesta pettämisestä kun tulee turhaan paha mieli. Eli puolison pelehtiminen muiden kanssa aiheuttaa pahaa mieltä, senhän te viimein tunnustatte.
Ja jokainen joka on sitä mieltä että hyvin hoidetussa pettämisessä puolison seksuaaliterveyden turvaaminen on 100% on todella naiivi eikä tiedä tosiasioita. Tutkitteko te naiset aina kondomin käytön jälkeen? Koskette ainostaan kumihanskoilla toisen alapäähän? Tuskin.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:11"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:09"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:28"] Taitaa kolahdella aika pahasti kun hirveä alapeukkuryöppy ja takaisinitku kun joku ilmaisee haluavansa olla yksiavioinen. Ihan sama mitä keskenänne teette mutta älkää huijatko yksiavioisuutta arvostavia ihmisiä suhteisiin kanssanne lupaamalla jotain, mitä ette voi pitää. [/quote] Juuri noin. Mutta totuushan on se, että juuri nämä jotka voivat pettää, pettävät ihan ketä tahansa. He lupaavat sellaista jota eivät voi pitää. He valehtevat olevansa sinkkuja ja eronneita, vaikka ovat parisuhteessa jne. Pillun ja munan viemät ovat toivotonta porukkaa. Luoja heidän seurastaan varjelkoon. [/quote] Minä en valehtele, eikä ne varatut miehetkään ole valehdelleet. Vapaisiin en edes koske. Siinä on aina vaara jäädä kiinni. Varatut eivät halua minusta muuta kuin seksiä ja näin sen pitää ollakkin.
[/quote]
Okei, tuo on hyvä periaate. Hyväksyn tuon, että varatut samanmieliset harrastavat seksiä keskenään. Mutta luulen, että olet harvinaisuus. Suurin osa pettäjistä pyrkii sinkkujen petiin. Mikä lie siihen syynä. Oma arvioni on, että pettäjissä on niitä, jotka haluavat että sivusuhteen osapuoli on nimenomaan vapaa. Niin hassua kuin se onkin, he eivät halua jakaa sivusuhdetta kenenkään kanssa!! Pettäjän itsekästä logiikkaa.
[/quote]
Ei hemmetissä pidä paikkaansa! Jos itse ei ole eroamassa, älyää kyllä yleensä pysytellä muiden varattujen seurassa. Sinkuissa kun on se vaara, että alkavat vaatia liikaa ja pahimmassa tapauksessa vielä mennä kertomaan puolisolle.
Avoin suhde paljon järkevämpi kuin perinteinen ikuinen monogamia. Harva löytää parin jonka kanssa halut kohtaavat. Hyvä perhe-elämä ja seksi ovat eri asioita.
Olenko ymmärtänyt oikein: pettämistä puolustavien mukaan mikään mun asia ei kuulu mun puolisolle eikä minun ole mitään velvollisuutta mistään ilmoittaa.
Tämäkö on sitä yhteistä taivalta ja kumppanuutta parhaimmillaan?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:01"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:10"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:04"] Miksi? [/quote] - luottamuksen menetys - mustasukkaisuus - ahdistus - sydämen särkeminen - salailu - koko parisuhteelta pohjan putoaminen Mitä mulla tulee mieleen sanasta "pettää". T. petetty. Siinä sulle miksi. [/quote] Ei noista kyllä mikään päde meihin. Kukaan ei ole luottanut 100% alun perinkään ja se on meille ihan ok. Kumpikaan ei ole mustasukkainen, eikä varsinaisesti edes kiinnostunut toisen tekemisistä. Näinollen ketään ei ahdista, kenenkään sydän ei ole eikä mene rikki, salailu on molemmille ok, ei kumpaakaan huvita tietää jos toinen pettää. Silti meillä on ihan hyvä näin. Olemme aikuisia ja itsenäisiä ihmisiä, ei meillä ole tarvetta omistaa toisiamme. 2 [/quote] Miksi ihmeessä olette edes yhdessä, kun suhtautuminen noin kylmää? Oletko koskaan tiedostanut, että parisuhde voi perustua myös rakkaudelle ja parhaalle ystävyydelle? Toisen seurassa viihdytään, toista rakastetaan, keskustellaan kaikesta ja ollaan kiinnostuneita toisesta. Kuulostaa siltä, että olette täysin väärä pari toisillenne, suhtaudutte parisuhteeseen kuin työsopimukseen ja näin ollen hukkaatte elämäänne toistenne kanssa.
[/quote]
Lue vastaukset 22, 84,86 ja 101. Aika hyvin meiltä, jos olemme täysin väärä pari toisillemme ja silti olemme viihtyneet yhdessä jo yli 25 vuotta. :-D Haikaile sinä vaan idealismisi perään, jos kuvittelet että tämä elämä on jotain ruusunpunaista prinsessasatua. Onnellisuus on tosiasioiden hyväksymistä ja niiden kanssa elämistä. Sekä PYYTEETÖNTÄ rakkautta. Peace!
Niin järjetön määrä peukkuja niin lyhyessä ajassa joihinkin viesteihin kertoo, että joku peukuttelee samoja viestejä useammin kuin kerran... sori ot, pisti vain silmään.
miksi erota ihmisestä jota rakastaa?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:58"]
luulisi, ettei aikuiset ihmiset mene pettämään puolisoitaan. Vapaa suhde on aivan eri asia.
[/quote]
Ja luulisi myöskin vähemmänkin haluavan haluavan toisen olevan tyytyväinen seksielämään. Tuo tuntuu vain olevan mahdottomuus useimmissa parisuhteissa. Ainakin omalle kohdalle on sattunut vain tapauksia joissa on menty sen vähemmän haluavan halujen mukaan.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:10"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:04"]
Miksi?
[/quote]
- luottamuksen menetys
- mustasukkaisuus
- ahdistus
- sydämen särkeminen
- salailu
- koko parisuhteelta pohjan putoaminen
Mitä mulla tulee mieleen sanasta "pettää". T. petetty. Siinä sulle miksi.
[/quote]
Yleistät sitten oman tilanteesi koskemaan kaikkia muitakin.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:56"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:01"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:10"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:04"] Miksi? [/quote] - luottamuksen menetys - mustasukkaisuus - ahdistus - sydämen särkeminen - salailu - koko parisuhteelta pohjan putoaminen Mitä mulla tulee mieleen sanasta "pettää". T. petetty. Siinä sulle miksi. [/quote] Ei noista kyllä mikään päde meihin. Kukaan ei ole luottanut 100% alun perinkään ja se on meille ihan ok. Kumpikaan ei ole mustasukkainen, eikä varsinaisesti edes kiinnostunut toisen tekemisistä. Näinollen ketään ei ahdista, kenenkään sydän ei ole eikä mene rikki, salailu on molemmille ok, ei kumpaakaan huvita tietää jos toinen pettää. Silti meillä on ihan hyvä näin. Olemme aikuisia ja itsenäisiä ihmisiä, ei meillä ole tarvetta omistaa toisiamme. 2 [/quote] Miksi ihmeessä olette edes yhdessä, kun suhtautuminen noin kylmää? Oletko koskaan tiedostanut, että parisuhde voi perustua myös rakkaudelle ja parhaalle ystävyydelle? Toisen seurassa viihdytään, toista rakastetaan, keskustellaan kaikesta ja ollaan kiinnostuneita toisesta. Kuulostaa siltä, että olette täysin väärä pari toisillenne, suhtaudutte parisuhteeseen kuin työsopimukseen ja näin ollen hukkaatte elämäänne toistenne kanssa.
[/quote]
Lue vastaukset 22, 84,86 ja 101. Aika hyvin meiltä, jos olemme täysin väärä pari toisillemme ja silti olemme viihtyneet yhdessä jo yli 25 vuotta. :-D Haikaile sinä vaan idealismisi perään, jos kuvittelet että tämä elämä on jotain ruusunpunaista prinsessasatua. Onnellisuus on tosiasioiden hyväksymistä ja niiden kanssa elämistä. Sekä PYYTEETÖNTÄ rakkautta. Peace!
[/quote]
Eikö se nimenomaan ole sitä prinsessadun elämistä, että syö kakun samalla kun säästää sen eikä usko asiasta ikinä koituvan mitään käytännön ongelmia?
Pyyteettömästi rakastava ei petä kumppaniaan ja pane häntä kärsimään seurauksista.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:55"]Avoin suhde paljon järkevämpi kuin perinteinen ikuinen monogamia. Harva löytää parin jonka kanssa halut kohtaavat. Hyvä perhe-elämä ja seksi ovat eri asioita.
[/quote]
Se on varmasti useille hyvä vaihtoehto, mutta on myös niitä (kuten minä) joille seksi parisuhteessa on jotain intiimiä ja vain puolison kanssa jaettavaa. En ymmärrä miksi tätä eivät jotkut halua hyväksyä.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:17"] [quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:08"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:56"] [quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:43"] On tämä mielenkiintoista. Kukaan pettäjistä ei vastaa kysymykseen, miltä sinusta itsestäsi tuntuisi, jos puolisosi pettäisi sinua? Onko niin, että kaksinaismoralismi kukkii? Puhdas itsekkyys? [/quote] Mielestäni olen vastannut tähän kyllä jo moneen kertaan. En haluaisi tietää puolison pettämisestä, koska en haluaisi turhaan vaivata sillä mieltäni. Mutta jos jostain syystä minulle tuommoinen tieto jostain selviäisi, niin en minä siihen kuolisi enkä pakkaisi laukkujani. Eniten siinä harmittaisi, että on hoitanut homman niin huonosti, että on jäänyt kiinni ja mahdollisesti jotkut sivulliset ihmiset tietävät siitä ja juorut lähtevät leviämään. [/quote] Hyvä sinulle, minulle tuo ei riittäisi sillä vaadin kumppaniltani samaa kuin itseltäni, eli sitä että on selkärankaa olla ylipäätään tekemättä mitään sellaista toisen selän takana. [/quote] Ja edelleen toistan itseäni... ei sen tarvitse sinulle riittääkään. :-) Minä en vaadi kumppaniltani mitään. Meillä kaikki perustuu täyteen vapaaehtoisuuteen ja avioliitossa ollaan siksi, että molemmat haluavat olla. Ilman mitään uhkavaatimuksia tai rajoitteita. [/quote] Eli lupaus olla uskollinen puolin ja toisin on uhkavaatimus ja rajoite? Huhhuh. [/quote] Jos uhkaa avioerolla välittömästi jos toinen hairahtaa, niin onhan se uhkavaatimus. [/quote] No nyt laitetaan jo sanoja suuhun. Miksi koet uskollisuutta arvostavat niin kovana uhkana, että pitää vetää kaikki mustavalkoiseksi?
[/quote]
Minäkö tässä mustavalkoinen olenkin? :-D Eikö tuommoinen kerrasta poikki -uhkailu ole ennemminkin sitä mustavalkoisuutta? Että pettäminen on heti automaattisesti syy avioeroon, eikä siitä edes yritetä keskustella sen enempää?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:11"]
Niputat kaikki pettäjät homogeeniseksi massaksi ottamatta huomioon että jokainen parisuhde on erilainen. Jos minun suhteessani kaikki muu toimii paitsi seksi, niin miksi lähtisin? Vuosikausiin miestä ei ole kiinnostanut ainakaan minun kanssani sekstaaminen, suotakoon se hänelle. Minulla on oikeus haluihini ja niiden toteuttamiseen, jollei miestä kiinnosta niin miten se on häneltä pois?
[/quote]
Voisi sinunkin mielipide hieman muuttua, kun paljastuisi, että miehesi panee parasta ystävääsi, koska ei ole vuosikausiin saanut sinulta mieleistään seksiä.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:01"]
[/quote]
[/quote]
Ja sinä olet sitä mieltä että monogamia ei toimi kenellekään koska omassa suhteessasi ette ole pystyneet siihen? Joillain se toimii vallan hyvin, myös seksielämä voi 25 vuoden jälkeenkin olla hyvää sen yhden kumppanin kanssa.
Tässä sekoitetaan nyt avoin suhde ja pettäminen, avoimessa suhteessa kumpikin tietää mitä saa kun taas pettävän ihmisen puolisolla ei ole mahdollisuutta päättää haluaako tuoda avioliittoon muita ihmisiä. Pettäjä on säälittävä luuseri, avoimessa suhteessa olevia kunnioitan.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:09"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:28"]
Taitaa kolahdella aika pahasti kun hirveä alapeukkuryöppy ja takaisinitku kun joku ilmaisee haluavansa olla yksiavioinen. Ihan sama mitä keskenänne teette mutta älkää huijatko yksiavioisuutta arvostavia ihmisiä suhteisiin kanssanne lupaamalla jotain, mitä ette voi pitää.
[/quote]
Juuri noin. Mutta totuushan on se, että juuri nämä jotka voivat pettää, pettävät ihan ketä tahansa. He lupaavat sellaista jota eivät voi pitää. He valehtevat olevansa sinkkuja ja eronneita, vaikka ovat parisuhteessa jne.
Pillun ja munan viemät ovat toivotonta porukkaa. Luoja heidän seurastaan varjelkoon.
[/quote]
Minä en valehtele, eikä ne varatut miehetkään ole valehdelleet. Vapaisiin en edes koske. Siinä on aina vaara jäädä kiinni. Varatut eivät halua minusta muuta kuin seksiä ja näin sen pitää ollakkin.