Mihin nelikymppinen voisi uudelleenkouluttautua?
Ei sote-alaa eikä muutenkaan ihmisläheistä työtä. En ole matemaattinen enkä tietotekniikan taitaja.
Kommentit (654)
Seksityö tyyliin Onlyfans. Makuja on monia niin sullekin vois olla kysyntää.
Lähihoitaja.
Lähihoitaja.
Lähihoitaja.
Tuossa iässä viisikymppisenä valmistuin luokanopettajaksi, sain viran, olin töissä, ja nyt eläkkeellä pärjään omillani, vaikka köyhänä. Minullekin kerrottiin, että ikäni vuoksi en tule koskaan saamaan töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhepäivähoitajaksi lähihoitaja koulutuksen myötä. Heitä tarvitaan.
Ap sanoi ettei sote alaa.
Onko varhaiskasvatus muka sote-alaa?
Kyllä on!
Mä olen nelikymppinen ja hankin data-analytiikan taitoja. Uskon et ne työllistää jatkossakin. Ehkä hankin jonkun koulutuksenkin, mut se ei ole välttämätöntä, kun on jo yksi korkeakoulutus taustalla.
Puutarhuri tai luonnonvaratuottaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse harkitsen lääkistä. Nykyisen koulutus yhteiskuntatieteiden maisteri. En ymmärrä miten ikä liittyy asiaan ellei nyt harkitse jotain tosi fyysistä ammattia.
Kai sen verran, että pitäisi työllistyä aikalailla heti, kun ei työuraa ole niin paljon jäljellä.
Jos ikaa on vaikka sen 40 v. ja kay esimerkiksi 3.5-4 v. kestavan AMK-tutkinnon, niin silloinhan on valmistuessaan noin 44 v. Jos elakeika on 65 v. niin on viela vahan yli 20 v. tyouraa jaljella...
Ja mikähän AMK-tutkinto se olisi, jossa vastavalmistunut 44v olisi työmarkkinoilla kuuminta hottia? Eihän tässä kyse ole siitä, ehtisikö vielä tehdä töitä, vaan myöskin siitä, mikä olisi se ala, jossa nelikymppiset aloittelijat otettaisiin vastaan onnenkyyneleet silmissä. Onko esim. joku tekniikan aloista sellainen? En itse oikeasti tiedä, mutta kiinnostaisi tietää!
Ei varmaan tarvitse olla onnenkyyneleitä kellään silmissä, riittää et palkataan töihin.
Ja nelikymppinen alanvaihtaja ei suinkaan ole tyhjä taulu, joka lähtee taas nollasta. Takana on paljon koettua ja opittua ja sitä saattaa yllättävistäkin asioista olla hyötyä. Kenties se nelikymppinen päätyy yhdistämään kaksi alaansa.
Itselle myös opiskelu on ihan megahelppoa näin nelikymppisenä. Sitä tuntee itsensä ja opiskelutyylinsä ja uskaltaa keskittyä olennaiseen.
Mua jotenkin ihmetyttää sellainen kommentointi, että ei 40 v kannata enää uudelleen miettiä ammattia. Siis miksi ei.
Sitähän ollaan oikeasti vasta työaikaa mitatessa toisella kolmanneksella!!
Mulla on menossa kolmanteen ammatin valmistuminen - opettaja nimenomaan- ja aion jatkaa tästä vielä eteenpäin, mikäli terveenä pysyn! Olen iältäni 46 vee.
Oppi tekee hyvää aivoille, Suomessa se on pääosin ilmaista ja sen parissa tapaa uusia ihmisiä.
Ikävämpi asenne on se, että jäädään valittamaan ja vaikeroimaan kun elämä on ohi ja mitään ei tapahtu.
moniin tehtaisiin otetaan pakkaus ja linjan syöttöön ilman koulutusta ihmisiä. saarioiset ja makkaratehtaat ottaa jouluisin sesonkitöihin. monen ikäistä tyyppiä.
siivousalalle otetaan myös vanhempia ihmisiä. palkanmaksu tökkii isoissa firmoissa valitse joku pienempi suomalainen firma.
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2006/09/27/40-vuotias-nainen-vuonna-1972
Kiitos linkin laittaneelle!
Mielenkiintoinen ohjelma, monille naisille annettiin puheenvuoro kertoa kokemuksiaan mielipiteitään.
Ja ne kampaukset, siihen aikaan näköjään arvostettiin, että hiukset oli hyvin.
Sijoittajaksi, jopa mutamalla kympillä kuussa voit aloittaa!
Kannattaa aloittaa harjoittelupaikan kysymisellä ja valita ne opinnot, johon sait harjoittelupaikan.
Paras jäädä sairauseläkkeelle masennuksen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Sijoittajaksi, jopa mutamalla kympillä kuussa voit aloittaa!
Asuntosijoittajaksi velkavivulla. Parissa vuodessa miljonääriksi.
40v ja ei työllisty.
Surullista. Asuin muutaman vuoden UK:ssa ja osa toimintoja firmasta, jossa työskentlin lopetettiin (laskentatoimi).
Osastolla työskennellyt 62v herrasmies löysi 2 kuukaudessa uuden työpaikan.
Ei mennyt koska löydettiin vastaavaa työtä meidän firmasta.
Selitin joskus paikallisille tätä Suomen ikärasismi kuviota ja paikalliset olivat lievästi sanottuna ihmeissään.
40 kymppinen on vielä nuori.
Suosittelen sähköasentajan koulutusta aikuiskoulutuksessa. Siellä on mahdollisuus mennä "töissä oppimiseen" jo opiskeluaikana. Itse kävin koulutuksen ja olin jo 50+ kun lähdin opiskelemaan. Koulutus ei vaadi kummoisia tietotekniikan taitoja. Pääpaino on käytännön tekemisessä, eli tehdään paljon oikeita sähköasennuksia. Meidän kurssilla kaikki pääsi töihin jo opiskeluaikana kun menivät töissä oppimis koulutukseen, eli tekivät töitä sähköasennus firmoissa. Osaajat viedään heti eli kyse on paljon asenteesta ja halusta oppia. Jos haluaa vaihtelevia töitä ja työtä jossa on loputtomasti opittavaa suosittelen sähkärin alaa.
Puhelinmyyjä, jakeluautonkuljettaja, linja-autokuski....
Ai nelikymppisellä ei ole työuraa jäljellä? 😂 Haloo, sitä on jäljellä useampi vuosikymmen ja eläkeikä nousee jatkuvasti.