Miksi naiset eivät peräkammaroidu kuten miehet?
Miksi naiset muuttavat monet jo 16 vuotiaana peräkyliltä isompiin kaupunkeihin, mutta minä tunnen pääministeriämme vanhempia peräkammarinpoikia takahikiältä? Eräänkin kaverini pikkusisko asuu nykyään Birminghamissa ja täältä pieneltä kylältä lähti heti lukion jälkeen.
Miksi ne on aina miehet,ketkä jäävät peräkammareihin?
Sivuhuomiona mainittakoon, että em. syystä isoissa kaupungeissa on miesten markkinat.
Kommentit (879)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset/tytöt ovat opportunistisempia, yksilöllisempiä ja itsekkäämpiä, kun miehet/pojat taas vuorostaan yhteisöllisempiä ja enempi yhteiseen kekoon kortensa kantavia ja siksi jäävät useammin asuinpaikkakunnalleen rakentamaan tulevaisuuttaan. Naisilla/tytöillä ajaa alituinen huomion tarve hyväksynnän etsintään maailmalle. He haluavat nk. näytille mittauttamaan tasoansa. Miehillä/pojilla vahva itsetunto, kun tietää ettei siellä maailmalla ole mikään sen paremmin ja voi itse rakentaa ympäristönsä paremmaksi ja missä vaan.
Siis eihän ole olemassa ketään tai mitään pinnallisempaa kuin nuori nainen vai tuleeko mieleen? Minä minä minä. Monet tytöt myös riitautuvat äitinsä kanssa peruuttamattomasti murrosiän kuohunnoissa ja nämä myös raskautuvat nuorella iällä missä vaan sattuvat sitten olemaankaan.
Sinne maailmalle mennää hyvin usein opintojen ja työpaikan perässä. Hyvä niin.
Niin mennään kun kotipaikkakunnan tarjota ei kelpaa vaan vaaditaan parempaa koulutusta, parempaa työtä ja parempia palveluita. Naiset ovat nirsompia sen suhteen mitä suostuvat tekemään oman elannon takia. Mies tekee työkseen sitä mikä on pakko tehdä ja naiset tekevät sitä mitä tahtovat tehdä
Totta kai kondiittoriksi haluava menee sitten kouluttautumaan lähihoitajaksi, ihan sama asia. Miksei sitten autoasentajaksi haluava poika pyri lähtihoitajaksi?
Koska jonkun on kuitenkin korjattava ne autot sen takia että konditoori pääsee kulkemaan töissä
Autokorjaamoissa on jo kaikki työpaikat täytetty. Sen sijaan vanhusten hoivakodeissa on työntekijöistä pulaa, sinne tarvitaan miehiäkin töihin.
Eli työvoimapula pitäisi siirtää autokorjaamoon kun autokorjaajaksi haluavan pitää opiskelella lähihoitajiksi. Millä lähihoitaja kulkee töissä kun autokorjaamossa on ruuhkaa työntekijä pulan takia eikä lähihoitaja saa korjautettua autoaan?
Turha valittaa työttömyyttä. Jos ei työtä ole , niin kannattaa kouluttautua alalle, jolla sitä on. Jos autonasentajalle on töitä, niin fine, mutta jos ei ole, niin sitten on turha ulista tai uhriutua. Sinäkin jankutat tuota autoasentajaa siksi, koska lähärin työ on sinusta alentuvaa ja akkojen hommia.
Älä tee päätöksiä minun puolesta kun et minusta mitään tiedä Ja toiseksi minä en aloittanut puhumaan autokorjaajasta enkä muistakaan ammateista. Itse aloin puhumaan koulutuksen perässä muuttamisesta kun kotipaikkakunnan tarjota ei kelpaa naisille vaan vaaditaan jotain parempaa ja siitä kuinka naiset on nirsoja sen suhteen mitä tekee elääkseen
Eli naisten pitäisi jäädä jonnekin tuppukylään tylttömiksi tai siwan kassaksi, että miehille olisi plluja tarjolla? Ja kun naiset eivät näin tee, niin ovat nirsoja. Miksi ette itse muuta työn perässä sinne, missä sitä on. Vika on tällä palstallla aina naisten, jopa se, että mies on työtön peräkammarinpoika jossain tuppukylässä. Ja naiset ovat aina nirsoja.
Anteeksi vain mutta en muuta työttömäksi kaupunkiin kun minun työ on pienemmällä paikkakunnalla ja työni ei naisille kelpaa kun on niin rankkaa ja likaista. Työtäni teen vain sen takia että saan rahoituksen elämälle sekä harrastuksille. Työstäni en pidä yhtään mutta kaikki maksaa niin teen sitä pakosta. Harrastuksiani on mahdoton toteuttaa kaupungissa
Mikä työ on rankempaa ja likaisempaa kuin lähihoitajan työ, joka kyllä kelpaa naisille?
Eipä naisia näkynyt huoltamassa jätevesi puhdistamoita ja muita likasia teollisuuslaitoksia ja yksi syy kuulemma (en tiedä itse varmaksi) kun tätä tehdään yksin näkemättä muita ihmisiä ja tämä on rankkaa työtä
Eipä näy miehiä hoitamassa dementoituneita, alleen laskevia, väkivaltaisia vanhuksia. Miksi? Tiesitkö muuten että hoitajan työ on vaarallisempaa kuin poliisin?
No mitä hemmettiä. Varmaan koskaan oo lähihoitajaa tapettu työtehtävässä. Poliiseja useampia, viime vuosinakin.
Laitapa linkki.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Suomessa_itsen%C3%A4isyyden_aika…
Laitatko vastaavan (lähi)hoitajista?
Eli ei yhtään kuollutta.
Eli ei mitään hätää, kun kukaan ei ole kuollut, jos vaan turpaansa saa. Eihän se ole edes väkivaltaa.
P. S Et ole itse poliisi, joten...
Yhyy, siihen turahti karjuvan femmarimuijan uhriutumiskehitys tämän työn "vaarallisuudesta"...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska naisista tulee vanhemmiten vanhapiikoja ja kissan omistajia. Eri termi kuin miehillä, mutta tarkoittaa aivan samaa.
No ei tasan tarkoita, kun kissanaisella on ammatti ja työ, ei se loisi vanhojen vanhempien passattavana. Sinkku ei ole synonyymi peräkammarinpojalle, sen verran edes luetunymmärrystä nyt.
Eli naiset ovat nyt kiimaisina raivoamassa täällä 40 000 miestä ja 12 000 samassa tilanteessa (vanhempien kotona asuvasta yli 30-vuotiaasta) naisesta?
Miksi?
Kuka raivoaa, ja missä? Ei keskustelu ole raivoa. Jos sinua raivostuttaa, niin asia taitaa olla hyvinkin ajankohtainen. Kerro siis meille, miksi et ole hankkinut ammattia, työpaikkaa ja omaa kotia?
Tätä tarkoitan. Miksi provosoit?
Oletteko oikeasti aikuisia naisia keskustelmassa aiheesta, vai pikkupoikia trollaamassa?
Jos olette naisia olen todella huolissani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset/tytöt ovat opportunistisempia, yksilöllisempiä ja itsekkäämpiä, kun miehet/pojat taas vuorostaan yhteisöllisempiä ja enempi yhteiseen kekoon kortensa kantavia ja siksi jäävät useammin asuinpaikkakunnalleen rakentamaan tulevaisuuttaan. Naisilla/tytöillä ajaa alituinen huomion tarve hyväksynnän etsintään maailmalle. He haluavat nk. näytille mittauttamaan tasoansa. Miehillä/pojilla vahva itsetunto, kun tietää ettei siellä maailmalla ole mikään sen paremmin ja voi itse rakentaa ympäristönsä paremmaksi ja missä vaan.
Siis eihän ole olemassa ketään tai mitään pinnallisempaa kuin nuori nainen vai tuleeko mieleen? Minä minä minä. Monet tytöt myös riitautuvat äitinsä kanssa peruuttamattomasti murrosiän kuohunnoissa ja nämä myös raskautuvat nuorella iällä missä vaan sattuvat sitten olemaankaan.
Niin mennään kun kotipaikkakunnan tarjota ei kelpaa vaan vaaditaan parempaa koulutusta, parempaa työtä ja parempia palveluita. Naiset ovat nirsompia sen suhteen mitä suostuvat tekemään oman elannon takia. Mies tekee työkseen sitä mikä on pakko tehdä ja naiset tekevät sitä mitä tahtovat tehdä
Totta kai kondiittoriksi haluava menee sitten kouluttautumaan lähihoitajaksi, ihan sama asia. Miksei sitten autoasentajaksi haluava poika pyri lähtihoitajaksi?
Koska jonkun on kuitenkin korjattava ne autot sen takia että konditoori pääsee kulkemaan töissä
Autokorjaamoissa on jo kaikki työpaikat täytetty. Sen sijaan vanhusten hoivakodeissa on työntekijöistä pulaa, sinne tarvitaan miehiäkin töihin.
Eli työvoimapula pitäisi siirtää autokorjaamoon kun autokorjaajaksi haluavan pitää opiskelella lähihoitajiksi. Millä lähihoitaja kulkee töissä kun autokorjaamossa on ruuhkaa työntekijä pulan takia eikä lähihoitaja saa korjautettua autoaan?
Turha valittaa työttömyyttä. Jos ei työtä ole , niin kannattaa kouluttautua alalle, jolla sitä on. Jos autonasentajalle on töitä, niin fine, mutta jos ei ole, niin sitten on turha ulista tai uhriutua. Sinäkin jankutat tuota autoasentajaa siksi, koska lähärin työ on sinusta alentuvaa ja akkojen hommia.
Ulisen, että kouluttautua tulee sille alalle, josta on kiinnostunut.
*eri
ap:lle tiedoksi että naisia on peräkammareissa 20%
Miksi haluat määrän nousevan?
Oikeastihan syynä on pohjois-Suomea, maaseutua ja pohjois-Suomen maaseutua kurjistava politiikka jota on tehty 80-luvulta alkaen.
Kaikkien pitäs asua Helsingissä kerrostalossa, ei saa omistaa autoa eikä asua omakotitalossa.
Semmonen viesti on annettu Arkadianmäeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa naiset ovat niin kehityksestä ja sivistyksestä jäljessä, että ovat keksineet pilkkanimen miehille, jotka auttavat rakkaita vanhempiaan. Itse muutin kotoa pois, kun olin 15v, mutta varmasti moni asia olisi ollut toisin, jos olisin asunut kotona pidempään.
Jos käytettäisi naisten logiikkaa myös naisiin arvioimalla usein täysin keksittyjä ominaisuuksia, kuten miehille tehdään, teistä olisi peräkammarin tyttäriä vähintään 95%.
Peräkammarinpojat eivät auta vanhempiaan. Päinvastoin. Nähty on. Kotikylässä, jossa kasvoin on näitä.
Vanha äiti laittaa ruuan ja pesee pyykit ja käy siivoamassa poikakullan asunnon. Vanha isä auraa lumet talvella ja leikkaa nurmikon kesällä. Näin meidän naapurissa, jossa asuu peeäkamnarinpoika, joka on ryypännyt työpaikkansa.
Vanhapoika setäni huolehti äidistään, kunnes tämä kuoli 95-vuotiaana. Setä kävi toki töissä autokuskin. Myös hänen pari veljeään kävivät auttelemassa puuhommissa rakentamisessa jalumitöissä.
Setä kuoli syöpään vajaan vuoden kuluttua äitinsä poismenosta.
Näitä aikamiespoikia on monenlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa naiset ovat niin kehityksestä ja sivistyksestä jäljessä, että ovat keksineet pilkkanimen miehille, jotka auttavat rakkaita vanhempiaan. Itse muutin kotoa pois, kun olin 15v, mutta varmasti moni asia olisi ollut toisin, jos olisin asunut kotona pidempään.
Jos käytettäisi naisten logiikkaa myös naisiin arvioimalla usein täysin keksittyjä ominaisuuksia, kuten miehille tehdään, teistä olisi peräkammarin tyttäriä vähintään 95%.
Peräkammarinpojat eivät auta vanhempiaan. Päinvastoin. Nähty on. Kotikylässä, jossa kasvoin on näitä.
Vanha äiti laittaa ruuan ja pesee pyykit ja käy siivoamassa poikakullan asunnon. Vanha isä auraa lumet talvella ja leikkaa nurmikon kesällä. Näin meidän naapurissa, jossa asuu peeäkamnarinpoika, joka on ryypännyt työpaikkansa.
Vanhapoika setäni huolehti äidistään, kunnes tämä kuoli 95-vuotiaana. Setä kävi toki töissä autokuskin. Myös hänen pari veljeään kävivät auttelemassa puuhommissa rakentamisessa jalumitöissä.
Setä kuoli syöpään vajaan vuoden kuluttua äitinsä poismenosta.
Näitä aikamiespoikia on monenlaisia.
Oli varmaan sotaveteraanikin kun tuon ikänen? Saman ikäluokan naisista jotkut seurusteli saksalaisten ja jotkut jopa neuvostoliittolaisten sotavankienki kanssa ja sai lapsia niitä ku se oli tulimyrskyssä ja luotisateessa Kannaksella
Koulujärjestelmä syrjäyttää systemaattisesti poikia. Poikien ÄO ei ole tutkitusti yhtään naisia alempi, mutta silti pojat/miehet pärjää kaikilla koulutusasteilla tyttöjä/naisia huonommin. Kyse on siitä, että opetusjärjestelmä on rakennettu naisia suosivaksi. Toki on paljon niitä poikia/miehiä, jotka menestyy tästä huolimatta, mutta tilastollisesti naiset jyrää.
Kun lapset menee ekalle luokalle, niin itsetunnoissa ei ole suurta eroa. Mutta kun pojat saa siitä lähtien lukion kolmannen loppuun asti paljon enemmän negatiivista palautetta, niin sitä itsetuntoa maailmalle lähtöön ei ole. Ja vastaavasti tyttöjä ja naisia kannustetaan heidän vahvuuksissaan ja sitä kautta uskoa itseen löytyy, jolloin kotikylä saa jäädä taakse.
Itsellä on tohtorin tutkinto (olen mies). Kun on omien lasten vuoksi pitänyt vierailla alakoulussa, niin kyllä joka kerta puistattaa. Lähes kaikki opet on niitä ex kympin tyttöjä, jotka ei kerta kaikkiaan ymmärrä poikien käytöstä ja sitä kautta turhautuvat poikiin. Karsea paikka pojalle. Ne pojat jotka selviää yliopistoon asti, tulevat saamaan itsetuntoa ja hyvän aseman työmarkkinoilta (keskimäärin). Muussa tapauksessa he inhoavat koko koulujärjestelmää ja syrjäytymisen riski on suuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä tee päätöksiä minun puolesta kun et minusta mitään tiedä Ja toiseksi minä en aloittanut puhumaan autokorjaajasta enkä muistakaan ammateista. Itse aloin puhumaan koulutuksen perässä muuttamisesta kun kotipaikkakunnan tarjota ei kelpaa naisille vaan vaaditaan jotain parempaa ja siitä kuinka naiset on nirsoja sen suhteen mitä tekee elääkseen
Eli naisten pitäisi jäädä jonnekin tuppukylään tylttömiksi tai siwan kassaksi, että miehille olisi plluja tarjolla? Ja kun naiset eivät näin tee, niin ovat nirsoja. Miksi ette itse muuta työn perässä sinne, missä sitä on. Vika on tällä palstallla aina naisten, jopa se, että mies on työtön peräkammarinpoika jossain tuppukylässä. Ja naiset ovat aina nirsoja.
Anteeksi vain mutta en muuta työttömäksi kaupunkiin kun minun työ on pienemmällä paikkakunnalla ja työni ei naisille kelpaa kun on niin rankkaa ja likaista. Työtäni teen vain sen takia että saan rahoituksen elämälle sekä harrastuksille. Työstäni en pidä yhtään mutta kaikki maksaa niin teen sitä pakosta. Harrastuksiani on mahdoton toteuttaa kaupungissa
Mikä työ on rankempaa ja likaisempaa kuin lähihoitajan työ, joka kyllä kelpaa naisille?
Eipä naisia näkynyt huoltamassa jätevesi puhdistamoita ja muita likasia teollisuuslaitoksia ja yksi syy kuulemma (en tiedä itse varmaksi) kun tätä tehdään yksin näkemättä muita ihmisiä ja tämä on rankkaa työtä
Eipä näy miehiä hoitamassa dementoituneita, alleen laskevia, väkivaltaisia vanhuksia. Miksi? Tiesitkö muuten että hoitajan työ on vaarallisempaa kuin poliisin?
Tuoko on se syy minkä takia vaaditaan miehiä kyseiselle alalle, tekemään likaiset työt ja vaaralliset työt naisten puolesta?
Omasta mielestä voisin tulla vaihtamaan niitä kakkavaippoja ihmisten seuraan jos sinä tulet huoltamaan kakkalaitoksen rikkoutuneita pumppuja yksin?Miehet ja naiset arvostavat eriasioita mutta ainoastaan miehiä haukutaan peräkammarinpojiksi ja muillakin nimityksillä kun eivät muuta naisten perässä kaupunkiin tekemään naisen arvostamia asioita
Eli myönnät että oli turhaa draamailua väittää työtäsi niin vaikeaksi että naiset eivät suostu yhtä vaikeata työtä tekemään.
Missä vaiheessa olen noin sanonut? Kakkavaipat pystyy vaihtamaan kouluttamatonkin mutta kakkalaitoksen rikkoutuneita pumppuja ei pysty korjaamaan ja huoltamaan ellet tiedä mitä teet.
Itse aloit draamaileen kuinka lähihoitajan työ on niin likaista ja vaarallista ja itse haukut minua peräkammarinpojaksi, en minä sinua nimitteleAhaa. Eli hyppäsit keskusteluun sivusta, et ilmoittanut olevasi eri kirjoittaja ja nyt syytät minua muiden keskustelijoiden kommenteista.
Mitä helvettiä, olen ollut todella monta sivua vastailemassa? Nyt tosin loppuu ei kiinnosta enää vastailla tuommoiselle joka aikaisemmin vaati autoasentaja poikia kouluttautumaan lähihoitajaksi ja nyt draamailee ja uhriutuu kuinka lähihoitajan työ on rankkaa, likaista ja vaarallista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska naisista tulee vanhemmiten vanhapiikoja ja kissan omistajia. Eri termi kuin miehillä, mutta tarkoittaa aivan samaa.
No ei tasan tarkoita, kun kissanaisella on ammatti ja työ, ei se loisi vanhojen vanhempien passattavana. Sinkku ei ole synonyymi peräkammarinpojalle, sen verran edes luetunymmärrystä nyt.
Eli naiset ovat nyt kiimaisina raivoamassa täällä 40 000 miestä ja 12 000 samassa tilanteessa (vanhempien kotona asuvasta yli 30-vuotiaasta) naisesta?
Miksi?
Kiimaisina? Siitä puhe, mistä puute. Eli kiimaisesta naisesta.
Kerroppa muuten, Einstein, että mistä tiedät, että kuka kirjoittaja täällä on mies ja kuka nainen?
Sinulla on siis puutetta peräkammarin pojista?
Hui
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska me miehet ei olla mitään kiertolaisia. Tänne synnyin, juurruin ja nyt elän. Päästä kiinni. MIehet sopeutuu ja hyväksyy sen mitä on annettu.
Miksi ihmeessä lehdistä sitten saa jatkuvasti lukea miesten avautumista siitä, kuinka he eivät saa naista, vaikka ovat sitä tätä ja tuota?
Kyllä moni avautuukin. Myös naisista avautuu moni.
Se on yhteiskunnallisista ilmiöistä keskustelua. Tuodaan julki tuollaisia asioita.
Miksi ei tutkita sitä, kuinka onnettomia ne peräkammarin pojat ovatkaan? Myös niitä, jotka eivät ole alkoholisoituneita passuuttajia.
Vertailla voisi, vaikka korkeasti koulutettuihin naisiin ja näiden onnellisuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Omillaan asuvasta miehestä ei ole ikinä käytetty nimeä peräkammarinpoika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omillaan asuvasta miehestä ei ole ikinä käytetty nimeä peräkammarinpoika.
Älä valehtele, minua naiset haukkuvat peräkammarinpojaksi kun asun omillani pienellä kotipaikkakunnalla
T. Eri kuin ensimmäisen viestin kirjoittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain houkuttelevuutta pitäisi saada mihillekin.
Oma kokemukseni muutamassa vanhustenhoitopaikassa, ettei ollut edes pukukoppia. Milloin pannuhuonessa siviilivehkeet, tai vaippavarastossa jne.
Työasusta ei tietoakaan vaan nekin piti itse hommata.
Luulisin viemärisukeltajallakin olevan työasu talon puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluavat useammin mahdollisimman kauas vanhemmistaan, erityisesti äidistään.
Luonnossakin naaraat lähtevät laumasta ja sitten kiima-aikana jokaista naarasta ympäröi uroslauma, eikä lähistöllä ole muita naaraita.
Alfanaaras on heimon keskippiste
Ei voi yleistää. Minun tytöt ja pojat ovat perustaneet omat kodit varhain. Nyt olemme hyvissä väleissä, jokaisella omaa reviiriä.
Vierailija kirjoitti:
Koska äiti. Pojille passaava mahdollistaja ja tytöille alati vaativa kurittaja ja latistaja.
Valitettavasti tässä on totuuden siemen. Kaikki minun tietämäni peräkammarin pojat ovat siksi sellaisia, koska äiti mahdollistaa.
Jos nainen jää vanhempien nurkkiin, hänestä tulee omaishoitaja. Jos mies jää, niin äiti passaa häntä kunnes kuolee.
Eräs henkilö sanoi minulle, että ylipäätään tytöt ovat esim. Teini-iässä reippaampia ja oma-aloitteisempia kuin samanikäiset pojat ja tytöt osaavat jo varhain huolehtia omista asioistaan.
Ei meistä kumpikaan ole suorittanut asevelvollisuutta, minulla ei ole sitä koska olen nainen, ja veljeni sai vapautuksen terveydellisistä syistä.
Minä siis luulen että monesti näissä syrjäytymisissä on takana jokin terveydellinen ongelma, tai mielenterveydellinen. Meillä selvästi äiti ei edes oikein halua että poika pärjäisi itsekseen.