Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva migreeni riesana - mistä helpotusta?

Vierailija
18.01.2022 |

Olen kärsinyt nyt vuoden ajan lähes 2 - 3 krt/viikko migreenistä. Estolääkitys on, mutta en uskalla syödä sitä kuin tarvittaessa, sillä mahani ei kestänyt jatkuvasti vahvaa lääkitystä.
Toisinaan kyllä on rauhallisempi jakso migreeniin suhteen, jolloin kohtauksia ei tule kuin kerta viikkoon - eli kuukaudessa 4. Tämä on kuitenkin aiheuttanut poissaoloja töissä, jos migreeni edennyt päänsärkyyn ja oksenteluun asti.

Elämäntavat ovat kunnossa. En tupakoi tai ota alkoa pahemmin, syön päivittäin aamiaisen ja kaksi lämmintä ateriaa sekä iltapala - ruokaympyrän mukaan. Juon vettä usein päivän aikana ja liikun ulkona. Nukkuminen vuorotyön takia vaihtelee, mutta pääsääntöisesti nukun hyvin, enkä yhdistä migreenin alkamista unirytmiin.
Neurologilla kävin viime syksynä, mutta hänen mielestä mitään ei tarvitse tehdä, kerta estolääke, jota en pysty edes käyttämään, on!

Onko kohtalotovereita? Miten tästä pääsisi eroon tai saisi edes vähennettyä migreeniä? Hierojalla käyntiä kokeiltu, venyttelyä ja joogaa kokeiltu. Mistään ei vain tunnu olevan apua. Sanotaan, että iän myötä migreenikohtaukset helpottaa ja vähenee, mutta itselläni on kyllä päinvastoin.

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Mulla vaihdevuosien lähentyminen on lisännyt migreenejä huomattavasti. Sinuna käväisisin gynellä. 

Vierailija
102/111 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niska-hartiaseudun ongelmaa tyyny kannattaa tsekata. Mä nukun erikoistyynyllä ja saan migreenin välittömästi, jos mulla ei ole sitä käytössä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainitsit vuorotyön. Migreenissä arjen pitäisi olla mahdollisimman säännöllistä. Sairastan itsekin migreeniä ja teen vuorotyötä, ei todellakaan ole mulle hyväksi. Etsin koko ajan päivätyötä.

Tuohon samaan asiaan kiinnitin huomiota.Perheenjäsenellä on migreeni ja välillä oli  tipassakin ensiavussa sen vuoksi kun kotilääkkeet ei ole auttaneet.Lopetti sitten vuorotyön ja siirtyi säännölliseen päivätyöhön.Migreenikohtaukset selvästi väheni alle puoleen.

Vierailija
104/111 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesiumia. Alkuun 2 tabl 375mg aamuisin kuukauden verran, sen jälkeen 1 tabl.

Mun migreenit loppuivat seinään. Mitään muuta muutosta en tehnyt. Aiemmin aurallisia saattoi tulla monta kertaa viikossa.

Tutkittu juttu, kannattaa kokeilla. Ei maksa paljoa.

Vierailija
105/111 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko selkä ja niskahieronta auttaa(ei kovakourainen) ?

Vierailija
106/111 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aivokasvaimen mahdollisuus suljettu pois? 

Aika erikoistahan tuo on jos pääkivut yhtäkkiä lisääntyvät. 

Vierailija
107/111 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

NENÄSUIHKE.

Vierailija
108/111 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tyynyä 102 suosittelee?

Itse käytän Atenblockia (betasalpaaja) estolääkkeenä kahdesti päivässä ja kohtauksiin Zomig rapimelt + paratabs 1000 mg + Aspirin zapp. Lisäksi kerran kuussa hieroja, iltaisin magnesium-jauhepussi ja magnesiumvoidetta kireisiin leukalihaksiin.

Vaihdevuosien myötä tutuilla naisilla migreenit jopa loppuneet. Esivaihdevuosissa voi ensin jopa tihentyä. Ja auraoireet voivat jossain kohtaa lakata etenemästä enää säryksi. 

Tsemppiä meille kaikille <3 

Vierailija
109/111 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estolääkkeet nyt tietysti on se selkein apu hankalaan migreeniin. Jos nykyinen estoläöke ei sovi niin vaihtoehtoja on monia. Ei nekään aina autuaaksi tee mutt etsi nyt sellainen mitä voit oikeasti syödä.

Vierailija
110/111 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli Hesarissa, että yli puolella migreeni potilaista migreeni johtuu mielenterveys syistä. Eli psykiatri voi auttaa sua. 

Vierailija
111/111 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmenkymmenen vuoden päästä migreenisi on kadonnut kuin taivaan tuuliin!!!!! Mutta sitä ennen.... Söin pitkät ajat raakaravintoa, mutta silti rasitus esim matkalla saattoi edelleen aiheuttaa kohtauksen. Eläkeläisenä syön paljon  B-vitamiinia ja. ja  ja kakskuukautta sitten mieleeni palasi yhtäkkiä  Itinerol B6  kapselit/supot, joita käytin kohtauksissa pahoinvointiin vuosikymmeniä sitten. Silloin nuorena tuo  B6 ei mitenkään soittanut kellojani, en edes ajatellut sitä vitamiinina.... Jospa noissa B-vitamiineissa kuitenkin olisi jotain, eipä siinä kokeilussa ainakaan mitään menetä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän