Liian nätti äitikaveriksi
Tämä ei varmaan monen mielestä ole ongelma mutta minulle on. Olen äiti ja tykkään treenata, meikata ja pukeutua nätisti leikkipuistoon, kauppaan jne. No en saa ystäviä koska naiset eivät pidä minusta. Yritän olla kaikille mukava, hymyillä jne. Pitäisikö oikeasti lihoa, ja pukeutua tuulipukuun jotta naiset hyväksyisivät.
Kommentit (113)
Haluat siis sydänystäväksi jonkun pullukkamamman kanssa? Miten tämä ei tunnu kovin uskottavalta viestiesi lukemisen jälkeen?
Olet ap oikeassa:*) Oikeasti nätillä ei ole saumaa mammaporukoihin. Niin se on kuule vähän kaikkialla:) Saa laittaa itseään ja olla vimpan päälle pelit ja pensselit mutta jos oot nätti ja vielä kiva sen päälle niin muut naiset inhoaa sua. Naisten puheista huomaa senkin ettei heidän arvoasteikossaan oikeasti nätti ole se nätein vaan se on se merja jolla on vähän isompi peffa kuin kaikilla muilla;) Jos muut naiset sanoo nätiksi niin et todennäköisesti sitä ole!
Mä oon myös ihan oikeasti huomannut saman. Kiertelen paljon eri puistoissa, välillä (useimmiten) en meikkaa ollenkaan, hiukset on pompulalla jne. Näytän meikkaamattomana suoraan sanottuna rumalta omasta mielestäni. Meikattuna olen kuitenkin oikeasti nätti. Oon huomannut että sillon kun en ole meikannut, mulle jutellaan paljon enemmän ja ollaan ystävällisempiä :/
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 00:51"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 00:47"]Kuinka täynnä itseään naisen pitää olla jos pitää itseään liian kauniina saadakseen kavereita?
[/quote]
Keksii tekosyitä "oon liian nätti", eikä haluu vaan myöntää itselleen ettei ole ihmisenä tarpeeksi kiinnostava. Jo se, että ravaa salilla ja puunaa itseään kertoo siitä, että ihminen yrittää korvata henkisiä puutteitaan. Ei sulle olla kateellisii, ehkä vähän sääliviä kylläkin. :/
[/quote]
Ehkä maailman puuduttavinta on kuunnella juttuja treenamisesta tai meikkaamisesta. Terveisin itsekin kumpaakin tekevä, hyvin muiden äitien kanssa toimeentuleva
Peruspullukkamamma tässä nyt pohtii rehellisesti ja myönnän että kyllä, jos nainen on silmiinpistävän laitettu ja treenattu, suhtaudun hieman varauksella. Tulee mielikuva ihmisestä, joka on kovin ulkonäkökeskeinen ja suhtautuu halveksivasti/alentuvasti meikäläisen kaltaiseen luomunaamaperuspullukkaan. Olen niin paljon täältäkin saanut lukea kommentteja joissa ihmetellään halveksivan sävyyn meikäläisen kaltaisten "välinpitämättömyyttä" itsestään (ulkonäöstään).
Kyse ei siis ole kauneudesta, vaan (oletetusta) arvomaailmojen räikeästä erosta.
Tuskin saat tuolla luonteella kavereita. Astu alas ylemmyydestäsi ja ole ihminen ihmiselle.
Mitä sulla on siellä leikkipuistossa päällä?
Ehkä asenteesi pullukoita muita äitejä kohtaan välittyy sinusta ulospäin. En minä ainakaan haluaisi sydänystäväkseni ihmistä, joka halveksuu elämäntyyliäni.
Oikeasti ystävystyminen aikuisena on vaikeaa. Ainakin varautuneille suomalaisille. Ei se liiallisesta kauneudesta johdu.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 07:41"]
Mä oon myös ihan oikeasti huomannut saman. Kiertelen paljon eri puistoissa, välillä (useimmiten) en meikkaa ollenkaan, hiukset on pompulalla jne. Näytän meikkaamattomana suoraan sanottuna rumalta omasta mielestäni. Meikattuna olen kuitenkin oikeasti nätti. Oon huomannut että sillon kun en ole meikannut, mulle jutellaan paljon enemmän ja ollaan ystävällisempiä :/
[/quote]
Mutta arvaa mitä, sama tapahtuisi vaikka olisit meikkaamattomanakin kaunis. Ei tuo ilmiö johdu kauneudesta vaan puunaamisesta.
Mulla on monta tosi tosi kaunista kaveria. Mutta niistä kukaan ei ole fitnesspissis oransseine naamoineen, tekoripsineen ja rakennekynsineen. Järkyttävän mauttomista Guessin vaatteista ja laukuista puhumattakaan. Sellaiset ihmiset eivät vain ole samalla aaltopituudella kanssani. Minkäs sille voi.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 07:58"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 07:41"]
[/quote]
Mutta arvaa mitä, sama tapahtuisi vaikka olisit meikkaamattomanakin kaunis. Ei tuo ilmiö johdu kauneudesta vaan puunaamisesta.
[/quote]
Miksi muiden meikkaaminen häiritsee sinua? Puhut puunaamisesta, käsittääkö se tavallisen arkimeikinkin vai puhutko juhlameikistä tms?
Ymmärrän ap:ta, jos äiti on hoikka ja kaunis niin se herättää närää. Itsekin koin aikoinaan ihan samanlaista käytöstä. Ja nyt ei ole kyse mistään puunaamisesta, ihan siististi/sporttisesti pukeuduin, kevyt arkimeikki. Pitäis olla mahdollisimman räjähtäneen näköinen, ylipainoinen ja käyttää Marimekon raitapaitaa niin johan mahtuis porukkaan :D
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 00:40"]
Tämä ei varmaan monen mielestä ole ongelma mutta minulle on. Olen äiti ja tykkään treenata, meikata ja pukeutua nätisti leikkipuistoon, kauppaan jne. No en saa ystäviä koska naiset eivät pidä minusta. Yritän olla kaikille mukava, hymyillä jne. Pitäisikö oikeasti lihoa, ja pukeutua tuulipukuun jotta naiset hyväksyisivät.
[/quote]
Kukahan tässä ap nyt yleistää ja olettaa? Eli pidät itseäsi selkeästi kauniimpana kun mitä toiset äidit ovat? Tästä samaisesta syystä olet myös tehnyt johtopäätökset, että et kelpaa? No, voisiko se syy kuitenkin olla sinun oma asenteesi ja juurikin tämä miten rumasti heistä ajattelet luokitellessasi heidät rumemmaksi kuin sinä?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 00:48"]
Hmmm..ulkonäköni on sellainen että käännän katseita missä liikunkin. Pari miehen kaveria on kännissä tunnustanut ihastuneensa muhun. Ja muutamia ihastujia on koko ajan.Miesten kanssa tulen juttuun hyvin joten uskon etten ole autisti: )
[/quote]
Sama minulla, mutta en silti koe olevani kauneuden vuoksi mitään erityisempää kuin muut. Haluan myös ajatella, että tulen toisten kanssa hyvin toimeen ihan muista syistä kun kauneuden vuoksi. Ajattelen niin, että jokainen (ainakin valtaosa) kääntää joskus katseita, koska kauneus on katsojan silmissä ja jokainen on jonkun mielestä kaunis. Joten neuvon sinua tekemään itsesi kanssa töitä, jotta saat itsesi kauniiksi sisältäpäin ja oppisit näkemään kauneutta myös muissa. Nykyinen ajatusmaailmasi kun eristää sinua muista ihmisistä. Eikä siinä ole mitään kaunista.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 00:48"]
Hmmm..ulkonäköni on sellainen että käännän katseita missä liikunkin. Pari miehen kaveria on kännissä tunnustanut ihastuneensa muhun. Ja muutamia ihastujia on koko ajan.Miesten kanssa tulen juttuun hyvin joten uskon etten ole autisti: )
[/quote]
No koita sitten nauttia miesten ihailusta ja kestää sen ettet äitikavereita saa, katsos kaikkea ei voi saada. Niillä tavallisilla (sun mielestä) lienee hyvät ystävyyssuhteet kun eivät ihastuta toisten ukkoja itseensä
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 00:40"]Tämä ei varmaan monen mielestä ole ongelma mutta minulle on. Olen äiti ja tykkään treenata, meikata ja pukeutua nätisti leikkipuistoon, kauppaan jne. No en saa ystäviä koska naiset eivät pidä minusta. Yritän olla kaikille mukava, hymyillä jne. Pitäisikö oikeasti lihoa, ja pukeutua tuulipukuun jotta naiset hyväksyisivät.
[/quote]
Ai, mä ainakin tykkäisin jos minulla olisi kaltaisesi äitikaveri, koska olen samanlainen :) Täältä missä asun, on oikeasti vaikea löytää sellaisia, kun kaikki ovat juuri noita tuulipukumammoja.
Et ole liian nätti. Ei sellaista olekaan kuin liian nätti kaveriksi. Olet vain tylsä tai muuten ankea ihminen.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 07:51"]Peruspullukkamamma tässä nyt pohtii rehellisesti ja myönnän että kyllä, jos nainen on silmiinpistävän laitettu ja treenattu, suhtaudun hieman varauksella. Tulee mielikuva ihmisestä, joka on kovin ulkonäkökeskeinen ja suhtautuu halveksivasti/alentuvasti meikäläisen kaltaiseen luomunaamaperuspullukkaan. Olen niin paljon täältäkin saanut lukea kommentteja joissa ihmetellään halveksivan sävyyn meikäläisen kaltaisten "välinpitämättömyyttä" itsestään (ulkonäöstään).
Kyse ei siis ole kauneudesta, vaan (oletetusta) arvomaailmojen räikeästä erosta.
[/quote]
66 vastaa, mä tykkään kyllä ihan yhtälailla myös näistä "peruspullukkamammoista", en katso halveksuen. Yleensä tuntuu vaan että on niin erilaiset jutut ettei siten tulla toimeen.
Ihan oikeastiko te järjestätte jotain äitien kokoontumisajoja? Että jos on lapsi niin on pakko soluttautua johonkin vieraaseen porukkaan? Ei ikinä! Jos tuo on pakollista niin varaan ajan aborttiin samantien!