4päivää laskettuun aikaan
ja mietitään tässä miehen kanssa, että miten sinne ambulanssiin menen, laitanko housut vai en? Varmaan pienin ongelma siinä vaiheessa, mutta häiritsee.. Miehen mielestä sinne mennään pillu paljaana, itse ajattelin laittaa legginsit ja siteen pikiareihin suojaksi. Miten teillä on tämä hoidettu? Voiko muuten synytyksessä vasta tulla raskausarpia vaikka niitä ei ole raskauden aikana ilmaantunut? Miten siihen kipuun voisi valmistautua?
Kommentit (242)
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:25"]Tulipa paha mieli noista kommebteista, mulla ei ole kokemust synnytyksestä.. Neuvolassa meille on sanottu, että ambulanssilla mennään. Ei meillä jumaluta mihinkään taxi matkusteluun ole varaa. Monelta olen kuullut, että raskausarvet voi tulla vasta synnytyksessä. En minä voi näitä asioita tietää ensisynnyttäjänä. tulipa kyllä aika ikävää kommenttia vaikka ihan asiallisesti kysyin!
[/quote]
Mutta on rahaa tehdä lapsi?
[/quote]
Varsinkin kun Kelataksin kun soittaa, joutuu maksamaan vain omavastuun verran (olisiko ollut noin 10-15 euroa). Ap jos olet tosissasi niin etsi netistä oman alueesi Kelataksin numero ja soita sieltä kyyti kun synnytys käynnistyy.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 15:03"]Ketkä kaikki? Täällä ei ainakaan yksikään! Kukaan ei ole puhunut mistään uusimmista leluista, vaan että vaikutatte vähäjärkisiltä -- taloudelliset asiat ovat sivuseikkoja. Kukahan täysjärkinen hankkii vauvanvaatteita kymmentä isoa koneellista, kun vauva ei ole vielä syntynytkään. Tai koskaan... [/quote] Vaikutamme vähäjärkisiltä, kun emme ole kokeneet synnytystä? Ystävät ovat tuoneet hyvää hyvyyttään vaatteita, enkä ole viitsinyt kieltäytyä, kun ne on tullut kaukaa niiden vaatteiden kanssa ja nyt on ainakin monen kokoista ja väristä vaatetta..
[/quote]
Ei siksi, että olet ensikertalainen. Vaan siksi, että yleensä ensisynnyttäjä ottaa asioista selvää toisella tasolla kuin mihin sinä olet pystynyt.
Mutta ok, toivottavasti kaikki menee hyvin. Mihin sairaalaan menet synnyttämään?
[/quote]
No näin me ollaan terkan puheista ymmärretty, että lanssilla mennään ja en ole noista housuista viitsinyt kysyä nyt sit anona, mutta vittu, et en ois uskonut mikä helvetin paskmyrsky täällä nousee, voi jeesus!
Osaatko ap kellottaa supistukset????
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 15:03"]Ketkä kaikki?
Täällä ei ainakaan yksikään! Kukaan ei ole puhunut mistään uusimmista leluista, vaan että vaikutatte vähäjärkisiltä -- taloudelliset asiat ovat sivuseikkoja.
Kukahan täysjärkinen hankkii vauvanvaatteita kymmentä isoa koneellista, kun vauva ei ole vielä syntynytkään. Tai koskaan...
[/quote]
Vaikutamme vähäjärkisiltä, kun emme ole kokeneet synnytystä? Ystävät ovat tuoneet hyvää hyvyyttään vaatteita, enkä ole viitsinyt kieltäytyä, kun ne on tullut kaukaa niiden vaatteiden kanssa ja nyt on ainakin monen kokoista ja väristä vaatetta..
[/quote]
Vähäjärkistä on jättää perusasioiden selvittely viimetinkaan. Vähäjärkistä on kuvitella normaalin, riskittömän synnytyksen olevan hätätilanne, jollaisia varten ambulanssit ovat. Vähäjärkistä on edes pohtia, mennäänkö ambulanssiin housut jalassa vai ilman. JOS ambulanssi tulisikin, ei se vauva synny ihan siinä paikassa ja jos syntyy, ei synnyttäjää ylipäänsä siirretä vaan sitten synnytetään siellä kotona.
.
Erityisen vähäjärkistä ja tehdä tällainen provo aloitus.
[/quote]
En ole pohtinut laitetaanko housut jalkaan, piti vaan saada se miehelle todistettua. Olen joutunut ambulanssiin ilman mitään hätätilannetta.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 15:22"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 15:19"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 15:01"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:52"]Mistä ap aikoo tietää, koska synnytys alkaa kun ei tunnu mitään muutakaan tietävän? Vai aiotko soittaa heti kun on laskettu aika? [/quote] Kyllä mä nyt vittu nämä asiat tiedän! [/quote] Silti pidät todennäköisenä riskinä että lapsi syntyy taksiin? Tai ambulanssiin? Jos kerran ilman housuja sinne ambulanssiin olet jo menossa? Kerrotko sitten että koska sairaalaan näet tarpeelliseksi lähteä? [/quote] En ole ollutkaan menossa ilman housuja, miehen kanssa vaan tästä väiteltiin ja hän oli sitä mieltä, että etkai sä nyt housuja voi laittaa, kun sullahan tulee sitä lapsivettä. On mahdollista muttei todennäköistä, että lapsi syntyy nopeastikin. Tästä kuitenkin on sairaalaan sen verran matkaakin.. Kun suppareita tulee tietyin väliajoin tai vedet menee meitä on ohjeistettu soittaa synnärille tai jos kivut ovat kestämättömiä.
[/quote]
Vakka kantensa valitsee!
Ilmeisesti miehesi näkemyksen mukaan kuukautisvuodon aikanakin liikutaan ilman housuja.
[/quote]
Me ollaan käsitetty, että sitä lapsivettä tulee todella paljon hulahtamalla ja, että se on vetistä ja menee kaikkien suojien läpi.
Paljon sulla on ap matkaa sinne synnärille? Meiltä on 250km ja lanssilla mennään matkan pituuden vuoksi. Ihan hyvä, koska silti joka vuosi muutama muksu syntyy matkalla. Ap:n tapauksessa ei varmaan tästä kyse, mutta ohiksena...
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:25"]Tulipa paha mieli noista kommebteista, mulla ei ole kokemust synnytyksestä.. Neuvolassa meille on sanottu, että ambulanssilla mennään. Ei meillä jumaluta mihinkään taxi matkusteluun ole varaa. Monelta olen kuullut, että raskausarvet voi tulla vasta synnytyksessä. En minä voi näitä asioita tietää ensisynnyttäjänä. tulipa kyllä aika ikävää kommenttia vaikka ihan asiallisesti kysyin!
[/quote]
Mutta on rahaa tehdä lapsi?
[/quote]
Varsinkin kun Kelataksin kun soittaa, joutuu maksamaan vain omavastuun verran (olisiko ollut noin 10-15 euroa). Ap jos olet tosissasi niin etsi netistä oman alueesi Kelataksin numero ja soita sieltä kyyti kun synnytys käynnistyy.
[/quote]
Mitä, jos se onn varattu ja on kiire?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 15:28"]Osaatko ap kellottaa supistukset????
[/quote]
Miksi en osaisi. En kyllä tarkalleen tiedä miltä ne tuntuu, kun ei ole ollut vielä.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 15:34"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 15:28"]Osaatko ap kellottaa supistukset???? [/quote] Miksi en osaisi. En kyllä tarkalleen tiedä miltä ne tuntuu, kun ei ole ollut vielä.
[/quote]
MItäs jos pyytäisit äitisi apuun.
Ap. Täältä ei kannata kysyä mitään oikeasti asiaa. Paskaa saat niskaan vaihtelevalla menestyksellä. Kannattaa soittaa neuvolaan ja kysellä sieltä ja teille muille kaikki ei voi tietää kaikkea!! Ja tyhmiä kysymyksiä ei olenkaan,äärettömän typeriä vastauksia näköjään on.. Ja ap onnea kaikesta huolimatta. Ihanaa että olette saaneet vaatteita,(itsekkin otan avosylin vastaan kaikki vaatteet joita saadaan)
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 15:43"]Ap. Täältä ei kannata kysyä mitään oikeasti asiaa. Paskaa saat niskaan vaihtelevalla menestyksellä. Kannattaa soittaa neuvolaan ja kysellä sieltä ja teille muille kaikki ei voi tietää kaikkea!! Ja tyhmiä kysymyksiä ei olenkaan,äärettömän typeriä vastauksia näköjään on.. Ja ap onnea kaikesta huolimatta. Ihanaa että olette saaneet vaatteita,(itsekkin otan avosylin vastaan kaikki vaatteet joita saadaan)
[/quote]
Tässä nyt naurettiin ap:n typerälle asenteelle "en todellakaan maksa viittäkymppiä taksista". Se että ap olisi ottanut neuvosta vaarin vaikka tuon ambulanssin suhteen, olisi varmasti muuttanut monen käytöstä ja asennetta.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 15:03"]Ketkä kaikki?
Täällä ei ainakaan yksikään! Kukaan ei ole puhunut mistään uusimmista leluista, vaan että vaikutatte vähäjärkisiltä -- taloudelliset asiat ovat sivuseikkoja.
Kukahan täysjärkinen hankkii vauvanvaatteita kymmentä isoa koneellista, kun vauva ei ole vielä syntynytkään. Tai koskaan...
[/quote]
kaikki= sos työntekijät aikuis ja lapsityön puolilta kahdelta pikkakunnalta, meidän suvut, terveydenhoitajat (vaihtunut välissä), sisarukset, ystävät, kummankin vanhemmat, äidin psyk sh, joka hoitanut joskus myös mua, mun vanha opettaja, lastensuojelun työntekijät(vaihtunut myös välissä), synnytys osaston lääkäri, asianajat(2), psyk.sairaanhoitajat, kodinhoitajat, entiset työkaverit, äitiyspolin henkilökunta, vanhempiemme kaverit, isovanhemmat, miehen omalääkärit (vaihtunut välissä), kavereiden vanhemmat, kaikki kenelle on mun äiti kertonut jotka tuntee mut, ehdonalisvalvojat+rikosseuraamuslaitoksen muu henk.kunta ja monet muut. Meillä on moniammtillinen kyttäysryhmä, joka pitää tiiviisti yhteyksiä ja osa käy kotikäynneillakin. Eli siis nämä kaikki on sanoneet, että meistä tulee hyviä vanhempia ja pärjätään kyllä ihan varmasti. Meillä kuitenkin on aina siistiä ja ruokaa kaapissa, eletään muuten normaalia elämää paitsi, että ei käydä töissä. Ollaan absolutisteja jo oltu jo vuosia. Te ette tunne meitä, joten ette voi tuomita! :)
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 15:34"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 15:28"]Osaatko ap kellottaa supistukset???? [/quote] Miksi en osaisi. En kyllä tarkalleen tiedä miltä ne tuntuu, kun ei ole ollut vielä.
[/quote]
MItäs jos pyytäisit äitisi apuun.
[/quote]
Äidilleni tehtiin hätäsectio, sekään ei tiedä miltä ne supparit tuntuu eikä se nyt tajua mistään mitään. Enköhän mä ne supistukset tunne, kun ne tulee.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 15:43"]Ap. Täältä ei kannata kysyä mitään oikeasti asiaa. Paskaa saat niskaan vaihtelevalla menestyksellä. Kannattaa soittaa neuvolaan ja kysellä sieltä ja teille muille kaikki ei voi tietää kaikkea!! Ja tyhmiä kysymyksiä ei olenkaan,äärettömän typeriä vastauksia näköjään on.. Ja ap onnea kaikesta huolimatta. Ihanaa että olette saaneet vaatteita,(itsekkin otan avosylin vastaan kaikki vaatteet joita saadaan)
[/quote]
Voi kiitos! Ainoa positiivinen ei agressiivinen vastaus kolmannella sivulla! Hyvää päivän jatkoa sinulle :)
No, vastauksia: lapsivettä ei ole kymmeniä litroja, eikä se välttämättä tule ollenkaan synnytyksen alussa. Osta valmiiksi paksuja yösiteitä ja laita selkainen pikkuhousuihin kun vedet alkavat mennä (yleensä tiputellen) tai kun supistukset alkavat niin pääset sairaalaan. Päälle voit laittaa valitsemasi housut.
Onko lapsi perätilassa, siksikö ambulanssi? Jos synnytys käynnistyy vesien menon sijaan supistuksin, voit silti mennä taksilla. Tai jomman kumman vanhemmat voivat kuskata, kuten sairaalasta poiskin on suunniteltu.
Oletko kenties heikkolahjainen?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 16:02"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 15:03"]Ketkä kaikki?
[/quote]
kaikki= sos työntekijät aikuis ja lapsityön puolilta kahdelta pikkakunnalta, meidän suvut, terveydenhoitajat (vaihtunut välissä), sisarukset, ystävät, kummankin vanhemmat, äidin psyk sh, joka hoitanut joskus myös mua, mun vanha opettaja, lastensuojelun työntekijät(vaihtunut myös välissä), synnytys osaston lääkäri, asianajat(2), psyk.sairaanhoitajat, kodinhoitajat, entiset työkaverit, äitiyspolin henkilökunta, vanhempiemme kaverit, isovanhemmat, miehen omalääkärit (vaihtunut välissä), kavereiden vanhemmat, kaikki kenelle on mun äiti kertonut jotka tuntee mut, ehdonalisvalvojat+rikosseuraamuslaitoksen muu henk.kunta ja monet muut. Meillä on moniammtillinen kyttäysryhmä, joka pitää tiiviisti yhteyksiä ja osa käy kotikäynneillakin. Eli siis nämä kaikki on sanoneet, että meistä tulee hyviä vanhempia ja pärjätään kyllä ihan varmasti. Meillä kuitenkin on aina siistiä ja ruokaa kaapissa, eletään muuten normaalia elämää paitsi, että ei käydä töissä. Ollaan absolutisteja jo oltu jo vuosia. Te ette tunne meitä, joten ette voi tuomita! :)
[/quote]
Me "tuomittiin" sut sen perusteella mitä täällä annat itsestäsi ulos, ja se ei ainakaan lupaavalta kuulostanut. Toivottavasti teistä tulee hyviä vanhempia, sitä varmasti me kaikki todella toivotaan. T. Kymppi
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 16:13"]No, vastauksia: lapsivettä ei ole kymmeniä litroja, eikä se välttämättä tule ollenkaan synnytyksen alussa. Osta valmiiksi paksuja yösiteitä ja laita selkainen pikkuhousuihin kun vedet alkavat mennä (yleensä tiputellen) tai kun supistukset alkavat niin pääset sairaalaan. Päälle voit laittaa valitsemasi housut.
Onko lapsi perätilassa, siksikö ambulanssi? Jos synnytys käynnistyy vesien menon sijaan supistuksin, voit silti mennä taksilla. Tai jomman kumman vanhemmat voivat kuskata, kuten sairaalasta poiskin on suunniteltu.
[/quote]
Ei ole perätilassa. Miehen äiti on melkein aina töissä, miehen isä ei kyllä lähde kuskaamaan ja mun isän kyytiin mies ei suostu tulemaan.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 16:14"]Oletko kenties heikkolahjainen?
[/quote]
Ei ole ainakaan todettu. Työkyvytön olen.
Meinasitteko siis kaikki teidän tavarat ottaa sinne ambulanssiin mukaan?:D