Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin nelikymppinen voisi uudelleenkouluttautua?

Vierailija
17.01.2022 |

Ei sote-alaa eikä muutenkaan ihmisläheistä työtä. En ole matemaattinen enkä tietotekniikan taitaja.

Kommentit (654)

Vierailija
321/654 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nastahammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainut vaihtoehto on lähihoitaja.

"EI ihmisläheistä työtä", kirjoitti aloittaja.

Nämä olivatkin vittuilua/sarkasmia nykyisen työllisyystilanteen pohjalta.

Juuri tuntemani rakennusmaalari kouluttsutui lähihoitsjaksi.

Sitä ennen yksi viisikymppinen FM kouluttautui lähihoitajaksi.

Jännittää ihan joutua sairaalaan sitten joskus... minkähänlaisia lähihoitajia siellä onkaan, kun ihan kaikki kouluttautuu siihen hommaan.

Itse inhoan koskea ihmisiin tai eritteisiin enkä jaksa palvella tai rupatella mukavia. Olisin lähihoitaja from Hell.

Vierailija
322/654 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartija. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/654 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

50v selkä ja polvet paskana palomies hoitavan lääkärin mielestä työkyvytön. kelan ja vakuutusyhtiön mielestä työkyky vain vähän alentunut. kelasta ehdottivat ihan suullisesti että voisin ryhtyä vaikka jäätelönmyyjäksi

Vierailija
324/654 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 40v ja työkkäri painostaa kouluun. En vain keksi alaa, mulla on jo 3 koulutusta mutta töitä ei vain ole

Tämäpä tämä Suomea vaivaa: on opiskelleita, fiksuja ihmisiä, muttei alan töitä. Mitä järkeä on opiskella. Valtion verorahat kankkulan kaivoon.

t. Minulla sama ongelma

Vierailija
325/654 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurt T U Rose kirjoitti:

Suuhygienistiksi. Itse mietin tuota kovasti muutama vuosi sitten. Sen verran hurjia purukalustoja voisi tulla vastaan, ettei rohkeus kuitenkaan riittänyt alalle hakeutumiseen. Mutta, jos et ihan pienestä pelästy, niin töitä näkyisi olevan tarjolla...

Itsekin mietin tuota joskus, mutta alan työntekijöillä ei saa olla käsi-ihottumaa ja minulla on.

Vierailija
326/654 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääketiedettä! Aina on töitä.

Vierailija
327/654 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni työikäinen on mennyt vankilaan.     

Vierailija
328/654 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni työikäinen on mennyt vankilaan.     

japanin vanhustenhoito

Vierailija
329/654 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kohta on SDP tuomassa nuoria hoitajia Aasiasta Suomeen niin ei ole enää hoitajapulaa. :)

Jep, ne espanjalaisethan tais lähteä jo takaisin Espanjaan, kun oli pimeää ja kylmää eikä suomenkielikään ollut helppo oppia.

Vierailija
330/654 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet mies tee näin: kasvata parta ja poistata hampaat. Sitten muutat pimpiksi ruotsiin.

Vierailija
331/654 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi vaikka puutarha-ala, floristi?  Alalla tarvitaan jatkuvasti osaajia maisema-arkkitehtoinnissa.

Kauppaan itseäni kauppapuutarhaan kevääksi koulimaan taimia.

Vierailija
332/654 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman tutkintoa ja kokemusta?

Luuletko että van Goghilla oli joku tutkinto?

Kokemusta saat kun ostat värit ja pensselit ja alat maalaamaan.

Ei taidetta voi opettaa. Kouluissa opetetaan tekniikkaa ym. mutta sen itse asian, sisällön - sen taiteen -,  joudut opettelemaan ja tekemään ihan itse.

Ei nykyään pidetä oikeana taiteilijana ilman alan koulutusta. Taideteollisen alan koulussa opetettiin niin. Se oli vielä joku hieno alan kirjassa ollut määritelmä ja hienot perustelutkin sille kuka on taitelija ja kuka ei. En enää muista tarkemmin. Mutta siis voit toki alkaa maalaamaan, mutta valmistaudu siihen että et tule ikinä pääsemään niiden alan koulutuksen saaneiden piireihin eikä ne pidä sua ikinä oikeana taiteilijana. Myös apurahojen saaminen voi olla vaikeaa. Eivätkä kaikki taviksetkaan tule pitämään sua oikeana taiteilijana.

t. yks muotoilija vain, ei taiteilija.

Se on yksi ja sama minä muut sinua pitävät. Se vain ratkaisee mitä teet ja tuotat. Esim. Banksy tekee taidetta eikä sillä todellakaan ole mitään koulutusta. Se minkä verran Banksy tekee rahaa riippuu hänestä itsestään.

Taidekoulut tuottavat poajon ihmisiä joita ei todellakaan voi pitää taiteiljoina.

Vierailija
333/654 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankinjohtaja Nieminen kirjoitti:

Jos olet mies tee näin: kasvata parta ja poistata hampaat. Sitten muutat pimpiksi ruotsiin.

Siis parittajaksi Ruotsiin? Mielenkiintoinen idea mutta mitä parta ja hampaaton suu siinä auttaa? En voi ymmärtää

Vierailija
334/654 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nelikymppinen ja vaihdoin alaa merenkulkuun. Lapsettomana, fyysisesti aivan normikuntoisena ja terveenä ei ole mitään estettä, enkä anna ikänikään semmoinen olla.

Jos tarkoitat merikapteenia niin ymmärtääkseni on oltava matemaattista lahjakkuutta ja täydellinen englanninkielen taito.

Vierailija
335/654 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmaanalle kirjoitti:

Heitetään nyt vähän erilainen ehdotus: torninosturinkuljettaja. Koulutus 3 kk, palkka koulutukseen nähden erittäin hyvä. Ainakin toistaiseksi myös hyvin työllistävä. Ei sovi korkeanpaikankammoisille.

Työllisyystilanne vaihtelee suhdanteiden mukaan hurjasti. Kun rakennetaan vähemmän, on suurella todennäköisyydellä kortistossa. Rakennusbuumien aikaan taas työllisyys erittäin hyvä. Toisaalta koska palkkaus on hyvä, pärjäilee liiton rahoilla kun ihan kivasti ne työttömyysjaksot.

Rakennustöissä olisi varmaan muutenkin kysyntää sellaiselle jolla ei oikeasti ole korkeanpaikan kammoa. Luulen ettei näitä ole kovin paljoa.

Vierailija
336/654 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nelikymppinen ja vaihdoin alaa merenkulkuun. Lapsettomana, fyysisesti aivan normikuntoisena ja terveenä ei ole mitään estettä, enkä anna ikänikään semmoinen olla.

Jos tarkoitat merikapteenia niin ymmärtääkseni on oltava matemaattista lahjakkuutta ja täydellinen englanninkielen taito.

No ei mutta luja toleranssi pitää olla. Toki se kehittyy vuosien saatossa.

Perämies tms. hoitaa yövuorot ja luotsi huolehtii satamaan pääsystä. Kapuna vaan seilaat ja olet itsekin aika seilissä :)

Vierailija
337/654 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mum plus 3 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse nelikymppisenä olen päätynyt siihen tulokseen, että turha enää mihinkään kouluttautua. Varsinkaan, kun taustalla ei ole uraa tai entistä koulutusta. On vain tyhjää. En minä näillä taustoilla tule pääsemään töihin vaikka jonkun koulutuksen hommaisinkin. Asiaa mutkistaa vielä se, että äly ei riitä korkeakouluihin ja esim. soteala on poissuljettu. 

Jatkan siis nykymallilla. Pari kertaa vuodessa haen töitä ja muun ajan vain olen.

Anteeksi mutta saako kysyä oletko eläkkeellä? Miksi et ole opiskellut tai ollut lainkaan töissä?

En ole eläkkeellä. 

Olen mä yrittänyt opiskella, mutta erinäisistä syistä ne eivät ole onnistuneet. Töissä olen toki ollut, mutta vain yksittäisiä pätkiä silloin tällöin.

No miksi tulet sitten tällaiseen ketjuun julistamaan että sinusta on turha nelikymppisenä enää kouluttautua? Älä latista kun toinen (AP) on selvästi tarmokkaampi ja valmis ottamaan uuden suunnan elämälleen.

Lusmu. Jos oot ite tuossa iässä jo luovuttanut niin ei muitten silti tarvitse.

En tietenkään puhunut kuin omasta puolestani. Muut saavat tehdä mitä haluavat ja tietenkin toivon, että jokainen haluava työllistyy sellaiselle alalle, joka kiinnostaa.

Vierailija
338/654 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mum plus 3 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse nelikymppisenä olen päätynyt siihen tulokseen, että turha enää mihinkään kouluttautua. Varsinkaan, kun taustalla ei ole uraa tai entistä koulutusta. On vain tyhjää. En minä näillä taustoilla tule pääsemään töihin vaikka jonkun koulutuksen hommaisinkin. Asiaa mutkistaa vielä se, että äly ei riitä korkeakouluihin ja esim. soteala on poissuljettu. 

Jatkan siis nykymallilla. Pari kertaa vuodessa haen töitä ja muun ajan vain olen.

Anteeksi mutta saako kysyä oletko eläkkeellä? Miksi et ole opiskellut tai ollut lainkaan töissä?

En ole eläkkeellä. 

Olen mä yrittänyt opiskella, mutta erinäisistä syistä ne eivät ole onnistuneet. Töissä olen toki ollut, mutta vain yksittäisiä pätkiä silloin tällöin.

Lusmu. Jos oot ite tuossa iässä jo luovuttanut niin ei muitten silti tarvitse.

En tietenkään puhunut kuin omasta puolestani. Muut saavat tehdä mitä haluavat ja tietenkin toivon, että jokainen haluava työllistyy sellaiselle alalle, joka kiinnostaa.

No miksi tulet sitten tällaiseen ketjuun julistamaan että sinusta on turha nelikymppisenä enää kouluttautua? Älä latista kun toinen (AP) on selvästi tarmokkaampi ja valmis ottamaan uuden suunnan elämälleen.

Vierailija
339/654 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuljetusala?

Itse mietin juurikin siltä alalta vaihtoa jatkuvan tahdin kiristymisen takia,kun polttoaine kallistuu se näkyy todella rajusti tällä alalla.Alkaa jo näin alle nelikymppisenä olemaan nivelet ja selkä loppu hermoista puhumattakaan.

Vierailija
340/654 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän olen 50-vuotias ja opiskelen ilolla ja hyvällä motivaatiolla toista maisterintutkintoa. Työpaikka minulla on -ja on aina ollutkin. Ihan tässä vaan laajentelen pätevyyttäni. Ihanaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme