Ruvetaanpas hahmottamaan provoamisen ja trollaamisen laajuutta täällä
Nyt kun iltapäivälehdet ovat ruvenneet kopioimaan täältä juttuja lehteensä, niin olisikin mielenkiintoista tietää kuinka moni on kirjoittanut muunneltua totuutta, valehdellut, provonut tai trollanut täällä.
Luulen, että ilmiö on laajempi kuin moni luulee ja en nyt tosiaan tarkoita pelkkää provoilua vaan ihan vaikka jos kirjoittaa jotain mikä ei ole totta, motiivit voi olla tähän valehteluun monenlaiset.
Eli yläpeukku jos olet näin toiminut ja voit toki kertoa myös mitä olet tänne kirjoitellut.
Kommentit (16)
Eli iltpäivälehtien täältä kopioimilla jutuilla ei ole minkäänlaista totuusarvoa, näin minä ainakin ajattelen. Vähän sama kun kirjoittelisi lehteen jonkun kylän juoruämmän tai kylähullun hurjimpia tarinoita totuutena.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:11"]Hahmota keskenäs.
[/quote]
Mitä sä siellä alapeukutat, eipä suuri suosio ollu tällä aloituksella. Stana.
Vastailen jokaiseen kissakeskusteluun minkä näen, vaikka olen kissaton. Lisäksi provoilen esittämällä erittäin läpinäkyvästi fundamentalistiuskovaista ketjuissa, joissa aloittaja tuomitsee esim. homot.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:20"]
Vastailen jokaiseen kissakeskusteluun minkä näen, vaikka olen kissaton. Lisäksi provoilen esittämällä erittäin läpinäkyvästi fundamentalistiuskovaista ketjuissa, joissa aloittaja tuomitsee esim. homot.
[/quote]Luulen, että omaa maailmankatsomusta ja mielipiteitä halutaan edistää monella tavalla ja siihen keinona on käyttää valehtelua. Minä vihaan jotain puoleita ja monesti esiinnyn tämä puolueen edustajana ja kirjoitan sen puolueen nimissä ihan uskomattoman typeriä juttuja, ihan vain että se puolue saa mahd.huonon maineen.
Olen aloittanut monta keskustelua av:lla, parhaimmat ovat keränneet satoja kommentteja. Kirjoitukseni ovat provoilun ja totuuden harmaalla vyöhykkeellä. Osittain totta, mutta osittain keksittyä, jotta tarina herättäisi enemmän ärtymystä tai mielenkiintoa. Vääristelen myös yksityiskohtia, jotta kukaan ei tunnistaisi minua kertomuksen perusteella.
Luulen, että useimmat toimivat samalla tavalla.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:25"]
Olen aloittanut monta keskustelua av:lla, parhaimmat ovat keränneet satoja kommentteja. Kirjoitukseni ovat provoilun ja totuuden harmaalla vyöhykkeellä. Osittain totta, mutta osittain keksittyä, jotta tarina herättäisi enemmän ärtymystä tai mielenkiintoa. Vääristelen myös yksityiskohtia, jotta kukaan ei tunnistaisi minua kertomuksen perusteella.
Luulen, että useimmat toimivat samalla tavalla.
[/quote]No liioittelu on ainakin itsellä suht yleistä, kyllä niissä jutuissa monesti aikamoista värikynää on käytetty, luulen että en ole ainoa joka liioittelee.
Provoillut en ole, mutta suunnilleen joka toisessa viestissä, jossa kirjoitan jotain henkilökohtaisempia on ainakin vähän muunneltua totuutta tunnistamisen vaikeuttamiseksi. Asian kannalta ei merkittävää, mutta sen verran, ettei tutut heti tunnista. Sisko voi ollakin veli, lapsia kolmen sijasta kaksi jne.
En ole koskaan aloittanut mitään provoaihetta. Sen sijaan aidosta parisuhdekriisistä kerrottuani minut teilattiin heti provoksi ja syyllistettiin. Kukaan ei tukenut, kuten noissa lukuisissa siirappisen epäuskottavissa provoissa.
Esitän yleensä persukiihkoilijaa tai somalia. Tiedän, nolottaa.. :(
Kirjoitan tänne useammin täysin tuulesta temmattuja juttuja kuin mitään totuutta hipovaa.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:30"]
Esitän yleensä persukiihkoilijaa tai somalia. Tiedän, nolottaa.. :(
[/quote]Olet koukussa trollaukseenko? Nuo ovat sellaisia aiheita millä saa huomioita jos on tylsää, se on varmaa :D
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:31"]
Kirjoitan tänne useammin täysin tuulesta temmattuja juttuja kuin mitään totuutta hipovaa.
[/quote]Joskus minäkin teen samalla tavalla joku hyvä idea voi tulla vaikka paskalla käydessä, joskus tulee ihan nerokkaita juttuja mieleen :D No ainakin ne on omasta mielestä nerokkaita.
Minä mukkailen totuuksia ihan siitä syystä ettei minua tunnisteta.
Itse muuttelen yksityiskohtia, jotta kukaan ei tunnistaisi. Esim. voin kertoa ikävästä sattumuksesta lomalla Thaimaassa, vaikka oikeasti olisinkin ollut Indonesiassa.
Onhan täällä paljon keksittyjä juttuja. Toisaalta ärsyttää se jatkuva provositä provotätä -huutelu, kun joku avaa elämäntilannetta, joka voisi aivan yhtä hyvin olla tottakin. Joissakin tapauksissa onkin. Joillakin vain on niin kapea maailma, että mitään ei voi uskoa kun itse ei ole juuri samaa kokenut. "Ei sun kissa voi pyydystää käärmettä, kun munkaan kissa ei oo niinn tehny. Provo provo ihan selvästi, ei kissa käärmeitä pyytele. Vittu ootte noloja ku uskotte :D:D:D:D:D:D"
Joskus haluan tutkia ihmisten reaktioita joihinkin asioihin jotka mietityttävät minua. Useimmiten asiat kuitenkin kumpuavat omasta elämästä, eli muuttelen vain yksityiskohtia tai teen tarinasta lyhyemmän jotta ihmiset jaksavat lukea sen.
Olen kyllä kirjoittanut ihan oikeistakin ongelmista tänne ihan vain saadakseni tukea ja näkökulmaa.
Suhtaudun kuitenkin av:hen sen verran varauksella että pitäisin järkevämpänä kysyä kuka oikeasti on kirjoittanut tänne saadakseen apua :D
Hahmota keskenäs.