Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin nelikymppinen voisi uudelleenkouluttautua?

Vierailija
17.01.2022 |

Ei sote-alaa eikä muutenkaan ihmisläheistä työtä. En ole matemaattinen enkä tietotekniikan taitaja.

Kommentit (654)

Vierailija
501/654 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutti, optikko? Molemmissa ammateissa tosin ollaan ihmisten kanssa tekemisissä, mutta sitä ei kai missään voi välttää.

Vierailija
502/654 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Onpa paha katkeruus ja täydellinen ymmärtämättömyys taiteilijan työstä. Menepäs nyt moukka sivistämään ja kasvattamaan itseäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/654 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse harkitsen lääkistä. Nykyisen koulutus yhteiskuntatieteiden maisteri. En ymmärrä miten ikä liittyy asiaan ellei nyt harkitse jotain tosi fyysistä ammattia. 

Lääkiksen harkitseminen ei ole sama asia kuin sinne pääseminen

Vierailija
504/654 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Only fans yrittäjäksi

Vierailija
505/654 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun piireihin pääsee, korona paoista saa 24 tottuu. Sit voi yrittää lisä rahoja esim kauloja nuolemalla. Onni on suosinut aina röyhkeitä.

Vierailija
506/654 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kyllä että täällä on porukka parikymppistä joilla ei ole mitään käsitustä työelämästä ja siitä että nelikymppiset on halutuin ikäryhmä työmarkkinoilla. Ei ole enää ehkä vaarana että jää vanhempainvapaalle, hoitovapaalle eikä sairaan kersan kans kotii ja on jo elämänkokemusta ja tietynlaista työmoraalia. Nelikymppisenä moni opiskelee oppisopimuksella työn ohella uuden ammatin. Ei nykyisin tarvitse istua koulun penkillä 3-4 v ja sitten hakea duunia.

Vierailija
507/654 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 59-v, 30 vuottä työelämää takana, mutta en kelpaa enää!? Työkkäri kehottaa laatimaan työllistymis- ja koulutussuunnitelman!! Lähdenkö lukemaan lääkäriksi? Kiinnostaisi! Tosin valmistuisin suoraan eläkkeelle. Kuka huolii mut töihin? Osaan paljon enkä someta!!!

Vierailija
508/654 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän on aika pian presidentin vaalit ja muistaakseni yhtään presidenttiä ei ole meille valittu alle nelikymppisenä. Kisaan on vielä toista vuotta aikaa oppia poliittiset ja etenkin ulkopoliittiset kiemurat. Kilpailijoitakaan ei ole ainakaan toistaiseksi ilmoittautunut kun yksi seilori.

Vierailija
509/654 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua jotenkin ihmetyttää sellainen kommentointi, että ei 40 v kannata enää uudelleen miettiä ammattia. Siis miksi ei.

Sitähän ollaan oikeasti vasta työaikaa mitatessa toisella kolmanneksella!!

Mulla on menossa kolmanteen ammatin valmistuminen - opettaja nimenomaan- ja aion jatkaa tästä vielä eteenpäin, mikäli terveenä pysyn! Olen iältäni 46 vee.

Oppi tekee hyvää aivoille, Suomessa se on pääosin ilmaista ja sen parissa tapaa uusia ihmisiä.

Ikävämpi asenne on se, että jäädään valittamaan ja vaikeroimaan kun elämä on ohi ja mitään ei tapahtu.

Noihan siitä luulisi mutta kyllä ne luulot siitä karisee jos työttömänä 46-vuotiaana hakee uutta työtä

Vierailija
510/654 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

linja-autoa ajamaan vaan.tietysti pitää kestää vittuilua ja olet  aina väärässä. pitkää päivää tehdään josta johtuu tietysti että kaverit jäävät eikä vapaa aikaakaan ole.suurinosa kokee avioeron.

jos nämä haitat kestää niin alalle vain.

Vierailija
511/654 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajaksi niin hyvä,palkka ammattikoulututkinnolla.

Vierailija
512/654 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkanlaskija. Töitä on ja ikä on plussaa.

Vierailija
513/654 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajaksi niin hyvä,palkka ammattikoulututkinnolla.

Lähihoitaja on ammattikoulututkinto.

Vierailija
514/654 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsuri.

Vierailija
515/654 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkanlaskija. Töitä on ja ikä on plussaa.

Siihenkö ei tarvita matematiikkaa eikä tietotekniikkaa. Toki kokoomus laskisi palkkoja ilman matemaattisia taitojakin jos parilla kympillä viikon hyvin pärjää niiden mielestä.

Vierailija
516/654 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mihin.  Tarkemmin on vaikea vastata, kun ei tiedä aiempaa työ- ja opiskelutaustaa, jos niitä voisi hyödyntää uusissa opinnoissa.  40 v. ehtii tehdä monia asioita ennen eläkettä. Lähihoitajahöpötyksiä ei kannata kuunnella, on niitä muitakin aloja. Tähtää oikein korkealle, opiskele jotain kivaa. 

Vierailija
517/654 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse harkitsen lääkistä. Nykyisen koulutus yhteiskuntatieteiden maisteri. En ymmärrä miten ikä liittyy asiaan ellei nyt harkitse jotain tosi fyysistä ammattia. 

Lääkiksen harkitseminen ei ole sama asia kuin sinne pääseminen

Lääkiksen harkitseminen on kuitenkin ensimmäinen askel sitä kohti, jos et hae niin et ainakaan pääse. Vaan ne tilaisuudet joihin tarttuu vievät ihmistä elämässä eteenpäin.

Vierailija
518/654 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa iässä kannata, jos olet pitemmästi yli 40. Esim. 44v opiskelemaan alkava kun valmistuu ammattiin, on jo 46-48 v. Eli lähes 50. Eikä sen ikäset enää työllisty. Parempi maata kotona oluen juonnissa. Pääsee helpommalla.

Minä Menin 46 vuotiaanaa opiskelemaan, valmistuin kun olin 50! Työtömänä kolme kuukautta.

sen jälkeen kokoaika töissä. Olen nyt 58.

Opiskelu kannattaa aina.

Vierailija
519/654 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisen (ja myös muiden ikäisten)kannattaa hakea just siihen ammattiin mikä on hänen unelma-ammattinsa. Ja jos ei ole unelma-ammattia niin kannattaa alkaa miettimään minkälaisia asioita tykkää tehdä ihan palkattakin ja sitten miettiä miten voi rakentaa uran oman mielenkiinnon kohteiden ympärille.

Vierailija
520/654 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varastotyöntekijäksi

Miksi ihmeessä? Pitkäveteinen ja raskas työ, jossa surkea palkka.