Mihin nelikymppinen voisi uudelleenkouluttautua?
Ei sote-alaa eikä muutenkaan ihmisläheistä työtä. En ole matemaattinen enkä tietotekniikan taitaja.
Kommentit (654)
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa iässä kannata, jos olet pitemmästi yli 40. Esim. 44v opiskelemaan alkava kun valmistuu ammattiin, on jo 46-48 v. Eli lähes 50. Eikä sen ikäset enää työllisty. Parempi maata kotona oluen juonnissa. Pääsee helpommalla.
😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suoritin opettajaopinnot yli 50-vuotiaana nyt on vakituinen virka.
Opiskelu kannattaa aina. Vanhin ryhmäni opiskelijoista on 60-vuotias.
Oikeasti on veronmaksajien rahan tuhlausta kouluttaa 60v opettajaksi. Työvuosia voi olla teoriassa vielä 10 jos on töissä 70v. Mutta oikeassa maailmassa tuolla 60v juna meni jo opettajan ammatin suhteen. Otetaan seuraavaksi 65v opettajakoulutukseen jos rahan tuhlauksella ei ole merkitystä. Tai miksi tuo 60v ole lääkiksessä? Ikävä kyllä jokainen vanhenee joskus ja jotkut ovet sulkeutuvat.
Päinvastoin, Suomessahan teillä nuoremmilla ikäluokilla työuran on suunniteltu jatkuvan 70-vuotiaiksi asti!
Kyllä pitää tämän myötä alkaa ahdasmielisten työhönottajienkin mieli muuttua. Eihän ole mitään järkeä pitää vuosikymmeniä korkeasti koulutettuja työkokemusta omaavia ihmisiä työttömänä vain siksi että yrityksillä on harhaluulo ettei yli 40-vuotias kykene töihin.
Oma kokemukseni on se, että viimeksi sain lähes sadan hakijan joukosta työpaikan ollessani täyttänyt 54-v.
Muissa maissa ei ole näin pahaa ikäsyrjintää kuin Suomessa, se on vain asennevamma täällä. Muualla on jopa yrityksiä, jotka suosivat iäkkäämpiä työntekijöitä. Esimerkiksi yksi mun ulkomailla asuva tuttavani vaihtoi työpaikkaa lähes 60-vuotiaana ja pääsi heti töihin.
Neiti99 kirjoitti:
40-vuotiaana ura alkaa olla jo taputeltu. Ketään ei enää kiinnosta noin vanha nainen. Hyväksykää se, vanhukset.
Höpsis.
Olen 40-vuotias ja valmistun tänä keväänä oikiksesta. Tein tutkinnon kahdessa vuodessa ja sain töitä alalta ja opiskeluaikana. Suosittelen, etenkin jos on ennestään yhtään kokemusta yliopisto-opiskelusta. Itse olin sosiaalityöntekijä ennestään.
Vierailija kirjoitti:
Olen 40-vuotias ja valmistun tänä keväänä oikiksesta. Tein tutkinnon kahdessa vuodessa ja sain töitä alalta ja opiskeluaikana. Suosittelen, etenkin jos on ennestään yhtään kokemusta yliopisto-opiskelusta. Itse olin sosiaalityöntekijä ennestään.
Eikös oikiksen opinnot vaadi lukemista eli aikaa? Miten sait järjestettyä aikaa itsellesi? Hienon urakan olet tehnyt, kun kahdessa vuodessa suoritit opinnot! Onneksi olkoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös oikiksen opinnot vaadi lukemista eli aikaa? Miten sait järjestettyä aikaa itsellesi? Hienon urakan olet tehnyt, kun kahdessa vuodessa suoritit opinnot! Onneksi olkoon!
Kiitos!
Oikis sopii hyvin nopeille lukijoille, joilla on hyvä muisti. Toki se vaatii aikaakin. Otin itse opintovapaata töistäni ja opiskelin aikuiskoulutustuella.
Ihan mihin vain. Opiskelulle ei ole yläikärajaa. Lääkäriksi?
Opiskele mihin ammattiin vaan, mikä kiinnostaa! Miksi miettisit muiden kritisoivia mielipiteitä? Tietenkin muut mukamas aina tietää paremmin, mutta eivät välitä oikeasti yhtään. Ehdit olla työelämässä vielä 30 vuotta, joten kiire ei ole.
Poliisiksi on moni opiskellut 40-vuotiaana. Mutta jos olet sohvaperuna joka vihaa liikuntaa, niin älä vaivaudu.
Vierailija kirjoitti:
Olen nelikymppinen ja vaihdoin alaa merenkulkuun. Lapsettomana, fyysisesti aivan normikuntoisena ja terveenä ei ole mitään estettä, enkä anna ikänikään semmoinen olla.
Mielenkiintoista! Mitä työtä teet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muissa maissa ei ole näin pahaa ikäsyrjintää kuin Suomessa, se on vain asennevamma täällä. Muualla on jopa yrityksiä, jotka suosivat iäkkäämpiä työntekijöitä. Esimerkiksi yksi mun ulkomailla asuva tuttavani vaihtoi työpaikkaa lähes 60-vuotiaana ja pääsi heti töihin.
Englannissa ei päästetä tai ei ole varaa jäädä eläkkeelle. 70-vuotiaat kantaa postia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varastotyöntekijäksi
Eipä kelpaa enää nelikymppinen noin fyysiseen työhön.
Juuri ystäväni opiskeli alalle , kävi ensin jonkun koejakson työkkärin kautta, sitten suoritti opinnot reilussa vuodessa ja nyt juuri vakinaistettiin joulun alla.43 täyttää pian. Nainen.
Varastohommiin pääsee kyllä ihan ilman koulutustakin, alalla on työvoimapula. Riittää kun osaa esim suomea tai englantia, eikä mitään trukkiakaan tarvitse osata ajaa. Alkeistason it-taidot ovat tarpeen kyllä.
Life coach, elämäntaidon valmentaja.
Vieralja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varastotyöntekijäksi
Eipä kelpaa enää nelikymppinen noin fyysiseen työhön.
Juuri ystäväni opiskeli alalle , kävi ensin jonkun koejakson työkkärin kautta, sitten suoritti opinnot reilussa vuodessa ja nyt juuri vakinaistettiin joulun alla.43 täyttää pian. Nainen.
Varastohommiin pääsee kyllä ihan ilman koulutustakin, alalla on työvoimapula. Riittää kun osaa esim suomea tai englantia, eikä mitään trukkiakaan tarvitse osata ajaa. Alkeistason it-taidot ovat tarpeen kyllä.
Alkeistaso = osaa tulla Vauva-palstalle?
Eutanasia kaikille yli 40v yli 2 vuotta työttöminä olleille.
Armollisinta.
Vierailija kirjoitti:
Life coach, elämäntaidon valmentaja.
"Ei ihmisläheistä työtä."
Olen nelikymppinen ja vaihdoin alaa merenkulkuun. Lapsettomana, fyysisesti aivan normikuntoisena ja terveenä ei ole mitään estettä, enkä anna ikänikään semmoinen olla.