Tatskat menneet Suomessa aivan överiksi
Yhteiskunta muuttuu ja Suomi on kohtuu suvaitsevainen tatskojen suhteen. Nyt on alkanut työelämässäkin näkyä jopa kaulatatskattuja. Pakko vaan sanoa, että kun olen kansainvälistä bisnestä tehnyt reilut kymmenen vuotta, niin sellaisella habituksella voi tulevaisuudessa olla vaikea löytää hommia Suomen ulkopuolelta. Ja kannattaa ottaa sekin huomioon, että suomalaiset firmat kansainvälistyy kovaa vauhtia, joten asiakkaat, omistajat ja johtajat saattaa silti olla konservatiivisista maista.
Ei saksalainen tai ranskalainen ota vakavasti jotain naamatatskattua veijaria. Japanissa jos on tatskat, niin esimerkiksi kylpylän ovella saatetaan kysyä että onko ylipäätään tatuointeja. Jos on niin ei mitään asiaa kylpylään. Puhumattakaan että tekisit töitä Japanissa saati ylenisit.
Yrittäkää ajatella asiaa suomikuplan ulkopuolelta. Vain harvoissa maissa on normaalia tai edes hyväksyttävää vetää tatskoja varsinkaan näkyville paikoille. Minne muutenkin katosi luonnollisuus.
Kommentit (286)
Jotenkin yllättävää että miten negatiivisesti ihmiset edelleen suhtautuu tatuointeihin. En siis osaa kuvitella mitään syytä sille, miksi itse karsastaisin tatuoinnin ottanutta ihmistä. Minulla ei ole tatuointeja, vielä, sillä en ole vielä saanut sellaista syvää tunnetta oikeasta aiheesta. Olen todella varovainen, sillä en halua joutua tilanteeseen jossa joutuisin pohtimaan sen poistamista. Koenkin että tatuointeja ottavat ihmiset ovat ehkä asteen rennompia, pystyvät heittäytymään ja ehkä myös hyväksymään virheen mahdollisuuden. Minä taas soimaisin itseäni hamaan loppuun saakka jos tatuoinnissa olisi joku pienikin virhe :D
En luottaisi koskaan tatuoituun naiseen. Miehillä se nyt vielä menee, jos on vaikka tribaali. Kaikkein hirveimpiä ovat ruusut ja pääkallot, sekä kaikenlaiset aseet. Naurua on taas vaikea pidättää, jos on joku intiaaniaiheinen kuva, vaikkapa unisieppari.
Persuilla on paljon tatskoja. Se kertonee mistä oloista tatuointien ottajat ja ihailijat ovat. Niin lähiöistähän ne.
Mistä erottaa köyhän ja tosi köyhän? Tosi köyhällä on iso, kesken jäänyt ja kesken jäävä tatuointi vuodesta toiseen ja köyhällä on vaan ruma ja mauton kuva.
Mä luulen että 99,999999999999999% kaula/naamatatuoiduista ei kyllä oo missään kansainvälisissä bisneskuvioissa mukana. Ellei huu meiden myyntiä lasketa 😁
Eli turha huoli.
Palkkaisitko Wilma Schlizewskin näköisen muijan? Minä en. Esimerkki "kehonmuokkauksesta" joka on mennyt monessa suhteessa aivan överiksi. Se on toki hänen oikeutensa.
Ajattelin tatuoida itseeni joitain lainauksia vaikka senecalta, mutten ole vielä päättäny teenkö niin. Tai enhän minä sitä päätä, koska se on jo aikoja sitten päätetty.
Ajatelkaa, meillä on tulevaisuudessa näitä naamatatuoituja ministereinä ja jopa presidenttinä kun iso osa nykyisistä nuorista ottaa tällaisia kuvia itseensä. Yrittäkää siinä sitten pitää diplomatiasuhteita jonnekin Japaniin tms. kun pitävät ihan rikollisina.
Vierailija kirjoitti:
Japanissahan jos käy ilmi että on tatuoitu laitetaan heti seurantaan Yakuzan eli paikallisen mafian tai sen yhteistyötahon mahdollisena jäsenenä. Se on täysin ymmärrettävää ja monella tapaa oikein.
Ehkä joskus, mutta ei enää, kun puolella ulkomaalaisista on tatskat. Osassa kylpylöistä ne on myös ok (harvoissa, ja välimuotona löytyy sellaisia mihin pääsee, jos tatskan teippaa tarrojen alle.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa, meillä on tulevaisuudessa näitä naamatatuoituja ministereinä ja jopa presidenttinä kun iso osa nykyisistä nuorista ottaa tällaisia kuvia itseensä. Yrittäkää siinä sitten pitää diplomatiasuhteita jonnekin Japaniin tms. kun pitävät ihan rikollisina.
Voi eikä!
Jos on suomalainen duunari tai kotimainen yrittäjä, niin sillä tatskalla ei ole mitään väliä. Näitä on muuallakin maailmassa vaikka kuinka paljon. En itsekkään pidä naamaan tatuoinneista, ja pelkkä kaula näyttää oudolta. Silti ei niitä voi kieltääkkaan.
Ai suomessa? Menehän englantiin, siellä niitä itseruskettavilla ja tatuoinneilla itsensä sotkeneita pulleita neitosia ja kundeja on pilvin pimein.
Olipas hupaisaa lukea näitä tatska on in-sepostuksia, hirveästi liirum laarumia kuinka juuri "hänen" tatskansa on uniikki kuin lumihiutale ja merkitsee niiiiiiiiiiin paljon. Ja kuinka tatskatut ovat jotain "persoonallisia" heh. Kannattaa nuo 90-luvun fraasit heittää jo romukoppaan. Fakta on että tatskat ovat täysin massamuotia ja niitä jo poistellaan vauhdilla muissa maissa kun villitys loppui. Se että te(tatskatut tomppelit) ette pidä tästä ei muuta tosiasioita. Huvittavia myöskin nuo luultavasti multipeukutukset taskat/in tatskakriittinen/out.
Jotkut 20v jacci-janiccat tempparit 4evah täällä vaahtomassa pääkalloliekkitatskoista lol.
Vierailija kirjoitti:
Olipas hupaisaa lukea näitä tatska on in-sepostuksia, hirveästi liirum laarumia kuinka juuri "hänen" tatskansa on uniikki kuin lumihiutale ja merkitsee niiiiiiiiiiin paljon. Ja kuinka tatskatut ovat jotain "persoonallisia" heh. Kannattaa nuo 90-luvun fraasit heittää jo romukoppaan. Fakta on että tatskat ovat täysin massamuotia ja niitä jo poistellaan vauhdilla muissa maissa kun villitys loppui. Se että te(tatskatut tomppelit) ette pidä tästä ei muuta tosiasioita. Huvittavia myöskin nuo luultavasti multipeukutukset taskat/in tatskakriittinen/out.
Jotkut 20v jacci-janiccat tempparit 4evah täällä vaahtomassa pääkalloliekkitatskoista lol.
Edelleenkin, älä yleistä. Olen 45vuotias,ottanut ensimmäisen kuvani 16vuotiaana enkä todellakaan ole poistattamassa yhtäkään.
No arvatkaa ärsyttääkö meitä vanhempia tatuoituja että tästä on tullut instapissisten muotia ja yksi keino lisää huomiohu""ta? Ja että tiedän varmasti ainakin kasvo ja kaulatatuointien alkavan kaduttaa kun ikää tulee. Mielestäni 19veelle ei edes pitäisi tehdä mitään perhosta kurkun päälle tai tekstiä otsaan!
Mun oma eka kuva oli nilkassa. Seuraava pakarassa. Olkapää tuntui jo isolta asialta, sillä se näkyisi kesäisin kaikille. Kasvoihin ei aio ottaa yhtään kuvaa enkä kämmeniin, sormissa on muutama pieni.
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa ei ole ollut kirjaimellisesti yhtäkään kommenttia "kuinka juuri minun tatska on uniikki kuin lumihiutale ja merkitsee niiiiiiiiiiin paljon". Sen sijaan ketju on täynnä tuttua kauhistelua tatuoinneista. Pitäisikö vähän havahtua sieltä omista asenteista, kun kommentit on jo ihan harhaisia?
Tiedän että monella muullakin on tatuointeja, ja myös samankaltaisia kuin itselläkin. Ei kiinnosta. Tiedän että tatuoinnit ovat joidenkin mielestä "massamuotia", sekään ei kiinnosta. Tatuointini ovat omaksi ilokseni, pidän siitä miltä ne näyttävät. Sen diipimpi asia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölmö aloitus siinä mielessä, että valtaosa tatuoiduista Suomessa on duunariluokkaa. Missä tilanteessa joku lähihoitaja-Liisa tai putkimies-Pete joutuu Japaniin töihin? Kyllä niitä töitä ihan täällä kotimaassakin on ihan kotimaisella työnantajalla.
On niitä nuorilla lääkäreilläkin.
Tatuointi ei herätä luottamusta lääkäriä kohtaan. Lääkärin olettaisi ymmärtävän, että vieraiden kemikaalien ruiskuttaminen ihon alle on terveysriski. Jos lääkäri ei huolehti omasta terveydestään, niin miten kukaan muukaan voisi luottaa lääkärin ammattitaitoon.
Juuri tämä. Tatuoitu hoitaja ja lääkäri eivät ole luotettavia ja antavat kuvan ongelmallisista rikollisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölmö aloitus siinä mielessä, että valtaosa tatuoiduista Suomessa on duunariluokkaa. Missä tilanteessa joku lähihoitaja-Liisa tai putkimies-Pete joutuu Japaniin töihin? Kyllä niitä töitä ihan täällä kotimaassakin on ihan kotimaisella työnantajalla.
On niitä nuorilla lääkäreilläkin.
Tatuointi ei herätä luottamusta lääkäriä kohtaan. Lääkärin olettaisi ymmärtävän, että vieraiden kemikaalien ruiskuttaminen ihon alle on terveysriski. Jos lääkäri ei huolehti omasta terveydestään, niin miten kukaan muukaan voisi luottaa lääkärin ammattitaitoon.
Juuri tämä. Tatuoitu hoitaja ja lääkäri eivät ole luotettavia ja antavat kuvan ongelmallisista rikollisista.
Millä ihmeen perusteella? Osaatko vastata omin sanoin (eikä sillä iänikuisella merimiehet vangit ja h u o r at öyhötyksellä)?
Minun jakeluun ei mene ihmiset, jotka ottaa tatuoinnin koska se on muotia. Otetaan esimerkiksi hihatatutoinnit. Ne ovat muotivillitys. Ja siinäpähän sitten kannat sitä 2010-2020 lukujen muotiluomusta lopun elämääsi :D
Ihan sama miltä yksikään poliitikko näyttää. Enemmän kiinnostaa se, miten he tämän maan asioita hoitavat.