Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystytkö opiskelemaan alaa, joka ei kiinnosta yhtään?

Vierailija
16.05.2015 |

Tarkoitan siis opiskelua järkisyistä ja valmistumista varmasti työllistävälle alalle, joka kantaisi eläkeikään asti. 

Minulta ei luonnistu, mutta en halua olla työtönkään. Aivopeskää minut rakastamaan inhoamani alan opiskelua. Vaihtoehtona ala, jossa työttömyys kasvaa koko ajan.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän kovasti mutta vaikeaa on..hoitoala ja töitä on jo nyt opiskeluaikana ihan liikaakin jopa,mutta ei tä kyllä mikään unelma-ammatti mulle ole.

Vierailija
2/49 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:11"]

Yritän kovasti mutta vaikeaa on..hoitoala ja töitä on jo nyt opiskeluaikana ihan liikaakin jopa,mutta ei tä kyllä mikään unelma-ammatti mulle ole.

[/quote]

Itse luen sosiaalityötä ja teen hoitoalan työtä. Euron kuvat vain silmissä. Olen perfektionisti, mutta...

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/49 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty. Jos jo opiskeleminen on vastenmielistä, niin miten jaksat itse ammatissa?

Vierailija
5/49 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:16"]

En pysty. Jos jo opiskeleminen on vastenmielistä, niin miten jaksat itse ammatissa?

[/quote]

Hyvä pointti. Ap

Vierailija
6/49 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up vielä kerran

Vierailija
7/49 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
8/49 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
9/49 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, opiskelen "päiväkodin tädiksi" oppisopimuksella. Teen tätä ainoastaan rahasta, ja siksi opiskelen tästä ammatin, koska luultavasti töitä tulee aina olemaan. Mutta nyt oppisopimuksen loputtua en pyydä suoraan työsoppariin jatkoa, vaikka 99.9%:lla varmuudella saisin vakipaikan. En jaksa, pakko pitää hetki taukoa.

Vierailija
10/49 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kylmästi plussat ja miinukset paperille ja siitä sitten etenet. Jotkut pystyy tekemään paskaa työtä vain rahan takia, mutta monet eivät.

Vierailija
11/49 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsin ensimmäisen ammattini enemmän sen mukaan, että en pystynyt kuvittelemaan heti nuoresta asti menemään alalle, joka ei yhtään kiinnosta. Mutta kuitenkin kuvittelin olevani realistinen työllistymismahdollisuuksien suhteen, eli jonkin verran unelma-aloja karsiutui poiskin.

Nyt olisi edessä se järkisyistä opiskelu. Ajattelin suuntautua opiskelemaan yliopistoon, koska siellä ainakin sivuaineoikeus antaa vähän mahdollisuuksia opiskella kiinnostaviakin asioita. Jos sen muun osuuden saisi sitten lusittua siinä sivussa. Eipä sen alan työtehtävätkään kiinnostaisi, mutta eipä tässä ole oikein mahdollisuuksia, jos työllistäviä aloja on Suomessa noin kolme.  Mulla on vielä pitkä aukko cv:ssä, eli tuskin mikä tahansa uusi ammatti auttaa, vaan pitäisi olla oikeasti vähän hakijoita työpaikkoihin. Valitsin niistä sen vähiten huonon, mitä muutakaan oikein voi tehdä? Mieluummin teen kuitenkin itse sen opiskeluvalinnan kuin joudun työkkärin ohjaamana tekemään jotain inhottavaa ilman palkkaa.

Pitkä avautuminen, mutta kai tässä yritin sanoa itselleni ja sullekin, että kai siihen pystyy, kun pakko on.

Vierailija
12/49 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:27"]

Noh, opiskelen "päiväkodin tädiksi" oppisopimuksella. Teen tätä ainoastaan rahasta, ja siksi opiskelen tästä ammatin, koska luultavasti töitä tulee aina olemaan. Mutta nyt oppisopimuksen loputtua en pyydä suoraan työsoppariin jatkoa, vaikka 99.9%:lla varmuudella saisin vakipaikan. En jaksa, pakko pitää hetki taukoa.

[/quote]

Sama ongelma. Uuvun kun en ole sydämellä mukana, vaan menee teeskentelyksi (itsensä pettämisen lisäksi). Ap

Vierailija
13/49 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kostautuu myöhemmin.. Kun olet siinä työssä ja tehnyt jo vuosia, tunnet kuinka joka päivä joku löisi uuden naulan arkkuun, ahdistaa ja masentaa. Kokemuksesta voin sanoa että en suosittele!

Vierailija
14/49 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 23:08"]

Itse valitsin ensimmäisen ammattini enemmän sen mukaan, että en pystynyt kuvittelemaan heti nuoresta asti menemään alalle, joka ei yhtään kiinnosta. Mutta kuitenkin kuvittelin olevani realistinen työllistymismahdollisuuksien suhteen, eli jonkin verran unelma-aloja karsiutui poiskin.

Nyt olisi edessä se järkisyistä opiskelu. Ajattelin suuntautua opiskelemaan yliopistoon, koska siellä ainakin sivuaineoikeus antaa vähän mahdollisuuksia opiskella kiinnostaviakin asioita. Jos sen muun osuuden saisi sitten lusittua siinä sivussa. Eipä sen alan työtehtävätkään kiinnostaisi, mutta eipä tässä ole oikein mahdollisuuksia, jos työllistäviä aloja on Suomessa noin kolme.  Mulla on vielä pitkä aukko cv:ssä, eli tuskin mikä tahansa uusi ammatti auttaa, vaan pitäisi olla oikeasti vähän hakijoita työpaikkoihin. Valitsin niistä sen vähiten huonon, mitä muutakaan oikein voi tehdä? Mieluummin teen kuitenkin itse sen opiskeluvalinnan kuin joudun työkkärin ohjaamana tekemään jotain inhottavaa ilman palkkaa.

Pitkä avautuminen, mutta kai tässä yritin sanoa itselleni ja sullekin, että kai siihen pystyy, kun pakko on.

[/quote]

Kerro ne kolme alaa :). Ap

Vierailija
15/49 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 23:11"]

Se kostautuu myöhemmin.. Kun olet siinä työssä ja tehnyt jo vuosia, tunnet kuinka joka päivä joku löisi uuden naulan arkkuun, ahdistaa ja masentaa. Kokemuksesta voin sanoa että en suosittele!

[/quote]

Juuri noin tunnen jo nyt. Ap

Vierailija
16/49 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:12"]

[/quote]

Itse luen sosiaalityötä ja teen hoitoalan työtä. Euron kuvat vain silmissä. Olen perfektionisti, mutta...

Ap

[/quote]

Siis haluat rikastua, joten opiskelet sosiaalityötä? Salli mun nauraa!

T. Sosiaalityöntekijä

Vierailija
17/49 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 23:17"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:12"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Siis haluat rikastua, joten opiskelet sosiaalityötä? Salli mun nauraa!

T. Sosiaalityöntekijä

[/quote]

En halua rikastua, mutta en halua olla työtön. Lukee jo aloituksessa.

Minulta ei luonnistu, mutta en halua olla työtönkään. Aivopeskää minut rakastamaan inhoamani alan opiskelua. Vaihtoehtona ala, jossa työttömyys kasvaa koko ajan.

Ihanaa saada tuollainen toisen ongelmille naureskeleva kollega jonain päivänä. 

Ap

Vierailija
18/49 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset hakenut lääkikseen, jos olet jo hoitoalalla? Kaikkein varmin työllistäjä. Luokanopettajille on töitä, sossuille, psykologeille. Onko muita varmoja?

Vierailija
19/49 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelin inhoamani alaa melkein loppuun asti. Lopetin graduvaiheessa, kun tiesin että se ala ei edes työllistä. Jos se ois työllistänyt hyvin, niin olisin saanut kyllä opiskeltua loppuun asti.

Vierailija
20/49 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 23:23"]

Mikset hakenut lääkikseen, jos olet jo hoitoalalla? Kaikkein varmin työllistäjä. Luokanopettajille on töitä, sossuille, psykologeille. Onko muita varmoja?

[/quote]

Olen kouluttamattomana hoitoalalla. En osaa kemiaa, bilsaa, matematiikkaa tarpeeksi hyvin. Olen opettaja, eikä töitä ole. En myöskään halua pätkätyöuraa. Ap