Euroviisukappale, mistä OIKEASTI olet tykännyt myös viisujen jälkeen?
Mulla jäänyt mieleen vuosien takaa tämä Bosnia-Herzegovinan ihanuus. Kuuntelen tätä joskus vieläkin..=)
Ihana!
Kommentit (153)
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:24"]
1960-luvulta vielä pitkälle 70-luvulle oli paljon hyviä kappaleita, mutta samaan aikaan kehittyi suuntaus, joka suosi mahdollisimman mitäänsanomattomia tylsiä keskinkertaisia renkutuksia. En listaa 60-70-luvun hyviä lauluja nyt, koska niitä on niin paljon ja suuri osa on jo täällä mainittu. Tätä suosikkiani vuodelta -83 sen sijaan ei moni muistane? Taisi jäädä jumbosijalle, oli ilmeisesti liian erikoinen ja etninen sen aikaiseen viisumeininkiin.
[/quote]...Lisään, että kyseessä siis Espanjan viisu Quien maneja mi barca, esittää Remedios Amaya. Lukaisin noita kommentteja videon alla, kaikki kommentit espanjaksi (=ei ole tainnut ketään muuta kiinnostaa). Jos kommentteja uskotaan, niin nolla pistettä tuli noissa viisuissa. Osa kommentoijista kehuu, osa haukkuu tyyliin "ei tiedä edustaako Espanjaa vai Egyptiä", "häpeällistä, että edustaja on likainen mustalainen, varkaiden, huumekauppiaiden (...jne) kansasta....)"
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 20:49"]
Milan Stankovic - Ovo je Balkan on täydellinen kappale :)
[/quote]
Suomeksi tekstitettynä.:-)
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 20:43"]Only teardrops parin vuoden takaa on ihana :)
[/quote] Niin järkyttävä biisi. En ikinä oo ymmärtänyt miten se saattoi voittaa. Mut makuasioita. Jännä et siitä biisistä tykättiin :/
Serbian Molitva Helsingin viisuista vuodelta -07. Viimevuotinen voittaja Conchita Wurst. On niitä muitakin.
1) Hollannin dingedong 2) Saksan Tsingis Khan 3) Israelin Dana ja viva la diva tms 4) Conchita 5) Alkuperäinen versio kappaleesta Lintu ja lapsi
Georgialaisen Sopho Khalvashin Visionary Dream vuodelta 2007. Mukavan ilmavaa triphop -henkeä yhdistettynä kansanmusiikkiin. Tällaisia biisejä saisi olla enemmänkin, tosin olisi ollut jees, jos se olisi laulettu omalla kielellä eikä englanniksi. Slaaviballadit iskevät myös, kuten aiemmin mainitut Hari Mata Harin ja Zeljko Joksimovicin laulut. Joksimovic on myös säveltänyt Jelena Tomasevicille laulun Oro, jonka tämä esitti Euroviisuissa 2008:
Norjan Feed you my love, Margaret Berger (tai jotain sinne päin)
Ein bisschen Frieden, Länsi-Saksan voittokappale vuonna 1982.
Se eeppinen saksofoniäijä, mitään muuta en siitä biisistä muista kun sen saksofonistin soolon, ja oli pirun hyvä! :D
.
Ja Softenginen viisu oli viime vuonna oikeasti hyvä, ei mikään perinteinen viisuluritus.
Lintu ja lapsi (en osaa alkuperäistä ranskankielitä nimeä), voittokappale vuodelta 1977 :)
En muista miltä vuosilta, mutta Turkin kappale Hadise- Düm tek tek ja Azerbaidzhanin Arash-always on my mind soi minun kaveri piirissä vielä kauan sen jälkeen
En muista minkä maan kappale minä vuonna mutta, apricot stone. Ja Ranskan Allez ola ole.
Lordi -Hard Rock Hallelujah (2006)
En paljoa ole viisuja seurannut, mutta on niistä ainakin yksi biisi jäänyt omille soittolistoille, taisi olla parin vuoden takainen voittajabiisi, Soluna Samay - Should've known better
Slovenia 2011 - niin hyvä biisi joka rakentuu upeasti ja laulajalla mahtava ääni:
Italia 2011 - ihana kappale ja esitys ja laulaja, ja niin epäeuroviisumainen :) (tuli muistaakseni toiseksi... 2011 oli mielestäni todella hyvä euroviisuvuosi lukuunottamatta käsittämättömän huonoa voittajaa)
Kreikka 2005 - nostalgiaa ja onhan tää biisi menevä vieläkin ;D
Ja aina ja ikuisesti, PARAS EUROVIISU KOSKAAN... Verka Serduchka - Dancing Lasha Tumbai! Ukraina 2007! https://www.youtube.com/watch?v=hfjHJneVonE Mun henkilökohtainen voittaja joka vuosi. (Olen ikuisesti katkera siitä, että tämä tuli toiseksi eikä voittanut.)
Lena Valaitis: Johnny Blue.