Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta tukihenkilöä saa ottaa synnytykseen mukaan?

Vierailija
16.05.2015 |

Helsinki/Jorvi?

Olen miettinyt, että sitten kun/jos raskaaksi tulen ja synnytys koittaa, voisin haluta mieheni lisäksi äitini synnytykseen. Äitini on kätilö ja olisi varmasti hyötyä jos saisin hänet siihen viereen rauhoittelemaan, jos hän vaan itse tahtoisi tulla. Ei edes haittaisi vaikka mies joutuisi poistumaan huoneesta hetkeksi. 

Onko kellään ollut synnytyksessä kahta tukihenkilöä?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:26"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:13"] Siis mitä hiton tukihenkilöitä sinne tarvii?? Isä ja kätilöt riittää varmasti. Nää on just näitä äitejä jotka luulevat olevansa koko maailman napa heti kun päsähtävät paksuksi... Sitten synnytyksen jälkeen masennutaan ja ollaan ihan shokissa kun vauva saakin muilta kaiken huomion. [/quote]   Esim. maoreilla on tapana, että synnytykseen tulee paljon naispuolisia sukulaisia. Meillä oli maorivaihtari ja hän oli ollut mukana jo kahden siskonsa synnytyksessä. Ihan kamalaa huomiohuorausta! Ja muuten yks mun ystävä on ollut ystäväpatiskuntansa synnytyksessä mukana. [/quote] Siis mitä ihmettä??? Kuka menee ystäväpariskunnan mukaan synnytykseen.. Melko intiimi tilanne kuitenkin jota mielestäni ei pidä ystävien kesken jakaa..

[/quote]

Ei kyse ole siitä, että joku vaine menee, kyllä hänet ihan pyydettiin. On sellainen rauhallinen ja huomaavainen ihminen. Heilä oli aluksi suunnitteilla, että tämä ystäväni olisi ollut mukana vain avautumisvaiheen, mutta kun hänestä oli äidin mielestä niin suuri apu, oli loppuun asti. Munkin ystävä pohti pitkään, että jos pyytäisi mut mukaan, mutta ajatteli sitten, että mitä jos tuskissaan laukookin mulle jotain törkeää :D

Onko tämä nyt ensimmäinen kerta, kun jengi kuulee, että synnytyksessä voi olla paikalla joku muukin kuin lapsen isä?

Vierailija
22/43 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan haluaisi omaa äitiä tai ketään muuta läheistä synnytykseen kattelemaan venyvää toosaani.. Mielestäni tilanne on vain äidille, isälle ja hoitohenkilökunnalle. Ja turha esittää mitään kommentteja, että pääpuolelta ei nää, kyllä sen sieltä näkee ihan yhtälailla kun alapuoleltakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:02"]

Kyllä on taas niin tärkeyteensä eksyvä mahdollinen äiti.

[/quote]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:13"]

Siis mitä hiton tukihenkilöitä sinne tarvii?? Isä ja kätilöt riittää varmasti. Nää on just näitä äitejä jotka luulevat olevansa koko maailman napa heti kun päsähtävät paksuksi... Sitten synnytyksen jälkeen masennutaan ja ollaan ihan shokissa kun vauva saakin muilta kaiken huomion.

[/quote]

Täh??? Miten kysymykseni liittyy mitenkään siihen että luulisin olevani maailman napa?? Jos näin olisi, jättäisin mielelläni miehen kokonaan pois ja ottaisin mukaan vain äitini. Mutta en luule ja otan mieheni mukaan koska hän varmasti haluaa tulla. Jopa sillä ehdolla että sitten en voi ottaa äitiäni mukaan. Paras vaihtoehto olisi, että saisin ottaa kummatkin, miehen näkemään lapsensa syntymän ja äitini tukemaan minua synnytyksessä asiantuntijataustallaan (ja tietysti samalla näkemään oman lapsenlapsensa syntymän). Siksi kysyin... Jestas nyt.

ap
[/quote]
Siellä on kätilöt sitä varten että tukevat sinua asiantuntijataustallaan, tuskin mutsillas mitään tietoa on jota heillä ei ole. Varmasti kätilöiden on muutenkin mukavampi hoitaa työnsä kun paikalla ei ole ylimääräistä porukkaa "tukemassa".
[/quote]

Kyllä se nyt vaan on niin, että kätilöitä on palkattu just "riittävä" määrä eli yksi per synnyttäjä ja ponnistusvaiheessa kaksi kätilöä. Joutuvat siis pomppimaan salista toiseen. Että aikamoista fantasiaa kuvitella kätilön olevan jatkuvasti salissa. Joskus on opiskelijoita, jotka tähän pystyy.

Kaksi tukihenkilöä voi olla yleensä, kun kuten jo mainittu doulat on yleistyneet. Mutta minäkin olisin huolissani ap:n äidin taustasta, osaako hän jättää kätilö-roolin salin ulkopuolelle? :)

Vierailija
24/43 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:28"]

Hyi helvetti oma äiti synnytyksessä. Oliko se mukana kun siititte lapsen ni nyt pitää olla mukana katsomassa sun haaroihin synnytyksessäKin? Perversionsa kullakin. Harmittaa lapsesi puolesta ettet ole omaa napanuoraasi katkaissut

[/quote]

Selittäkääs nyt mulle joku, miten tämä siittämistapahtuma on jotenkin yhteismitallinen synnytyksen kanssa, kun muutama on tähän vedonnut. Menettekö te aina sairaalaan panemaan kätilön ollessa läsnä, vai mistä tämä mielleyhtymä?

Mun isomummoni on hoitanut kaikki mummoni synnytykset yhtä lukuun ottamatta, olivatko hekin perverssejä?

Vierailija
25/43 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:02"] Kyllä on taas niin tärkeyteensä eksyvä mahdollinen äiti. [/quote] [quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:13"] Siis mitä hiton tukihenkilöitä sinne tarvii?? Isä ja kätilöt riittää varmasti. Nää on just näitä äitejä jotka luulevat olevansa koko maailman napa heti kun päsähtävät paksuksi... Sitten synnytyksen jälkeen masennutaan ja ollaan ihan shokissa kun vauva saakin muilta kaiken huomion. [/quote] Täh??? Miten kysymykseni liittyy mitenkään siihen että luulisin olevani maailman napa?? Jos näin olisi, jättäisin mielelläni miehen kokonaan pois ja ottaisin mukaan vain äitini. Mutta en luule ja otan mieheni mukaan koska hän varmasti haluaa tulla. Jopa sillä ehdolla että sitten en voi ottaa äitiäni mukaan. Paras vaihtoehto olisi, että saisin ottaa kummatkin, miehen näkemään lapsensa syntymän ja äitini tukemaan minua synnytyksessä asiantuntijataustallaan (ja tietysti samalla näkemään oman lapsenlapsensa syntymän). Siksi kysyin... Jestas nyt. ap [/quote] Siellä on kätilöt sitä varten että tukevat sinua asiantuntijataustallaan, tuskin mutsillas mitään tietoa on jota heillä ei ole. Varmasti kätilöiden on muutenkin mukavampi hoitaa työnsä kun paikalla ei ole ylimääräistä porukkaa "tukemassa".

[/quote]

Toki toki, mutta eivät ne kätilöt ole paikalla ihan joka hetki. Olisi ihana jos vieressä olisi kokoajan henkilö joka oikeasti tietäisi onko jokin asia normaali vai ei. Tai jos vauva ei esimerkiksi hengittäisi synnyttyään tai jotain muuta tapahtuisi, ja vauva vietäisiin pois minulle mitään kertomatta (tietysti, ei siinä ole aikaa jäädä selittelemään), niin olisi edes yksi joka osaisi selittää mitä mahdollisesti tapahtuu ja rauhoitella tilanteen mukaan. Mies on ainakin niin hermoheikko että ajattelee aina pahinta. Plus se, että tilanteessa olisi aina ihminen joka osaisi vaatia minulle esimerkiksi kivunlievitystä tai ehdottaa muuta keinoa kivunlievitykselle. Kyllä ne kätilökätilötkin siinä ovat vain ihmisiä, hyvähän se olisi jos saisi vielä yhden ihmisen mielipiteen tilanteeseen.

ap

Vierailija
26/43 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:28"]

Hyi helvetti oma äiti synnytyksessä. Oliko se mukana kun siititte lapsen ni nyt pitää olla mukana katsomassa sun haaroihin synnytyksessäKin? Perversionsa kullakin. Harmittaa lapsesi puolesta ettet ole omaa napanuoraasi katkaissut

[/quote]

Selittäkääs nyt mulle joku, miten tämä siittämistapahtuma on jotenkin yhteismitallinen synnytyksen kanssa, kun muutama on tähän vedonnut. Menettekö te aina sairaalaan panemaan kätilön ollessa läsnä, vai mistä tämä mielleyhtymä?

Mun isomummoni on hoitanut kaikki mummoni synnytykset yhtä lukuun ottamatta, olivatko hekin perverssejä?
[/quote]

Eri asia joskus vuonna torppa ja renki kun kätilöt oli harvassa. Synnytys on intiimi tapahtuma tarkoitettu isälle ja äidille. Kätilöt on sielä turvallisuuden nimissä. Kysymys sille joka ottaisi sen äitinsä synnytykseen.. ottaisitko isäsi sinne? Jos et niin aikamoista kaksinaismoralismia

Vierailija
27/43 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:26"]

Kuka menee ystäväpariskunnan mukaan synnytykseen.. Melko intiimi tilanne kuitenkin jota mielestäni ei pidä ystävien kesken jakaa..

[/quote]

Kummitätini oli äitini tukihenkilönä kun minä synnyin. Kummitätini on äitini ystävä. Äiti ei halunnut isääni mukaan, koska minun tavoin pelkästi tämän menettävänsä järkensä tilanteessa, toisin kuin jo synnyttänyt ystävänsä.

Onko siis ihme että haluan äitini synnytykseen mukaan?

ap

Vierailija
28/43 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:33"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:02"] Kyllä on taas niin tärkeyteensä eksyvä mahdollinen äiti. [/quote] [quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:13"] Siis mitä hiton tukihenkilöitä sinne tarvii?? Isä ja kätilöt riittää varmasti. Nää on just näitä äitejä jotka luulevat olevansa koko maailman napa heti kun päsähtävät paksuksi... Sitten synnytyksen jälkeen masennutaan ja ollaan ihan shokissa kun vauva saakin muilta kaiken huomion. [/quote] Täh??? Miten kysymykseni liittyy mitenkään siihen että luulisin olevani maailman napa?? Jos näin olisi, jättäisin mielelläni miehen kokonaan pois ja ottaisin mukaan vain äitini. Mutta en luule ja otan mieheni mukaan koska hän varmasti haluaa tulla. Jopa sillä ehdolla että sitten en voi ottaa äitiäni mukaan. Paras vaihtoehto olisi, että saisin ottaa kummatkin, miehen näkemään lapsensa syntymän ja äitini tukemaan minua synnytyksessä asiantuntijataustallaan (ja tietysti samalla näkemään oman lapsenlapsensa syntymän). Siksi kysyin... Jestas nyt. ap [/quote] Siellä on kätilöt sitä varten että tukevat sinua asiantuntijataustallaan, tuskin mutsillas mitään tietoa on jota heillä ei ole. Varmasti kätilöiden on muutenkin mukavampi hoitaa työnsä kun paikalla ei ole ylimääräistä porukkaa "tukemassa".

[/quote]

Toki toki, mutta eivät ne kätilöt ole paikalla ihan joka hetki. Olisi ihana jos vieressä olisi kokoajan henkilö joka oikeasti tietäisi onko jokin asia normaali vai ei. Tai jos vauva ei esimerkiksi hengittäisi synnyttyään tai jotain muuta tapahtuisi, ja vauva vietäisiin pois minulle mitään kertomatta (tietysti, ei siinä ole aikaa jäädä selittelemään), niin olisi edes yksi joka osaisi selittää mitä mahdollisesti tapahtuu ja rauhoitella tilanteen mukaan. Mies on ainakin niin hermoheikko että ajattelee aina pahinta. Plus se, että tilanteessa olisi aina ihminen joka osaisi vaatia minulle esimerkiksi kivunlievitystä tai ehdottaa muuta keinoa kivunlievitykselle. Kyllä ne kätilökätilötkin siinä ovat vain ihmisiä, hyvähän se olisi jos saisi vielä yhden ihmisen mielipiteen tilanteeseen.

ap

[/quote]

Ap, jos mukaan saa ottaa 2 tukihenkilöä, niin totta kai voit ottaa äitisi :) Ei siitä todellakaan ole kellekään mitään haittaa, ja varmasti äidistäsi on sulle paljon tukea! Täällä nyt vaan on taas vastaamassa ihmisiä, joilla on ajatukset niin jumissa yhdellä radalla, etteivät he voi edes kuvitella joitain muitakin tapoja toimia kuin omansa.

Vierailija
29/43 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei synnytystä ole tarkoitettu erityisesti isälle. Kannattaa valita sellainen tukihenkilö joka itsestä tuntuu hyvältä tukemaan juuri Sinua synnyttäjänä. Nainen saa itse päättää ketä siellä on.

Vierailija
30/43 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:35"]

Kysymys sille joka ottaisi sen äitinsä synnytykseen.. ottaisitko isäsi sinne? 

[/quote]

En koska isälläni ei ole kokemusta synnyttämisestä SAATI kätilönä toimimisesta. Jos isäni olisi kätilö, ottaisin hänet mielelläni mukaan! 

ap

Vierailija
31/43 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:37"]

Ei synnytystä ole tarkoitettu erityisesti isälle. Kannattaa valita sellainen tukihenkilö joka itsestä tuntuu hyvältä tukemaan juuri Sinua synnyttäjänä. Nainen saa itse päättää ketä siellä on.

[/quote]

Ja tämä nainen päättää antaa miehelleen mahdollisuuden nähdä oman lapsensa syntymisen! Mielestäni olisi hieman törkeää olla ottamatta, jos toinen haluaa tulla. :(

ap

Vierailija
32/43 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:35"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:28"] Hyi helvetti oma äiti synnytyksessä. Oliko se mukana kun siititte lapsen ni nyt pitää olla mukana katsomassa sun haaroihin synnytyksessäKin? Perversionsa kullakin. Harmittaa lapsesi puolesta ettet ole omaa napanuoraasi katkaissut [/quote] Selittäkääs nyt mulle joku, miten tämä siittämistapahtuma on jotenkin yhteismitallinen synnytyksen kanssa, kun muutama on tähän vedonnut. Menettekö te aina sairaalaan panemaan kätilön ollessa läsnä, vai mistä tämä mielleyhtymä?   Mun isomummoni on hoitanut kaikki mummoni synnytykset yhtä lukuun ottamatta, olivatko hekin perverssejä? [/quote] Eri asia joskus vuonna torppa ja renki kun kätilöt oli harvassa. Synnytys on intiimi tapahtuma tarkoitettu isälle ja äidille. Kätilöt on sielä turvallisuuden nimissä. Kysymys sille joka ottaisi sen äitinsä synnytykseen.. ottaisitko isäsi sinne? Jos et niin aikamoista kaksinaismoralismia

[/quote]

Joo, mutta menettekö te panemaan sairaalaan kätilön katsellessa, kun vertaat asioita toisiinsa? Ja kuka on  määrittänyt, että kyseessä on vain äitiä ja isää koskeva intiimi tapahtuma? Sinäkö? Kyllä maailmaan mahtuu aika monia eri tapoja synnyttää. Jos paikalla olevista muista kuin isistä olisi jotain haittaa, heidän tulonsa synnytykseen olisi varmasti kielletty.

Mitä ihmeen kaksinaismoralismia? Kai sitä nyt saa ihan itse päättää, kenet ottaa mukaansa synnytykseen? Sä et nyt taida tietää, mitä kaksinaismoralismi tarkoittaa.

Vierailija
33/43 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:32"]

Mutta minäkin olisin huolissani ap:n äidin taustasta, osaako hän jättää kätilö-roolin salin ulkopuolelle? :)

[/quote]

Hmm, totta. Pitää ottaa asia puheeksi jos rohkenen kysyä häntä mukaan synnärille sitten joskus!

ap

Vierailija
34/43 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:35"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:28"] Hyi helvetti oma äiti synnytyksessä. Oliko se mukana kun siititte lapsen ni nyt pitää olla mukana katsomassa sun haaroihin synnytyksessäKin? Perversionsa kullakin. Harmittaa lapsesi puolesta ettet ole omaa napanuoraasi katkaissut [/quote] Selittäkääs nyt mulle joku, miten tämä siittämistapahtuma on jotenkin yhteismitallinen synnytyksen kanssa, kun muutama on tähän vedonnut. Menettekö te aina sairaalaan panemaan kätilön ollessa läsnä, vai mistä tämä mielleyhtymä?   Mun isomummoni on hoitanut kaikki mummoni synnytykset yhtä lukuun ottamatta, olivatko hekin perverssejä? [/quote] Eri asia joskus vuonna torppa ja renki kun kätilöt oli harvassa. Synnytys on intiimi tapahtuma tarkoitettu isälle ja äidille. Kätilöt on sielä turvallisuuden nimissä. Kysymys sille joka ottaisi sen äitinsä synnytykseen.. ottaisitko isäsi sinne? Jos et niin aikamoista kaksinaismoralismia

[/quote]

Joo, mutta menettekö te panemaan sairaalaan kätilön katsellessa, kun vertaat asioita toisiinsa? Ja kuka on  määrittänyt, että kyseessä on vain äitiä ja isää koskeva intiimi tapahtuma? Sinäkö? Kyllä maailmaan mahtuu aika monia eri tapoja synnyttää. Jos paikalla olevista muista kuin isistä olisi jotain haittaa, heidän tulonsa synnytykseen olisi varmasti kielletty.

Mitä ihmeen kaksinaismoralismia? Kai sitä nyt saa ihan itse päättää, kenet ottaa mukaansa synnytykseen? Sä et nyt taida tietää, mitä kaksinaismoralismi tarkoittaa.
[/quote]

Siittäessä et tarvitse kätilöä turvaksi mutta synnytyksessä se on enemmän kuin suotavaa. Äiti oli kätilö tai ei taas ole välttämätön kummassakaan tapahtumassa. Ja äidille ja isälle se tapahtuma on koska he sen alkuun saivatkin.
Se että joku on synnyttänyt ei tarkoita että on enemmän tueksi. Jokaisen synnytys on kuitenkin erilainen. Jokaisella perversionsa. Itse en halua äitiäni sinne katsomaan kun alapää venyy ja verta ja muuta vuotaa ja paska lentää. Tuntematon alan ammattilainen on ok mutta ei oma äiti

Vierailija
35/43 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

36 taitaa trollata :) ei kukaan ole noin tyhmä tai ainakaan näytä sitä julkisesti

Vierailija
36/43 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:45"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:35"] [quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:28"] Hyi helvetti oma äiti synnytyksessä. Oliko se mukana kun siititte lapsen ni nyt pitää olla mukana katsomassa sun haaroihin synnytyksessäKin? Perversionsa kullakin. Harmittaa lapsesi puolesta ettet ole omaa napanuoraasi katkaissut [/quote] Selittäkääs nyt mulle joku, miten tämä siittämistapahtuma on jotenkin yhteismitallinen synnytyksen kanssa, kun muutama on tähän vedonnut. Menettekö te aina sairaalaan panemaan kätilön ollessa läsnä, vai mistä tämä mielleyhtymä?   Mun isomummoni on hoitanut kaikki mummoni synnytykset yhtä lukuun ottamatta, olivatko hekin perverssejä? [/quote] Eri asia joskus vuonna torppa ja renki kun kätilöt oli harvassa. Synnytys on intiimi tapahtuma tarkoitettu isälle ja äidille. Kätilöt on sielä turvallisuuden nimissä. Kysymys sille joka ottaisi sen äitinsä synnytykseen.. ottaisitko isäsi sinne? Jos et niin aikamoista kaksinaismoralismia [/quote]   Joo, mutta menettekö te panemaan sairaalaan kätilön katsellessa, kun vertaat asioita toisiinsa? Ja kuka on  määrittänyt, että kyseessä on vain äitiä ja isää koskeva intiimi tapahtuma? Sinäkö? Kyllä maailmaan mahtuu aika monia eri tapoja synnyttää. Jos paikalla olevista muista kuin isistä olisi jotain haittaa, heidän tulonsa synnytykseen olisi varmasti kielletty.   Mitä ihmeen kaksinaismoralismia? Kai sitä nyt saa ihan itse päättää, kenet ottaa mukaansa synnytykseen? Sä et nyt taida tietää, mitä kaksinaismoralismi tarkoittaa. [/quote] Siittäessä et tarvitse kätilöä turvaksi mutta synnytyksessä se on enemmän kuin suotavaa. Äiti oli kätilö tai ei taas ole välttämätön kummassakaan tapahtumassa. Ja äidille ja isälle se tapahtuma on koska he sen alkuun saivatkin. Se että joku on synnyttänyt ei tarkoita että on enemmän tueksi. Jokaisen synnytys on kuitenkin erilainen. Jokaisella perversionsa. Itse en halua äitiäni sinne katsomaan kun alapää venyy ja verta ja muuta vuotaa ja paska lentää. Tuntematon alan ammattilainen on ok mutta ei oma äiti

[/quote]

Sekavaa selitystä, ei tuossa ole mitään järkeä. Eihän tässä ketjussa olekaan kyse sinun synnytyksestäsi, vaan ap:n! Ei kukaan ole tunkemassa sinulle äitiä joukkoon. Rauhoitu!

Vierailija
37/43 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ap:n syytä miettiä vielä muutama vuosi. Liian säikyt äidit stressaantuu liikaa ja lapsista tulee hermoheikkoja.

Vierailija
38/43 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:46"]

36 taitaa trollata :) ei kukaan ole noin tyhmä tai ainakaan näytä sitä julkisesti

[/quote]

Mäkin toivon niin.

Vierailija
39/43 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehestä oli vain ja ainoastaan haittaa siellä salissa ja ylipäätään kaikista joita yrität suojella siltä paskomis/revanurinpäin show:lta. Jos mieheni ei vänkäisi taas mukaan niin menisin ihan mieluusti yksin. Ei sinne ketään tarvitse sen kätilön lisäksi.

Vierailija
40/43 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:48"]

Mun mielestä ap:n syytä miettiä vielä muutama vuosi. Liian säikyt äidit stressaantuu liikaa ja lapsista tulee hermoheikkoja.

[/quote]

Liian säikky :-D:-D joo ok.

ap