Miksi naiset eivät peräkammaroidu kuten miehet?
Miksi naiset muuttavat monet jo 16 vuotiaana peräkyliltä isompiin kaupunkeihin, mutta minä tunnen pääministeriämme vanhempia peräkammarinpoikia takahikiältä? Eräänkin kaverini pikkusisko asuu nykyään Birminghamissa ja täältä pieneltä kylältä lähti heti lukion jälkeen.
Miksi ne on aina miehet,ketkä jäävät peräkammareihin?
Sivuhuomiona mainittakoon, että em. syystä isoissa kaupungeissa on miesten markkinat.
Kommentit (879)
Etätyöt palauttavat naiset takaisin maaseudulle peräkammarin komistuksia viihdyttämään.
Tämä on kirkossa kuulutettu jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Italiaanot ole järjestään peräkammarin poikia. He kun tuppaavat olevan täällä Suomessa korkeassa kurssissa, mutta paljastuvatkin "periksiksi".
Koetaankohan se siellä saapasmaassa yhtä suureksi ongelmaksi kuin täällä?
Ei koske pelkästään miehiä, myös naiset asuvat kotona aikuisiksi ja aikuisina.
Minulle tulee mieleen sellainen perhe/suku keskeinen yhteiskunta joka on kuollut Suomesta jo kauan sitten ja tuskin palaa ainakaan Suomalaisten toimesta.
Koska ihmiset aduvat kaupungeissa. Agraariyhteiskunnasa tämä oli yleistä. Ei meillä sukulaiset ole muutenkaan niin tärkeitä, kuin noissa katolisissa maissa.
Vierailija kirjoitti:
Etätyöt palauttavat naiset takaisin maaseudulle peräkammarin komistuksia viihdyttämään.
Tämä on kirkossa kuulutettu jo.
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kaupungeissa on enemmän naisia kiinnostavia asioita, kulttuuri jne.
Näitä miehiä kiinnostavat asiat ovat maalla.
Sitten kun naisilta kyselee kuinka usein he käyvät näissä kulttuuritapahtumissa niin jotain 3 kertaa vuodessa... Tämänhän voi tehdä vaikka alavuudelta helposti. Toki sitten jos pyörii samanhenkisten joukossa niin ymmärrän , mutta useimmat naiset on melko introverttejä aikuisina.
Tärkein syy on se, että kaupungissa on se työpaikka. Ei jossain perähikiällä ole tarjolla kuin harvoilla aloilla, ja ei niilläkään kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on naimattomia naisia jotka marinoituvat kotiseinien sisällä ei kutsuta peräkammarin naisiksi vaan vanhoiksi piioiksi entisaikaan ja nykyään voimaantuneiksi sinkuiksi. Ja vanhempiensa nurkissa pyörivä nainen katsotaan aina avuksi kun taas mies mielletään avustettavaksi. On jostain syystä paljon hyväksyttävämpää olla vanhemman kanssa elävä sinkkunainen eikä työttömyys ole huono juttu kun silloinhan omistaa aikansa vanhemman kanssa olemiseen kuin vanhemman kanssa elävä peräkammarin poika joka "vaan on". Vaikka se ei useinkaan ole totta. Niiden kotihommien arvoa ei vaan arvosteta mitä ne peräkammarin pojat tekee. Katsellut tuota touhua läheltä ja kaukaa aikuisena jo 40 vuotta... On ehtinyt näkemään ja ihmettelemään.
Apua. Naiset eivät jää vanhempiensa helmoihin pyörimään.
Se on selvä sitten. He toimivat aina oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tukea maksetaan sukupuolen perusteella?
Vain naiset saavat ilmaiset syöpäseulonnat
Siitä tosiaan kannattaa olla kateellinen. Kerro minulle, mitkä ovat sellaisia miesten syöpiä, joiden seulonta tulee edullisemmaksi kuin hoitaminen. Olen aivan varma, että tieto kiinnostaa myös niitä, jotka päättävät seulonnoista.
Jos logiikkasi kulkee niin, että koska naisille on papa niin miesten pitää päästä säännöllisesti tutkituttamaan eturauhasensa, niin niinhän se ei mene. Eturauhassyöpä on vanhojen miesten sairaus. Sen seulominen kaikilta miehiltä olisi turhaa ja kallista. Sen sijaan papaseulonnoilla säästetään rahaa, kun päästään hoitamaan nuorten ihmisten pahalaatuiset kasvaimet ajoissa.
On sitä kivessyöpääkin.
Mutta pyysit esimerkin, sen sait.
Tärkeintä olisi löytää kivessyöpä mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, jolloin ennuste on hyvä. Se on mahdollista, mikäli mies opettelee tunnustelemaan kiveksensä ja huomaa niissä tapahtuvat muutokset, sanoo kirurgian professori Teuvo Tammela.
Että.siitä vaan tunnustelemaan. Vai pitäisikö kaikki miehet kutsua vuosittain kivesten kopelointiin sairaalaan, tk: tms?
Ai kuten naiset rintasyövän takia?
Ei tarvitse, perutaan naistenkin "tutkimukset"
Hei. Et tiedä asiasta mitään. Teet itsestäsi vaan pellen, kun esität näin typeriä juttuja.
Hei. En sen enempää kuin sinäkään joka levität vihaasi tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö naiset osaa keskustella edes yhdessä ketjussa ilman henkilökohtaisuuksia, tai ikäviä tölväisyjä? Nehän aina kuitenkin poikivat vielä ikävämpiä vastauksia.
Tämäkö on koulutuksen tulos?
Hei. Vastaappa nyt, että mitkä kommentit täällä ovat miesten, ja mitkä naisten kirjoittamia? Hopi hopi.
Tämä on miehen ja tuo kysyjä on nainen.
Menikö omalta kohdaltasi oikein?
Ei mennyt. Sori. Lopeta siis tämä jankutus.
Se puhuu biologisesta sukupuolesta, ei transmies ole oikea mies.
Koska aikuisuus, vastuu ja äly.
Ei-peräkammarin poika kirjoitti:
Monet tytöt on fiksumpia kuin veljensä. Ymmärtävät, että voi muuttaa kaupunkiin. Kyllä sossu ja kela elättää. Ja vanhemmilta voi ehkä vinkua lisää ja sieltä täältä "lainata", kun niin vaikeata, kun töitä ei löydy. Lopulta tulee perintöjä.
Et ole vissiin mistään oppilaitoksista tai työpaikoista kuullut. Perintöjäkin moni joutuu odottamaan kuusikymppiseksi asti tai vieläkin pitempään, joten siinä on monta vuosikymmentä aikaa tehdä vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Niin on naimattomia naisia jotka marinoituvat kotiseinien sisällä ei kutsuta peräkammarin naisiksi vaan vanhoiksi piioiksi entisaikaan ja nykyään voimaantuneiksi sinkuiksi. Ja vanhempiensa nurkissa pyörivä nainen katsotaan aina avuksi kun taas mies mielletään avustettavaksi. On jostain syystä paljon hyväksyttävämpää olla vanhemman kanssa elävä sinkkunainen eikä työttömyys ole huono juttu kun silloinhan omistaa aikansa vanhemman kanssa olemiseen kuin vanhemman kanssa elävä peräkammarin poika joka "vaan on". Vaikka se ei useinkaan ole totta. Niiden kotihommien arvoa ei vaan arvosteta mitä ne peräkammarin pojat tekee. Katsellut tuota touhua läheltä ja kaukaa aikuisena jo 40 vuotta... On ehtinyt näkemään ja ihmettelemään.
Se onkin ihan eri asia. Nainen ei asu vanhempiensa luona, vanhemmat asuvat rakkaan tyttärensä tykönä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet tottuneet helppoon "Mulle kaikki heti nyt" elämään missä äiti/siskot/tyttökaveri passaa tai yhteiskunta passaa, syy on aina muissa eikä itsessä jos ei saa naista tai ei saa sellaista elämää kuin haluaa, itseään ei viitsi kehittää ja kasvattaa. Lapsesta asti opetettu vastuuntunnottomaan käytökseen "pojat ovat poikia" mentaliteetilla ja puhun nyt vain niistä miehistä jotka eivät ikinä kotoa muuttaneet, tai saaneet mitään tehdyksi elämässä, heiltä ei mitäön ikinä pyydetty, ei ole annettu tavoitteita eikä heitä kasvatettu paineen alaisena kuten tytöt on kasvatettu. Naiset kestävät niin paljon enemmän kuin useimmat miehet siksi me ollaan kehitytty pärjäämään eri elämän osa-alueilla niin hyvin oli se sitten ihmissuhde tragediat tai muut stressaavat/traumatisoivat elämän tilanteet. Poikien kasvatuksesta kyse. Onneksi maailma kehittyy ja niin myös vanhempien kyky kasvattaa poikiakin vastuuntuntoisemmiksi ja solidaarisemmiksi.
Mun mielestä naiset on kasvatettu tohon. Miehillä on kuitenki armeija jonka alokaskausi on ku Full Metal Jacketis.
No ei ole. Armeija on poikien leikkikoulu. Sellainen leikkikoulu josta naiset ahdistelllaan ja kiusataan ulos eli vaatimustaso ei voi olla kovin korkea kun em. on aikaa.
Tuo pitkä kuvaus ylimmässä viestissä kertoo totuuden miksi miehet peräkammareutuu ja naiset ei.
Luulisi toki miehillä aikuisina kuitenkin olevan kunnianhimoa ja vastuuntuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet tottuneet helppoon "Mulle kaikki heti nyt" elämään missä äiti/siskot/tyttökaveri passaa tai yhteiskunta passaa, syy on aina muissa eikä itsessä jos ei saa naista tai ei saa sellaista elämää kuin haluaa, itseään ei viitsi kehittää ja kasvattaa. Lapsesta asti opetettu vastuuntunnottomaan käytökseen "pojat ovat poikia" mentaliteetilla ja puhun nyt vain niistä miehistä jotka eivät ikinä kotoa muuttaneet, tai saaneet mitään tehdyksi elämässä, heiltä ei mitäön ikinä pyydetty, ei ole annettu tavoitteita eikä heitä kasvatettu paineen alaisena kuten tytöt on kasvatettu. Naiset kestävät niin paljon enemmän kuin useimmat miehet siksi me ollaan kehitytty pärjäämään eri elämän osa-alueilla niin hyvin oli se sitten ihmissuhde tragediat tai muut stressaavat/traumatisoivat elämän tilanteet. Poikien kasvatuksesta kyse. Onneksi maailma kehittyy ja niin myös vanhempien kyky kasvattaa poikiakin vastuuntuntoisemmiksi ja solidaarisemmiksi.
Mun mielestä naiset on kasvatettu tohon. Miehillä on kuitenki armeija jonka alokaskausi on ku Full Metal Jacketis.
No ei ole. Armeija on poikien leikkikoulu. Sellainen leikkikoulu josta naiset ahdistelllaan ja kiusataan ulos eli vaatimustaso ei voi olla kovin korkea kun em. on aikaa.
Tuo pitkä kuvaus ylimmässä viestissä kertoo totuuden miksi miehet peräkammareutuu ja naiset ei.
Nuo "leikkikoulun" käyneet suojelee sunki leveää persettä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monet eivät tajua olevansa "peräkammarinpoikia" vaikka eivät edes asu vanhempiensa luona. Moni maailmaa pelkäävä nainen pullauttelee lapsia kun ei soveudu työelämään ja monet työttömät asuu yksiössä meidän muiden toimien vanhempina heidän omien vanhempiensa sijaan. Itse olen maaseudun mies , jota moni pitää peräkammarinpoikana kun työskentelen maataloudessa isän kanssa. No olen käynyt kaikilla mantereilla ja ystäviä ympäri maailman ja exiä jonkun verran. silti aina ensikohtaamisessa puhutaan tosi hitaasti kun olen maanviljelijä :D
Totta, tämä lasten hankkiminen on yksi "syrjäytymisen" muoto naisilla jotka ei oikein löydä paikkaansa työelämässä eikä välttämättä omanhenkisiä kavereitakaan. Sitten on mammavapaalla mammavapaan perään ja on "oma perhe" ympärillä. En sano tätä mitenkään ilkeästi tai alentuvasti, olen vain huomannut.
Mulla on serkku joka on vähän tämänkailtainen, nuorena tullut äidiksi ja pyörittää yksin kolmen lapsen taloutta, siellä täällä vähän jotain työn ja opiskelun tynkää. Tietyllä tavalla hän on toki todella aikaansaava ja määrätietoinen, mutta heti kun mennään kodin ja lasten ulkopuolelle hän muuttuu valtavan araksi ja kyräileväksi. Melkein kuin olisi edelleen teini-ikäinen. Lapsillekin on ehkä enemmän isosisko kun äiti.
Mutta tuo ei ole mitään syrjäytymistä, peräkammareutumista!
Se että työikäinen mies kasvattaa prseestään juuret sohvaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi toki miehillä aikuisina kuitenkin olevan kunnianhimoa ja vastuuntuntoa.Nuo "leikkikoulun" käyneet suojelee sunki leveää persettä
Ei ole leveää persettä. Minä olen tehmyt niitä jotka sitten mukaasi suojelee. Jännästi ne suojelijat ei voi jättää omiaan eli maansa naisia ahdistelematta (niin isänmaallista) mutta totta kai suojelee joltain ydinpommlta.
EIkös Vihreiden poliitikko Fatima Darra sanonut että ainoa syy asua maaseudulla on i-sana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi toki miehillä aikuisina kuitenkin olevan kunnianhimoa ja vastuuntuntoa.Nuo "leikkikoulun" käyneet suojelee sunki leveää persettä
Ei ole leveää persettä. Minä olen tehmyt niitä jotka sitten mukaasi suojelee. Jännästi ne suojelijat ei voi jättää omiaan eli maansa naisia ahdistelematta (niin isänmaallista) mutta totta kai suojelee joltain ydinpommlta.
Jokasessa ihmisessä on Yin ja Yang.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä selvästi ole naisilla mitään hajua miesten elämästä mutta ei kyllä yllätä.
En ole kuullut että peräkammari mies Kelan rahoilla kävisi kaukomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten, jos armeijan opeilla ei mitään tekoa kun sieltä on päässyt?
Apua. Naiset eivät jää vanhempiensa helmoihin pyörimään.