Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4päivää laskettuun aikaan

Vierailija
17.05.2015 |

ja mietitään tässä miehen kanssa, että miten sinne ambulanssiin menen, laitanko housut vai en? Varmaan pienin ongelma siinä vaiheessa, mutta häiritsee.. Miehen mielestä sinne mennään pillu paljaana, itse ajattelin laittaa legginsit ja siteen pikiareihin suojaksi. Miten teillä on tämä hoidettu? Voiko muuten synytyksessä vasta tulla raskausarpia vaikka niitä ei ole raskauden aikana ilmaantunut? Miten siihen kipuun voisi valmistautua?

Kommentit (242)

Vierailija
121/242 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:31"]Onko neuvolassa kerrottu syytä sille miksi menisitte ambulanssilla synnyttömään? Onko siihen joku erityinen syy? Yleensä tosiaan mennään taksilla tai jollain muulla itse hommatulla kyydillä jos omaa autoa ei ole. Ambulanssi ei ole mikään tilauskyyti. En kyllä edes tiedä miksi vastasin, ihan selkeästi provohan tämä on. Ensin kysellään typeriä ja sitten muka pahoitetaan mieli niin kovin.
[/quote]

Ambiulanssilla siksi, kun ei ole omaa kyytiä ja en kyllä ala synnytykseen menosta viittäkymppiä maksamaan ja mitä jos se vauva syntyy taxissa? Terkka sanoi, että voi mennä lanssilla..

Vierailija
122/242 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:33"]En vastaa kysymyksiin vaan kysyn vastausta! Epäolennaisiin asioihin takerrutaan täällä taas. Miten johonkin taxiin voi mennä, jos alapää vuotaa lapsivettä?
[/quote]
Samanlailla kuin muutkin kulkisi omalla autolla, ottaa pyyhkeitä pyllyn alle ja vaikka muovipussin myös, ja pikkareihin yöside. Ei sitä lapsivettä sieltä litratolkulla syöksy. Kysyit että miten pukeudut ambulanssiin, ja vastaus siihen on, ettet mitenkään, sillä ambulanssia et tarvitse. Taksiin taas voit pukea vaan mukavat vaatteet, vaikka jotkut kollarit.
T. Se sama kymppi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/242 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläs meinasitte tulla sairaalasta kotiin? Ambulanssillako taas? :D

Vierailija
124/242 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:25"]Tulipa paha mieli noista kommebteista, mulla ei ole kokemust synnytyksestä.. Neuvolassa meille on sanottu, että ambulanssilla mennään. Ei meillä jumaluta mihinkään taxi matkusteluun ole varaa. Monelta olen kuullut, että raskausarvet voi tulla vasta synnytyksessä. En minä voi näitä asioita tietää ensisynnyttäjänä. tulipa kyllä aika ikävää kommenttia vaikka ihan asiallisesti kysyin!
[/quote]
Neuvolassa ei varmasti ohjeisteta käyttämään ambulanssia. Teillä oli luultavasti lähemmäs 9 kk aikaa varautua tähän synnytykseen, olisitte laittanut vaikka kympin joka kuukausi säästöön ni varmasti riittäisi rahat taksiin. Ja ei, se lapsi harvoin lähtee suoraan syntymään ensimmäisestä supistuksesta tai vesien menosta. Ehdit hyvin olla varmasti kotona kaikessa rauhassa kunnes kivut ovat jo kovat ja sitten taksilla sairaalaan. Kai teillä synnytysvalmennus ollut, missä nämä asiat kerrotaan? T. Sama kuin 10
[/quote]

Ei me haluttu perhevalmennukseen, kun meillä on sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja siellä olisi pitänyt tutustua muihin pareihin ja sitäpaitsi terveydehoitaja lupasi pitää sen meille yksityisesti, kun on sama ihminen joka veti sitä valmennusta.

Vierailija
125/242 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:31"]Onko neuvolassa kerrottu syytä sille miksi menisitte ambulanssilla synnyttömään? Onko siihen joku erityinen syy? Yleensä tosiaan mennään taksilla tai jollain muulla itse hommatulla kyydillä jos omaa autoa ei ole. Ambulanssi ei ole mikään tilauskyyti. En kyllä edes tiedä miksi vastasin, ihan selkeästi provohan tämä on. Ensin kysellään typeriä ja sitten muka pahoitetaan mieli niin kovin.
[/quote]

Ambiulanssilla siksi, kun ei ole omaa kyytiä ja en kyllä ala synnytykseen menosta viittäkymppiä maksamaan ja mitä jos se vauva syntyy taxissa? Terkka sanoi, että voi mennä lanssilla..
[/quote]

Sen vauvan synnyttäminen maksaa sairaalassa paljon enemmän kuin viisikymppiä. Kannattaa siis synnyttää kotona, jos on raha noin tiukassa.

Vierailija
126/242 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ambulanssiin mennään alasti, myös miehen on oltava ilman mitään vaatetusta. Tämä hygieniasyistä. 

Kumma kun terkka ei ole paremmin ohjeistanut teitä. 

Olen kuullut, että joissain kunnissa sallittaisiin miehelle silinterihattu ja rusetti ja synnyttäjälle pupukorvat ja korkokengät. Tarkista kuitenkin tämä terveydenhoitajaltasi. 

Vierailija
127/242 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:31"]Onko neuvolassa kerrottu syytä sille miksi menisitte ambulanssilla synnyttömään? Onko siihen joku erityinen syy? Yleensä tosiaan mennään taksilla tai jollain muulla itse hommatulla kyydillä jos omaa autoa ei ole. Ambulanssi ei ole mikään tilauskyyti. En kyllä edes tiedä miksi vastasin, ihan selkeästi provohan tämä on. Ensin kysellään typeriä ja sitten muka pahoitetaan mieli niin kovin.
[/quote]

[/quote]
Mitäs sitten kun ne sieltä sanoo (ja luultavasti sanookin) että eivät sinulle ambulanssia lähetä? Olethan varautunut maksamaan sairaalassa olostasi? Ja minun ymmärtääkseni ambulanssikin maksaa.
T. Kymppi

Vierailija
128/242 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:39"]Milläs meinasitte tulla sairaalasta kotiin? Ambulanssillako taas? :D
[/quote]

No hah hah. Jommankumman vanhempien kyydillä.

Vierailija
129/242 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:31"]Onko neuvolassa kerrottu syytä sille miksi menisitte ambulanssilla synnyttömään? Onko siihen joku erityinen syy? Yleensä tosiaan mennään taksilla tai jollain muulla itse hommatulla kyydillä jos omaa autoa ei ole. Ambulanssi ei ole mikään tilauskyyti. En kyllä edes tiedä miksi vastasin, ihan selkeästi provohan tämä on. Ensin kysellään typeriä ja sitten muka pahoitetaan mieli niin kovin.
[/quote]

[/quote]

Sen vauvan synnyttäminen maksaa sairaalassa paljon enemmän kuin viisikymppiä. Kannattaa siis synnyttää kotona, jos on raha noin tiukassa.
[/quote]

Sairaalalaskut meillä menee sossuun.

Vierailija
130/242 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:31"]Onko neuvolassa kerrottu syytä sille miksi menisitte ambulanssilla synnyttömään? Onko siihen joku erityinen syy? Yleensä tosiaan mennään taksilla tai jollain muulla itse hommatulla kyydillä jos omaa autoa ei ole. Ambulanssi ei ole mikään tilauskyyti. En kyllä edes tiedä miksi vastasin, ihan selkeästi provohan tämä on. Ensin kysellään typeriä ja sitten muka pahoitetaan mieli niin kovin.
[/quote]

[/quote]
Mitäs sitten kun ne sieltä sanoo (ja luultavasti sanookin) että eivät sinulle ambulanssia lähetä? Olethan varautunut maksamaan sairaalassa olostasi? Ja minun ymmärtääkseni ambulanssikin maksaa.
T. Kymppi
[/quote]

No enpä ole koskaan lanssikyydistä joutunut maksamaan. Sairaalalasku kyllä hoituu..

Vierailija
131/242 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:33"]En vastaa kysymyksiin vaan kysyn vastausta! Epäolennaisiin asioihin takerrutaan täällä taas. Miten johonkin taxiin voi mennä, jos alapää vuotaa lapsivettä?
[/quote]
Samanlailla kuin muutkin kulkisi omalla autolla, ottaa pyyhkeitä pyllyn alle ja vaikka muovipussin myös, ja pikkareihin yöside. Ei sitä lapsivettä sieltä litratolkulla syöksy. Kysyit että miten pukeudut ambulanssiin, ja vastaus siihen on, ettet mitenkään, sillä ambulanssia et tarvitse. Taksiin taas voit pukea vaan mukavat vaatteet, vaikka jotkut kollarit.
T. Se sama kymppi
[/quote]

Itse ostin aikuisten vaippoja muutaman ja pistin sellaisen päälle matkaksi+sairaala-alusta penkille (oli jäänyt koiran pentuajan pissaalustoista yli).

Vierailija
132/242 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:40"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:25"]Tulipa paha mieli noista kommebteista, mulla ei ole kokemust synnytyksestä.. Neuvolassa meille on sanottu, että ambulanssilla mennään. Ei meillä jumaluta mihinkään taxi matkusteluun ole varaa. Monelta olen kuullut, että raskausarvet voi tulla vasta synnytyksessä. En minä voi näitä asioita tietää ensisynnyttäjänä. tulipa kyllä aika ikävää kommenttia vaikka ihan asiallisesti kysyin!
[/quote]
Neuvolassa ei varmasti ohjeisteta käyttämään ambulanssia. Teillä oli luultavasti lähemmäs 9 kk aikaa varautua tähän synnytykseen, olisitte laittanut vaikka kympin joka kuukausi säästöön ni varmasti riittäisi rahat taksiin. Ja ei, se lapsi harvoin lähtee suoraan syntymään ensimmäisestä supistuksesta tai vesien menosta. Ehdit hyvin olla varmasti kotona kaikessa rauhassa kunnes kivut ovat jo kovat ja sitten taksilla sairaalaan. Kai teillä synnytysvalmennus ollut, missä nämä asiat kerrotaan? T. Sama kuin 10
[/quote]

Ei me haluttu perhevalmennukseen, kun meillä on sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja siellä olisi pitänyt tutustua muihin pareihin ja sitäpaitsi terveydehoitaja lupasi pitää sen meille yksityisesti, kun on sama ihminen joka veti sitä valmennusta.
[/quote]
Okei, no, miksei teillä sitten ollut tätä yksityistä valmennusta? Kun tunnut olevan aika pihalla kaikesta. Itsekin esikoista odotan, parin viikon päästä la, tulipa jotenkin fiksu ja varmempi olo itselle :D

Vierailija
133/242 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissa-alustoista* -30

Vierailija
134/242 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:31"]Onko neuvolassa kerrottu syytä sille miksi menisitte ambulanssilla synnyttömään? Onko siihen joku erityinen syy? Yleensä tosiaan mennään taksilla tai jollain muulla itse hommatulla kyydillä jos omaa autoa ei ole. Ambulanssi ei ole mikään tilauskyyti. En kyllä edes tiedä miksi vastasin, ihan selkeästi provohan tämä on. Ensin kysellään typeriä ja sitten muka pahoitetaan mieli niin kovin. [/quote] Ambiulanssilla siksi, kun ei ole omaa kyytiä ja en kyllä ala synnytykseen menosta viittäkymppiä maksamaan ja mitä jos se vauva syntyy taxissa? Terkka sanoi, että voi mennä lanssilla.. [/quote] Mitäs sitten kun ne sieltä sanoo (ja luultavasti sanookin) että eivät sinulle ambulanssia lähetä? Olethan varautunut maksamaan sairaalassa olostasi? Ja minun ymmärtääkseni ambulanssikin maksaa. T. Kymppi

[/quote]

Toimeentulotukiasiakkaat eivät maksa pakollisista terveydenhoitotoimenpiteistä yhtään mitään. Lienevät nyt kaikesta päätellen tällaisia. 

Ehkä terveydenhoitaja on arvioinyt tämän pariskunnan esim. heikkolahjaisiksi ja siksi on valmis kirjoittamaan todistuksen ambulanssin tarpeellisuudesta. Ambulanssi siksi, että siellä on pätevä henkilökunta auttamassa, kun kaikki perusasiat tuntuvat olevan hakusessa. 

Vierailija
135/242 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:31"]Onko neuvolassa kerrottu syytä sille miksi menisitte ambulanssilla synnyttömään? Onko siihen joku erityinen syy? Yleensä tosiaan mennään taksilla tai jollain muulla itse hommatulla kyydillä jos omaa autoa ei ole. Ambulanssi ei ole mikään tilauskyyti. En kyllä edes tiedä miksi vastasin, ihan selkeästi provohan tämä on. Ensin kysellään typeriä ja sitten muka pahoitetaan mieli niin kovin.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miksi olette tehneet lapsen? Teillä ei selkeästi ole mitään mitä lapsi tarvitsee. Ei maalaisjärkeä, rahaa tai tiedonhankintakykyä. Milla ostatte vauvalle ruokaa, vaatteita, tarvikkeita?

Vierailija
136/242 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:31"]Onko neuvolassa kerrottu syytä sille miksi menisitte ambulanssilla synnyttömään? Onko siihen joku erityinen syy? Yleensä tosiaan mennään taksilla tai jollain muulla itse hommatulla kyydillä jos omaa autoa ei ole. Ambulanssi ei ole mikään tilauskyyti. En kyllä edes tiedä miksi vastasin, ihan selkeästi provohan tämä on. Ensin kysellään typeriä ja sitten muka pahoitetaan mieli niin kovin.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Ööh, otatteko siis turvakaukalot ja mahdollisesti molemmille viikon vaatteet ja tavarat mukaan sinne lanssiin? mä veikkaan että vaikka ambulanssin teille lähettää, todennäköisesti nämä hoitajat toteavat että pärjäät hyvin vielä kotona, ja sen jälkeen taksilla sairaalaan. Niillä on varmasti parempaakin tekemistä kuin terveille ihmisille toimia taksina. T. Kymppi

Vierailija
137/242 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:40"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:25"]Tulipa paha mieli noista kommebteista, mulla ei ole kokemust synnytyksestä.. Neuvolassa meille on sanottu, että ambulanssilla mennään. Ei meillä jumaluta mihinkään taxi matkusteluun ole varaa. Monelta olen kuullut, että raskausarvet voi tulla vasta synnytyksessä. En minä voi näitä asioita tietää ensisynnyttäjänä. tulipa kyllä aika ikävää kommenttia vaikka ihan asiallisesti kysyin!
[/quote]
[/quote]

[/quote]
Okei, no, miksei teillä sitten ollut tätä yksityistä valmennusta? Kun tunnut olevan aika pihalla kaikesta. Itsekin esikoista odotan, parin viikon päästä la, tulipa jotenkin fiksu ja varmempi olo itselle :D
[/quote]

Ei se ole kertonut muusta, kun kivunlievityksistä ja puudutteista.

Vierailija
138/242 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:49"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:40"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:25"]Tulipa paha mieli noista kommebteista, mulla ei ole kokemust synnytyksestä.. Neuvolassa meille on sanottu, että ambulanssilla mennään. Ei meillä jumaluta mihinkään taxi matkusteluun ole varaa. Monelta olen kuullut, että raskausarvet voi tulla vasta synnytyksessä. En minä voi näitä asioita tietää ensisynnyttäjänä. tulipa kyllä aika ikävää kommenttia vaikka ihan asiallisesti kysyin!
[/quote]
[/quote]

[/quote]
[/quote]

Ei se ole kertonut muusta, kun kivunlievityksistä ja puudutteista.
[/quote]

Eikä ole käynyt mielessä kysyä?

Vierailija
139/242 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:31"]Onko neuvolassa kerrottu syytä sille miksi menisitte ambulanssilla synnyttömään? Onko siihen joku erityinen syy? Yleensä tosiaan mennään taksilla tai jollain muulla itse hommatulla kyydillä jos omaa autoa ei ole. Ambulanssi ei ole mikään tilauskyyti. En kyllä edes tiedä miksi vastasin, ihan selkeästi provohan tämä on. Ensin kysellään typeriä ja sitten muka pahoitetaan mieli niin kovin. [/quote] Ambiulanssilla siksi, kun ei ole omaa kyytiä ja en kyllä ala synnytykseen menosta viittäkymppiä maksamaan ja mitä jos se vauva syntyy taxissa? Terkka sanoi, että voi mennä lanssilla.. [/quote] Mitäs sitten kun ne sieltä sanoo (ja luultavasti sanookin) että eivät sinulle ambulanssia lähetä? Olethan varautunut maksamaan sairaalassa olostasi? Ja minun ymmärtääkseni ambulanssikin maksaa. T. Kymppi

[/quote]

Toimeentulotukiasiakkaat eivät maksa pakollisista terveydenhoitotoimenpiteistä yhtään mitään. Lienevät nyt kaikesta päätellen tällaisia. 

Ehkä terveydenhoitaja on arvioinyt tämän pariskunnan esim. heikkolahjaisiksi ja siksi on valmis kirjoittamaan todistuksen ambulanssin tarpeellisuudesta. Ambulanssi siksi, että siellä on pätevä henkilökunta auttamassa, kun kaikki perusasiat tuntuvat olevan hakusessa. 
[/quote]

Ei ole mistään todistuksista ollut puhetta. Se vaan sanoi, että soitatte sitten lanssin, kun synnytys alkaa.

Vierailija
140/242 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:49"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:40"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:25"]Tulipa paha mieli noista kommebteista, mulla ei ole kokemust synnytyksestä.. Neuvolassa meille on sanottu, että ambulanssilla mennään. Ei meillä jumaluta mihinkään taxi matkusteluun ole varaa. Monelta olen kuullut, että raskausarvet voi tulla vasta synnytyksessä. En minä voi näitä asioita tietää ensisynnyttäjänä. tulipa kyllä aika ikävää kommenttia vaikka ihan asiallisesti kysyin! [/quote] Neuvolassa ei varmasti ohjeisteta käyttämään ambulanssia. Teillä oli luultavasti lähemmäs 9 kk aikaa varautua tähän synnytykseen, olisitte laittanut vaikka kympin joka kuukausi säästöön ni varmasti riittäisi rahat taksiin. Ja ei, se lapsi harvoin lähtee suoraan syntymään ensimmäisestä supistuksesta tai vesien menosta. Ehdit hyvin olla varmasti kotona kaikessa rauhassa kunnes kivut ovat jo kovat ja sitten taksilla sairaalaan. Kai teillä synnytysvalmennus ollut, missä nämä asiat kerrotaan? T. Sama kuin 10 [/quote] Ei me haluttu perhevalmennukseen, kun meillä on sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja siellä olisi pitänyt tutustua muihin pareihin ja sitäpaitsi terveydehoitaja lupasi pitää sen meille yksityisesti, kun on sama ihminen joka veti sitä valmennusta. [/quote] Okei, no, miksei teillä sitten ollut tätä yksityistä valmennusta? Kun tunnut olevan aika pihalla kaikesta. Itsekin esikoista odotan, parin viikon päästä la, tulipa jotenkin fiksu ja varmempi olo itselle :D [/quote] Ei se ole kertonut muusta, kun kivunlievityksistä ja puudutteista.

[/quote]

Pää on ainakin tarpeeksi puuduksissa ihan etukäteen :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi