Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä tinnitusta vai mitä ihmettä?

Vierailija
17.08.2023 |

Olin pari viikkoa sitten flunssassa, korvat oli silloin kipeänä myös.

Kävin korvalääkärissä, mitään ei näkynyt, kaikki hyvin. Nyt kuitenkin huomaan, että toisessa korvassa tietyt äänet ns särähtää oudosti. Kaapin kolistelu, astioiden kilinä särähtää. Mistä tää nyt johtuu?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä vaiva

Vierailija
2/19 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulon alenemalta kuulostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulon alenemalta kuulostaa.

Mistä se yht äkkiä voi tulla?

Muuta meluhaittaa en keksi, kuin , että viisaudenhammas leikattiin kk sitten ja siinä porattiin lujaa ja äänet toki kuului.... Tämä vaiva juuri sen puolen korvassa... Mutta en huomaa kuulon heikentyneen

Vierailija
4/19 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa voi laittaa korvat lukkoon

Vierailija
5/19 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tinnitus. Se oireilee kun on hiljaista, korvissa saattaa suhista,pyöristä yms ääniä. Oireilee eniten kun käy illalla nukkumaan.

Vierailija
6/19 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tinnitus. Se oireilee kun on hiljaista, korvissa saattaa suhista,pyöristä yms ääniä. Oireilee eniten kun käy illalla nukkumaan.

Itselläni ei oikein tuollaista. Kova ääni jotenkin ärsyttää omassa tilanteessani ja korva ikäänkuin särähtää

Vierailija
7/19 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se  sun flunssasi oli korona, niin koronan ja monien tulehdustautien  jälkeen joillekin tulee tinnitusta. Vaikka ei tuo kyllä tavalliselta tinnitukselta kuulosta.

Voi mennä ohikin ihan itsestään.

Vierailija
8/19 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti korvat/korvakäytävät on vielä tukossa tai ärsyyntyneet, ja siksi tuota särähtelyä kuuluu. Itse yhdistän sen paineenvaihteluun ja siihen, että korva ei pysty vielä säätelemään sitä kunnolla.

Tiedän siis mitä tarkoitat; mulla on herkät korvat ja tuo oire on yksi ärsyttävimmistä flunssaan liittyen. Aina ei tarvita edes flunssaa, että se aktivoituu.

Vierailija
9/19 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti korvat/korvakäytävät on vielä tukossa tai ärsyyntyneet, ja siksi tuota särähtelyä kuuluu. Itse yhdistän sen paineenvaihteluun ja siihen, että korva ei pysty vielä säätelemään sitä kunnolla.

Tiedän siis mitä tarkoitat; mulla on herkät korvat ja tuo oire on yksi ärsyttävimmistä flunssaan liittyen. Aina ei tarvita edes flunssaa, että se aktivoituu.

Hei kiitos tästä.

Nyt kun mietin tarkemmin, varmaan tätä on joskus aiemminkin ollu ... Sitten kun itsellä on tapana ahdistua niin tämä tähän päälle ei tunnu kivalta.

Helpottaa tietää, että jollakin muullakin tällaista.

Vierailija
10/19 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on herkät korvat. Ei kuulo-ongelmaa, mutta tiedän mitä tarkoitat.

Joskus jopa tietty ihmisen ääni / taajuus tekee korvissa oudon "värähtelyn" . Vaikea selittää kunnolla

Vierailija
11/19 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko johtua leukanivelen vaivoista?

Vierailija
12/19 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko noille paine-eroille tehdä mitään?

Vierailija
13/19 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee toiseen korvaan jostain syystä tuollaista yleensä suihkun jälkeen, vaikka kuivaan korvakäytävät. Korvassa ikään kuin "tykyttää" ja kovemmat äänet särähtävät kipeästi. Vaiva kestää jonkin aikaa ja häviää sitten.

Samanpuoleinen leukanivel tosin on yliliikkuva ja lonksahtelee välillä paikoiltaan. Ehkä liittyy jotenkin tuohon korvaankin?

Vierailija
14/19 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että on vaan jotenkin lukossa vähän väliaikaisesti. Tinnitus on ylensää pitkäkestoista ääntä, joka kuuluu parhaiten hiljaisuudessa.

Vierailija
15/19 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että on vaan jotenkin lukossa vähän väliaikaisesti. Tinnitus on ylensää pitkäkestoista ääntä, joka kuuluu parhaiten hiljaisuudessa.

Juu. Ei kai se auta kun odottaa. Jos kerta mitään ei oikein voi

Vierailija
16/19 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee toiseen korvaan jostain syystä tuollaista yleensä suihkun jälkeen, vaikka kuivaan korvakäytävät. Korvassa ikään kuin "tykyttää" ja kovemmat äänet särähtävät kipeästi. Vaiva kestää jonkin aikaa ja häviää sitten.

Samanpuoleinen leukanivel tosin on yliliikkuva ja lonksahtelee välillä paikoiltaan. Ehkä liittyy jotenkin tuohon korvaankin?

Voi hyvin olla. Viisaudenhammas poistettiin alhaalta leukaluusta. Ehkä yhdistän tän nyt jotenkin tuohonkin operaatioon

Vierailija
17/19 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergia lääkettä voi kans kokeilla

Vierailija
18/19 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ihmeellinen asia ole. Avaavaa nenäsuihketta voi myös kokeilla

Vierailija
19/19 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se  sun flunssasi oli korona, niin koronan ja monien tulehdustautien  jälkeen joillekin tulee tinnitusta. Vaikka ei tuo kyllä tavalliselta tinnitukselta kuulosta.

Voi mennä ohikin ihan itsestään.

Kuka edes enää testaa koronaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän