4päivää laskettuun aikaan
ja mietitään tässä miehen kanssa, että miten sinne ambulanssiin menen, laitanko housut vai en? Varmaan pienin ongelma siinä vaiheessa, mutta häiritsee.. Miehen mielestä sinne mennään pillu paljaana, itse ajattelin laittaa legginsit ja siteen pikiareihin suojaksi. Miten teillä on tämä hoidettu? Voiko muuten synytyksessä vasta tulla raskausarpia vaikka niitä ei ole raskauden aikana ilmaantunut? Miten siihen kipuun voisi valmistautua?
Kommentit (242)
Kauanko vauva on nyt yliajalla? :)
Taksilla menette, jos ei omaa autoa ole.
Että oikein ambulanssin ajattelit tilata...Porvoossa kaikki synnyttäjät menee varmaan medihelillä.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 13:59"]Taksilla menette, jos ei omaa autoa ole.
[/quote]
Näin. Ambulanssi soitetaan vain jos muksu meinaa syntyä nyt ja heti kotiin, on tosi pahoja komplikaatioita tai muita vaarallisia sairauksia tai esimerkiksi synnäriltä on käsketty soittaa lanssi, jos lapsi on esim väärässä asennossa.
Sieluni silmin näen kuinka ap könyää sinne ambulanssiin pelkkä pusero päällä perse paljaana :) Ja lävähtää siihen paareille pillu leväälle!
Tämä on aika huono provo, mutta vastaansa silti. Ambulanssi on hätätapauksia varten, synnytyksen alkaminen ei ole sellainen. Taksia käytetään jos omaa autoa ei ole. Raskausarpi on ihon venymistä, ihosi ei veny synnytyksessä, ainakaan vatsan iho. Väliliha on lihas joka venyy, mutta koska venyminen on suht nopeaa, se voi revetä, ja siitä arpi tulee. Toivottavasti olet oikeasti vähän fiksumpi kuin annat olettaa, ihan lastasi ajatellen.
Ja supparit tulee 10min välein niin siinä on lanssimiehet ihmeissään kun ap perse paljaana kekkuloi...
Tulipa paha mieli noista kommebteista, mulla ei ole kokemust synnytyksestä.. Neuvolassa meille on sanottu, että ambulanssilla mennään. Ei meillä jumaluta mihinkään taxi matkusteluun ole varaa. Monelta olen kuullut, että raskausarvet voi tulla vasta synnytyksessä. En minä voi näitä asioita tietää ensisynnyttäjänä. tulipa kyllä aika ikävää kommenttia vaikka ihan asiallisesti kysyin!
sorry puhelimen pienillä näppäimillä tulee kirjotusvirheitä. Kylläpä minut nyt lytättiin.
Hah, jo on taas juttu... En voi kuin nauraa :D
itsellä oli eilen la. Rauhassa kotona odottelen ja sitten omalla autolla reilu 1 tunti synnytyssairaalaan. Ihan laitan normaalit vaatteet, en ajatellut ILMAN HOUSUJA lähteä.. :DD
taitaa olla eka lapsi tulossa...
POKS POKS.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:25"]Tulipa paha mieli noista kommebteista, mulla ei ole kokemust synnytyksestä.. Neuvolassa meille on sanottu, että ambulanssilla mennään. Ei meillä jumaluta mihinkään taxi matkusteluun ole varaa. Monelta olen kuullut, että raskausarvet voi tulla vasta synnytyksessä. En minä voi näitä asioita tietää ensisynnyttäjänä. tulipa kyllä aika ikävää kommenttia vaikka ihan asiallisesti kysyin!
[/quote]
Mutta on rahaa tehdä lapsi?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 14:25"]Tulipa paha mieli noista kommebteista, mulla ei ole kokemust synnytyksestä.. Neuvolassa meille on sanottu, että ambulanssilla mennään. Ei meillä jumaluta mihinkään taxi matkusteluun ole varaa. Monelta olen kuullut, että raskausarvet voi tulla vasta synnytyksessä. En minä voi näitä asioita tietää ensisynnyttäjänä. tulipa kyllä aika ikävää kommenttia vaikka ihan asiallisesti kysyin!
[/quote]
Jos eu taksiin varaa, niin milläs elätät lapsesi?
Onko neuvolassa kerrottu syytä sille miksi menisitte ambulanssilla synnyttömään? Onko siihen joku erityinen syy? Yleensä tosiaan mennään taksilla tai jollain muulla itse hommatulla kyydillä jos omaa autoa ei ole. Ambulanssi ei ole mikään tilauskyyti. En kyllä edes tiedä miksi vastasin, ihan selkeästi provohan tämä on. Ensin kysellään typeriä ja sitten muka pahoitetaan mieli niin kovin.
En vastaa kysymyksiin vaan kysyn vastausta! Epäolennaisiin asioihin takerrutaan täällä taas. Miten johonkin taxiin voi mennä, jos alapää vuotaa lapsivettä?
[/quote]
Neuvolassa ei varmasti ohjeisteta käyttämään ambulanssia. Teillä oli luultavasti lähemmäs 9 kk aikaa varautua tähän synnytykseen, olisitte laittanut vaikka kympin joka kuukausi säästöön ni varmasti riittäisi rahat taksiin. Ja ei, se lapsi harvoin lähtee suoraan syntymään ensimmäisestä supistuksesta tai vesien menosta. Ehdit hyvin olla varmasti kotona kaikessa rauhassa kunnes kivut ovat jo kovat ja sitten taksilla sairaalaan. Kai teillä synnytysvalmennus ollut, missä nämä asiat kerrotaan? T. Sama kuin 10
Kyllä se sieltä tulee. Onnea vaan koitokseen! :)