Pettäjät! Miksi ette eroa puolisostanne, jota petätte?
Erotkaa suoraan. Ei teidän touhussanne ole mitään järkeä!
Kommentit (238)
Huhhuh, ihme luusereita täällä.
Sekoitatte nyt rakkauden ja avioliiton. Monelle avioliitto on ehkä alkanut jostain jota ehkä silloin ajatteli rakkaudeksi. Joskus avioliitto kestää vuosikymmeniä kauemmin kuin ns. romanttinen rakkaus ja seksisuhde. Se voi silti olla kumppanuutta, mutta toista on turha loukata kertomalla asioista joille ei kumpikaan voi mitään jos ei voi erota. Rakkauttakin voi olla erilaista, voi olla kumppanuutta. Ja montaa ihmistä voi rakastaa yhtaikaa, eri tavoilla.
Kauhean nuoria vastaajia jos tämä ei ikinä ole vielä tullut vastaan.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:20"]
Siis oikeasti... jos ei ole mitään siteitä toiseen ei henkisesti, taloudellisesti tai muutenkaan, miksi kutsutte sitä parisuhteeksi? Eikö se ole enemmänkin kaveruutta, jos toisen menemiset ja elämänvalinnat eivät kosketa itseä ollenkaan?
[/quote]
Häh? Jos ei vaadi toiselta 100% itsekuria niin vedät siitä johtopäätöksen, että ei ole mitään siteitä toiseen? Parisuhteemme on mitä suurimmassa määrin rakkautta ja henkistä yhteyttä. Ei siihen tarvitse liittää mitään täydellisyysvaatimuksia. Toista voi rakastaa ilman, että vaatii häneltä täydellisyyttä missään asiassa. Toiset ihmiset vaan tykkäävät pitää oman itsemääräämisoikeutensa ja taloudellisen riippumattomuutensa myös parisuhteessa ja silti haluavat asua ja elää yhdessä. Miksi tämä on monille niin käsittämätöntä? Ja miksi vähättelette suhdettamme, vaikka ette tunne meitä ettekä tiedä meistä mitään?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:29"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:21"]
Ovatko nä vastaajat oikeasti tosissaan?! Jos ei jää kiinni se on ihan ok?! Meidän parisuhteessa ainakin yksi kulmakivistä on luottamus, ja jos sen menisi jollain tavalla esim pettämisellä rikkomaan, ei suhteemme olisi enää samanlainen. Toki jos pettäminen olisi joku yhden illan kännisekoilu, ja puoliso sen itse tunnustaisi, voisi vielä yrittää. En voisi uskoa, että olemassa on niin itsekkäitä ihmisiä, kenelle seksi menee hyvän liiton yli! Itse mielummin ainakin olisin selibaatissa rakastamani ihmisen kanss,a kun pettäisin. Jos ei onnistuisi niin tekisin jotain ihan muuta kuin pettäisin!
[/quote]
Minulle liitto jossa ei ole seksiä ei ole hyvä liitto. Mutta meitähän on erilaisia. Kaikki eivät voi taloudellisistakaan syistä erota jos on huollettavia lapsia tai yhteinen yritys.
[/quote]
aina voi erota. Ja silloin kannattaa jos liitto ei ole hyvä. Miksi sanotaan ihmisiä, jotka ovat toisen kanssa rahasta?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:12"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:02"] [quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:49"] [quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:31"]Minä petän miestäni vain varattujen miesten kanssa. Viikonloppuna viimeksi olin varatun miehen kanssa. Se seksi, se huomio se kaikki on niin erilaista ja kiihoittavaa kuin oman mieheni kanssa joten olen varmasti jollain tavalla jäänyt koukkuun siihen. Nytkin se mies halusi minua aina vain uudestaan ja uudestaan. Ei saanut tarpeekseen. Ja se, kun se toinenkin osapuoli on varattu niin se tekee siitä seksistä entistä enemmän kiihkeämpää. Koska mies on samassa tilaanteessa itsekkin. Rakastaa vaimoaan/tyttöystäväänsä mutta ei saa sitä mitä minulta saa. Minäkin rakastan miestäni hyvin paljon mutta en voi itselleni mitään. En kuitenkaan halua rikkoa avioliittoani ja perhettämme tämän asian vuoksi. Ehkä lopetan jossain vaiheessa, ehkä en mutta nyt tilanne tällähetkellä on tämä. Kivittäkää. [/quote] Sama se mitä teet, kunhan otat sen seurauksista vastuun. Miehelläsi on oikeus tietää, eikä hänellä ole mitään velvollisuutta antaa tätä anteeksi. Toki hän voi, mutta se on ainoastaan hänen päätettävissään. [/quote] Miten niin "on oikeus tietää"? Ei puolisot omista toisiaan ja aikuisella ihmisellä on edelleen valta (ja myös vastuu) omista tekemisistään. Ei ole mitään lakisääteistä velvollisuutta raportoida kaikesta puolisolle. [/quote] Niin, tulepa kertomaan meille sama asia uudestaan, kun puolisosi on ajautunut pelihimonsa takia pikavippikierteeseen. Oisko sittenkin ollut kiva tietää? [/quote] Jep tai syövästä, mielenterveysongelmista, huumeongelmasta tms. Mutta eihän nekään asiat sinulle kuulu, kerta puolisolle ei ole niin väliä kertoa kaikkea mitä et halua.
[/quote]
Todellakin jotkut eivät halua kertoa puolisolleen edes syövästä, koska eivät halua kuormittaa perhettään huolella, jolle he eivät kuitenkaan voi mitään. Se on heidän oma päätöksensä ja todellakin heillä on oikeus olla kertomatta. Mielenterveysongelmista tai huumeongelmasta harvemmin tarvitsee kertoa, sen kyllä näkee muutenkin.
Minä ainakin koen että minulla on oikeus tietää puolison pettämisestä jos sellaista tapahtuu. Silloin minulla on valta tehdä omasta elämästäni sellainen miksi sen itse haluan. Ei niin että suostun antamaan oman elämäni toiselle, pitää mielihaluni kurissa toisen turvallisuuden ja mielenrauhan vuoksi jos tämä ihminen jolle itseni annan arvostaa sitä tasan niin vähän ettei kunnioita edes sen vertaa että kertoisi haluavansa jotain muuta.
Olen sanonut hänelle etten siedä pettämistä ja haluan mieluummin erota.
Eikä sinä taudit pysy loitolla jos ukko käy nuolemassa jonkun paljasta alapäätä tai imuttelee muijan kanssa, joka on just edellisenä iltana ottanut suihin joltain neljänneltä osapuolelta. Siinä on kaikki taudit jaossa ja hpv:stä et tasan pysty sanomaan ettei löydy. Siinä on sitten suusyöpäkin mahdollinen.
Minä haluan itse päättää mitä riskejä elämässäni otan eikä siihen kuulu se etten ole turvassa omassa avioliitossani!
Avoimet suhteet on erikseen. Kun yhdessä sovitaan ja kortit on pöydällä on se kaikin puolin reilua. Narsistinen on se ihminen, joka itse yrittää itselleen kaikki edut kerätä ja tietää ettei puoliso ymmärtäisi jos pettämisestä kertoo ja silti pettää. Eihän salailuun ole muuta syytä kuin että tietää ettei puoliso hyväksyisi pettämistä.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:02"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:49"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:31"]Minä petän miestäni vain varattujen miesten kanssa. Viikonloppuna viimeksi olin varatun miehen kanssa. Se seksi, se huomio se kaikki on niin erilaista ja kiihoittavaa kuin oman mieheni kanssa joten olen varmasti jollain tavalla jäänyt koukkuun siihen. Nytkin se mies halusi minua aina vain uudestaan ja uudestaan. Ei saanut tarpeekseen. Ja se, kun se toinenkin osapuoli on varattu niin se tekee siitä seksistä entistä enemmän kiihkeämpää. Koska mies on samassa tilaanteessa itsekkin. Rakastaa vaimoaan/tyttöystäväänsä mutta ei saa sitä mitä minulta saa. Minäkin rakastan miestäni hyvin paljon mutta en voi itselleni mitään. En kuitenkaan halua rikkoa avioliittoani ja perhettämme tämän asian vuoksi. Ehkä lopetan jossain vaiheessa, ehkä en mutta nyt tilanne tällähetkellä on tämä. Kivittäkää. [/quote] Sama se mitä teet, kunhan otat sen seurauksista vastuun. Miehelläsi on oikeus tietää, eikä hänellä ole mitään velvollisuutta antaa tätä anteeksi. Toki hän voi, mutta se on ainoastaan hänen päätettävissään.
[/quote]
Miten niin "on oikeus tietää"? Ei puolisot omista toisiaan ja aikuisella ihmisellä on edelleen valta (ja myös vastuu) omista tekemisistään. Ei ole mitään lakisääteistä velvollisuutta raportoida kaikesta puolisolle.
[/quote]
Jos on toisen kanssa parisuhteessa, hänellä on oikeus tietää. Ei se ole omistamista. Kyseessä on kuitenkin hänenkin seksuaaliterveytensä ja hänen puolisonsa, johon hän luulee voivansa luottaa.
[/quote]
Aikuiset ihmiset osaavat huolehtia sen ettei kumppanin seksuaaliterveys pettämisestä kärsi.
Entä jos ei halua erota? Jos se toinen puoliso on pitkäaikaissairas ja seksi vain ei enää tule kysymykseen kun kaikki kivut on niin kovia. Entä jos se terve puoliso ei halua jättää kumppaniaan vain siksi että sitä puolta suhteesta ei enää ole? Haluaa ehkä pitää toisesta edelleen huolta niin kuin on toisistaan pidetty vuosikymmenet? Se terve puoliso saattaa hoitaa kumppaniaan ja pitää pystyssä koko kodin ja talouden. Ja tästä hyvästä te haluaisitte että tämä puoliso on sitten loppuelämän myös selibaatissa kun tältä yhdeltä sitä on liikaa vaatia.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:17"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:08"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:56"] [quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:43"] On tämä mielenkiintoista. Kukaan pettäjistä ei vastaa kysymykseen, miltä sinusta itsestäsi tuntuisi, jos puolisosi pettäisi sinua? Onko niin, että kaksinaismoralismi kukkii? Puhdas itsekkyys? [/quote] Mielestäni olen vastannut tähän kyllä jo moneen kertaan. En haluaisi tietää puolison pettämisestä, koska en haluaisi turhaan vaivata sillä mieltäni. Mutta jos jostain syystä minulle tuommoinen tieto jostain selviäisi, niin en minä siihen kuolisi enkä pakkaisi laukkujani. Eniten siinä harmittaisi, että on hoitanut homman niin huonosti, että on jäänyt kiinni ja mahdollisesti jotkut sivulliset ihmiset tietävät siitä ja juorut lähtevät leviämään. [/quote] Hyvä sinulle, minulle tuo ei riittäisi sillä vaadin kumppaniltani samaa kuin itseltäni, eli sitä että on selkärankaa olla ylipäätään tekemättä mitään sellaista toisen selän takana. [/quote] Ja edelleen toistan itseäni... ei sen tarvitse sinulle riittääkään. :-) Minä en vaadi kumppaniltani mitään. Meillä kaikki perustuu täyteen vapaaehtoisuuteen ja avioliitossa ollaan siksi, että molemmat haluavat olla. Ilman mitään uhkavaatimuksia tai rajoitteita. [/quote] Eli lupaus olla uskollinen puolin ja toisin on uhkavaatimus ja rajoite? Huhhuh.
[/quote]
Jos uhkaa avioerolla välittömästi jos toinen hairahtaa, niin onhan se uhkavaatimus.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:39"]
Minä ainakin koen että minulla on oikeus tietää puolison pettämisestä jos sellaista tapahtuu. Silloin minulla on valta tehdä omasta elämästäni sellainen miksi sen itse haluan. Ei niin että suostun antamaan oman elämäni toiselle, pitää mielihaluni kurissa toisen turvallisuuden ja mielenrauhan vuoksi jos tämä ihminen jolle itseni annan arvostaa sitä tasan niin vähän ettei kunnioita edes sen vertaa että kertoisi haluavansa jotain muuta.
Olen sanonut hänelle etten siedä pettämistä ja haluan mieluummin erota.
Eikä sinä taudit pysy loitolla jos ukko käy nuolemassa jonkun paljasta alapäätä tai imuttelee muijan kanssa, joka on just edellisenä iltana ottanut suihin joltain neljänneltä osapuolelta. Siinä on kaikki taudit jaossa ja hpv:stä et tasan pysty sanomaan ettei löydy. Siinä on sitten suusyöpäkin mahdollinen.
Minä haluan itse päättää mitä riskejä elämässäni otan eikä siihen kuulu se etten ole turvassa omassa avioliitossani!
Avoimet suhteet on erikseen. Kun yhdessä sovitaan ja kortit on pöydällä on se kaikin puolin reilua. Narsistinen on se ihminen, joka itse yrittää itselleen kaikki edut kerätä ja tietää ettei puoliso ymmärtäisi jos pettämisestä kertoo ja silti pettää. Eihän salailuun ole muuta syytä kuin että tietää ettei puoliso hyväksyisi pettämistä.
[/quote]
Bullshit. Minä ainakaan en kerro pettämisestäni enkä halua että puolisonikaan kertoo, vaikka tiedän, ettei kumpikaan sellaisen takia haluaisi erota. Jäisi se kuitenkin turhaan pyörimään mieleen ja saattaisi aiheuttaa uteliaisuutta ja mielipahaa.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:41"]Entä jos ei halua erota? Jos se toinen puoliso on pitkäaikaissairas ja seksi vain ei enää tule kysymykseen kun kaikki kivut on niin kovia. Entä jos se terve puoliso ei halua jättää kumppaniaan vain siksi että sitä puolta suhteesta ei enää ole? Haluaa ehkä pitää toisesta edelleen huolta niin kuin on toisistaan pidetty vuosikymmenet? Se terve puoliso saattaa hoitaa kumppaniaan ja pitää pystyssä koko kodin ja talouden. Ja tästä hyvästä te haluaisitte että tämä puoliso on sitten loppuelämän myös selibaatissa kun tältä yhdeltä sitä on liikaa vaatia.
[/quote]
no siinä vaiheessa ehkä kannattaa sopia asiasta. Jos itse en pystyisi miehelleni koskaan antamaan ja liittomme muuten olisi hyvä, voisin harkita vapaampaa suhdetta. Pettämistä ja valehtelua en kuitenkaan hyväksyisi!
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:02"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:49"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:31"]Minä petän miestäni vain varattujen miesten kanssa. Viikonloppuna viimeksi olin varatun miehen kanssa. Se seksi, se huomio se kaikki on niin erilaista ja kiihoittavaa kuin oman mieheni kanssa joten olen varmasti jollain tavalla jäänyt koukkuun siihen. Nytkin se mies halusi minua aina vain uudestaan ja uudestaan. Ei saanut tarpeekseen. Ja se, kun se toinenkin osapuoli on varattu niin se tekee siitä seksistä entistä enemmän kiihkeämpää. Koska mies on samassa tilaanteessa itsekkin. Rakastaa vaimoaan/tyttöystäväänsä mutta ei saa sitä mitä minulta saa. Minäkin rakastan miestäni hyvin paljon mutta en voi itselleni mitään. En kuitenkaan halua rikkoa avioliittoani ja perhettämme tämän asian vuoksi. Ehkä lopetan jossain vaiheessa, ehkä en mutta nyt tilanne tällähetkellä on tämä. Kivittäkää. [/quote] Sama se mitä teet, kunhan otat sen seurauksista vastuun. Miehelläsi on oikeus tietää, eikä hänellä ole mitään velvollisuutta antaa tätä anteeksi. Toki hän voi, mutta se on ainoastaan hänen päätettävissään.
[/quote]
Miten niin "on oikeus tietää"? Ei puolisot omista toisiaan ja aikuisella ihmisellä on edelleen valta (ja myös vastuu) omista tekemisistään. Ei ole mitään lakisääteistä velvollisuutta raportoida kaikesta puolisolle.
[/quote]
Jos on toisen kanssa parisuhteessa, hänellä on oikeus tietää. Ei se ole omistamista. Kyseessä on kuitenkin hänenkin seksuaaliterveytensä ja hänen puolisonsa, johon hän luulee voivansa luottaa.
[/quote]
Aikuiset ihmiset osaavat huolehtia sen ettei kumppanin seksuaaliterveys pettämisestä kärsi.
[/quote]
luulisi, ettei aikuiset ihmiset mene pettämään puolisoitaan. Vapaa suhde on aivan eri asia.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:56"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:41"]Entä jos ei halua erota? Jos se toinen puoliso on pitkäaikaissairas ja seksi vain ei enää tule kysymykseen kun kaikki kivut on niin kovia. Entä jos se terve puoliso ei halua jättää kumppaniaan vain siksi että sitä puolta suhteesta ei enää ole? Haluaa ehkä pitää toisesta edelleen huolta niin kuin on toisistaan pidetty vuosikymmenet? Se terve puoliso saattaa hoitaa kumppaniaan ja pitää pystyssä koko kodin ja talouden. Ja tästä hyvästä te haluaisitte että tämä puoliso on sitten loppuelämän myös selibaatissa kun tältä yhdeltä sitä on liikaa vaatia. [/quote] no siinä vaiheessa ehkä kannattaa sopia asiasta. Jos itse en pystyisi miehelleni koskaan antamaan ja liittomme muuten olisi hyvä, voisin harkita vapaampaa suhdetta. Pettämistä ja valehtelua en kuitenkaan hyväksyisi!
[/quote]
En oikein usko että jos olisit sairastunut ja pelkäisit jo valmiiksi hermostuuko miehesi kiukutteluusi ja hoitamiseesi, että olisit kovin järkevä ja vastaanottavainen kun hän sanoisi "kulta, minulla olisi yksi ystävätär jota haluaisin tapailla, ymmärräthän että minulla on tarpeita ja välitämme toisistamme mutta hänelle on ok että olen naimisissa kanssasi"
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:10"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:04"]
Miksi?
[/quote]
- luottamuksen menetys
- mustasukkaisuus
- ahdistus
- sydämen särkeminen
- salailu
- koko parisuhteelta pohjan putoaminen
Mitä mulla tulee mieleen sanasta "pettää". T. petetty. Siinä sulle miksi.
[/quote]
Ei noista kyllä mikään päde meihin. Kukaan ei ole luottanut 100% alun perinkään ja se on meille ihan ok. Kumpikaan ei ole mustasukkainen, eikä varsinaisesti edes kiinnostunut toisen tekemisistä. Näinollen ketään ei ahdista, kenenkään sydän ei ole eikä mene rikki, salailu on molemmille ok, ei kumpaakaan huvita tietää jos toinen pettää. Silti meillä on ihan hyvä näin. Olemme aikuisia ja itsenäisiä ihmisiä, ei meillä ole tarvetta omistaa toisiamme. 2
[/quote]
Miksi ihmeessä olette edes yhdessä, kun suhtautuminen noin kylmää? Oletko koskaan tiedostanut, että parisuhde voi perustua myös rakkaudelle ja parhaalle ystävyydelle? Toisen seurassa viihdytään, toista rakastetaan, keskustellaan kaikesta ja ollaan kiinnostuneita toisesta.
Kuulostaa siltä, että olette täysin väärä pari toisillenne, suhtaudutte parisuhteeseen kuin työsopimukseen ja näin ollen hukkaatte elämäänne toistenne kanssa.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:02"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:49"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
luulisi, ettei aikuiset ihmiset mene pettämään puolisoitaan. Vapaa suhde on aivan eri asia.
[/quote]
Niin luulisi mutta sitä kuitenkin tapahtuu ja paljon. Ja vaikka kuinka täällä moralisoitte se asia ei siitä miksikään muutu.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:41"]Entä jos ei halua erota? Jos se toinen puoliso on pitkäaikaissairas ja seksi vain ei enää tule kysymykseen kun kaikki kivut on niin kovia. Entä jos se terve puoliso ei halua jättää kumppaniaan vain siksi että sitä puolta suhteesta ei enää ole? Haluaa ehkä pitää toisesta edelleen huolta niin kuin on toisistaan pidetty vuosikymmenet? Se terve puoliso saattaa hoitaa kumppaniaan ja pitää pystyssä koko kodin ja talouden. Ja tästä hyvästä te haluaisitte että tämä puoliso on sitten loppuelämän myös selibaatissa kun tältä yhdeltä sitä on liikaa vaatia.
[/quote]
Joo ja tämähän onkin taustalla 95% pettämisistä, eikä suinkaan omien halujensa miellyttäminen...
Kaikkeen on poikkeuksia. Eiköhän kuvailemassasi tapauksessa sairas puoliso itsekin osaa antaa luvan, mikäli rakastaa puolisoaan ja haluaa hänen hyvinvointiaan.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:17"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:08"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:56"] [quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:53"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:43"] On tämä mielenkiintoista. Kukaan pettäjistä ei vastaa kysymykseen, miltä sinusta itsestäsi tuntuisi, jos puolisosi pettäisi sinua? Onko niin, että kaksinaismoralismi kukkii? Puhdas itsekkyys? [/quote] Mielestäni olen vastannut tähän kyllä jo moneen kertaan. En haluaisi tietää puolison pettämisestä, koska en haluaisi turhaan vaivata sillä mieltäni. Mutta jos jostain syystä minulle tuommoinen tieto jostain selviäisi, niin en minä siihen kuolisi enkä pakkaisi laukkujani. Eniten siinä harmittaisi, että on hoitanut homman niin huonosti, että on jäänyt kiinni ja mahdollisesti jotkut sivulliset ihmiset tietävät siitä ja juorut lähtevät leviämään. [/quote] Hyvä sinulle, minulle tuo ei riittäisi sillä vaadin kumppaniltani samaa kuin itseltäni, eli sitä että on selkärankaa olla ylipäätään tekemättä mitään sellaista toisen selän takana. [/quote] Ja edelleen toistan itseäni... ei sen tarvitse sinulle riittääkään. :-) Minä en vaadi kumppaniltani mitään. Meillä kaikki perustuu täyteen vapaaehtoisuuteen ja avioliitossa ollaan siksi, että molemmat haluavat olla. Ilman mitään uhkavaatimuksia tai rajoitteita. [/quote] Eli lupaus olla uskollinen puolin ja toisin on uhkavaatimus ja rajoite? Huhhuh.
[/quote]
Jos uhkaa avioerolla välittömästi jos toinen hairahtaa, niin onhan se uhkavaatimus.
[/quote]
No nyt laitetaan jo sanoja suuhun. Miksi koet uskollisuutta arvostavat niin kovana uhkana, että pitää vetää kaikki mustavalkoiseksi?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:28"]
Taitaa kolahdella aika pahasti kun hirveä alapeukkuryöppy ja takaisinitku kun joku ilmaisee haluavansa olla yksiavioinen. Ihan sama mitä keskenänne teette mutta älkää huijatko yksiavioisuutta arvostavia ihmisiä suhteisiin kanssanne lupaamalla jotain, mitä ette voi pitää.
[/quote]
Juuri noin. Mutta totuushan on se, että juuri nämä jotka voivat pettää, pettävät ihan ketä tahansa. He lupaavat sellaista jota eivät voi pitää. He valehtevat olevansa sinkkuja ja eronneita, vaikka ovat parisuhteessa jne.
Pillun ja munan viemät ovat toivotonta porukkaa. Luoja heidän seurastaan varjelkoon.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:04"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:02"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:49"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niin luulisi mutta sitä kuitenkin tapahtuu ja paljon. Ja vaikka kuinka täällä moralisoitte se asia ei siitä miksikään muutu.
[/quote]
Tottakai sitä tapahtuu, mutta miksi sitä pitää ihannoida ja pitää oletusarvoisena tilana?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:21"]
Ovatko nä vastaajat oikeasti tosissaan?! Jos ei jää kiinni se on ihan ok?! Meidän parisuhteessa ainakin yksi kulmakivistä on luottamus, ja jos sen menisi jollain tavalla esim pettämisellä rikkomaan, ei suhteemme olisi enää samanlainen. Toki jos pettäminen olisi joku yhden illan kännisekoilu, ja puoliso sen itse tunnustaisi, voisi vielä yrittää. En voisi uskoa, että olemassa on niin itsekkäitä ihmisiä, kenelle seksi menee hyvän liiton yli! Itse mielummin ainakin olisin selibaatissa rakastamani ihmisen kanss,a kun pettäisin. Jos ei onnistuisi niin tekisin jotain ihan muuta kuin pettäisin!
[/quote]
Minulle liitto jossa ei ole seksiä ei ole hyvä liitto. Mutta meitähän on erilaisia. Kaikki eivät voi taloudellisistakaan syistä erota jos on huollettavia lapsia tai yhteinen yritys.