Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset eivät peräkammaroidu kuten miehet?

Vierailija
17.01.2022 |

Miksi naiset muuttavat monet jo 16 vuotiaana peräkyliltä isompiin kaupunkeihin, mutta minä tunnen pääministeriämme vanhempia peräkammarinpoikia takahikiältä? Eräänkin kaverini pikkusisko asuu nykyään Birminghamissa ja täältä pieneltä kylältä lähti heti lukion jälkeen.

Miksi ne on aina miehet,ketkä jäävät peräkammareihin?

Sivuhuomiona mainittakoon, että em. syystä isoissa kaupungeissa on miesten markkinat.

Kommentit (879)

Vierailija
541/879 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kai se parempi olla syjäytyneenä vanhempien nurkissa( jos se ei vanhempia haittaa) kuin että olisi syrjäytynyt ja yksin itsariyksiössä yhteiskunnan tuilla?

Ja samalla katsovat vanhusten perään.

Mutta palstan mukaan nämä vaan passuuttavat ja loisivat juopotellen. Muu ei tunnu olevan mahdollista palstan mielestä.

Pelkkää negaa vaan!

Katsovat vanhusten perään? " Siinäpä se mamman selkä näkyy, kun se vie mun pyykjejä pyykkikoriin!"

Kuinka pitkä litania niitä hommia tulisi tähän liittää, jossa poika auttelee.

Toinen juttu on se, että antaa mamman häärätä. Pysyy paremmin kaikin puolin kunnossa.

Samoin se ukki myös.

Vierailija
542/879 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tukea maksetaan sukupuolen perusteella?

Vain naiset saavat ilmaiset syöpäseulonnat

Siitä tosiaan kannattaa olla kateellinen. Kerro minulle, mitkä ovat sellaisia miesten syöpiä, joiden seulonta tulee edullisemmaksi kuin hoitaminen. Olen aivan varma, että tieto kiinnostaa myös niitä, jotka päättävät seulonnoista.

Jos logiikkasi kulkee niin, että koska naisille on papa niin miesten pitää päästä säännöllisesti tutkituttamaan eturauhasensa, niin niinhän se ei mene. Eturauhassyöpä on vanhojen miesten sairaus. Sen seulominen kaikilta miehiltä olisi turhaa ja kallista. Sen sijaan papaseulonnoilla säästetään rahaa, kun päästään hoitamaan nuorten ihmisten pahalaatuiset kasvaimet ajoissa.

On sitä kivessyöpääkin.

Mutta pyysit esimerkin, sen sait.

Kivessyövän seulonnan voi tehdä ihan itse tunnustelemalla, kohdunkaulaa on hieman vaikeampi itse tutkailla.

Niin voi rintasyövänkin.

Olet niin kade naisten rintasyöpäseulonnoista, että mikäpä estää sinua hankkimasta rintoja ja vaihtamasta sukupuolta ja aloitramaan hormonihoidot, niin pääset rintasyöpäseulontoihin👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/879 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö naiset osaa keskustella edes yhdessä ketjussa ilman henkilökohtaisuuksia, tai ikäviä tölväisyjä? Nehän aina kuitenkin poikivat vielä ikävämpiä vastauksia.

Tämäkö on koulutuksen tulos?

Hei. Vastaappa nyt, että mitkä kommentit täällä ovat miesten, ja mitkä naisten kirjoittamia? Hopi hopi.

Tämä on miehen ja tuo kysyjä on nainen.

Menikö omalta kohdaltasi oikein?

Ei mennyt. Sori. Lopeta siis tämä jankutus.

Vierailija
544/879 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoria naisia joko kontrolloidaan vanhempien puolelta enemmän tai naiset ahdistuvat siitä toisin kuin miehet. Vanhempien luona asuminen olisi ainakin minulle tarkoittanut yksityisyyden puutetta.

Varmaan näin. Olen 33, muuttanut kotoa pois 19-vuotiaana. Ja näen välillä painajaisia siitä että asun edelleen lapsuudenkodissa. Juuri se yksityisyyden puute on se painajainen :D Vaikka minulla on ihan hyvät välit äitiin ja isään.

Kyllähän me tytöt/naiset myös kypsytään keskimäärin aiemmin, ja meitä harvemmin passataan ehkä juuri senkin takia. Huomaan sen ihan omienkin lasten kohdalla, tyttö on niin paljon kypsempi kuin poika, vaikka on iältään nuorempi. Että ihan luonnostaan tytöstä on kasvanut itsenäisempi jo pienemmästä pitäen, ilman suuria kasvatusponnisteluja. Toki kiinnitän huomiota pojan kasvuun ja kehitykseen koko ajan, että myös hänestä kasvaisi itsenäinen, koska en mitään peräkammarin poikaa ajatellut kasvattaa. Se pojan kasvu vaan näköjään käy vähän hitaammin ja vaatii enemmän ponnisteluja ja eteenpäin tuuppaamista vanhemmalta. Tottakai yksilöllisiä eroja on myös, ei kaikilla näin mene. Mutta itseäni tämä on yllättänyt vanhempana. Että se ei ole se pelkkä kasvatus...

Teidän tapauksessanne voi olla sattumaa, tai sitten vaan kasvatatte jotenkin tiedostamattasi miten sattuu.

Isoveli on isoveli ja käyttäytyy sen mukaisesti, jos kasvatetaan hyvin.

Minä en ole tuollaisia eroja elämässäni huomannut, ja (hyvin kasvatetuista) pojista on paljon kokemusta.

Se on nimenomaan kasvatuksesta ja vanhempien asenteesta kiinni, suurimmalta osin.

Tietysti luonteissakin on eroja, mutta sinä tunnut päättäneen niiden johtuvan sukupuolesta ja koska asenteesi on tuollainen ummehtunut ”me tytöt kehitymme nopeammin ja olemme kypsempiä”, niin eipä se ihme, että sinun lapsillasi sitten tosiaan niin on.

Ei tyttöjen nopeampi kehitttyminen ja kypsyminen ole mikään perspektiivijuttu, vaan ihan tunnistettu tosiasia, jo biologisesti. 

Osittain myytti, ja tosiaan kasvatuksesta kiinni.

Toisissa perheissä nuita eroja ei näy, ja toiset sitten elää tuollaisissa ympyröissä kuin tässä ketjussa kuvaillaan.

Höpö höpö. Tytöillä murrosikä alkaa huomattavasti aikaisemmin kuin pojilla. Se on se, joka muuttaa lasta aikuiseksi.

Joillain tytöillä alkaa aikaisemmin, joillain myöhemmin.

Ja joillain pojilla alkaa aikaisemmin, joillain myöhemmin.

Tytöillä murrosikä kestää keskimäärin kauemmin ja pojilla on nopeampi rykäys, eli tytöt eivät ole aikuisia sen aikaisemmin kuin pojatkaan.

Ja jokainen naisvaltainen foorumi paljastaa karulla tavalla, että enemmistö naisistahan ei kasva koskaan aikuisiksi.

Edelleen.

Kerro 1) Kuinka moni täällä kommentoi 2) Ketkä kommentoijista ovat naisia ja ketkä miehiä?

Miestä vastaan kirjoitettu kommentti on mitä todennäköisimmin naiselta. Toki joitakin vihaisia homojakin täällä saattaa kirjoitella vihapäissään miehille. Ja se jos mikä on varma merkki naisesta, että alkaa kysellä, että mistä sää muka tiiät kenenkään sukupuolta täälä.

Vierailija
545/879 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kai se parempi olla syjäytyneenä vanhempien nurkissa( jos se ei vanhempia haittaa) kuin että olisi syrjäytynyt ja yksin itsariyksiössä yhteiskunnan tuilla?

Mutta palstan mukaan nämä vaan passuuttavat ja loisivat juopotellen. Muu ei tunnu olevan mahdollista palstan mielestä.

Pelkkää negaa vaan!

Katsovat vanhusten perään? " Siinäpä se mamman selkä näkyy, kun se vie mun pyykjejä pyykkikoriin!"

Toinen juttu on se, että antaa mamman häärätä. Pysyy paremmin kaikin puolin kunnossa.

Samoin se ukki myös.

Ja eipä mebet rahatkaan turhuuksiin, kun kustantavat eläkkeistään aikamiespojan kaöjat ja tupakit ja ruuat.

Vierailija
546/879 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eturauhassyöpääkään ei kannata seuloa, sillä miehet kuolevat joka tapauksessa.

Vierailija
547/879 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkää negaa vaan!

Samoin se ukki myös.

Ja eipä mebet rahatkaan turhuuksiin, kun kustantavat eläkkeistään aikamiespojan kaöjat ja tupakit ja ruuat.

Tästä olisi hyvä saada oikein tutkimustuloksia kuinka aikamiespojat rasittavat vanhempiensa taloutta ja terveyttä.

Eli millaiset suhteet heillä on.

Vierailija
548/879 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoria naisia joko kontrolloidaan vanhempien puolelta enemmän tai naiset ahdistuvat siitä toisin kuin miehet. Vanhempien luona asuminen olisi ainakin minulle tarkoittanut yksityisyyden puutetta.

Varmaan näin. Olen 33, muuttanut kotoa pois 19-vuotiaana. Ja näen välillä painajaisia siitä että asun edelleen lapsuudenkodissa. Juuri se yksityisyyden puute on se painajainen :D Vaikka minulla on ihan hyvät välit äitiin ja isään.

Kyllähän me tytöt/naiset myös kypsytään keskimäärin aiemmin, ja meitä harvemmin passataan ehkä juuri senkin takia. Huomaan sen ihan omienkin lasten kohdalla, tyttö on niin paljon kypsempi kuin poika, vaikka on iältään nuorempi. Että ihan luonnostaan tytöstä on kasvanut itsenäisempi jo pienemmästä pitäen, ilman suuria kasvatusponnisteluja. Toki kiinnitän huomiota pojan kasvuun ja kehitykseen koko ajan, että myös hänestä kasvaisi itsenäinen, koska en mitään peräkammarin poikaa ajatellut kasvattaa. Se pojan kasvu vaan näköjään käy vähän hitaammin ja vaatii enemmän ponnisteluja ja eteenpäin tuuppaamista vanhemmalta. Tottakai yksilöllisiä eroja on myös, ei kaikilla näin mene. Mutta itseäni tämä on yllättänyt vanhempana. Että se ei ole se pelkkä kasvatus...

Teidän tapauksessanne voi olla sattumaa, tai sitten vaan kasvatatte jotenkin tiedostamattasi miten sattuu.

Minä en ole tuollaisia eroja elämässäni huomannut, ja (hyvin kasvatetuista) pojista on paljon kokemusta.

Se on nimenomaan kasvatuksesta ja vanhempien asenteesta kiinni, suurimmalta osin.

Tietysti luonteissakin on eroja, mutta sinä tunnut päättäneen niiden johtuvan sukupuolesta ja koska asenteesi on tuollainen ummehtunut ”me tytöt kehitymme nopeammin ja olemme kypsempiä”, niin eipä se ihme, että sinun lapsillasi sitten tosiaan niin on.

Ei tyttöjen nopeampi kehitttyminen ja kypsyminen ole mikään perspektiivijuttu, vaan ihan tunnistettu tosiasia, jo biologisesti. 

Toisissa perheissä nuita eroja ei näy, ja toiset sitten elää tuollaisissa ympyröissä kuin tässä ketjussa kuvaillaan.

Höpö höpö. Tytöillä murrosikä alkaa huomattavasti aikaisemmin kuin pojilla. Se on se, joka muuttaa lasta aikuiseksi.

Tytöillä murrosikä kestää keskimäärin kauemmin ja pojilla on nopeampi rykäys, eli tytöt eivät ole aikuisia sen aikaisemmin kuin pojatkaan.

Ja jokainen naisvaltainen foorumi paljastaa karulla tavalla, että enemmistö naisistahan ei kasva koskaan aikuisiksi.

Edelleen.

Kerro 1) Kuinka moni täällä kommentoi 2) Ketkä kommentoijista ovat naisia ja ketkä miehiä?

Miestä vastaan kirjoitettu kommentti on mitä todennäköisimmin naiselta. Toki joitakin vihaisia homojakin täällä saattaa kirjoitella vihapäissään miehille. Ja se jos mikä on varma merkki naisesta, että alkaa kysellä, että mistä sää muka tiiät kenenkään sukupuolta täälä.

Illan parhaat röhönaurut. En kestä. Tämän trollin jutut on niin naurettavia😅

Vierailija
549/879 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö naiset osaa keskustella edes yhdessä ketjussa ilman henkilökohtaisuuksia, tai ikäviä tölväisyjä? Nehän aina kuitenkin poikivat vielä ikävämpiä vastauksia.

Tämäkö on koulutuksen tulos?

Hei. Vastaappa nyt, että mitkä kommentit täällä ovat miesten, ja mitkä naisten kirjoittamia? Hopi hopi.

Tämä on miehen ja tuo kysyjä on nainen.

Menikö omalta kohdaltasi oikein?

Ei mennyt. Sori. Lopeta siis tämä jankutus.

Lopetetaan molemmat. Tämä on kohdallani viesti kolme.

Vierailija
550/879 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen.

Illan parhaat röhönaurut. En kestä. Tämän trollin jutut on niin naurettavia😅

Entä tämä oma viestisi? Onko se trollaamista?

:eri

Vierailija
551/879 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähän takia vanhempiensa kanssa asuva aikuinen nainen ei ole yhtälailla pilkan kohde? Aikusta miestä pilkataan kotona asumisesta vaikka kävisi normaalisti töissä ja omaisi harrastuksia. Kun asuminen on nykyään tähtitieteellisesn kallista niin ihmettelen ettei tuollainen asumisjärjestely ole yleisempää.

Vanhempiensa luona asuva nainen yleensä huolehtii omista asioistaan ja myös vanhemmistaan. Peräkammarin poika ei, on mieluummin passattavana.

Missähän välissä, kun naiset ovat av-palstalla aamusta iltaan?

Vierailija
552/879 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet eivät tajua olevansa "peräkammarinpoikia" vaikka eivät edes asu vanhempiensa luona. Moni maailmaa pelkäävä nainen pullauttelee lapsia kun ei soveudu työelämään ja monet työttömät asuu yksiössä meidän muiden toimien vanhempina heidän omien vanhempiensa sijaan. Itse olen maaseudun mies , jota moni pitää peräkammarinpoikana kun työskentelen maataloudessa isän kanssa. No olen käynyt kaikilla mantereilla ja ystäviä ympäri maailman ja exiä jonkun verran. silti aina ensikohtaamisessa puhutaan tosi hitaasti kun olen maanviljelijä :D

Vierailija
553/879 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaupungeissa on enemmän naisia kiinnostavia asioita, kulttuuri jne.

Näitä miehiä kiinnostavat asiat ovat maalla.

Vierailija
554/879 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on naimattomia naisia jotka marinoituvat kotiseinien sisällä ei kutsuta peräkammarin naisiksi vaan vanhoiksi piioiksi entisaikaan ja nykyään voimaantuneiksi sinkuiksi. Ja vanhempiensa nurkissa pyörivä nainen katsotaan aina avuksi kun taas mies mielletään avustettavaksi. On jostain syystä paljon hyväksyttävämpää olla vanhemman kanssa elävä sinkkunainen eikä työttömyys ole huono juttu kun silloinhan omistaa aikansa vanhemman kanssa olemiseen  kuin vanhemman kanssa elävä peräkammarin poika joka "vaan on".  Vaikka se ei useinkaan ole totta. Niiden kotihommien arvoa ei vaan arvosteta mitä ne peräkammarin pojat tekee.  Katsellut tuota touhua läheltä ja kaukaa aikuisena jo 40 vuotta... On ehtinyt näkemään ja ihmettelemään.

Vierailija
555/879 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurempi osa naisista osaa hoitaa opintonsa, mennä töihin ja itsenäistyä. Ei tämä sen vaikeampaa ole.

Vierailija
556/879 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kaupungeissa on enemmän naisia kiinnostavia asioita, kulttuuri jne.

Näitä miehiä kiinnostavat asiat ovat maalla.

Sitten kun naisilta kyselee kuinka usein he käyvät näissä kulttuuritapahtumissa niin jotain 3 kertaa vuodessa... Tämänhän voi tehdä vaikka alavuudelta helposti. Toki sitten jos pyörii samanhenkisten joukossa niin ymmärrän , mutta useimmat naiset on melko introverttejä aikuisina.

Vierailija
557/879 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä potaskaa. Kyllä niitä nysvääviä neitojakin löytyy. Asuvat yksiössä vuokralla, ovat töissä kahvilassa tms eivätkä onnistu ihmissuhteissaan.

Vierailija
558/879 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurempi osa naisista osaa hoitaa opintonsa, mennä töihin ja itsenäistyä. Ei tämä sen vaikeampaa ole.

Ja ne jotka ei osaa voivat pyöräytellä lapsia monelle eri kollille, elää yhteiskunnan tuilla, passuuttaa vanhempiaan lastenhoidolla ja mennä teiniäidit ohjelmaan. Siltikään heitä ei kutsuta peräkammarin tytöiksi?

Vierailija
559/879 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monet eivät tajua olevansa "peräkammarinpoikia" vaikka eivät edes asu vanhempiensa luona. Moni maailmaa pelkäävä nainen pullauttelee lapsia kun ei soveudu työelämään ja monet työttömät asuu yksiössä meidän muiden toimien vanhempina heidän omien vanhempiensa sijaan. Itse olen maaseudun mies , jota moni pitää peräkammarinpoikana kun työskentelen maataloudessa isän kanssa. No olen käynyt kaikilla mantereilla ja ystäviä ympäri maailman ja exiä jonkun verran. silti aina ensikohtaamisessa puhutaan tosi hitaasti kun olen maanviljelijä :D

Totta, tämä lasten hankkiminen on yksi "syrjäytymisen" muoto naisilla jotka ei oikein löydä paikkaansa työelämässä eikä välttämättä omanhenkisiä kavereitakaan. Sitten on mammavapaalla mammavapaan perään ja on "oma perhe" ympärillä.  En sano tätä mitenkään ilkeästi tai alentuvasti, olen vain huomannut. 

Vierailija
560/879 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyttä potaskaa. Kyllä niitä nysvääviä neitojakin löytyy. Asuvat yksiössä vuokralla, ovat töissä kahvilassa tms eivätkä onnistu ihmissuhteissaan.

Tai ikuinen opiskelija. Vanhemmiten sitten eläinhamstraaja joka lopulta päätyy iltapäivälehtiin kun kämppä on lattiasta kattoon eläinten ulosteissa  ja naapurit valittaa hajusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi