Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin nelikymppinen voisi uudelleenkouluttautua?

Vierailija
17.01.2022 |

Ei sote-alaa eikä muutenkaan ihmisläheistä työtä. En ole matemaattinen enkä tietotekniikan taitaja.

Kommentit (654)

Vierailija
141/654 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkalippujen tarkastajan KOULUTUS 6 viikkoa ja puoli vuotta työharjoittelua päälle.

Mikä tätä maata vaivaa?

Onhan se tietenkin hiukan lyhyempi kuin lennonjohtajan mutta olisikohan työnkuvan haastavuudessakin hiukan eroa.

Jos se on ajateltu vähän niin kuin koeajaksi? Tuonne varmaan hakeutuu kaikenlaista porukkaa, koska koulutus on niin lyhyt ja siinä ajassa ei kuitenkaan tule selville, onko ihmisestä tekemään työtä, jossa voi saada väkivaltaisen, aineissa pyörivän matkustajan kurkkuunsa kiinni. 

Vierailija
142/654 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on ajateltu vähän niin kuin koeajaksi? Tuonne varmaan hakeutuu kaikenlaista porukkaa, koska koulutus on niin lyhyt ja siinä ajassa ei kuitenkaan tule selville, onko ihmisestä tekemään työtä, jossa voi saada väkivaltaisen, aineissa pyörivän matkustajan kurkkuunsa kiinni. 

Siis olenko minä tullut hulluksi vai loput maasta seonnut kun olen näköjään ainoa tällä foorumilla jona mielestä kuuden viikon koulutus MATKALIPPUJEN TARKASTAJALLE on sekopäisintä mitä vähään aikaan olen kuullut.

Täällähän päinvastoin hymistellään miten lyhyellä koulutuksella pääsee noinkin vaativaan tehtävään

Joko parkkipirkoillekin on oma ylempi korkeakoulututkinto johon kuuluu puolen vuoden auskultointi? En enää hämmästyisi.

Kyllä tällä tavalla saadaan aikaiseksi "työvoimapula" vaikka maassa olisi puoli miljoonaa työtöntä jotka opiskelivat kolmekymppiseksi saakka kahta tutkintoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/654 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut vaihtoehto on lähihoitaja.

Luepus nyt aloitus uudelleen.

Vierailija
144/654 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan aloitusviestiin:

”Nelikymppinen” ei tarkoita mitään. Jos olet hyvässä kunnossa, voit kouluttautua melkein mihin vain, jos huonossa, niin avaa rajoitteitasi ensin enemmän. Elintavat, terveydelliset sattumukset sekä persoonalliset piirteet ja älykkyys kertovat varmaan paljon enemmän niistä mahdollisuuksista kuin ikä.

Vierailija
145/654 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaisi hiukan, jos olisi perustiedot esim koulutuksesta ja siitä mitä tai minkätyyppistä on tehnyt plus minkätyyppiset hommat sujuu yleensä

Vierailija
146/654 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjailijaksi . Aloita Jeesus opista rakkaus ei tee mitään pahaa eli miten elää niin ettei tee pahaa .

Vierailija
147/654 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinteistön hoitajaksi. Niitä tarvitaan aina, eikä ole paikkakunnasta riippuvainen ala, jos on halu muuttaa joskus.

Vierailija
148/654 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites esim. assistentin työ?

Mikä assistentti? Ihan sama kuin ehdottaisit päällikkötyötä ilman tarkennusta.

No aika monenlaisella eri alalla on erilaisia assistentteja, kannattaa lukea tarkempia työkuvauksia työpaikkailmoituksista. Monissa paikoissa assistentti tekee juuri näitä ap:n mainitsemia taustatöitä, esim. kokousjärjestelyjä. Silloin ei tarvita tarkkaa alakohtaista työkokemusta. 

Vierailija
149/654 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastonjohtaja kirjoitti:

Ceelianna kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ceelianna kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian fyysinen ja nopeatempoinen työ noin vanhalle. Lisäksi tarvitsee osata lääkelaskentaa.

Älä jaksa trollata.

Väheksytkö hoitajien työtä?!? Tai sitten olet vaan tietämätön. Se on muutakin kuin perseenpyyhkimistä.

Mä olen kuule itse lähihoitaja vanhustyössä joten todellakin tiedän mitä se työ! Olen myös melkein 43v ja kyllä mä työni jaksan tehdä. En ole edes vanhin meidän työpaikalla. Meillä on myös eläkeläisiä keikkalaisena ja hyvin pärjäävät työssä. Opiskelen myös sairaanhoitajaksi. Mikään matikkanero en ole koskaan ollut, mutta aina olen lääkelaskut suorittanut ekalla yrittämällä.

Ihmeellistä ajatella, että 40+ on liian vanha hoitoalalle työn fyysisen kuormittavuuden takia. Äly hoi taas.

Tolla asenteella mahtaa työkavereillasi olla rankkaa... Samoin potilaillasi. Jos noin koville ottaa niin suosittelen alanvaihtoa.

Ps. Kyllä niitä laskutaitoja nykyään tarvitsee. Ehkä nuoruudessasi oli lääkelaskut hiukan eri kuin nykyään.

Siis millä asenteella? Mitä ihmettä sä sekoilet?! Mulla on siis asenneongelma kun kerron, että kyllä yli 40v. pärjää hoitoalalla. E hyvää päivää.

Mä olen valmistunut lähihoitajaksi 10 vuotta sitten yli eli 30-vuotiaana. Laskut ei ole siitä muuttuneet miksikään vaan samalla tavalla ne pitää tehdä. Lisäksi lääkeluvat pitää suorittaa viiden vuoden välein ja mä olen ne laskuineen suorittanut viimeksi kaksi vuotta sitten. Eli älä tule pätemään asioilla mistä et mitään tiedä. 

Vierailija
150/654 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ceelianna kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ceelianna kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian fyysinen ja nopeatempoinen työ noin vanhalle. Lisäksi tarvitsee osata lääkelaskentaa.

Älä jaksa trollata.

Väheksytkö hoitajien työtä?!? Tai sitten olet vaan tietämätön. Se on muutakin kuin perseenpyyhkimistä.

Mä olen kuule itse lähihoitaja vanhustyössä joten todellakin tiedän mitä se työ! Olen myös melkein 43v ja kyllä mä työni jaksan tehdä. En ole edes vanhin meidän työpaikalla. Meillä on myös eläkeläisiä keikkalaisena ja hyvin pärjäävät työssä. Opiskelen myös sairaanhoitajaksi. Mikään matikkanero en ole koskaan ollut, mutta aina olen lääkelaskut suorittanut ekalla yrittämällä.

Ihmeellistä ajatella, että 40+ on liian vanha hoitoalalle työn fyysisen kuormittavuuden takia. Äly hoi taas.

Juuri näiden ylipäteviän ja kaikkitietävien tätien takia nuoret lupaavat hoitajat lähtevät alalta. Vaikuttaa heti ilpapiiriin työpaikalla jos tämmöinen tapaus sattuu työpariksi.

Mitä ihmettä??? Mä en ole mikään ylipätevä ja kaikkitietävä! Mistä te oikein revitte nämä juttunne? Ottaako oikeasti noin koville kun kerrotaan todellisesta elämästä ja siitä, että kyllä yli 40v. pärjää hoitoalalla. Missään kohtaa mun tekstiä en pätenyt millään tavalla joten te luette nyt rivien välistä jotakin sellaista mitä siellä ei ole. Opetelkaa nyt hyvät ihmiset lukemaan ja ymmärtämään lukemanne. Keksitte ihan olemattomia.

Vierailija
151/654 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varastotyöntekijäksi

Eipä kelpaa enää nelikymppinen noin fyysiseen työhön.

Tä? Onko 40 kymppinen jo niin juoppo, vai mikä on syy?

Olen lähemmäs 60 ja teen fyysistä työtä, mutta en varastossa.

40 kymppinen (=400) on jo aika vanha, ihmiseksi jo moninkertaisesti yli-ikäinen.

Vierailija
152/654 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te työpaikkoja himoitsette? Niistä on vain vaivaa ja stressiä.

Jollakin pitää elää.

Vierailija
153/654 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako oikeasti noin koville kun kerrotaan todellisesta elämästä ja siitä, että kyllä yli 40v. pärjää hoitoalalla. Missään kohtaa mun tekstiä en pätenyt millään tavalla .

Herää lopultakin. Nyt puhutaan yli 40-vuotiaasta jolla ei ole tuon alan koulutusta tai työkokemusta pohjalla eikä pienintäkään kiinnostusta tai halua päätyä hoitoalalle.

Silti joka toisessa viestissä hoetaan sitä polittisesta liturgiasta tuttua mantraa jolla Suomen työttömyys ratkaistaan yhdellä takasauvan heilautuksella sillä että kaikki työttömät pakotetaan lähihoitajaksi.

Vierailija
154/654 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajiksi tarvittaisiin enemmän riuskoja miehiä! Tasapainottaisi ilmapiiriä kummasti. Naisvaltaisilla aloilla on usein riitaisa ilmapiiri.

Miksi juuri riuskoja? Taisit vaan ajatella ääneen jonkun seksifantasiasi tähän.

Vierailija
155/654 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajiksi tarvittaisiin enemmän riuskoja miehiä! Tasapainottaisi ilmapiiriä kummasti. Naisvaltaisilla aloilla on usein riitaisa ilmapiiri.

Vähän kuin insinöörimies kirjoittaisi, että tämä ala tarvitsee lisää keijukaisnaisia.

-sama

Vierailija
156/654 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja

Vierailija
157/654 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän kuin insinöörimies kirjoittaisi, että tämä ala tarvitsee lisää keijukaisnaisia.

-sama

Miksi pitää vetää kaikki aina ääripäihin?

Kaikki tolkut ilmiset tajuavat, miksi on hyvä että hoitajissa on myös miehiä tai tekniikan aloilla naisia. Riuskuus tarjoittaa ihan faktisesti fyysistä massaa josta on etua tietyissä tilanteissa, jopa psykologisesti.

Naiset taas voivat tuoda persoonillaan tuoretta otetta miehisinä pidettyihin töihin. Riippuu lopulta myös yksilöstä. Joissakin töissä tietyt fyysiset raamit ovat ihan välttämätön edellytys että työtä jaksaa tehdä, siksi ne kaikkein hennoimmat naiset ovat harvoin hoitajia.

Vierailija
158/654 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivooja

Siivous on ehdottomasti mainettaan mukavampaa työtä pl. hotellit ja vastavaat, missä kova aikapaine yhdistyy tarkkuuteen.

Koulut esim ovat likaisempia mutta myös suurpiirteisempiä, joka päivä ei tarvitse tehdä vimpan päälle. Sopii tyypille, joka on taipuvainen stressiin eikä välitä sosiaalisuudesta isommin. Vaatii toki sen että fyysinen rasittuminen ei haittaa, vaan että siitä jopa tykkää.

Vierailija
159/654 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitetään nyt vähän erilainen ehdotus: torninosturinkuljettaja. Koulutus 3 kk, palkka koulutukseen nähden erittäin hyvä. Ainakin toistaiseksi myös hyvin työllistävä. Ei sovi korkeanpaikankammoisille.

Vierailija
160/654 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stefan123 kirjoitti:

Itse valmistuin konetekniikan insinööriksi AMK 44 vuotiaana. Mutta en ole päässyt edes työhaastatteluun. Hakemuksia olen laittanut 146 kpl. TE-keskuksen virkailija nauroi päin naamaa kun hain kesätyöpaikkaa muiden nuorten kanssa. Virkailija oli oikeassa, sillä eipä tullut vastauksia edes kesäduunipaikoista. Ikärasismi on ongelma Suomessa.

Otan osaa. Tiedän tuon tien. Suomessa ei arvosteta paljoakaan  amk-koulutusta jos kouluttautunut ei täytä työnantajien toivomia hakijan ikäkriteereitä. Ja tämä on tosi yleistä.

Moni 40v+ on parhaassa iässään mutta joutuu Suomen kieroutuneiden yleisten ennakkoluulojen, kuten ikäsyrjintä, takia aloittamaan aivan pohjalta, aivan ilman omaa syytä. Ei voi olla kansantaloudellisesti hyvä asia. Kirjoittakaa omille kansanedustajille näitä tosielämän tosiasioita.