Miksi naiset eivät peräkammaroidu kuten miehet?
Miksi naiset muuttavat monet jo 16 vuotiaana peräkyliltä isompiin kaupunkeihin, mutta minä tunnen pääministeriämme vanhempia peräkammarinpoikia takahikiältä? Eräänkin kaverini pikkusisko asuu nykyään Birminghamissa ja täältä pieneltä kylältä lähti heti lukion jälkeen.
Miksi ne on aina miehet,ketkä jäävät peräkammareihin?
Sivuhuomiona mainittakoon, että em. syystä isoissa kaupungeissa on miesten markkinat.
Kommentit (879)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on enemmän valinnanvaraa olla millainen haluaa olla.
Miehille on niin ahtaat ja tiukat rooliodotukset, että jos niitä ei onnistu täyttämään, niin jää herkästi yksiin ja syrjään.
Naiset julistaa, että "on ihanaa olla nainen!" Mutta itse en voi sanoa samaa miehenä olemisesta. Jos ei ole pitkä, kiiinnostunut tekniikasta, koneista yms. niin aika yksin jää ja välit vanhempiinkin jää etäisiksi.
Itse olen ratkaissut ongelman ryhtymällä muunsukupuoliseksi. Paljon mukavampaa näin, kun tiedän, että en voi muuttua pidemmäksi enkä suureksi menestyjäksi. Voin olla kiinnostunut semmoisista asioista, joista miehet ei saa olla kiinnostuneita.
PASKAA SUOLLAT!
Miehillä on enemmän valinnanvaraa olla millainen haluaa. Naisen asema ja rooli on paljon kapeampi.
Olen eri mieltä. Jokainen voi sukupuolesta riippumatta tehdä mihin rohkeus ja rahkeet riittävät. Ei tarvi odottaa siloteltua tietä, kiinnostavampaa on tehdä itse omat polkunsa.
NYhtään väheksymättä edellisen kokemusta, kieltämättä kävi mielessä että se ahdas roolilokero on toisten miesten ylläpitämä.
Mitä nyt naiset vaatii lihaksia ja yli 180cm pituutta.
Saisinko tänään vastauksen siihen, että mihin niitä vaatimuksia voi lähettää? Yhteiskunnalle? Äidille? Jumalalle? Jonnekin muualle, minne?
Maalla varsinkin mennään helposti siihet, että tytöt häipyy "värivalojen" maailmaan ja pojat tuppaa jäämään ensin auttelemaan isäänsä maatilalla, sitten ottaa tilan hoitaakseen, vaikeaa se on nykyisin. Sitten vanhemmat tulee heikkoon kuntoon, jäädään sitten katselmaan heidän perään. Sitten koittaakin seuraavaksi perintöriita. Kuten monesti toinen veli jää "kotiin" ja toinen maailmalle.
80/90 luvulla talon tyttö kuunteli Bogart Co. ja haaveilin suurkaupungista ja meni sinne. Poika haaveili Sabrinasta, joka ajaisi puimuria. Ihan itse sai ajaa puimuriaan :D
Vierailija kirjoitti:
Koska naisista tulee vanhemmiten vanhapiikoja ja kissan omistajia. Eri termi kuin miehillä, mutta tarkoittaa aivan samaa.
vanhat piiat asuu yksin kissojensa kanssa, ja ehkä toisten vanhojen piikojen.
peräkammarin pojat ja tytöt asuu vanhempiensa passattavina.
on vissi ero.
Kristiina xx kirjoitti:
Eräs henkilö sanoi minulle, että ylipäätään tytöt ovat esim. Teini-iässä reippaampia ja oma-aloitteisempia kuin samanikäiset pojat ja tytöt osaavat jo varhain huolehtia omista asioistaan.
Kyllä, ja enemmän vaikutuksille alttiita ja huolettomia hupakoitakin
Vierailija kirjoitti:
Joskus oli Hesarissa juttu 33v miehestä, joka asui vanhempiensa kanssa eikä ollut ollut päivääkään "oikeassa töissä". Hän oli kotoisin samalta Pohjois-Suomen paikkakunnalta kuin minä ja asui siellä edelleen. Päivät kuluivat naapurin "pojan" kanssa savikiekkoja ampuen. Ei ollut voinut lähteä kauemmaksi opiskelemaan tai töihin, koska ei ollut kaveria, jonka kanssa olisi lähtenyt.
Jos minulla olisi jäänyt lähtö kiinni siitä, ettei ollut kaveri lähdössä mukaan, olisin minäkin varmaan siellä. Lähdin yksin. Muistan kuinka mummuni kysyi " ketä muita täältä on lähdössä". Vastasin, ettei ketään. Olen menossa opiskelemaan, en seuramatkalle. Sieltä sitten löytyi puolisokin.
Sama. Muutin 19-vuotiaana 10 000 asukkaan paikkakunnan haja-asutusalueelta opiskelemaan yhteen Suomen suurimmista kaupungeista eikä ikinä tullut mieleenkään, että siihen olisi pitänyt olla joku kaveri. Tunsin kaupungista 60+ vuotiaan kummitätini ja hänen miehensä, en ketään muita.
Vierailija kirjoitti:
Eroa selittävät (osa lainattu ketjusta, huom):
1. Osa potentiaalisista peräkammarin naisista on hyvännäköisiä. Se auttaa siten että pienipalkkaisia toimistotyöläisiä pariutuu menestyvien yrittäjien kanssa, ja työvoimakoulutuksissa ajelehtivia seurustelee aktiivisten tekijämiesten kanssa.
2. Miehillä on paljon voimakkaammin se että "jolle on, sille annetaan". Kaikki sosiaalinen pääoma keräytyy muutamille menestyneille/suosituille miehille. Toisessa ääripäässä sanonta on neito pulassa, ei urho pulassa.
3. Nuorille naisille on enemmän tarjottuja mahdollisuuksia. ts. mahdollisuuksia jotka eivät ole 100% oman tyln ja rakentamisen tulosta. Ei ole sattumaa että mitä kauniimpi nainen on, sitä todenäköisemmin hän muuttaa nuorena kotipaikkakunnalta pois.
Minä väitän että jos verrataan rumia naisia miehiin, peräkammarin naisia onkin enemmän. Ruma nainen on lähellä miehen asemaa siinä mielessä että vastakkainen sukupuoli ei tee palveluksia, eikä ylöspäin pariutuminen onnistu tuosta vain.
Kun muistelen muita yliopiston samaan aikaan kanssani aloittaneita suoraan lukiosta tulleita tai välivuoden viettäneitä naisia, niin en kyllä muista ajatelleeni, että onpa erityisen kaunista sakkia.
Missä todellisuudessa sinä elät? Jossain Hankenilla, jos sellaista enää edes on, voi nähdä erityisen tyylikkäitä ja kauniitakin nuoria naisia, mutta kyllä yliopistoissa aloittaa vuosittain enimmäkseen ihan tavallisia nuoria ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä ei mammat passaa niinkuin poikiaan. Ei ole yhtä mukavaa ja haitallista vaihtoehtoa.
Tuo se on, äidit luovat poikaansa usein tiiviin suhteen, paapovat ja ripustautuvat ja estävät näin itsenäistymisen.
Äidit haluavat pitää "miehen" lähellä, jos remppatarvetta tms mihin kynsienlakkaajat ei pysty
No en, en kyllä halunnut, päinvastoin. Matkusteltiin pojan kanssa paljon hänen lapsuudessaan ja nuoruudessaan ja opetin jo pienenä lukemaan itse lähtevien lentojen ja junien tauluja. Hän muutti kotoa (naisen luo, muuten) 18-vuotiaana ja lähti ulkomaille töihin parikymppisenä. Nyt on taas Suomessa mutta useamman tunnin matkan päässä minusta.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi käyttäytyä kuin joku teinijonne huuteluinesi.
-eri
Älä viitsi lainata ja levittää teinijonnen huutelua. Nytkin alkuperäinen kommentti oli poistettu mutta sinun takiasi se hyökkäsi edelleen silmille.
Vierailija kirjoitti:
Naiset tietävät että viimeistään sosiaaliturva elättää sillä missä itse haluaa asua. Miehille ei ole tuommoista vaihtoehtoa kun ei saa niin paljoa tukia että voisi itse päättää asuin paikan vaan on pakko asua halvemmalla paikkakunnalla että saa edes tukia. Mies ei voi heittäytyä muiden elätettäväksi niin kuin naiset. Suomessa asunnottomuus on lähes ainoastaan miehiä koskeva asia
Mitä tukea maksetaan sukupuolen perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska naisista tulee vanhemmiten vanhapiikoja ja kissan omistajia. Eri termi kuin miehillä, mutta tarkoittaa aivan samaa.
Omillaan asuvasta miehestä ei ole ikinä käytetty nimeä peräkammarinpoika.
Älä valehtele, minua naiset haukkuvat peräkammarinpojaksi kun asun omillani pienellä kotipaikkakunnalla
T. Eri kuin ensimmäisen viestin kirjoittaja
Vai ihan naiset, oliko niitä montakin? Tuon täytyy olla joku paikallinen tapa käyttää sanoja väärin, muuta selitystä en keksi. Siellä varmaan autoakin sanotaan polkupyöräksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se poika ei ole väkivaltainen, niin eikö hänestä ole jotain seuraa niille vanhuksilleen kuitenkin?
EI JUMALAUTA!
Taas kerran tämä "mies on hyvä jos se ei lyö".
Naisilta ja tytöiltä vaaditaan PALJON ENEMMÄN! Ei riitä se, ettei ole väkivaltainen.
Riittää, kun kotona on väkivallaton ihminen hieman perään katsomassa. Yksinäinen vanhuus on kauhea asia turvattomuuksineen.
Etkö haluaisi, että sitten vanhana olisi joku, mieluiten omainen lähelläsi?
Minä ainakin niin toivon omalla kohdallani. Muita vaatimuksia en tuolle läheiselleni asettaisi, vain tuon turvallisuuden tunteen.
VOI JUMALAUTA!
Se vanhus joutuu palvelemaan sitä poikaansa, laittamaan ruuat, siivoamaan pojan tekemät sotkut yms. Siitä pojasta on vain lisätyötä vanhukselle. Todennäköisesti poika on myös alkoholisti, joka paskoo housuihinsa, siitäkin tulee vain lisää pyykkiä ja huolehdittavaa.
Mutta onhan se Markku niin upea poika ja avuksi äidilleen kun ei ole väkivaltainen!
Näähän ne on ne miesten kovat kriteerit ja niitä lannistavat suuret odotukset. "Se ei mätä naisia turpaan, on se kunnon mies!".
"Ja jos joskus lyökin niin vain aiheesta"
Kyllä niitä on, mutta yleensä lievästi vammaisia tai niitä nepsyihmisiä, joita ei kuulemma ennen ollut. Pari tiedän sellaista naista ja molemmat asuneet alle 500 metriä lapsuudenkodistani, jotka ovat asuneet vanhempiensa kanssa näiden kuolemaan asti, tietty ne vanhemmat kuolleet eri aikaan. Kumpikin kyllä on sitten selvinnyt yksinkin, mutta heistä huomaa nopeasti, että eivät ole ihan "tavallisia", eivätkä tosiaan töissä ole koskaan käyneet. Olen jo 50, ja tuntenut nämä ihan pikkutytöstä asti. Molemmat asuvat yhä siinä lapsuudenkotini lähellä, siinä asuu nyt lähisukulaiseni.
Itse olen pohjoisen pikkukylästä, muutin 18v pk-seudulle opiskelemaan minne sitten jäin. Täältä myös löytyi aviomies ja saatiin lapset, edelleen molemmat töissä Espoossa. Oman käpykylän pojista näki kyllä jo varhain, ketkä tyttöjen tapaan on fiksuja, rohkeita, aktiivisia ja elämänhaluisia. Nämä lähti muualle opiskeluihin, kuka minnekin. Samoin todella selvästi niistä jostain pojista näki jo lapsena, että tuosta ei muuten ikinä tule mitään. Ja eipä niistä tullut, ei ole osa tosiaan edes sitä omaa asuntoa onnistunut hankkimaan vaan edelleen puolikuolleen mamman utareella ollaan lapsuudenkodissa. Töitä nää ei tietenkään tee. Lapsena olivat sellaisia hidasälyisiä ja usein vähän kiusaajatyyppisiä, tykkäsivät kiusata etenkin sellaisia poikia jotka olivat jtn muuta kuin he itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele, minua naiset haukkuvat peräkammarinpojaksi kun asun omillani pienellä kotipaikkakunnalla
ne haukkujat ovat ymmärtäneet väärin sanan.
unohda tuollaiset tyhmät.
Ei mielestäni sukutilan jatkaja ole peräkammarin poika. Se on sellainen reppana, joka asuu vanhempiensa kanssa ja sukutilaa hoitaa joku muu, jos tila on.
Heikosti kouluttautunut, epäsosiaalinen ja epäsiisti nainen kelpaa hyvin monelle miehellä eivätkä he yksinäisyyttään syrjäydy niin helposti elleivät itse halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset tietävät että viimeistään sosiaaliturva elättää sillä missä itse haluaa asua. Miehille ei ole tuommoista vaihtoehtoa kun ei saa niin paljoa tukia että voisi itse päättää asuin paikan vaan on pakko asua halvemmalla paikkakunnalla että saa edes tukia. Mies ei voi heittäytyä muiden elätettäväksi niin kuin naiset. Suomessa asunnottomuus on lähes ainoastaan miehiä koskeva asia
Mitä tukea maksetaan sukupuolen perusteella?
Tuon mielestä kaikki tuet, mitä.ylipäätään maksetaan naisille, maksetaan sukupuolen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai ihan naiset, oliko niitä montakin? Tuon täytyy olla joku paikallinen tapa käyttää sanoja väärin, muuta selitystä en keksi. Siellä varmaan autoakin sanotaan polkupyöräksi.
Nyt on kyse haukkumisesta. Sillon koitetaan solvata ja pahottaa toisten mieliä. Ei haukku sanat ole totta!
Esim naisia huoritellaan, normaalin näkösiä haukutaan rumiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastihan syynä on pohjois-Suomea, maaseutua ja pohjois-Suomen maaseutua kurjistava politiikka jota on tehty 80-luvulta alkaen.
Kaikkien pitäs asua Helsingissä kerrostalossa, ei saa omistaa autoa eikä asua omakotitalossa.
Semmonen viesti on annettu Arkadianmäeltä.
Ja taas on ulimiehen ongelmat kaikkien muiden paitsi ulin oma syy :D kerro toki, mitä poliittista päätöstä tarkoitat? Missä on päätetty että ulimiehet eivät saa muuttaa kotoaan opiskelemaan isompaan kaupunkiin? Tätähän nimenomaan on edesautettu. Olet luuseri, ei auta syyttää poliitikkoja.
Sitä että on tuettu kasvukeskuksia eikä oo valtiovallan tasolla pidetty tarpeeks huolta alueellisesta tasa-arvosta.
Taivalkoskella ja Valtimossa pitää olla samat mahdollisuudet onnelliseen elämään kuin Helsingissä.
En ole luuseri, tässä ketjussa ne jolla ois korkeampi sotilasarvo ku mulla on laskettavissa veistomaikan sormilla.
Tämä on muuten hyvä keino estää miestä peräkammarisoitumasta, vaatimus vanhempien omaishoitajan roolista!