Keski-ikäiset miehet ei tajua olevansa VANHOJA
Lehdissä on nyt ollut näitä reserviläiskirjeen saaneita valittajia: Nelikymppiset ja sitäkin iäkkäämmät siellä nyt itkee, kun eivät olekaan sodassa ensimmäistä etujoukkoa, vaikka ovat joskus kertausharjoituksissakin olleet. Hei herätys! Syy on yksinkertainen: nelikymppinen mies on jo VANHA armeijan silmissä. Näin se oli jopa edellisessä maailmansodassakin. Miten nämä ihmettelijät eivät nyt tajua, että ikähän heidät sulkee pois.
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 11:31"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 11:01"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 10:56"]
ahhahahahaa voi kun lukee näitä viestejä joissa keski-ikäiset ei mukamas ole vanhoja ;DD Kyl te ootte, hyväksykää se fakta ;)
[/quote]
Jaa. Silti mä saan pesää parikymppisisltä enemmän kuin koskaan...
m41
[/quote]
Se on muuten säälittävää, kun joku vanha ukko tulee vonkaamaan. Ja huvittavaa. :D
[/quote]ja käyttää sanaa "pesä"
ahhahahahaa voi kun lukee näitä viestejä joissa keski-ikäiset ei mukamas ole vanhoja ;DD Kyl te ootte, hyväksykää se fakta ;)
[/quote]
m41
[/quote]
Se on muuten säälittävää, kun joku vanha ukko tulee vonkaamaan. Ja huvittavaa. :D
[/quote]
Mutta silti ne nuoren tytön reidet aukeaa, vanhallekin sedälle. ;) t:M40
No täällä nyt jotkut on vetäny herneen nenään ja puolustuskannalla koko ajan, mitenkäs se sananlasku meni.."se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa!"
Nuoria te ette ainakaan ole. Varmasti olette itsekin nuorena kauhistelleet nelikymppisiä kun "ne on hirmu vanhoja" jos sovitaan että olette ihan vaan keski-ikäisiä?
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 13:19"]
[/quote]
m41
[/quote]
[/quote]
[/quote]sillä on vaan isäkompleksi :D
toinen vaihtoehto on että ei kelpaa omanikäisille niin pitää tyytyä vanhaan setään ;)
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 13:19"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 11:31"]
[/quote]
m41
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ne on varmaan jotain isähahmoa etsiviä tai huonolla itsetunnolla varustettuja tai muuten oman itsensä kanssa hukassa olevia joita vanhemman miehen huomio imartelee. Vanhempia ukkojahan on aina tarjolla. Itseäni enemmänkin ällöttää ne keski-ikäiset ukot, jotka tunkee seuraan ja kuvittelee et tosissan pystyisin oleen sellasen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 11:31"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 11:01"]
[/quote]
m41
[/quote]
[/quote] ei siinä mitään säälittävää ole. Kumpikin nauttii, mies ja muna.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 10:41"]
Minä olen 55v enkä ole vanha. Mutta ehkä sitten kun tulen keski-ikään...
[/quote] spedetukkaisena kieli vyön alla konttaat kakskymppisten perässä etkä usko että se "ei" sanottiin juuri sinulle ja myös tarkoittaa sitä, ja luulet että se sinua pakoileva tyttö leikkii vain vaikeasti tavoiteltavaa?
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 10:50"]Olen 41
Menin uuteen budolajiin jossa suurin osa on 20 vuotiaita. On muuten heikkokuntoista porukkaa nää nuoret. Puuskuttivat kokoajan ja voima ei riittänzt mihinkään.
Käsittämätöntä. Itse juoksen viellä Coopperissa 3100m.
No en silti halua sijoitus paikkaa mihinkään etulinjaan, vaan olen tyytzväinen, että se on 100m kallionsisällä
[/quote]
Hyvä hyvä! Mäkin juoksen cooperissa 3050. T. nainen kohta 40
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 13:19"]
[/quote]
m41
[/quote]
[/quote]
[/quote] Mitä minä tiedän oman piirin 18-25v naisista, kaikilla heillä on ollut huono isäsuhde ja olematon itsekunnioitus ja todella surkea itsetunto, jotka ovat reitensä sinun ikäisille menneet avaamaan. Hakeneet hyväksyntää ja iskää nro 2. Ja hyvin moni myös sitä myöhemmin katunut ettei itseään arvostanut sen vertaa enempää.
Tämäkin ketju osoittaa hyvin keski-ikäisten miesten vaihdevuosikriiseilyt - pitää tulla puolustelemaan, että potenssia löytyy ja nuoria naisia. Onneksi löytyy myös niitä ikäänsä tyytyväisiä ja sen mukaisesti käyttäytyviäkin miehiä, silti noista kommenteista nousee välillä myötähäpeän puna kasvoille.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 13:20"]
No täällä nyt jotkut on vetäny herneen nenään ja puolustuskannalla koko ajan, mitenkäs se sananlasku meni.."se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa!"
Nuoria te ette ainakaan ole. Varmasti olette itsekin nuorena kauhistelleet nelikymppisiä kun "ne on hirmu vanhoja" jos sovitaan että olette ihan vaan keski-ikäisiä?
[/quote]
Taisi kalikka kalahtaa sinuun? Hehhehheee
Ei se ole kuin luonnonvalintaa. Typerät keski-ikäiset jepet haluavat "tärkeisiin" taistelutehtäviin eteen, josta viikate korjaa huolella.
Vaikka itse kuuluisin 43-vuotiaana kunnoltani edelleen 18-22 v ikäisten varusmiesten 25% terävimmän kärkeen (coopperi +3000m, lihaskuntotestissä tulisi täydet pituushyppyä lukuunottamatta kun kimmoisuutta ei vaan enää ole) ja tuota erä/ampuma/asekäsittelytaitoa on "aika lailla" niin siltikään en todellakaan ole kinkeämässä ensimmäisenä etulinjaan. Ihan päinvastoin, karkaan omilleni pohjoiseen korpeen ja jokaista liian lähelle tulevaa pidetään vihollisena, sillä tämän maan eteen en aio laittaa tikkuakaan ristiin.
Mutta onneksi löytyy noita luonnonvalintaisia hölmöjä jotka haluaa suorastaan teuraaksi...on se hassua kuinka itsetunto on kiinni univormusta, messinkinapeista ja tusinapyssykästä, jolla 90% ressuista ei osu kunnolla...
T: resltn (RVL)
Eihän semmoista pidäkään tajuta, kun nyky-yhteiskunnassa vanhuus on kielletty.
Sitä paitsi, tässä maassa on huoltosuhde muutenkin sellainen, että jos ruvetaan tässä oikein kunnolla vanhuutta potemaan, niin koko maa on kohta kerjuulla.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 11:41"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 11:38"]Ei mun mies tajua olevansa vanha. On lähes 50v eturauhasvaivainen ja katkokävelee.Vessaa saa olla etsimässä ensimmäisenä joka paikassa. Yhä luulee kelpaavansa naisille ja olevansa se pelimies mitä oli 15v sitten. Eihän sillä seisokaan kuin tuurilla. Minä olen vielä alle 40v ja minua vonkaa itseäni nuoremmat miehet ja kehutaan kauniiksi. Kukaan ei tajua mitä näen hänessä. Minä rakastan. Rakastuin hänen sisimpäänsä. Ja koska rakastan etsin sen vessan ja sanon seksin aikana että ei haittaa. Ollaan vain alasti lähekkäin ja suudellaan. Käsillä voi hyväillä. Kyllä sen baarissa näkee että hänen välillä nuorta tekisi mieli. Tehköön. Minä tiedän että ei pysty. [/quote] Tarkoitan tällä että realismi on aika monella "vanhalla " ihan hukassa. Luulee olevansa nuoria ja viriilejä, vaikka oikeasti haluaa ne villasukat ja mennä klo 9 nukkumaan ja herää aamulla klo 4...
[/quote]
Oho. Oma 45-vuotias mieheni ehkä (?) on sitten poikkeuksellinen, kun ei ole mitään eturauhas- eikä potenssivaivoja, saatika katkokävelyä. Juoksee sujuvasti puolimaratoneja ja muutenkin liikkuu ahkerasti. Eikös katkokävelyä muuten esiinny enemmänkin alkoholiongelmaisilla tuossa ikäluokassa? Ei ole normaalia perusterveillä, päihdeongelmattomilla neli-viisikymppisillä.
Unen puutetta ehkä sietää huonommin kuin nuorena (sama itselläni), mutta ei meillä yhdeksältä nukkukaan mennä koskaan. Eikä aamulla koskaan herätä "kukonlaulun" aikaan. En koe mieheni terveydentilan tai omanikaan muuttuneen mitenkään oleellisesti verrattuna esim. kolmenkympin ikään. Mutta elintavat, perimä ja esim. raskas työ varmaan vaikuttavat paljon toimintakykyyn.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 14:44"]
Ei se ole kuin luonnonvalintaa. Typerät keski-ikäiset jepet haluavat "tärkeisiin" taistelutehtäviin eteen, josta viikate korjaa huolella.
Vaikka itse kuuluisin 43-vuotiaana kunnoltani edelleen 18-22 v ikäisten varusmiesten 25% terävimmän kärkeen (coopperi +3000m, lihaskuntotestissä tulisi täydet pituushyppyä lukuunottamatta kun kimmoisuutta ei vaan enää ole) ja tuota erä/ampuma/asekäsittelytaitoa on "aika lailla" niin siltikään en todellakaan ole kinkeämässä ensimmäisenä etulinjaan. Ihan päinvastoin, karkaan omilleni pohjoiseen korpeen ja jokaista liian lähelle tulevaa pidetään vihollisena, sillä tämän maan eteen en aio laittaa tikkuakaan ristiin.
Mutta onneksi löytyy noita luonnonvalintaisia hölmöjä jotka haluaa suorastaan teuraaksi...on se hassua kuinka itsetunto on kiinni univormusta, messinkinapeista ja tusinapyssykästä, jolla 90% ressuista ei osu kunnolla...
T: resltn (RVL)
[/quote]
Pääsiskö mukaan sinne karkureissulle?
Niin, keski-ikä alkaa jossain +30 vuotiaana ja päättyy sitten jossain eläkkeen alkamisiässä +60 vuotiaana. Sitten ollaan virallisesti vanhoja. Vähän niin kuin ihmisestä tulee aikuinen 18 -vuotiaana - kaikki vähän varttuneethan tietää että tuon maagisen luvun ylitettyään ihmisen tiedollinen ja kokemuksellinen taso ylittää äärettömän : )
Testostasot laskee miehillä 40 jälkeen n. 1% vuodessa. Laskuun voi vaikuttaa omilla elintavoilla - fyysinen voima pysyy hyvänä varsin pitkään, jos siitä pitää huolen. Naisista voi nauttia niin kauan kuin siltä tuntuu. Seksi on kivempaa vanhempana. Myös naiset nauttivat seksistä varttuneenpana, ovat sinut oman itsensä kanssa se yleensä näkyy mukavana estottomuutena.
Se että voiko 40 vuotiaita käyttää taisteluissa, niin kyllähän heitä on käytetty ihan koko skaalan mukaan viime sodissa - vaarini oli yli nelikymppisenä koko pitkän rupeaman siellä jossain.
Se että joidenkin miesten/naisten mielestä on nöyryyttävää saada reserviläiskirje jossa lukee, että Hei! olet reservissä on varsin huvittavaa. Siellä me kaikki armeijan käyneet yleensä ollaan. Jos ei ole loppusijoitusta niin se tarkoittaa sitä, että on tarjolla moneen hyvään hommaan.
Itseäni hieman pelottaa ne tyypit jotka ovat varmoja omasta täydellisestä sotaosaamisestaan, että se paikka pitäisi jo etukäteen tietää. Aikovatko he jollain tavalla ennakoida tilannetta. Kenties tehdä ennakoivan iskun tai käyvät katsomassa oman poteron paikan?
Eiköhän se puolustuskyvyn ylläpito pääsääntöisesti tarkoita ihan terveellisiä elintapoja ja kohtuu liikuntaa, että voi sitten tarpeen tullessa käydä isänmaataan puolustamaan oli sitten 18-63 vuotias mies tai nainen.
- OskariE
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 14:56"]
Pääsiskö mukaan sinne karkureissulle?
[/quote]
Et. Turha painolasti kaventaa omia selviytymismahdollisuuksiani.
Minulla ei luultavasti koskaan ole mitään sodanajan sijoitusta edes ollut, mutta eipäjän tarvitse kertailla. :D
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 10:56"]
[/quote]
m41
[/quote]Ja tämäkö vanhenevan miehen kommentti pitäis vakuuttaa siitä, että ei ole vanha. Joopa.