Kuinka monta tukihenkilöä saa ottaa synnytykseen mukaan?
Helsinki/Jorvi?
Olen miettinyt, että sitten kun/jos raskaaksi tulen ja synnytys koittaa, voisin haluta mieheni lisäksi äitini synnytykseen. Äitini on kätilö ja olisi varmasti hyötyä jos saisin hänet siihen viereen rauhoittelemaan, jos hän vaan itse tahtoisi tulla. Ei edes haittaisi vaikka mies joutuisi poistumaan huoneesta hetkeksi.
Onko kellään ollut synnytyksessä kahta tukihenkilöä?
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:24"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:02"] Kyllä on taas niin tärkeyteensä eksyvä mahdollinen äiti. [/quote] [quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:13"] Siis mitä hiton tukihenkilöitä sinne tarvii?? Isä ja kätilöt riittää varmasti. Nää on just näitä äitejä jotka luulevat olevansa koko maailman napa heti kun päsähtävät paksuksi... Sitten synnytyksen jälkeen masennutaan ja ollaan ihan shokissa kun vauva saakin muilta kaiken huomion. [/quote] Täh??? Miten kysymykseni liittyy mitenkään siihen että luulisin olevani maailman napa?? Jos näin olisi, jättäisin mielelläni miehen kokonaan pois ja ottaisin mukaan vain äitini. Mutta en luule ja otan mieheni mukaan koska hän varmasti haluaa tulla. Jopa sillä ehdolla että sitten en voi ottaa äitiäni mukaan. Paras vaihtoehto olisi, että saisin ottaa kummatkin, miehen näkemään lapsensa syntymän ja äitini tukemaan minua synnytyksessä asiantuntijataustallaan (ja tietysti samalla näkemään oman lapsenlapsensa syntymän). Siksi kysyin... Jestas nyt. ap [/quote] Siellä on kätilöt sitä varten että tukevat sinua asiantuntijataustallaan, tuskin mutsillas mitään tietoa on jota heillä ei ole. Varmasti kätilöiden on muutenkin mukavampi hoitaa työnsä kun paikalla ei ole ylimääräistä porukkaa "tukemassa".
[/quote]
Toki toki, mutta eivät ne kätilöt ole paikalla ihan joka hetki. Olisi ihana jos vieressä olisi kokoajan henkilö joka oikeasti tietäisi onko jokin asia normaali vai ei. Tai jos vauva ei esimerkiksi hengittäisi synnyttyään tai jotain muuta tapahtuisi, ja vauva vietäisiin pois minulle mitään kertomatta (tietysti, ei siinä ole aikaa jäädä selittelemään), niin olisi edes yksi joka osaisi selittää mitä mahdollisesti tapahtuu ja rauhoitella tilanteen mukaan. Mies on ainakin niin hermoheikko että ajattelee aina pahinta. Plus se, että tilanteessa olisi aina ihminen joka osaisi vaatia minulle esimerkiksi kivunlievitystä tai ehdottaa muuta keinoa kivunlievitykselle. Kyllä ne kätilökätilötkin siinä ovat vain ihmisiä, hyvähän se olisi jos saisi vielä yhden ihmisen mielipiteen tilanteeseen.
ap
[/quote]
Odota nyt siihen asti kunnes olet raskaana. Mietit sitten asiaa
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:56"]
Odota nyt siihen asti kunnes olet raskaana. Mietit sitten asiaa
[/quote]
Miksen saisi miettiä jo nyt. Ihan samalla tavalla olen jo miettinyt mahdollisten tulevien lapsieni nimiä jo lapsesta asti. Kummallisia vastauksia taas.
ap
Tyksissä saa olla 2 tukihenkilöä. Itsellä oli viimeisessä synnytyksessä miehen lisäsi siskoni. Olin myös itse myöhemmin siskon synnytyksessä miehensä kanssa. Jos vielä synnyttäisin niin pyytäisin ehkä äitini mukaan ihan siksi että se olisi hänestä niin hienoa ja minustakin olisi mukava jakaa niin tärkeä hetki hänen kanssaan :)
Mitään perverssiä tai huomiohuorausta ei toisen tukihenkilön mukaan ottamisessa ole. Eikä ne kätilöt yleensä ehdi siellä salissa seurana istua, heillä voi osa useampi synnyttäjä yhtä aikaa.