Miksi naiset eivät peräkammaroidu kuten miehet?
Miksi naiset muuttavat monet jo 16 vuotiaana peräkyliltä isompiin kaupunkeihin, mutta minä tunnen pääministeriämme vanhempia peräkammarinpoikia takahikiältä? Eräänkin kaverini pikkusisko asuu nykyään Birminghamissa ja täältä pieneltä kylältä lähti heti lukion jälkeen.
Miksi ne on aina miehet,ketkä jäävät peräkammareihin?
Sivuhuomiona mainittakoon, että em. syystä isoissa kaupungeissa on miesten markkinat.
Kommentit (879)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tukea maksetaan sukupuolen perusteella?
Vain naiset saavat ilmaiset syöpäseulonnat
Syöpäseulonta ei ole tuki.
Ja pitäisikö nyt jotenkin olla onnellinen siitä, että on olemassa naistyypillisiä syöpiä jotka voivat kehittyä pitkälle nuorella iällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset tietävät että viimeistään sosiaaliturva elättää sillä missä itse haluaa asua. Miehille ei ole tuommoista vaihtoehtoa kun ei saa niin paljoa tukia että voisi itse päättää asuin paikan vaan on pakko asua halvemmalla paikkakunnalla että saa edes tukia. Mies ei voi heittäytyä muiden elätettäväksi niin kuin naiset. Suomessa asunnottomuus on lähes ainoastaan miehiä koskeva asia
Naiset saavat harkinnanvaraista sosiaalitukea huomattavasti helpommin ja enemmän kuin miehet, tämän olen huomannut kun naispuoleisen ystävän kanssa jäimme suunnilleen samaan aikaan työttömäksi koronan takia ja autamme toisiamme. Samanlaisia hakemuksia teemme mitkä hyväksytään naiselle mutta minulle tulee kielteinen päätös
Tutkimustieto asiasta tähän, kiitos!
Yhdessäkö teitte hakemuksenne? Just joo🤣
Joo teimme yhdessä hakemukset mikäs siinä on vaikea uskoa? Miten käännän oman elämän kokemukset viralliseksi tutkimustulokseksi että sinäkin uskoist? Kerro toki niin sen teen
Niin varmaan teitte. Kyllä🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vm. - 89 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se peräkammaroituminen onnistuu kaupungeissakin eli aikuiset lapset jäävät asumaan vanhempiensa luokse koska siellä on tilaa ja se on edullista. Suomessakin niitä peräkammarin poikia ja tyttöjä taitaa olla enemmän Helsingissä kuin Kainuussa. Jossain vaiheessa nainen tai mies saattaa päätyä myös huolehtimaan omista vanhenevista vanhemmistaan etenkin jos hänellä ei ole muuta omaa perhettä.
Hieman ohis, mutta onko tämä jokin nykynuorten ilmiö? Tai ainakin lisääntynyt viimeisen 10 vuoden aikana tämä, että päälle parikymppiset asuvat vielä kotona? Sekä tytöt että pojat..
En itsekään ole mikään ikäloppu, olen syntynyt vuonna 1989, mutta kyllä omassa nuoruudessani se oli ihan normi, että muutettiin omilleen viimeistään lukion/amiksen jälkeen tai sitten, kun intti on suoritettu! Moni tuttu, itseni mukaanlukien, muutti omilleen jo 18-vuotiaana. Ja kyllä, ihan omasta halusta, vanhempiin oli ja on yhä todella hyvät ja läheiset välit, eli kyse ei ollut mistään "Nyt potkitaan tuo pihalle kun 18v täytti" :D
Se vain tuntui kuuluvan aikuistumisprosessiin, että otetaan vastuu omasta pärjäämisestä.Nykyään tiedän useita 20-25-vuotiaita nuoria, jotka asuu yhä vanhempien hoteissa, eikä kyse ole mistään mt-ongelmaisista!?! Osaako joku selittää mikä ihmeen juttu tää on??
Eipä siinä mitään, hyvä jos sekä vanhemmat että nuoret on tyytyväisiä moiseen. Mietin vain, kun aivojen kehityskin loppuu siinä 25v paikkeilla, niin millainenkohan elämää sä pärjäämisen kyky näille tyypeille kehittyy, jotka eivät ole siihen mennessä itsenäistyneet... Lisääntyykö uusavuttomuus esimerkiksi?
Olen havainnut saman ilmiön. Yhtenäistä näille perheille tuntuu olevan se, etteivät vanhemmat varsinaisesti kannusta jälkikasvuaan kokeilemaan siipiään, vaan päinvastoin jarruttelevat - joko tietoisesti tai tiedostamatta - nuorten itsenäistymistä. Passaavat heitä, tekevät ruoat valmiiksi, pesevät pyykit, jos lapsella on jokin hiemankin vaikea tai virallinen asua jota ei "osaa hoitaa", vanhempi joko auttaa lasta ködestäpitöen tai neuvoo vieressä (esim. Verokortin tilaaminen tms). Yhdessäkin tuttavaperheessä on 24v mimmi, joka lukee jo neljättä vuotta lääkiksen pääsykokeisiin. On pyrkinyt siis 4 vuotta opiskelemaan pääsemättä sisään. Ei käy edes osa-aikaisesti töissä, ei juurikaan tee muita kotihommia kuin ulkoiluttaa perheen koiraa. Niinku kuinka kauan vanhemmat meinaa antaa lapsen päätoimisesti lukea kotona, 10 vuotta? On hienoa, että nuoret saa tavoitella unelmiaan, mutta eikö tuo ole jo karhunpalvelus tytölle, ettei vaadita MITÄÄN?
Voisit ehdottaa tuolle tuttavaperheelle tytön passittamista jonkin muun alan pariin. Jos 4v päätoimisesti lukee pääsykokeisiin eikä pääse sisään, niin sori ny vaan, ei tuu pääsemäänkään.... Todellakin karhunpalvelus nuorelle.
Jos haluaa lääkikseen, niin sitten kannattaa pitää haaveestaan kiinni. Ei sinne nyt 4 vuotta putkeen lueta sinne pääsykokeisiin, vaan se 3 kk keväisin. Tiedän ihmisiä, jotka ovat hakeneet jopa 5 kertaa.
Lääkikseen todellakin luetaan paljon pitempään kuin 3 kk keväisin. Sinne kun ei ole niitä vuosittain vaihtuvia pääsykoekirjoja kuten joillain aloilla, joten voi lukea vaikka vuoden ympäri joka vuosi, ja kilpailu on niin kovaa että suurimman osan täytyy niin tehdäkin jos sisään meinaa päästä.
Ja ei voi ottaa toista opiskelupaikkaa vastaan, koska sitten menettäisi ensikertalaiskiintiön. Se on yksi syy mikä aiheuttaa haahuilua ja välivuosia, kun ei voi mennä mihinkään opiskelemaan jos ei eka kerralla aukene sen unelmapaikan ovet, koska silloin vaikeutuisi sisäänpääsy entisestään. Silloin kun minä opiskelin 10-15v sitten, oli tiettyjä aloja joihin ne lääkikseen hakevat meni jos ei heti lääkikseen ovet heti auenneet. Osa ehti opiskella useamman vuoden ennen kuin pääsivät lääkikseen, mutta tuskin ne opit hukkaan meni. Ja jos ei olisi sillä viidennellä tai kuudennellakaan kerralla olisi onnistanut, olisi ehkä ollut kuitenkin siltä toiselta alalta jo tutkintokin. Työkaverini, nykyään lääkäri, opiskeli melkein valmiiksi terveydenhoitajaksi asti ennen kuin pääsi lääkikseen, ja kyllähän siitä on hyötyä ollut hänen työssään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset tietävät että viimeistään sosiaaliturva elättää sillä missä itse haluaa asua. Miehille ei ole tuommoista vaihtoehtoa kun ei saa niin paljoa tukia että voisi itse päättää asuin paikan vaan on pakko asua halvemmalla paikkakunnalla että saa edes tukia. Mies ei voi heittäytyä muiden elätettäväksi niin kuin naiset. Suomessa asunnottomuus on lähes ainoastaan miehiä koskeva asia
Naiset saavat harkinnanvaraista sosiaalitukea huomattavasti helpommin ja enemmän kuin miehet, tämän olen huomannut kun naispuoleisen ystävän kanssa jäimme suunnilleen samaan aikaan työttömäksi koronan takia ja autamme toisiamme. Samanlaisia hakemuksia teemme mitkä hyväksytään naiselle mutta minulle tulee kielteinen päätös
Joo teimme yhdessä hakemukset mikäs siinä on vaikea uskoa? Miten käännän oman elämän kokemukset viralliseksi tutkimustulokseksi että sinäkin uskoist? Kerro toki niin sen teen
Omaisuutenne ja tulonne olivat myös identtisiä :D ? Ihanaa, kun silleen vierekkäin konetta näpyttelitte toisianne tukien...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa nyt oikeesti mikä siinä on vaikea uskoa?Onko epäuskoosi muuta syytä kun se että et halua uskoa totuutta?
Teemme yhdessä hakemukset jos haemme samoja tukia samaan asiaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastihan syynä on pohjois-Suomea, maaseutua ja pohjois-Suomen maaseutua kurjistava politiikka jota on tehty 80-luvulta alkaen.
Kaikkien pitäs asua Helsingissä kerrostalossa, ei saa omistaa autoa eikä asua omakotitalossa.
Semmonen viesti on annettu Arkadianmäeltä.
Ja taas on ulimiehen ongelmat kaikkien muiden paitsi ulin oma syy :D kerro toki, mitä poliittista päätöstä tarkoitat? Missä on päätetty että ulimiehet eivät saa muuttaa kotoaan opiskelemaan isompaan kaupunkiin? Tätähän nimenomaan on edesautettu. Olet luuseri, ei auta syyttää poliitikkoja.
Sitä että on tuettu kasvukeskuksia eikä oo valtiovallan tasolla pidetty tarpeeks huolta alueellisesta tasa-arvosta.
Taivalkoskella ja Valtimossa pitää olla samat mahdollisuudet onnelliseen elämään kuin Helsingissä.
En ole luuseri, tässä ketjussa ne jolla ois korkeampi sotilasarvo ku mulla on laskettavissa veistomaikan sormilla.Jos Valtimoa ja Taivalkoskea ei olisi valtion rahoista= verorahoista tuettu, ei niitä enää olisi edes olemassa. Käytännössä Suomen rikkaimmat kunnat elättävöt köyhimpiä.
Se "elättäminen" tulee vaan siitä että nykyään valtio perustaa työpaikkoja vaan Helsinkiin. Kekkosen aikaan niitä perustettiin pohojoseenki, Raahen Rautaruukin terästehdas, Kemijärven voimalaitos ja monia muita...
Helsinkiläisille tulee se harha että ne elättäis muuta Suomea ku (pohjos-Suomen) luonnonvaroja hyödyntävän yrityksen pääkonttori on Hesassa. Ja automatisaatio on myös vähentäny ihmistyövoiman tarvetta.
Etätyö ja 5G-yhteys vois olla piristysruiske pohjos- ja itä-Suomelle..
Valtio perustaa työpaikkoja Helsinkiin? Jos on yksityinen yrittäjä, niin firmansa ja työpaikkansa saa vapaassa maassa perustaa minne vaan. Valtion työpaikkoja on vähän. Ne kaikki eivät ole Helsingissä. Esim kaikki Puolustusvoimien työpaikat ovat valtion työpaikkoja ja varuskuntia on ympäri maata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa nyt oikeesti mikä siinä on vaikea uskoa?Onko epäuskoosi muuta syytä kun se että et halua uskoa totuutta?
Teemme yhdessä hakemukset jos haemme samoja tukia samaan asiaan
Ja teillä on tåsmälleen samat tulot, omaisuus, vuokra jne.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoria naisia joko kontrolloidaan vanhempien puolelta enemmän tai naiset ahdistuvat siitä toisin kuin miehet. Vanhempien luona asuminen olisi ainakin minulle tarkoittanut yksityisyyden puutetta.
Varmaan näin. Olen 33, muuttanut kotoa pois 19-vuotiaana. Ja näen välillä painajaisia siitä että asun edelleen lapsuudenkodissa. Juuri se yksityisyyden puute on se painajainen :D Vaikka minulla on ihan hyvät välit äitiin ja isään.
Kyllähän me tytöt/naiset myös kypsytään keskimäärin aiemmin, ja meitä harvemmin passataan ehkä juuri senkin takia. Huomaan sen ihan omienkin lasten kohdalla, tyttö on niin paljon kypsempi kuin poika, vaikka on iältään nuorempi. Että ihan luonnostaan tytöstä on kasvanut itsenäisempi jo pienemmästä pitäen, ilman suuria kasvatusponnisteluja. Toki kiinnitän huomiota pojan kasvuun ja kehitykseen koko ajan, että myös hänestä kasvaisi itsenäinen, koska en mitään peräkammarin poikaa ajatellut kasvattaa. Se pojan kasvu vaan näköjään käy vähän hitaammin ja vaatii enemmän ponnisteluja ja eteenpäin tuuppaamista vanhemmalta. Tottakai yksilöllisiä eroja on myös, ei kaikilla näin mene. Mutta itseäni tämä on yllättänyt vanhempana. Että se ei ole se pelkkä kasvatus...
Teidän tapauksessanne voi olla sattumaa, tai sitten vaan kasvatatte jotenkin tiedostamattasi miten sattuu.
Isoveli on isoveli ja käyttäytyy sen mukaisesti, jos kasvatetaan hyvin.Minä en ole tuollaisia eroja elämässäni huomannut, ja (hyvin kasvatetuista) pojista on paljon kokemusta.
Se on nimenomaan kasvatuksesta ja vanhempien asenteesta kiinni, suurimmalta osin.
Tietysti luonteissakin on eroja, mutta sinä tunnut päättäneen niiden johtuvan sukupuolesta ja koska asenteesi on tuollainen ummehtunut ”me tytöt kehitymme nopeammin ja olemme kypsempiä”, niin eipä se ihme, että sinun lapsillasi sitten tosiaan niin on.Ei tyttöjen nopeampi kehitttyminen ja kypsyminen ole mikään perspektiivijuttu, vaan ihan tunnistettu tosiasia, jo biologisesti.
Osittain myytti, ja tosiaan kasvatuksesta kiinni.
Toisissa perheissä nuita eroja ei näy, ja toiset sitten elää tuollaisissa ympyröissä kuin tässä ketjussa kuvaillaan.Höpö höpö. Tytöillä murrosikä alkaa huomattavasti aikaisemmin kuin pojilla. Se on se, joka muuttaa lasta aikuiseksi.
Joillain tytöillä alkaa aikaisemmin, joillain myöhemmin.
Ja joillain pojilla alkaa aikaisemmin, joillain myöhemmin.Tytöillä murrosikä kestää keskimäärin kauemmin ja pojilla on nopeampi rykäys, eli tytöt eivät ole aikuisia sen aikaisemmin kuin pojatkaan.
Ja jokainen naisvaltainen foorumi paljastaa karulla tavalla, että enemmistö naisistahan ei kasva koskaan aikuisiksi.
Asiaan pitää todeta se, että itse olen kotona asuva "vanhempi" (alle 30 v) nainen. Lähdin äitini kanssa lukion jälkeen toiselle paikkakunnalle asumaan. Tämä senkin vuoksi ettei minulla ollut tietoa mihin kouluun jatkan. Sen jälkeen olen ollut välillä opiskelemassa ja nyt vasta yritän ammatin saada. Sanalla minulla ei ole ollut syytä muuttaa muualle, kun en ole kaupunkiin opiskelemaan päässyt. Olin kiusattu lukioon asti ja tarvi lomaa opiskeluista, että jotenkin selvisin. Jos joku ihmettelee elämääni niin se nyt vaan on mennyt näin ja en jaksa sitä hävetä. Samalla maksan kuluni itse ja monesti vanhemmat kuitenkin auttavat myös muualla asuvaa niin en koe olevani taakka. Jos elämäni olisi vuosia sitten mennyt toisin niin tuskin olisin täällä, mutta en jaksa välittää. Olen kuitenkin jotenkin kunnossa ja yritän saada elämääni eteenpäin. Samalla jos asuu toisen kanssa niin ei ole niin yksin. Tämä yksi syy siihen etten koe kaupungin pientä kämppää ja sen mukanaan tuomaa irrallisuutta ainakaan nyt hyvänä juttuna. Jokaisella on oma tarina. Itse en siis ole vammainen tai sairas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoria naisia joko kontrolloidaan vanhempien puolelta enemmän tai naiset ahdistuvat siitä toisin kuin miehet. Vanhempien luona asuminen olisi ainakin minulle tarkoittanut yksityisyyden puutetta.
Varmaan näin. Olen 33, muuttanut kotoa pois 19-vuotiaana. Ja näen välillä painajaisia siitä että asun edelleen lapsuudenkodissa. Juuri se yksityisyyden puute on se painajainen :D Vaikka minulla on ihan hyvät välit äitiin ja isään.
Kyllähän me tytöt/naiset myös kypsytään keskimäärin aiemmin, ja meitä harvemmin passataan ehkä juuri senkin takia. Huomaan sen ihan omienkin lasten kohdalla, tyttö on niin paljon kypsempi kuin poika, vaikka on iältään nuorempi. Että ihan luonnostaan tytöstä on kasvanut itsenäisempi jo pienemmästä pitäen, ilman suuria kasvatusponnisteluja. Toki kiinnitän huomiota pojan kasvuun ja kehitykseen koko ajan, että myös hänestä kasvaisi itsenäinen, koska en mitään peräkammarin poikaa ajatellut kasvattaa. Se pojan kasvu vaan näköjään käy vähän hitaammin ja vaatii enemmän ponnisteluja ja eteenpäin tuuppaamista vanhemmalta. Tottakai yksilöllisiä eroja on myös, ei kaikilla näin mene. Mutta itseäni tämä on yllättänyt vanhempana. Että se ei ole se pelkkä kasvatus...
Teidän tapauksessanne voi olla sattumaa, tai sitten vaan kasvatatte jotenkin tiedostamattasi miten sattuu.
Isoveli on isoveli ja käyttäytyy sen mukaisesti, jos kasvatetaan hyvin.Minä en ole tuollaisia eroja elämässäni huomannut, ja (hyvin kasvatetuista) pojista on paljon kokemusta.
Se on nimenomaan kasvatuksesta ja vanhempien asenteesta kiinni, suurimmalta osin.
Tietysti luonteissakin on eroja, mutta sinä tunnut päättäneen niiden johtuvan sukupuolesta ja koska asenteesi on tuollainen ummehtunut ”me tytöt kehitymme nopeammin ja olemme kypsempiä”, niin eipä se ihme, että sinun lapsillasi sitten tosiaan niin on.Ei tyttöjen nopeampi kehitttyminen ja kypsyminen ole mikään perspektiivijuttu, vaan ihan tunnistettu tosiasia, jo biologisesti.
Osittain myytti, ja tosiaan kasvatuksesta kiinni.
Toisissa perheissä nuita eroja ei näy, ja toiset sitten elää tuollaisissa ympyröissä kuin tässä ketjussa kuvaillaan.Höpö höpö. Tytöillä murrosikä alkaa huomattavasti aikaisemmin kuin pojilla. Se on se, joka muuttaa lasta aikuiseksi.
Joillain tytöillä alkaa aikaisemmin, joillain myöhemmin.
Ja joillain pojilla alkaa aikaisemmin, joillain myöhemmin.Tytöillä murrosikä kestää keskimäärin kauemmin ja pojilla on nopeampi rykäys, eli tytöt eivät ole aikuisia sen aikaisemmin kuin pojatkaan.
Ja jokainen naisvaltainen foorumi paljastaa karulla tavalla, että enemmistö naisistahan ei kasva koskaan aikuisiksi.
Edelleen.
Kerro 1) Kuinka moni täällä kommentoi 2) Ketkä kommentoijista ovat naisia ja ketkä miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaisuutenne ja tulonne olivat myös identtisiä :D ? Ihanaa, kun silleen vierekkäin konetta näpyttelitte toisianne tukien...
Kelan työmarkkinatuki on kaikille sama. On huomattavasti helpompaa ja nopeampaa tehdä kaksi hakemusta samaan aikaan yhdellä koneella kun tekstit pystyy siirtää hakemuksesta toiseen copy-paste taktiikalla. Miksi näpyttelisimme samat tekstit kahteen kertaan jos haemme samaa tukea samaan asiaan? Täällä maalla kun kaikki hoidetaan internetin kautta kun palvelut on keskitetty kaupunkiin. Ja tiedoksi se on lähinnä ollut minä joka sen tekstin on näytellyt ja kopioin toiseen hakemukseen saman tekstin niin miksi olisi tuhlannu aikaa siihen että kirjoitan saman tekstin kateen kertaan. Me katsos voimme luottaa toisiimme sen verran että tuo onnistuu, kannattaa sinunkin joskus kokeilla luottamista muihinkin kuin omaan peilikuvaan, helpottaa elämää kummasti
Vierailija kirjoitti:
Lasken peräkammarinpojiksi myös sellaiset miehet joka ovat ostaneet pikkukylältä jonkun pikkumökin ja rassaa siellä autoaan ja muita laitteita. Viikonloppusuunnitelma heillä yleensä on kaljapäkki ja sauna. Junttius, epäsosiaalisuus ja ennen kaikkea kunnianhimottomuus on minusta se määrittävä tekiä. eikä niinkään vanhempiensa luona asuminen.
Tiedän monta aikuista miestä jotka asuu vanhempiensa luona ja heillä on naisystävä, hyvä koulutus ja työ. Ihailen sitä miten hyvin ja luontevasti he tulevat vanhempiensa kanssa toimeen samassa taloudessa.
Nimenomaan naisystävä eikä vaimoa. Naisia he käyvät tapaamassa naisten luona, ei toisinpäin. Kukaan nainen ei halua yöpyä tapailukumppanin vanhempien asunnossa. Tuosta suhteet ei kehity ja jossain vaiheessa naiset kyllästyvät ja lähtevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä tosiaan kannattaa olla kateellinen. Kerro minulle, mitkä ovat sellaisia miesten syöpiä, joiden seulonta tulee edullisemmaksi kuin hoitaminen. Olen aivan varma, että tieto kiinnostaa myös niitä, jotka päättävät seulonnoista.
Jos logiikkasi kulkee niin, että koska naisille on papa niin miesten pitää päästä säännöllisesti tutkituttamaan eturauhasensa, niin niinhän se ei mene. Eturauhassyöpä on vanhojen miesten sairaus. Sen seulominen kaikilta miehiltä olisi turhaa ja kallista. Sen sijaan papaseulonnoilla säästetään rahaa, kun päästään hoitamaan nuorten ihmisten pahalaatuiset kasvaimet ajoissa.
On sitä kivessyöpääkin.
Mutta pyysit esimerkin, sen sait.
Vierailija kirjoitti:
Veljeni on peräkammarin poika ja syyt miksi hän tuossa tilanteessa ovat:
1. Hoitamattomat MT-ongelmat, joihin ei ota apua vastaan, jota on tyrkytetty hänelle vuosia monelta eri taholta.
2. Jätti koulut kesken, ei ole koskaan ollut hyvä oppilas. Ei jaksa nähdä vaivaa koulun eteen.
3. Narsistinen luonne, odottaa että kaikki tuodaan hänen nenän eteensä hopeatarjottimella. Ajattelee että maailma on hänelle jotain velkaa, eikä liikauta evääkään oman elämänsä järjestämiseen. Ottaa kaiken minkä irti saa, mutta ei anna mitään takaisin.
4. Hän on laiska ja hemmoteltu. Ei tee mitään mikä ei häntä huvita. Häneltä ei lapsena vaadittu oikein mitään eikä hänen haitalliseen käytökseen juuri puututtu. Oli koko peruskouluaikansa pelätty kiusaaja.
5. Hänellä ei ole peruselämän ja arjen hallinnan taitoja eli laskut ja vuokrat unohtuu, rahat menee turhuuksiin ja sitten lainaillaan muilta. Perushygieniassa on ollut aina puutteita, ajattelee että muut ovat turhantarkkoja nirppanokkia.
6. Ei jaksa opiskella tai tehdä töitä. Elää tyytyväisenä sossun varassa ja kuppaa myös vanhemmiltamme rahaa. Hänellä ei ole minkäänlaista itsekunnioitusta.
Ihan kuin puhuisit veljestäni! Lisään vielä kohdan 7. Asuu vanhempiemme kotona edelleen ja käyttäytyy siellä kuin pieni lapsi. Ikää on 39v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittakaa vain kaikki miehiä ja kanssakeskustelijoita haukkuvat viestit asiattomaksi.
Palstamammoilla on taas lähtenyt mopo keulimaan miesv ihakiimassa.
Spessun nainen näyttää tulleen ketjuun, kun on räkytys taas alkanut. Kyllä, ilmoitan hänen kommenttinsa asiattomiksi. Älä kuitenkaan yleistä hänen räkytystään meihin muihin, täällä oli taas aikuista keskustelua ennen hänen saapumistaan.
Olen huolissani kun ne törkeydet saavat kymmeniä tykkäyksiä.
Paukuta silti asiattomaksi, älä lainaa ja levitä, tarvittaessa käy antamassa palautetta https://www.vauva.fi/anna-palautetta
Minä liputin jo kommentilla, että räkyttäjä on saapunut ketjuun ja että ylläpito näkee kyllä IP:stä että taas kaikki yhden lauseen vihakommentit tulevat samalta henkilöltä, joten eikö hänet kannattaisi laittaa banniin ennen kuin koko keskustelu on tuhottu.
N50+
Jep, näin teenkin mutta ongelmana on se, että muutama liputtaja ei auta jos samat viestit saa runsaasti tykkäyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpäseulonta ei ole tuki.
Ja pitäisikö nyt jotenkin olla onnellinen siitä, että on olemassa naistyypillisiä syöpiä jotka voivat kehittyä pitkälle nuorella iällä?
Maksatteko ne siis itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelan työmarkkinatuki on kaikille sama. On huomattavasti helpompaa ja nopeampaa tehdä kaksi hakemusta samaan aikaan yhdellä koneella kun tekstit pystyy siirtää hakemuksesta toiseen copy-paste taktiikalla. Miksi näpyttelisimme samat tekstit kahteen kertaan jos haemme samaa tukea samaan asiaan? Täällä maalla kun kaikki hoidetaan internetin kautta kun palvelut on keskitetty kaupunkiin. Ja tiedoksi se on lähinnä ollut minä joka sen tekstin on näytellyt ja kopioin toiseen hakemukseen saman tekstin niin miksi olisi tuhlannu aikaa siihen että kirjoitan saman tekstin kateen kertaan. Me katsos voimme luottaa toisiimme sen verran että tuo onnistuu, kannattaa sinunkin joskus kokeilla luottamista muihinkin kuin omaan peilikuvaan, helpottaa elämää kummasti
Edelleenkään kukaan muu ei ole niin typerä, että kuvittelee vuokranne ja omaisuutenne olevan identtiset, vaikka olisitte molemmat työmarkkinatuella. Eikö sinulla ole käsitystä toimeentuloltuen myöntämisperusteista?
Vierailija kirjoitti:
Maseudullakaan varmaan yksi sadasta tienaa enää suoraan elantonsa tilallisena. Lakatkaa maalailemasta romanttisia kuvia vanhaa sukutilaa jatkavista miehistä, kun ei tässä niistä puhuta ollenkaan. Sitä paitsi yhä useammin se tilanjakaja on perheen tytär, pojille vissiin jo liian raskasta hommaa.
Tuleehan siihen siinäki tapauksessa mies, joka ois vävypoika niille edellisille viljelijöille. Vai vanhanapiikana/ lesbonako ne muka jatkaa sitä 😂
Minkähän takia vanhempiensa kanssa asuva aikuinen nainen ei ole yhtälailla pilkan kohde? Aikusta miestä pilkataan kotona asumisesta vaikka kävisi normaalisti töissä ja omaisi harrastuksia. Kun asuminen on nykyään tähtitieteellisesn kallista niin ihmettelen ettei tuollainen asumisjärjestely ole yleisempää.
Paukuta silti asiattomaksi, älä lainaa ja levitä, tarvittaessa käy antamassa palautetta https://www.vauva.fi/anna-palautetta
Minä liputin jo kommentilla, että räkyttäjä on saapunut ketjuun ja että ylläpito näkee kyllä IP:stä että taas kaikki yhden lauseen vihakommentit tulevat samalta henkilöltä, joten eikö hänet kannattaisi laittaa banniin ennen kuin koko keskustelu on tuhottu.
N50+