Mitä sait mukaan lapsuudenkodista lähtiessäsi?
Nykyään nuorille pitää olla KAIKKI valmiina, kun omaan (opiskelija)asuntoon lapsuudenkodista muutetaan.
Kovasti ovat ajat ja tavat muuttuneet vuosikymmenten myötä. Mitä sinä sait mukaasi tai mitä vanhempasi ostivat sinulle lapsuudenkodista pois muutettuasi? Millä vuosikymmenellä muutit?
Kommentit (116)
Auto, asunto, sen huonekalut ja lupaus rahallisesta tuesta sun muuta pientä...
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:55"]
[/quote]
Onnittelut Sinulle! Tasan ei käy onnen lahjat.......
Mä otin mukaani vaatteet ja mustan säkkituolin, siinä saattoi nukkua. Keittiön kalusteet oli valkoisia parvekemuovihökötyksiä. Verhoina oli joku pöllitty lippu. Tää 90-luvun alussa, 90-91.
Omasta huoneestani kaiken mitä halusin ja rahallista apua silloin kun omat rahat olivat lopussa :)
Enempi sain mummolasta. Rakastan vanhoja tavaroita. Mm.100 vuotta vanhan avohyllyn, pappani tekemän koulupöydän ja kaapin.
Yhden teepannun, sängyn ja työpöydän. Astiat ostin kaikki itse tai olin saanut lahjaksi. Huonekalut palautin myöhemmin.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:57"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:55"]
[/quote]
Onnittelut Sinulle! Tasan ei käy onnen lahjat.......
[/quote]
Ja osasin silloin ja yhä edelleen todella arvostaa tuota.
Enkä tällä ikinä kenellekään kehuskellut.
Lastenkodista poismuuttaessa mulla oli vaatteet, joitakin liinavaatteita, muutama kodinkone ja muita pienempiä tavaroita. Sossu kustansi halvan sängyn, pöydän ja tuolit. Toimeentulotukea sain 21-vuotiaaksi, koska olin jälkihuollossa.
Omat vaatteet ja muut henkilökohtaisen omaisuuteni. En muuta. V-73
Vanhemmat ostivat mulle asunnon. :=))
Vuodevaatteet, pyyhkeitä, verhot, mattuja, astioita. Enpä muuta tarvinnutkaan, kun kalustettuun vuokrakämppään muutin. 80-luvulla tapahtui tämä.
Omat vaatteeni ja muut henkilökohtaiset tavarat, muutaman vanhan astian. Muutin 1980-luvulla.
En mitään,koska minut sijoitettiin muualle jo ihan lapsena
Sohvan, kirjahyllyntapaisen ja työpöydän. Henkilökohtaiset romppeeni. Aika vähällä sitä mentiin, ei ollut sänkyäkään vuosiin vaan nukuin sohvalla.
Minulla oli vuodevaatteet, kaksi settiä lakanoita, pari pyyhettä, metallikattila, herätyskello, ja vesipannu. Jokunen lusikka, veitsi ja haatukka ja yksi lautanen :-). Vuonna 1981 läksin opiskelemaan yliopistoon, asuin kalustetussa asunnossa alivuokralaisena.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:05"]
Viis metriä etumatkaa :)
[/quote]
Sama täällä! Ja niin sitä on vaan jotenkuten kitkuteltu :D
Olin itse kerännyt (synttäri- ja joululahjaksi, sekä ylioppilaslahjaksi saanut) valmiiksi liinavaatteet, astiat ja muutamia pienkodinkoneita kuten imuri, vedenkeitin ym.
.
Vanhemmat osti mulle sängyn ja pesukoneen. Varsinaista rahallista tukea en tän lisäksi saanut, en soitellut vanhemmille ja pyytänyt rahaa. Toki kotona käydessä saatoin saada muuten vaan 20-50e mukaan.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 23:53"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:57"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:55"] Auto, asunto, sen huonekalut ja lupaus rahallisesta tuesta sun muuta pientä... [/quote] Onnittelut Sinulle! Tasan ei käy onnen lahjat....... [/quote] Eihän tuo takaa onnea. Kysymyksessähän on ainoastaan materia.
[/quote]
Et sitten huomannut katkeruuden piikkiä kommentissa?