Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäiset miehet ei tajua olevansa VANHOJA

Vierailija
16.05.2015 |

Lehdissä on nyt ollut näitä reserviläiskirjeen saaneita valittajia: Nelikymppiset ja sitäkin iäkkäämmät siellä nyt itkee, kun eivät olekaan sodassa ensimmäistä etujoukkoa, vaikka ovat joskus kertausharjoituksissakin olleet. Hei herätys! Syy on yksinkertainen: nelikymppinen mies on jo VANHA armeijan silmissä. Näin se oli jopa edellisessä maailmansodassakin. Miten nämä ihmettelijät eivät nyt tajua, että ikähän heidät sulkee pois.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 14:28"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 11:31"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 11:01"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 10:56"]

ahhahahahaa voi kun lukee näitä viestejä joissa keski-ikäiset ei mukamas ole vanhoja ;DD Kyl te ootte, hyväksykää se fakta ;)

[/quote]

Jaa. Silti mä saan pesää parikymppisisltä enemmän kuin koskaan...

m41

[/quote]

Se on muuten säälittävää, kun joku vanha ukko tulee vonkaamaan. Ja huvittavaa. :D

[/quote]

Mutta silti ne nuoren tytön reidet aukeaa, vanhallekin sedälle. ;) t:M40

[/quote] Mitä minä tiedän oman piirin 18-25v naisista, kaikilla heillä on ollut huono isäsuhde ja olematon itsekunnioitus ja todella surkea itsetunto, jotka ovat reitensä sinun ikäisille menneet avaamaan. Hakeneet hyväksyntää ja iskää nro 2. Ja hyvin moni myös sitä myöhemmin katunut ettei itseään arvostanut sen vertaa enempää.

[/quote]

Eipä kyllä kiinnosta yhtään, mikä on isäsuhde ja kaduttaako naista jälkeenpäin. Pillua on saatu ja mies sekä muna ovat nauttineet. :)

Vierailija
2/65 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea pitää itseään vanhana kun fysiikka on parempi mitä suurimmalla osalla parikymppisistä. Nuorten miesten fysiikka on oikeasti niin onnettomalla tasolla, että nelikymppisenä he vasta vanhoja tulevat olemaankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 11:31"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 11:01"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 10:56"]

ahhahahahaa voi kun lukee näitä viestejä joissa keski-ikäiset ei mukamas ole vanhoja ;DD Kyl te ootte, hyväksykää se fakta ;)

[/quote]

Jaa. Silti mä saan pesää parikymppisisltä enemmän kuin koskaan...

m41

[/quote]

Se on muuten säälittävää, kun joku vanha ukko tulee vonkaamaan. Ja huvittavaa. :D

[/quote] Eikä liittynyt nyt tähän armeijan ikäkriteerikeskusteluun nyt millään tavalla. Ei keski-ikäinen mies kenenkään kaksikymppisen naisen sääliä tarvitse mihinkään. Eikä normaali keski-ikäinen mies mitään sen ikäisiä lähde ´vonkaamaankaan´.

Se huvitus taitaakin  jäädä useimmiten  sinulta saamatta.

Et muuten  taida itse yhtä hyvin kelvata niille pojille, joista sinunikäisesi nuoret naiset  kilpailevat kun sinun täytyy noin säälittävään ja epäreiluun  (rinnastus-)keinoon turvautua oman kolhuja kokeneen itsetuntosi pönkittämiseksi.

Voit päästämällä jonkun typerän keski-ikäisen vonkaamaan itseäsi,kokea jotain tuollaista hetkellistä ylemmyydentunnetta edes jonkun edessä.

No,onhan niitä joitakin sellaisia toki, mutta sen ikäisellä tavallisella miehellä ei ole aikaa jäädä kaupassa minihameesi alta vilkkuvia sukkahousujen vahvikkeita tuijottelemaan kuin härkä uutta porttia.

Sillä normaalimiehellä on kiire hakea poika urheiluharkoista ja ostaa kaupasta se jauheliha ja spaghettitarpeet illaksi ,jotka vaimo on lappuun kirjoittanut.

Saattaa korkeintaan käydä mielessään sinut sivuuttaessaan ajatus,että "Oho,onpas siinä oikein  typy tälläytynyt,ketähän varten tuokin nyt tuossa..." ja jatkaa matkaansa.

Siinä kaikki mitä hän sinusta ajattelee ja marketin pihalla on jo unohtanut.

Vierailija
4/65 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:11"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 13:19"] [quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 11:31"] [quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 11:01"] [quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 10:56"] ahhahahahaa voi kun lukee näitä viestejä joissa keski-ikäiset ei mukamas ole vanhoja ;DD Kyl te ootte, hyväksykää se fakta ;) [/quote] Jaa. Silti mä saan pesää parikymppisisltä enemmän kuin koskaan... m41 [/quote]

Se on muuten säälittävää, kun joku vanha ukko tulee vonkaamaan. Ja huvittavaa. :D [/quote] Mutta silti ne nuoren tytön reidet aukeaa, vanhallekin sedälle. ;) t:M40 [/quote] Mitä minä tiedän oman piirin 18-25v naisista, kaikilla heillä on ollut huono isäsuhde ja olematon itsekunnioitus ja todella surkea itsetunto, jotka ovat reitensä sinun ikäisille menneet avaamaan. Hakeneet hyväksyntää ja iskää nro 2. Ja hyvin moni myös sitä myöhemmin katunut ettei itseään arvostanut sen vertaa enempää. [/quote] Entä sitten, mieshän sai jo mitä halusi.

[/quote] Se vaan taitaa olla valheelle perustettua egon pönkitystä ellei peräti hyväksikäyttöä. Mutta nämä seikat on helppo sulkea mielestä pois ja valehdella itselleen ja kavereille olevansa Tosi Kova Pano Mies kun nuaret tytöt lakoaa. Vaikka kyse on pohjimmiltaan valtasuhteiden väärinkäytöstä ja toisen heikon aseman hyväksikäytöstä.

Hyvä konsti saada osviittaa siitä mistä on kyse, olisi miettiä se oma jälkeläinen, se heikkoitsetuntoinen ja sinisilmäinen, hyväksyntää hakeva tyttäresi jonkun tuplasti vanhemman sedän lääpittäväksi, seksinukeksi ja egonpönkittäjäksi. Ehkäpä isän roolissa antaisit tälle sedälle ns isän kädestä jos kuulisit asiasta. Uskoisin.

Mutta uskon myös että ei monellakaan taivu naama tällaiseen ajatteluun.

Vierailija
5/65 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:11"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 13:19"] [quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 11:31"] [quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 11:01"] [quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 10:56"] ahhahahahaa voi kun lukee näitä viestejä joissa keski-ikäiset ei mukamas ole vanhoja ;DD Kyl te ootte, hyväksykää se fakta ;) [/quote] Jaa. Silti mä saan pesää parikymppisisltä enemmän kuin koskaan... m41 [/quote]

Se on muuten säälittävää, kun joku vanha ukko tulee vonkaamaan. Ja huvittavaa. :D [/quote] Mutta silti ne nuoren tytön reidet aukeaa, vanhallekin sedälle. ;) t:M40 [/quote] Mitä minä tiedän oman piirin 18-25v naisista, kaikilla heillä on ollut huono isäsuhde ja olematon itsekunnioitus ja todella surkea itsetunto, jotka ovat reitensä sinun ikäisille menneet avaamaan. Hakeneet hyväksyntää ja iskää nro 2. Ja hyvin moni myös sitä myöhemmin katunut ettei itseään arvostanut sen vertaa enempää. [/quote] Entä sitten, mieshän sai jo mitä halusi.

[/quote] Se vaan taitaa olla valheelle perustettua egon pönkitystä ellei peräti hyväksikäyttöä. Mutta nämä seikat on helppo sulkea mielestä pois ja valehdella itselleen ja kavereille olevansa Tosi Kova Pano Mies kun nuaret tytöt lakoaa. Vaikka kyse on pohjimmiltaan valtasuhteiden väärinkäytöstä ja toisen heikon aseman hyväksikäytöstä.

Hyvä konsti saada osviittaa siitä mistä on kyse, olisi miettiä se oma jälkeläinen, se heikkoitsetuntoinen ja sinisilmäinen, hyväksyntää hakeva tyttäresi jonkun tuplasti vanhemman sedän lääpittäväksi, seksinukeksi ja egonpönkittäjäksi. Ehkäpä isän roolissa antaisit tälle sedälle ns isän kädestä jos kuulisit asiasta. Uskoisin.

Mutta uskon myös että ei monellakaan taivu naama tällaiseen ajatteluun.
[/quote]

En antaisi "isän kädestä" miehelle, joka ei ole tehnyt mitään väärää.

Vierailija
6/65 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 10:48"]

Minä olen nyt 43-vuotiaana paremmassa kunnossa kuin aikoinaan 19-vuotiaana. Tämän päivän mäkkäri-, pizza- ja pössyttelijänuoriso on jo lähtökohtaisesti huonommassa asemassa kuin vastaava nuoriso parikymmentä vuotta sitten. Ei meidän nuoruudessa järjestetty armeijassa hiihtokoulua.

[/quote]

Esimerkiksi palautumisesi ei ole varmasti samalla tasolla kuin nuorena. Näkyy niin palautumisessa rasituksesta kuin etenkin pienistä kolhuista ja isommista vammoista.
[/quote]
Kyllä itse palaudun salibandyturnauksesta jossa ollut 2 kovaa peliä 5 vaihtimiehellä ja sitten toisaalta myös kovan salitreenin jälkeen on seuraava päivä ihan ok kunnossa lihakset.
M47

Vierailija
7/65 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 14:25"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 10:50"]Olen 41   Menin uuteen budolajiin jossa suurin osa on 20 vuotiaita. On muuten heikkokuntoista porukkaa nää nuoret. Puuskuttivat kokoajan ja voima ei riittänzt mihinkään. 
Käsittämätöntä. Itse juoksen viellä Coopperissa 3100m.

No en silti halua sijoitus paikkaa mihinkään etulinjaan, vaan olen tyytzväinen, että se on 100m kallionsisällä [/quote] Hyvä hyvä! Mäkin juoksen cooperissa 3050. T. nainen kohta 40

[/quote]

Onko sillä Cooperin testin tuloksella aina niin paljon väliä, varsinkaan armeijassa? Jotkut 160 cm pitkät 50 kg varusmiehet juoksevat Cooperin testissä 3000 metriä, mutta jaksavatko kunnolla liikkua metsässä ja marsseilla, kun laitetaan tavaraa selkään melkein oman painon verran?

Vierailija
8/65 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 14:25"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 10:50"]Olen 41   Menin uuteen budolajiin jossa suurin osa on 20 vuotiaita. On muuten heikkokuntoista porukkaa nää nuoret. Puuskuttivat kokoajan ja voima ei riittänzt mihinkään. 

No en silti halua sijoitus paikkaa mihinkään etulinjaan, vaan olen tyytzväinen, että se on 100m kallionsisällä [/quote] Hyvä hyvä! Mäkin juoksen cooperissa 3050. T. nainen kohta 40

[/quote]

Onko sillä Cooperin testin tuloksella aina niin paljon väliä, varsinkaan armeijassa? Jotkut 160 cm pitkät 50 kg varusmiehet juoksevat Cooperin testissä 3000 metriä, mutta jaksavatko kunnolla liikkua metsässä ja marsseilla, kun laitetaan tavaraa selkään melkein oman painon verran?
[/quote]

Ei välttämättä, mutta jos aerobinen kunto on olematon niin tuskin lihaskuntokaan on kovin kehuttava.

Vierailija
9/65 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 11:36"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 10:48"]

Minä olen nyt 43-vuotiaana paremmassa kunnossa kuin aikoinaan 19-vuotiaana. Tämän päivän mäkkäri-, pizza- ja pössyttelijänuoriso on jo lähtökohtaisesti huonommassa asemassa kuin vastaava nuoriso parikymmentä vuotta sitten. Ei meidän nuoruudessa järjestetty armeijassa hiihtokoulua.

[/quote]

Esimerkiksi palautumisesi ei ole varmasti samalla tasolla kuin nuorena. Näkyy niin palautumisessa rasituksesta kuin etenkin pienistä kolhuista ja isommista vammoista.

[/quote]

Kannattaa nyt kuitenkin muistaa että sodankäynti ei ole urheilukisaa. Enemmän kuin fyysistä kuntoa (jota sitäkin tarvitaan) vaaditaan psyykkistä kestävyyttä.

Itse olen hyväkuntoinen viisikymppinen res. aliupseeri ja sodanajan sijoitus löytyy liikekannallepanon yhteydessä ainakin toistaiseksi.

Jatkosodan viimeisenä kesänä vuonna 1944 otettiin sotapalvelukseen Puna-armeijan suurhyökkäystä torjumaan kaikki "joiden suussa vain voi sulaa". 

Vierailija
10/65 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 17:16"]

[/quote]

[/quote]

Kannattaa nyt kuitenkin muistaa että sodankäynti ei ole urheilukisaa. Enemmän kuin fyysistä kuntoa (jota sitäkin tarvitaan) vaaditaan psyykkistä kestävyyttä.

Itse olen hyväkuntoinen viisikymppinen res. aliupseeri ja sodanajan sijoitus löytyy liikekannallepanon yhteydessä ainakin toistaiseksi.

Jatkosodan viimeisenä kesänä vuonna 1944 otettiin sotapalvelukseen Puna-armeijan suurhyökkäystä torjumaan kaikki "joiden suussa vain voi sulaa". 

[/quote]

Mutta kuten huomaat, niin silloinkin ne päälle nelikymppiset olivat vasta viimeinen hätävara.

Vierailija
11/65 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 18:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mutta kuten huomaat, niin silloinkin ne päälle nelikymppiset olivat vasta viimeinen hätävara.

[/quote]

Asemasotavaiheen aikana kotiutettiin vanhempia ikäluokkia korvaamaan kotirintamalla vallinnutta vaikeaa työvoimapulaa. Ei sen takia että eivät olisi pärjänneet rintamaoloissa jotka vuosina 1942-44 olivat verrattain rauhallisia. Kesän -44 torjuntataisteluihin otettiin mukaan kaikki vähänkin rintamakuntoiset miehet - myös reilusti yli viisikymppiset. Ja sen ajan yli viisikymppiset ovat tietysti hiukan eri asia kuin tämän päivän viisikymppiset. Itseni mukaan lukien. 

Monissa vaativissa ammateissa - esim. kirurgi - ollaan parhaimmillaan tunnetusti vasta viisikymppisenä kun kokemusta ja varmuutta on takana mutta varsinainen vanhuus vielä pitkälti edessä.

Joo, itsekin joskus nuorena kuvittelin neli-/viisikymppisten olevan pääsääntöisesti toinen jalka haudassa elämän loppusuoralla. Nyt tiedän toisin.

Vierailija
12/65 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 10:50"]

Olen 41

Menin uuteen budolajiin jossa suurin osa on 20 vuotiaita. On muuten heikkokuntoista porukkaa nää nuoret. Puuskuttivat kokoajan ja voima ei riittänzt mihinkään. 

No en silti halua sijoitus paikkaa mihinkään etulinjaan, vaan olen tyytzväinen, että se on 100m kallionsisällä

[/quote]

Samat kokemukset punttisalilta. Vuosia jo treenanneet jonnet saavat hädintuskin 100kg penkistä ja itse lähes 50- vuotiaana jo +150kg penkistä alle 2 vuoden treenillä.

Vierailija
13/65 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 18:35"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 18:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Asemasotavaiheen aikana kotiutettiin vanhempia ikäluokkia korvaamaan kotirintamalla vallinnutta vaikeaa työvoimapulaa. Ei sen takia että eivät olisi pärjänneet rintamaoloissa jotka vuosina 1942-44 olivat verrattain rauhallisia. Kesän -44 torjuntataisteluihin otettiin mukaan kaikki vähänkin rintamakuntoiset miehet - myös reilusti yli viisikymppiset. Ja sen ajan yli viisikymppiset ovat tietysti hiukan eri asia kuin tämän päivän viisikymppiset. Itseni mukaan lukien. 

Monissa vaativissa ammateissa - esim. kirurgi - ollaan parhaimmillaan tunnetusti vasta viisikymppisenä kun kokemusta ja varmuutta on takana mutta varsinainen vanhuus vielä pitkälti edessä.

Joo, itsekin joskus nuorena kuvittelin neli-/viisikymppisten olevan pääsääntöisesti toinen jalka haudassa elämän loppusuoralla. Nyt tiedän toisin.

[/quote]

Mene kertomaan tuo Suomen armeijalle. Nyt puhutaan sen tulkinnasta, joka tuli nyt viimeistään reserviläiskirjeiden myötä selväksi.

Vierailija
14/65 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka itsetuhoinen pitää olla, että haluaa etujoukkoon tai ylipäänsä rintamalle?

Vierailija
15/65 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 10:29"]

Kuinka itsetuhoinen pitää olla, että haluaa etujoukkoon tai ylipäänsä rintamalle?

[/quote]

Eikö tuo armeija toimi niin, että tarkoituksena on aivopestä kaikki sen käyneet halukkaiksi sotimaan rintamalla. Ei se nyt ainakaan niin voi olla, että kukaan näistä ei sitten lähde, jos sota tulisi.

Vierailija
16/65 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 55v enkä ole vanha. Mutta ehkä sitten kun tulen keski-ikään...

Vierailija
17/65 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 10:29"]

[/quote]

Eikö tuo armeija toimi niin, että tarkoituksena on aivopestä kaikki sen käyneet halukkaiksi sotimaan rintamalla. Ei se nyt ainakaan niin voi olla, että kukaan näistä ei sitten lähde, jos sota tulisi.
[/quote]

Tuskin sinne juuri kukaan täysipäinen haluaisi, vaihtoehdot voi tosin olla yksilöllä aika vähissä, eri asia jos kaikki kieltäytyisi aseista yhteistuumin. Mutta jos saisi valita etulinjan tai turvallisen homman jossain esikuntakomppaniassa, niin olisihan se aika hullua valita ensimmäinen ja asettaa turhaan itsensä vaaraan.

Vierailija
18/65 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäiset miehet voi olla armeijan silmissä vanhoja, mutta naiset ei kelpaa sinne ollenkaan.

Vierailija
19/65 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen mies ei ole vanha. Keskimääräisesti nuoremmat miehet ovat keski-ikäisiä paremmassa fyysisessä kunnossa, mutta se ei tee keski-ikäisestä miehestä vanhaa.

Vierailija
20/65 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän