Liian nätti äitikaveriksi
Tämä ei varmaan monen mielestä ole ongelma mutta minulle on. Olen äiti ja tykkään treenata, meikata ja pukeutua nätisti leikkipuistoon, kauppaan jne. No en saa ystäviä koska naiset eivät pidä minusta. Yritän olla kaikille mukava, hymyillä jne. Pitäisikö oikeasti lihoa, ja pukeutua tuulipukuun jotta naiset hyväksyisivät.
Kommentit (113)
Ulkoinen kauneus kierretään kaukaa jos sisäinen kauneus puuttuu.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:26"]
[/quote]
Voi nyt vittu mikä klisee...
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:26"]
[/quote]
Mutta sisäisesti rumat tuomitsevat toiset pelkän ulkonäön perusteella, kuten suurin osa av-mammoista tässä keskustelussa.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 00:41"]Lihavat on lepposia, ne ei keksi kepposia!
[/quote]
Kun on runsaslihainen, niin ei oo vihainen!
mä en usko, että toi on oikea ongelma. kukaan suomalaismuija ei ole niin nätti, että sen takia jäisi kaveritta
ehkä on kyse vaan ikävästä luonteesta tai koppavasta käytöksestä
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:00"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 09:48"]
Av-mammat katkerina ja hyökkäävinä heti kun langoilla kaunis nainen. Nauran, aina kerta toisensa jälkeen sama juttu :D
[/quote]
Mikä sust saa vakuuttumaan, että nainen on kaunis? Monilla on itsestään kuva, joka poikkeaa aikalailla ympäristön käsityksestä ko. henkilöstä.
[/quote]
Jo pelkkä meikkaaminen ja itsestään muuten huolehtiminen (hoikkuus) nostaa ap:n tason 80 % muiden äitien yläpuolelle.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:07"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:00"]Tää menee samaan sarjaan kuin "en löydä itsellleni miestä, koska miehet pelkäävät kaltaistani liian älykästä naista". [/quote] Kyllä tuo on joillekin ihan todellinen ongelma. Monet miehet eivät nimittäin arvosta tai kestä sitä, että kumppani on heitä selvästi älykkäämpi.
[/quote]
Kelpaisikohan älykkäälle naiselle tosiaan itseään selvästi tyhmempi mies?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 00:41"]
Lihavat on lepposia, ne ei keksi kepposia!
[/quote]
Vitut ole. Lihavat ovat vittumaisimpia, kateellisimpi ja pahansuopaisimpia syöpäläisiä. Paitsi kun ovat hiljaa mättäessään hesepaskaa uuniinsa.
Kuka noin typerän jutun on edes keksinyt?
Muuta ap Espooseen meidän naapurustoon!
Meidän "mammarinkiin" on kaikki uudetkin hiekkiksellä notkujat otettu vastaan; tämmöiset perusmammat ja megabeibet.
Porukassa pyörii 8-12 naista. Painot vaihtelee karkeasti arvioituna 45-130kg (tosin pituudetkin 155-180).
Osa käy yhdessä tai erikseen puolimaratoneilla tai salilla, osa kävelyllä. Ainakin yksi meistä pärjäisi missikisoissakin :) Hän pitää jopa ulkonäkö-keskeistä blogia. Blogi tuo meille kivoja keskustelunaiheita ja bloggaaja on takuuvarma ystävä kun joku tarvii pukeutumis-/kampaus- tai meikkivinkkejä töihin tai juhliin.
Koulutustaustat meillä vaihtelee lukiosta tohtorin tutkintoon.
Meitä yhdistää asuinalue ja elämäntilanne. Myös arjesta revitty huumori ja lasten asiat yhdistävät. Ehkä porukan kaunottaret ovat onnekkeita satuttuaan naapurustoon, jossa rouvat eivät pelkää menettävänsä miestään jollekin kauniimmalle (sellainenhan löytyy AINA)?
Tsemppiä ap! Kyllä niitä ystäviä tulee ajan kanssa kun liikut lasten kanssa.
Voisi johtua seudustakin. Eivät kaikki ole jokapaikassa samanhenkisiä ja samoilla arvoilla/älyllä/mielenkiinnon kohteilla yms. varustettuja. Ehkä siellä ei ole sun tyyppisiä äitejä?
Pullukkamammat kyllä katsovat omaa vaimoani pahasti, kun on melko näyttävä ilmestys ja lapsetkin puettu kauppaan muuhun kuin reiman kurahaalariin. Mitä sitten, ei meillä sellaisten ihmisten kanssa tod näk olisi muutenkaan mitään puhuttavaa. Onneksi olen mies, naisten välinen kateus on syvänvihreää.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 00:54"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 00:51"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 00:47"]Kuinka täynnä itseään naisen pitää olla jos pitää itseään liian kauniina saadakseen kavereita? [/quote] Keksii tekosyitä "oon liian nätti", eikä haluu vaan myöntää itselleen ettei ole ihmisenä tarpeeksi kiinnostava. Jo se, että ravaa salilla ja puunaa itseään kertoo siitä, että ihminen yrittää korvata henkisiä puutteitaan. Ei sulle olla kateellisii, ehkä vähän sääliviä kylläkin. :/ [/quote] Hmmm..olen korkeasti koulutettu ja älyllisissä töissä. Salilla en rehki vaan juoksen ja jumppaan kotona. En päivitä someen ikinä mitään treenikuvia tms. Teen sitä koska jaksan paremmin arkea ja touhuta lasteni kans.
[/quote]
Vai että oikein älyllisissä töissä :D
En usko että johtuu kauneudesta. Puistoissa käy myös kauniita äitejä, joilla on ystäviä. Luulen, että syy löytyy kyllä aivan jostain muualta.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 08:20"]
Ymmärrän ap:ta, jos äiti on hoikka ja kaunis niin se herättää närää. Itsekin koin aikoinaan ihan samanlaista käytöstä. Ja nyt ei ole kyse mistään puunaamisesta, ihan siististi/sporttisesti pukeuduin, kevyt arkimeikki. Pitäis olla mahdollisimman räjähtäneen näköinen, ylipainoinen ja käyttää Marimekon raitapaitaa niin johan mahtuis porukkaan :D
[/quote]
Kokeile ihmeessa tuota lookia, jonka mainitsit viimeisessä lauseessa. Mikäli laumaan kuuluminen ulkoisilta avuilta on kovin tärkeää, kannattaa toki nähdä vaivaa sen eteen. Jotenkin oudolta kuulostaa ajattelutapa tyyliin olen kaunis ja sporttinen, siksi en saa kavereita. Omaan tuttavapiiriini kuuluu kierrätysvaatteisiin pukeutuvia opettajia sekä viimeisen päälle pukeutuva lääkäri. Itse olen hyvin arkinen ihminen. Ystävinä meitä nivoo henkiset arvot ja kyky keskustella.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:52"]
Voisi johtua seudustakin. Eivät kaikki ole jokapaikassa samanhenkisiä ja samoilla arvoilla/älyllä/mielenkiinnon kohteilla yms. varustettuja. Ehkä siellä ei ole sun tyyppisiä äitejä?
Pullukkamammat kyllä katsovat omaa vaimoani pahasti, kun on melko näyttävä ilmestys ja lapsetkin puettu kauppaan muuhun kuin reiman kurahaalariin. Mitä sitten, ei meillä sellaisten ihmisten kanssa tod näk olisi muutenkaan mitään puhuttavaa. Onneksi olen mies, naisten välinen kateus on syvänvihreää.
[/quote]
Mua ärsyttää tuo lasten käyttäminen perheen statuksen korostamisessa, ärsyttää ja paljon. Jokainen vanhempi meikatkoon, käyttäköön kalliita vaatteita ja sukikoon kuontaloaan, ostakoon uusia taloja, kesämökkejä ja autoja, mutta jättäkää ne lapset rauhaan!
Onpas mukava sitten kun lapset tarhassa selittää miten "meidän iskän mielestä te ootte huonompia lapsia, kun teillä on Reiman kurahaalarit!"
Voi vee, kasva mies aikuiseksi.
Hei ap.
Tiiätkö, mulla on ihan sama juttu. Kyllä se niin on, että saadakseen hyväksyntää keneltä tahansa muulta naiselta, pitää olla ns tavallinen. Ei liian kaunis tai laitettu, eikä liian ruma tai epäsiisti. Jos on jompaa kumpaa ääripäätä, niin naiset eivät halua piireihinsä. Koska ovat kateita / pelkäävät, että oma mies tekee kanssasi harharetken. Samahan se on facessa, kaikista kauneimpien kuvista ei juuri tykätä. Siellä lähinnä pulskat kehuvat toisiaan kauniiksi. Tai naistenilloissa, kauneimmat jätetään kehumatta, mutta muita kehutaan.
Sinuna menisin sinne puistoon vähemmällä meikillä, ja jättäisin trikoot jumppatunnille. Naiset eivät halua tutustua ihmiseen, jonka seurassa he jo eka vilkaisulla tuntevat alemmuutta.
/sara
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:00"]
Hei ap.
Tiiätkö, mulla on ihan sama juttu. Kyllä se niin on, että saadakseen hyväksyntää keneltä tahansa muulta naiselta, pitää olla ns tavallinen. Ei liian kaunis tai laitettu, eikä liian ruma tai epäsiisti. Jos on jompaa kumpaa ääripäätä, niin naiset eivät halua piireihinsä. Koska ovat kateita / pelkäävät, että oma mies tekee kanssasi harharetken. Samahan se on facessa, kaikista kauneimpien kuvista ei juuri tykätä. Siellä lähinnä pulskat kehuvat toisiaan kauniiksi. Tai naistenilloissa, kauneimmat jätetään kehumatta, mutta muita kehutaan.
Sinuna menisin sinne puistoon vähemmällä meikillä, ja jättäisin trikoot jumppatunnille. Naiset eivät halua tutustua ihmiseen, jonka seurassa he jo eka vilkaisulla tuntevat alemmuutta.
/sara
[/quote]
Kyllä mä allekirjoitan tämän mutta ei se johdu mistään kateudesta tai alemmuuden tunteesta kettuuntumisesta vaan siitä, että ajattelen etten kelpaa kaveriksi. Yhden ystävyyssuhteen annoin hiipua kivan, tyylikkään ja ihan uberkauniin naisen kanssa siksi, että ajattelin sen kohta kuitenkin löytävän jonkun tasoaan vastavan kaverikseen tällaisen ruman ja kohtalaisen tyylitajuttoman peruspullukan sijaan. Siis omaa itseäänhän siinä suojaa tulevalta mahdolliselta "sydänsurulta".
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:37"]
Nää on taas näitä naisten first world -ongelmia.
Kuvitelkaapa "isimiehet" kakaroiden kanssa puistossa.
- (supisten): kato ny tuolla Pekalla on Camel Bootsit ja Bossin huivi. Mikä se luulee olevansa? Ja vielä geelillä laittanut tukkaa.
- (sihisten): no se on semmonen ihme tälläytyjä. Ettei olis piilohomo. Luulee olevansa komeempi kuin kaikki muut! Mulla ei oo aikaa puunata, mä keskityn mun lapsiin!
- (kyräillen): kato kun se tuolta hymyilee ja vilkuttaa. Vittu sanon minä, mä en tommosille muotipelleille vilkuttele! Mennään Arska röökille, voitsä Kaitsu kattoo Veetua ja Jantteria?
[/quote]
Juuri näin. Itsekään en "isimiehenä" ole törmännyt tuollaiseen perseilyyn tai ilkeilyyn miesten kesken. Siis tässä asiassa, muissa kyllä.