Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro, miten reagoisit itse seuraavassa tilanteessa, hoitajan paikalla?

Vierailija
20.09.2006 |

Lasten hoitopaikassa lapselle on sovittu hoitoaika 9-17. Huolimattomuuttaan lapsen vanhempi haki lapsen pois 5 min. hoitoajan päättymisen jälkeen. Normaalisti lapsi on haettu aina n. 20 min. sovittua aikaisemmin -> hoitaja on päässyt lähtemään itse samaan aikaan, vaikka palkka maksetaan klo 17 mukaan.

MIten hoitajana reagoisit tilanteeseen, jossa joudut olemaan 5 min yli ajan?

Rehellinen mielipide.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä hoitajaa, pahoittelee jos on fiksu ihminen huomenna käytöstään :).

Minä olisi saattanut (siis jos olisi jotain ollut sovittuna) käyttäytyä samalla tavalla, ups. Mutta osittain varmaan sen takia, kun olisin ehkä jo ollut huolissani mistä viivästyminen johtuu. Joko pitäisi alkaa poliisille soittamaan onko onnettomuuksia tms. tapahtunut. 20-25 min on kuitenkin pitkä aika...

Vierailija
22/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisesti kävi. Olin vaihtanut työpaikkaa ja myöhästyin 6 minuuttia. Yleensä haemme lapsemme 20-30 min etuajassa, jolloin myös hoitaja ampaisee kotiin. Ei jäänyt kuuntelemaan anteeksipyyntöäni. Laitoin sitten aamulla lapun miehelle vietäväksi mukaan tyyliin " et ehtinyt eilen kuunnella pahoitteluani 6 min myöhästymisestäni - ja nätisti muotoiltuna, että parempi jatkossa että haemme lapsen tasan klo 16.59 niin ei tule väärinkäsityksiä puolin eikä toisin" . Soitti siis perään ja oli oikein pahoillaan jne, varmaan olikin, sen puolesta että ei saanutkaan lähteä omana iltavuoro viikkonaan 2,5 tuntia aimmin per viikko. Ymmärsi siis yskän, että ei se 6 minuuttia yhtenä päivänä vuoden aikana niin paha juttu ollutkaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa suuttua tollasesta, kun kerran Useimmiten pääsee Etuajassa pois. Ihme niuhoja sitä onkin.

Vierailija
24/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärrän kyllä periaatteessa jos on esim. päiväkoti, joka suljetaan klo 17, mutta ihan oikeasti voi olla matkalla vaikka kolari tai bussi myöhässä tai liikenne jumissa tai ihan mitä tahansa. Ihan idiootti hoitaja kyllä siis jos tuollaisesta hermostuu. Eri asia on, jos olisit ollut vaikka 15-30 minuuttia myöhässä. Ja kun tämä on ainoa kerta.

Meillä itsellä on pph lapsen hoitajana ja joustoa löytyy puolin ja toisin eli joskus kun ei vaan päästä hakemaan lasta klo 16.00 joka on sovittu hakuajaksi (kokoukset töissä venyy jne) niin se ei ole hänelle ongelma, kun tiedetään esim. aamulla, että voi mennä pidempään. Samoin joustan itse eli jos hänellä on tärkeä meno niin järjestelen työni niin, että hän pääsee lähtemään jo esim. klo 14.00 kun lapset heräilevät päiväunilta. Kummastakaan ei merkitä hoitomaksuun miinuksia eikä plussia.

Vierailija
25/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetänyt hernettä nenään, jos tämä olisi ollut ensimmäinen kerta. Meidän päiväkodissa on päivystys klo17.30 asti ja siitä jos joku myöhästyy, olen kyllä hepulissa. Tämän jälkeen hoitaja joutuu vielä lukita talon, ehkä kiertää päiväkodin vielä läpi jne. Pahimmassa tapauksessa menee yli esim 15minuuttia. Joissakin päiväkodeissa on myös aika tiukalle laskettu henkilökunta ja aika harvoin voi kerääntyneitä ylitöitä edes ottaa pois. Kohteliasta on soittaa etukäteen, jos tietää myöhästyvänsä. Sillä saa jo paljon anteeksi:)

Vierailija
26/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 minuutin myöhästyminen on ihan pikku juttu, vielä jos muulloin lapsi haetaan noin reilusti etuajassa. En ottaisi hoitajana tuosta pulttia, ellen sitten itse myöhästyisi sen takia jostakin tärkeästä jutusta. Se on kyllä hoitajalle luksusta, jos yleensä pääsee 20 min etuajassa töistä ja yhden kerran 5 min yliaika ei merkitsisi mitään.

Vierailija
27/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin myöhästymiseni on sentään 50 minuuttia. Pidin kyllä pph:n hyvin ajan tasalla. Vastaavasti haemme usein lapsen ennen ilmoitettua aikaa (hoitoajat vaihtelevat). Ja ilmoitan myös aiennetuista hakukerroista aiemmin, esimerkiksi aamulla kun tiedän että tänään voimme hakea jo tunnin etuajassa aiemmin ilmoitetusta. Joustoa pitää olla puolin ja toisin.

Kuka kirjoittaa ylityölappua 5 minuutista????

Vierailija
28/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kierteli ja osteli rauhassa ja vielä pakkasikin ajan kanssa oli todella raivostuttaa minut. Enhän voinut ikinä vastaavasti sulkea jo 5-10 min aikaisemmin, laskea kassaa, siivota työpistettäni ja poistua ajoissa. Mutta työssä jossa ajat joustavat usein toisinpäin, erittäin huonotapaista toimia niin kuin ap hoitajan kuvailee tehneen. Ihan pelottaisi, mitä muuta huonotapaista hoitaja päivän aikana tekee!

Vierailija
29/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinkin hoitaja oli lukenut teidän sopimustanne hoitoajasta.

Vierailija
30/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka " aina on päästy lähtemään" 20min aiemmin. Siis eihän??? Kun on töissä, on sitoutunut työaikoihin, tai ainakin pitäisi olla.

Joissain päiväkodeissa paikalla on oltava päiväkodin aukiolon loppuun asti, oli sitten lapsia paikalla tai ei.

Vierailija
31/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuskinkin hoitaja oli lukenut teidän sopimustanne hoitoajasta.

Anteeksi, mutta minusta on todella naurettavaa että joku noteeraa 5 minuutin " ylityön" , tai edes 15 minuutin...

Vierailija
32/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tietysti ollut kohteliasta soittaa, jos tulee puoli tuntia myöhemmin kuin yleensä... Mutta hoitajan käytös oli todella törkeää! Itse alkaisin jo miettiä toista hoitopaikkaa.

Vierailija
33/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ainakaan ärsyttäisi yhtään, se on kyllä ärsyttävää jos joka päivä saa odotella sen viisi minuuttia jotakin kun päiväkoti suljetaan tasalta. Useinmiten nämä vanhemmat eivät ymmärrä edes pahoitella vaan pitävät hoitajaa niuhona.

Vierailija
34/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Oliko ruuhkaa? Yleensä olette niin hyvissä ajoin."

Vierailija
35/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yleensä pääsette 20 min ennen työajan päättymistä kotiin ja yhden ainoan kerran sitten olette 5 min työajan yli niin se sitten harmittaa???

Ei voi tajuta.

Vierailija
36/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivähoidossa välillä myös illalla. Pääsikin palverista tai työreissustsa esim. 1,5 tuntia oletettua aiemmin. Haki muutaman kerran lapset pois.

Tuli hoitajan taholta tosi kovasti noottia. Hänelle on työaika laskettu siihen ja siihen asti. Nyt hän joutuu joku toinen päivä tekemään tunnit sisälle. Tuttavani sitten totesi, että lienee parasta mennä leikkimään lastensa kanssa 1,5 tunnikis päiväkotiin, jos se aihetuttaa noin paljon vaivaa.

Joutuuko teidän hoitaja korvaamaan joka päivä 20 min?

Sen ymmärrän, että jos hakuaika poikkeeaa paljon normaalista, niin kannattaa ilmoittaa (kuten myös myöhästymisestä). Meillä ainakin hoitaja huolestuu, että onko jotain sattunut, jos emme ole paikalla kuten yleensä.

Vierailija
37/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole päiväkodin hoitaja, mutta voin kyllä kuvitella, että jos usein on joku myöhässä, enkä nyt tarkoita samaa perhettä, vaan että usein moni myöhästyy, niin kyllä se alkaa jossain kohtaa ottaa päähän. Toivottavasti tällä ap:n lapsen hoitajalla oli vain huono päivä.

Mä kyllä ottaisin huomenaamulla asian puheeksi ystävälliseen sävyyn ja jos vielä jaksaisi raivota, pyytäisin ystävällisesti rauhoittumaan ja miettimään, miten hän yleensä pääsee lapsista eroon jo reippaasti etuajassa.

Vierailija
38/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soitan vasta, jos olen myöhässä yli 10-15 min. Meillä hoitoaika loppuu klo 16. Jos hoitaja alkaa nipottamaan myöhästymisistä, niin en minäkään sitten uhraa tuntitolkulla omaa työaikaani siihen, että hän saa käydä esim. hammaslääkärissä työajallaan.

Vierailija
39/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanon kyllä, että harmittaa, jos tullaan myöhässä! Ihan kuin meillä hoitajilla ei olisi mitään työn ulkopuolista elämää. Ja kun myöhästymiset olisivatkin vain 5. min. useammin kuin kerran hoitolapsia on haettu yli puoli tuntia myöhässä.... Ja tällä alalla kun ylitöistä ei todellakaan makseta juuri mitään. Eli ajattelevaisuutta, hyvät vanhemmat.

Vierailija
40/54 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittakaa kuukautta etukäteen hoitopäivät ja hoitoajat. Ilmoittakaa vähintään viikkoa aikaisemmin, jos menee haku yli viiteen jne.

Harvassa ovat nykypäivänä ne työntekijät, jotka tähän pystyvät. On kokouksia, muita ylitöitä ja liikenneruuhkia. Työvuoroja sumplitaan muutaman päivän varoitusajalla jne.

Juttelin kerran aiheesta meidän päiväkodin johtajan kanssa. Meidän kunta oli ennen kolmen piipun kylä, ja päiväkoditkin elivät tehtaiden vuorejen rytmissä. Nykyään melkein joka mukulalla on oma aikataulu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme