Pystytkö opiskelemaan alaa, joka ei kiinnosta yhtään?
Tarkoitan siis opiskelua järkisyistä ja valmistumista varmasti työllistävälle alalle, joka kantaisi eläkeikään asti.
Minulta ei luonnistu, mutta en halua olla työtönkään. Aivopeskää minut rakastamaan inhoamani alan opiskelua. Vaihtoehtona ala, jossa työttömyys kasvaa koko ajan.
Kommentit (49)
Mä jätin aikanaan epäkiinnostavan koulun kesken ja nyt jälkikäteen harmittaa, että tein niin. Tuossa oli niin, että sen alan työt olis olleet kiinnostavampia kuin se koulu, jossa opetettiin vain pintaraapaisu alan eri mahdollisuuksista. Nykyinen tutkinto ei työllistä niin hyvin kuin toi toinen olisi enkä käytännössä voi saada vakituista paikkaa siltä alalta ilman tutkintoa.
No mitä ihmettä sitten pitäisi tehdä, jos töitä ei saa, eikä mikään työllistävä ala tunnu omalta? Ei niitä hanttihommiakaan saa tuosta vaan nykytilanteessa, itse menisin ilosta kiljuen siivoamaan rappukäytäviä, jos sinne otettaisiin. Työttömyysjakso cv:ssä on sellainen tappaja, että pelkkä uudelleenkoulutus ei riitä, kun työpaikoissa edelle menevät hakijat ilman työttömyysjaksoa. Pitää olla ala, jolla rekrytoijien on pakko harkita sitä työttömänkin hakemusta.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 11:59"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 23:40"] Eli kyse ei ole vain opinnoista, vaan inhoat alaa. Mitä ihmeen järkeä on jatkaa opintoja? Eikö tosiaan löydy mitään muuta? Etkö voi hankkia opettajana lisää pätevyyksiä? Eikö se olisi järkevämpää, kuin koko ajan etsiytyä uudelle alalle? [/quote] Olen aineenopettaja, enkä halua erityisopettajaksi. Olen jo 5 aineen opettaja. ei enää turhaa opiskelua, kiitos. Ap [/quote] Eikä löydy työtä? Asenne kohdillaan
[/quote]
Haista sinä kuule jotain. Aineenopettajista on ylituotantoa enkä lähde mihinkään Lappiin elämäntilanteen takia.Kaikki työ on pätkää. Ettäs kehtaat. Ja sosiaalityöntekijän on turha hurskastella sen jälkeen kun alkoi nauramaan toisen ongelmille. Sosiaalityö sinänsä kiinnostaa, mutta työyhteisöt ovat niin huonohenkisiä, että ne masentavat enemmän kuin työ asiakkaiden kanssa. Sosiaalityöntekijä ei tarjonnut myöskään yhtään konkreettista esimerkkiä jostain paremmasta, joten ihan turha siinä säälitellä. Paljastit jo todellisen luonteesi tuolla aiemmin. Tuskin itsekään osaat nimetä jotain huippukivaa sossun työtä, jos nyt ylipäänsä olet sossu ja varmaan juuri sellainen selkään puukottaja-tyyppi, joka nauraa kaikille itsemurhakandidaateille.
Kiitos kaikille alkuperäiseen kysymykseen vastanneille. Besser-wisserit voivat näyttää mistä saa opettajan työtä ilman että siitä kilpailee 100 muuta ja ei ole epätoivoista pätkää. Monissa kunnissa opettajia lomautetaan ja on sijaiskielto. Kaikki kurssikaverini ovat työttöminä.
Olen tehnyt yli 50:ntä eri työtä joten olen kyllä antanut tälle maalle enemmän kuin olisi edes pitänyt ja vain päästäkseni nokittavaksi ja vittuiltavaksi. Asenteesta on ihan turha selittää minulle kuule yhtään mitään!!
Tämä keskustelu johti siihen ettei voisi vähempää enää kiinnostaa auttaa suomalaisia. Lähden ulkomaille auttamistyöhön. Suomalaiset eivät tunne sanaa yhteishenki ja yhteisvastuu, ainoa mitä osataan on polkea poljettua ja vittuilla - luulen että tuntee toisen ihmisen ammatin täydellisesti + työtilanteen + elämäntilanteesta johtuvan syyn miksi joudun opiskelemaan lisää!
Ap
En ymmärrä miksi pitäisi tällaisen vittuilun takia nähdä mitään vaivaa suomalaisen yhteiskunnan eteen? En tunne mitään kanssarakkautta suomalaisiin. Eivätkä he varmasti minuun, kuten tämä keskustelu todistaa.
Ihan turha odottaa kenenkään panosta, jollei osaa muuta kuin mollata ja syyllistää anonyymisti ja olla vastaamatta aloittajan alkuperäiseen kysymykseen.
Miten luulette että Suomi lähtee nouseen, kun kohtelette kanssaihmisiänne niin kuin kohtelette?
Ei ihme että moni jää kotiin tuiden kanssa. Itse en tunne enää mitään velvollisuutta tätä yhteiskuntaa kohtaan. Inhottavia ihmisiä täynnä. Naristaan kaikesta, olla ilkeitä ja kiittämättömiä. Ei kannusteta, eikä tueta toinen toisiaan. Kun on vain paskaa kaadettavaksi toisen niskaan, voi olla hiljaa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:07"]
Tarkoitan siis opiskelua järkisyistä ja valmistumista varmasti työllistävälle alalle, joka kantaisi eläkeikään asti.
Minulta ei luonnistu, mutta en halua olla työtönkään. Aivopeskää minut rakastamaan inhoamani alan opiskelua. Vaihtoehtona ala, jossa työttömyys kasvaa koko ajan.
[/quote]
En sano että alani ei kiinnosta yhtään, mutta ei tämä ole sitä mitä varsinaisesti haluisin tehdä. Paljon olen saanut myös kärsiä näiden opintojen vuoksi, ei kiinnostamattomuuden takia vaan muista syistä. Silti olen iloinen että lähdin opiskelemaan, koska jonkinlaisen työpaikan löytyminen jostain on melko varmaa. Loppuelämä yksin köyhänä työttömänä, ei kiitos.
Kaltiaisiani hakijoita ei kuitenkaan haluttaisi amk:hon, joten kiinnostuksen joutuu feikkaamaan.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:22"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:07"]
[/quote]
En sano että alani ei kiinnosta yhtään, mutta ei tämä ole sitä mitä varsinaisesti haluisin tehdä. Paljon olen saanut myös kärsiä näiden opintojen vuoksi, ei kiinnostamattomuuden takia vaan muista syistä. Silti olen iloinen että lähdin opiskelemaan, koska jonkinlaisen työpaikan löytyminen jostain on melko varmaa. Loppuelämä yksin köyhänä työttömänä, ei kiitos.
Kaltiaisiani hakijoita ei kuitenkaan haluttaisi amk:hon, joten kiinnostuksen joutuu feikkaamaan.
[/quote]
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Ap
Ei tän palstan perusteella kannata tehdä johtopäätöksiä suomalaisista, pääosin täällä on ihmisiä joilla on liikaa aikaa ja sen lisäksi niin paljon omia ongelmia että vastauksetkin on sen mukaisia.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:51"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 11:59"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 23:40"] Eli kyse ei ole vain opinnoista, vaan inhoat alaa. Mitä ihmeen järkeä on jatkaa opintoja? Eikö tosiaan löydy mitään muuta? Etkö voi hankkia opettajana lisää pätevyyksiä? Eikö se olisi järkevämpää, kuin koko ajan etsiytyä uudelle alalle? [/quote] Olen aineenopettaja, enkä halua erityisopettajaksi. Olen jo 5 aineen opettaja. ei enää turhaa opiskelua, kiitos. Ap [/quote] Eikä löydy työtä? Asenne kohdillaan
[/quote]
Haista sinä kuule jotain. Aineenopettajista on ylituotantoa enkä lähde mihinkään Lappiin elämäntilanteen takia.Kaikki työ on pätkää. Ettäs kehtaat. Ja sosiaalityöntekijän on turha hurskastella sen jälkeen kun alkoi nauramaan toisen ongelmille. Sosiaalityö sinänsä kiinnostaa, mutta työyhteisöt ovat niin huonohenkisiä, että ne masentavat enemmän kuin työ asiakkaiden kanssa. Sosiaalityöntekijä ei tarjonnut myöskään yhtään konkreettista esimerkkiä jostain paremmasta, joten ihan turha siinä säälitellä. Paljastit jo todellisen luonteesi tuolla aiemmin. Tuskin itsekään osaat nimetä jotain huippukivaa sossun työtä, jos nyt ylipäänsä olet sossu ja varmaan juuri sellainen selkään puukottaja-tyyppi, joka nauraa kaikille itsemurhakandidaateille.
Kiitos kaikille alkuperäiseen kysymykseen vastanneille. Besser-wisserit voivat näyttää mistä saa opettajan työtä ilman että siitä kilpailee 100 muuta ja ei ole epätoivoista pätkää. Monissa kunnissa opettajia lomautetaan ja on sijaiskielto. Kaikki kurssikaverini ovat työttöminä.
Olen tehnyt yli 50:ntä eri työtä joten olen kyllä antanut tälle maalle enemmän kuin olisi edes pitänyt ja vain päästäkseni nokittavaksi ja vittuiltavaksi. Asenteesta on ihan turha selittää minulle kuule yhtään mitään!!
Tämä keskustelu johti siihen ettei voisi vähempää enää kiinnostaa auttaa suomalaisia. Lähden ulkomaille auttamistyöhön. Suomalaiset eivät tunne sanaa yhteishenki ja yhteisvastuu, ainoa mitä osataan on polkea poljettua ja vittuilla - luulen että tuntee toisen ihmisen ammatin täydellisesti + työtilanteen + elämäntilanteesta johtuvan syyn miksi joudun opiskelemaan lisää!
Ap
[/quote]
Väärin. Olen entinen pätkätyöläinen ja alanvaihtaja. Sosiaalityö kiinnosti minua ja edelleen koen sen omaksi alakseni. Se, mille irvailin alussa, oli sosiaalityön palkkaus. Kukaan rahan ykköseksi priorisoiva ei opiskele sosiaalialalle. Työllisyystilanne on hyvä, ainakin tällä hetkellä. Senpä vuoksi minulla on kokemusta monenlaisista työyhteisöistä. Väitän, että Suomesta löytyy hyviä työyhteisöjä - myös kunnista. Itsekin työskentelen sellaisessa.
Huomaathan myös, että sosiaalityöntekijöitä on myös esim. sairaanhoitopiireissä, järjestöissä, jopa joissakin firmoissa. Ei voi olla niin, että kaikki työyhteisöt olisivat ihan paskoja.
Huomaan, että olet turhautunut opiskeluun, työnhakuun ja jatkuvaan pinnistelyyn ja yrittämiseen. Kannattaa silti miettiä alan valinnassa muutakin kuin työllisyystilannetta. Jos koet, että sinusta ei ole sosiaalityöhön, niin vielä voit muuttaa suuntaa. Muitakin työllistäviä aloja on.
Kaikkea hyvää sinulle! Löydät vielä paikkasi, kuten minäkin olen löytänyt.
T. Se aikaisempi sosiaalityöntekijä
Eihän tuossa ole mitään järkeä. Ei ihme että ihmiset ovat virastoissa ja palveluammateissa naama norsunvitulla kun ollaan opiskeltu pakkopullana jotain mikä ei yhtään nappaa. Näkyy takuulla myös työn jäljessä.