Liian nätti äitikaveriksi
Tämä ei varmaan monen mielestä ole ongelma mutta minulle on. Olen äiti ja tykkään treenata, meikata ja pukeutua nätisti leikkipuistoon, kauppaan jne. No en saa ystäviä koska naiset eivät pidä minusta. Yritän olla kaikille mukava, hymyillä jne. Pitäisikö oikeasti lihoa, ja pukeutua tuulipukuun jotta naiset hyväksyisivät.
Kommentit (113)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:05"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:00"]
Hei ap.
Tiiätkö, mulla on ihan sama juttu. Kyllä se niin on, että saadakseen hyväksyntää keneltä tahansa muulta naiselta, pitää olla ns tavallinen. Ei liian kaunis tai laitettu, eikä liian ruma tai epäsiisti. Jos on jompaa kumpaa ääripäätä, niin naiset eivät halua piireihinsä. Koska ovat kateita / pelkäävät, että oma mies tekee kanssasi harharetken. Samahan se on facessa, kaikista kauneimpien kuvista ei juuri tykätä. Siellä lähinnä pulskat kehuvat toisiaan kauniiksi. Tai naistenilloissa, kauneimmat jätetään kehumatta, mutta muita kehutaan.
Sinuna menisin sinne puistoon vähemmällä meikillä, ja jättäisin trikoot jumppatunnille. Naiset eivät halua tutustua ihmiseen, jonka seurassa he jo eka vilkaisulla tuntevat alemmuutta.
/sara
[/quote]
Kyllä mä allekirjoitan tämän mutta ei se johdu mistään kateudesta tai alemmuuden tunteesta kettuuntumisesta vaan siitä, että ajattelen etten kelpaa kaveriksi. Yhden ystävyyssuhteen annoin hiipua kivan, tyylikkään ja ihan uberkauniin naisen kanssa siksi, että ajattelin sen kohta kuitenkin löytävän jonkun tasoaan vastavan kaverikseen tällaisen ruman ja kohtalaisen tyylitajuttoman peruspullukan sijaan. Siis omaa itseäänhän siinä suojaa tulevalta mahdolliselta "sydänsurulta".
[/quote]
Kurjaa. Itse olen aina tosin ollut se jätetty, enkä suinkaan jättäjä, kavereiden suhteen siis.
/sara
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:01"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 08:02"]Mulla on monta tosi tosi kaunista kaveria. Mutta niistä kukaan ei ole fitnesspissis oransseine naamoineen, tekoripsineen ja rakennekynsineen. Järkyttävän mauttomista Guessin vaatteista ja laukuista puhumattakaan. Sellaiset ihmiset eivät vain ole samalla aaltopituudella kanssani. Minkäs sille voi. [/quote] Kylläpä olet ennakkoluuloinen ihminen. Minä en voi vaatetuksen perusteella sanoa, kenen kanssa tulen toimeen ja kenen kanssa en. Vahinko, että sinunkaltaiset naiset pystyvät lisääntymään.
[/quote]
Jokaisella on tapansa kokea paremmuutta toisten suhteen.
"Järkyttävän mauttomista Guessin vaatteista ja laukuista puhumattakaan. Sellaiset ihmiset eivät vain ole samalla aaltopituudella kanssani. Minkäs sille voi."
Tässä näennäisesti ollaan cool, mutta piilotetusti annetaan ymmärtää olevansa itse parempi marimekkoineen. Tosiaan, ne ihmiset ovat eri aallonpituudella kuin sinä. TÄhän loppuun tällainen "minkäs sille voi (että olen parempi kuin te). Vaikka kyseessä on vain ilmeisen kateellinen parturikampaaja, jonka rahat riittävät lähinnä elloksen osamaksutuulipukuun.
Jos te olette niin aitoja ja luomuja ja fiksuja, niin ei se kyllä ilmi tule vaan tekstit täynnä huonosti piilotettua alemmuuden tuntoa.
Vrt. en halua matkata vaikkapa Kiinaan, kun kupion torilla saa ihan hyviä perunoita.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:37"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:07"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:00"]Tää menee samaan sarjaan kuin "en löydä itsellleni miestä, koska miehet pelkäävät kaltaistani liian älykästä naista". [/quote] Kyllä tuo on joillekin ihan todellinen ongelma. Monet miehet eivät nimittäin arvosta tai kestä sitä, että kumppani on heitä selvästi älykkäämpi.
[/quote]
Kelpaisikohan älykkäälle naiselle tosiaan itseään selvästi tyhmempi mies?
[/quote]
Jostain syystä tuo toisinpäin ei ole ongelma. Toisaalta, miehiä harvoin kiinnostaa kuulla mitä mieltä akka asioista on, eli ei sillä päällä ole väliä, kunhan on nätti ja huulet kiertyy kullin ympärille.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:58"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:52"]
Voisi johtua seudustakin. Eivät kaikki ole jokapaikassa samanhenkisiä ja samoilla arvoilla/älyllä/mielenkiinnon kohteilla yms. varustettuja. Ehkä siellä ei ole sun tyyppisiä äitejä?
Pullukkamammat kyllä katsovat omaa vaimoani pahasti, kun on melko näyttävä ilmestys ja lapsetkin puettu kauppaan muuhun kuin reiman kurahaalariin. Mitä sitten, ei meillä sellaisten ihmisten kanssa tod näk olisi muutenkaan mitään puhuttavaa. Onneksi olen mies, naisten välinen kateus on syvänvihreää.
[/quote]
Mua ärsyttää tuo lasten käyttäminen perheen statuksen korostamisessa, ärsyttää ja paljon. Jokainen vanhempi meikatkoon, käyttäköön kalliita vaatteita ja sukikoon kuontaloaan, ostakoon uusia taloja, kesämökkejä ja autoja, mutta jättäkää ne lapset rauhaan!
Onpas mukava sitten kun lapset tarhassa selittää miten "meidän iskän mielestä te ootte huonompia lapsia, kun teillä on Reiman kurahaalarit!"
Voi vee, kasva mies aikuiseksi.
[/quote]
Odotinkin jotakin tällaista vastausta. Mielenkiintoista, että sen lisäksi että lapsille opetetaan MYÖS tyylitajua, ovat he lisäksi saaneet hyvän kasvatuksen ja käytöstävät ovat kohdillaan. En itsekään käy ruohonleikkuuvaatteissa kaupassa, miksi lapset kävisivät? Kasva itse aikuiseksi tai painu syvemmälle metsään.
Ainiin, tällä roskapalstalla voidaan profiloida kokonainen perhe parin sanan perusteella. Tuollaista kommentointia voi silti odottaakin reima-mammoilta jotka antavat itselleen luvan turvota heti kun lapset on puskettu maailmaan. Sitten, omaa huonommuudentunnettaan vähentääkseen arvostellaan ihmisiä, joilla on esteettistä silmää myös lasten suhteen.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:52"]Voisi johtua seudustakin. Eivät kaikki ole jokapaikassa samanhenkisiä ja samoilla arvoilla/älyllä/mielenkiinnon kohteilla yms. varustettuja. Ehkä siellä ei ole sun tyyppisiä äitejä?
Pullukkamammat kyllä katsovat omaa vaimoani pahasti, kun on melko näyttävä ilmestys ja lapsetkin puettu kauppaan muuhun kuin reiman kurahaalariin. Mitä sitten, ei meillä sellaisten ihmisten kanssa tod näk olisi muutenkaan mitään puhuttavaa. Onneksi olen mies, naisten välinen kateus on syvänvihreää.
[/quote]
Sinähän et ole mies, miksi esiinnyt sellaisena?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:24"]
Voisi johtua seudustakin. Eivät kaikki ole jokapaikassa samanhenkisiä ja samoilla arvoilla/älyllä/mielenkiinnon kohteilla yms. varustettuja. Ehkä siellä ei ole sun tyyppisiä äitejä?
[/quote]
Mua ärsyttää tuo lasten käyttäminen perheen statuksen korostamisessa, ärsyttää ja paljon. Jokainen vanhempi meikatkoon, käyttäköön kalliita vaatteita ja sukikoon kuontaloaan, ostakoon uusia taloja, kesämökkejä ja autoja, mutta jättäkää ne lapset rauhaan!
Onpas mukava sitten kun lapset tarhassa selittää miten "meidän iskän mielestä te ootte huonompia lapsia, kun teillä on Reiman kurahaalarit!"
[/quote]
Odotinkin jotakin tällaista vastausta. Mielenkiintoista, että sen lisäksi että lapsille opetetaan MYÖS tyylitajua, ovat he lisäksi saaneet hyvän kasvatuksen ja käytöstävät ovat kohdillaan. En itsekään käy ruohonleikkuuvaatteissa kaupassa, miksi lapset kävisivät? Kasva itse aikuiseksi tai painu syvemmälle metsään.
Ainiin, tällä roskapalstalla voidaan profiloida kokonainen perhe parin sanan perusteella. Tuollaista kommentointia voi silti odottaakin reima-mammoilta jotka antavat itselleen luvan turvota heti kun lapset on puskettu maailmaan. Sitten, omaa huonommuudentunnettaan vähentääkseen arvostellaan ihmisiä, joilla on esteettistä silmää myös lasten suhteen.
[/quote]
Sehän se ongelma onkin että ne lapset kopioi sitä mitä sinä teet, ei vain sitä mitä hoet satunnaisesti. Voit hokea omaavasi loistavat käytöstavat, mutta kyllä sun kirjoitukset on melkoisessa ristiriidassa sen väitteen kanssa.
Ja päätän tähän, koska epäilen vahvasti että sinä olet provo ja lisäksi vielä nainen. :D
Ei, kyllä se johtuu ihan muusta kun kauneudesta. Nimittäin jo tämä aloitus kertoo sen :D
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:55"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:24"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sehän se ongelma onkin että ne lapset kopioi sitä mitä sinä teet, ei vain sitä mitä hoet satunnaisesti. Voit hokea omaavasi loistavat käytöstavat, mutta kyllä sun kirjoitukset on melkoisessa ristiriidassa sen väitteen kanssa.
Ja päätän tähän, koska epäilen vahvasti että sinä olet provo ja lisäksi vielä nainen. :D
[/quote]
Implikoi, että täällä kirjoittelulla on mitään tekemistä ns. tosielämän minän kanssa. Siinä oli loistava esimerkki kiukkuisesta vastineesta, jossa ei sanottu yhtään mitään. Ja sitten vielä vihainen alapeukku omaan tekstiini korostamaan paremmuuttasi, sinä netanttilan ja markettihaalarien suurkuluttaja. Miksi sinulle ottaa niin lujaa egoon se, että toiset osaavat pukeutua ja omaavat edes alkeellisia käytöstäpoja? Eikä siellä Tyrwäällä tarvitse muuta kuin ne kasarilappuhaalarit ja lantasaappaat?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:49"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:52"]Voisi johtua seudustakin. Eivät kaikki ole jokapaikassa samanhenkisiä ja samoilla arvoilla/älyllä/mielenkiinnon kohteilla yms. varustettuja. Ehkä siellä ei ole sun tyyppisiä äitejä? Pullukkamammat kyllä katsovat omaa vaimoani pahasti, kun on melko näyttävä ilmestys ja lapsetkin puettu kauppaan muuhun kuin reiman kurahaalariin. Mitä sitten, ei meillä sellaisten ihmisten kanssa tod näk olisi muutenkaan mitään puhuttavaa. Onneksi olen mies, naisten välinen kateus on syvänvihreää. [/quote] Sinähän et ole mies, miksi esiinnyt sellaisena?
[/quote]
Mulle samaa kuin tuo on vetänyt!
Nää on taas näitä naisten first world -ongelmia.
Kuvitelkaapa "isimiehet" kakaroiden kanssa puistossa.
- (supisten): kato ny tuolla Pekalla on Camel Bootsit ja Bossin huivi. Mikä se luulee olevansa? Ja vielä geelillä laittanut tukkaa.
- (sihisten): no se on semmonen ihme tälläytyjä. Ettei olis piilohomo. Luulee olevansa komeempi kuin kaikki muut! Mulla ei oo aikaa puunata, mä keskityn mun lapsiin!
- (kyräillen): kato kun se tuolta hymyilee ja vilkuttaa. Vittu sanon minä, mä en tommosille muotipelleille vilkuttele! Mennään Arska röökille, voitsä Kaitsu kattoo Veetua ja Jantteria?
Kuka tahansa nainen pitää sekä siitä, että hänen ulkonäköään kehutaan että siitä jos hänen älyään tai luonnettaan tai lapsiaan tai makuaan tai ruuanlaittotaitoaan kehutaan. Että turha kai ap:tä on siitä syyttää, että pitää kehuista (nyt ihan oikeesti sit :D)
Pidän ihan mahdollisena, että nättiä mammaa pidetään uhkana, joskaan en kyllä näkisi, että ystävien saaminen on sen vuoksi mahdotonta. Ehkä ennemmin se, että ystävystymiseen menee mielestäni paljon aikaa, niin rumilla kuin kauniillakin.
Itse olin nuori äidiksi tullessani ja tykkään laittautua ja liikkua. Huomaan ihan selkeästi ennakkoluuloja, mutta kun pääsee jutulle, niin yleensä ne karisee. Ihmiset yllättyvät kun kuulevat esimerkiksi, mitä teen työkseni tai mitä harrastan ja se on minusta vähän kiusallista. Mutta suhtautuminen muuttuu suopeammaksi.
Ap, minusta sinulla ei ole mitään ongelmaa. Miksi kaverien pitäisi olla toisia äitejä? Hienoa jos olet viehättävä ja kaunis nainen. Jos joku on siitä kateellinen niin anna olla. Kyllä sinä pärjäät elämässäsi ja löydät ystävät muualta.
Mäkin olen äiti ja mun ystävät ei oo toisia äitejä. Jos nainen on viehättävä ja kaunis niin on se pelkkä etu.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 00:48"]
Hmmm..ulkonäköni on sellainen että käännän katseita missä liikunkin. Pari miehen kaveria on kännissä tunnustanut ihastuneensa muhun. Ja muutamia ihastujia on koko ajan.Miesten kanssa tulen juttuun hyvin joten uskon etten ole autisti: )
[/quote]Voi herraisä!!!Silloin kun minä olin vielä nuori, aina oli monta ihailiaa juoksemassa perässä, ja ukkojen päät kääntyi mutta ei tullut mieleenkään,että kaverit ois siitä jotenkin pelästyneet ja karttaneet minua. Mies sanoi aina ,että ruminpia voisit kivittää.Vai et saa kavereita kun olet liian kaunis, ja höhö höpö. Taitaa olla luonteessa se vika, olet liian täynnä itseäsi.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 00:40"]Tämä ei varmaan monen mielestä ole ongelma mutta minulle on. Olen äiti ja tykkään treenata, meikata ja pukeutua nätisti leikkipuistoon, kauppaan jne. No en saa ystäviä koska naiset eivät pidä minusta. Yritän olla kaikille mukava, hymyillä jne. Pitäisikö oikeasti lihoa, ja pukeutua tuulipukuun jotta naiset hyväksyisivät.
[/quote]
Minä voin olla sun kaveri jos tavataan! Olen itsekin ihan nätti, intohimoinen urheilija, ja laajan ystäväpiirin omaava. Olen huomannut, että ihmiset joiden kanssa en pääse juttuun ovat joko liian hiljaisia, erilaisia tai muuten vaan eri tasolla kanssani, en ole koskaan huomannut ulkonäköni vaikuttavan ystävyyssuhteisiin plussalla tai miinuksella. Yritä vaan vielä, ystävällisyydellä kyllä on monesti onnellinen lopputulos.
Et ap ole sanonut yhtään ystävällistä ja myötätuntoista lausetta toisista naisista koko keskusteluketjuun. Jos sulla on enemmänkin tällainen tapa, että keskityt muiden arvosteluun, niin se kannattaa tiedostaa. Se näkyy naamasta, sitä ei voi pakkelilla peittää.
Aivan varmasti kauneus vaikuttaa. Muut naiset pelkäävät, että viet niiden miehet. Niin se vain on, turha alkaa selittää, että persoonallisuutesi muka olisi niin luotaantyöntävä. Pullukkamammat lisäksi ahdistuvat, kun näkevät, että äitikin voi olla huoliteltu ja hoikka, olet niille vain katkera muistutus siitä.
Etsi siis samanlaista seuraa kuin itse olet, jotta ystävilläsi ei olisi uhattuna ja kateellista oloa.
Sydänystävä on vaikea löytää kenen vain, myös pullukkamammojen... En minä ainakaan ole edes tavoitellut sitä, että puistotutut muuttuisivat sydänystäviksi. Kunnon ystävyyteen tarvitaan muutakin kuin saman ikäiset lapset.
Minä olen kaunis ja silti saan helposti äitikavereita.
Samankaltaisuus vetää puoleensa. Voisi verrata työpaikkaanikin eli juoruajat viihtyvät keskenään ja itse omissa oloissani.