Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Elän parisuhteessa, jossa ei ole enää lainkaan seksiä, ja tuntuu kuin tekisin hidasta kuolemaa

Ehkä jotain kokemusta on
17.01.2022 |

Lukekaa linkin juttu.

Asiantuntijalta mielestäni varsin erikoinen vastaus kokonaisuudessaan. Rivien välistä tulee olo, että asiantuntija soimaa ja kritisoi tätä miestä, joka toivoo edes joskus seksiä parisuhteessaan.

"Kysymyksestä tulee ilmi vahvoja normittuneita oletuksia siitä, millaisia asioita suhteeseen niin sanotusti pitäisi kuulua missäkin iässä. Tällaiset kuulostavat suht jäykiltä käsityksiltä elämästä."

Minusta on ihan normaalia, että jos sovitaan yksiavioinen parisuhde loppuelämäksi, niin siihen sisältyy oletus, että seksiä on edes harvakseltaan. Ihmisille seksi on tosi tärkeää sekä henkisesti että fyysisesti. On myös outo ajatus, että toimivaa seksiä voisi harrastaa ihan minkä ikäisenä tahansa. Totuus on, että sekä miesten että naisten seksihalut vähenevät iän myötä. Siksi ymmärrän, että "parhaat vuodet" haluaisi käyttää hyödyksi juuri sen oman rakkaan kanssa. Onhan se ihan hirveä pettymys ja masennuksen aiheuttaja, jos unelmien parisuhde onkin yhtäkkiä täysin seksitön liitto, eikä kumppani edes suostu juttelemaan, että miksi. Siinähän tulee täysin epäonnistunut olo.

Lähtökysymykseen arvon asiantuntija ei anna oikein minkäänlaista vastausta. Mitä tuossa tilanteessa voi tehdä? Mennä terapeutille ja käsitellä sitä, miksi haluaa harrastaa seksiä rakastamansa ihmisen kanssa?

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008509007.html

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, taas mennään. Kohta tämäkin ketju täyttyy kuivapilluisten mammojen ulinasta.

Viu viu. Minä en suostu olemaan suhteessa ilman seksiä. Mutta en myöskään itke lehdessä, että vain se yksi ihminen maailmassa kelpaa, sano nyt terapeutti että se on tuhma kun ei anna. Kahden kauppa, jos ei miellytä, ei voi kuin lähteä. Koskee jokaista meistä.

N40

Vierailija
82/91 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan haluaisi kumppaniani, jos tämän ei tee mieli. Haluan aina vain ja ainoastaan jos näen että hänkin hluaa. Esim jos mies on väsynyt ja minä lähestyn ja olen innokas, mies saattaa sanoa että ”no annetaan sitten niin olet tyytyväinen” Ei. Ei kiitos.

Miten ja mitä se mies antaa jos sitä ei kiinnosta/ on väsynyt? Ei onnistu touhut mieheltä jos ei oikeasti kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan haluaisi kumppaniani, jos tämän ei tee mieli. Haluan aina vain ja ainoastaan jos näen että hänkin hluaa. Esim jos mies on väsynyt ja minä lähestyn ja olen innokas, mies saattaa sanoa että ”no annetaan sitten niin olet tyytyväinen” Ei. Ei kiitos.

Miten ja mitä se mies antaa jos sitä ei kiinnosta/ on väsynyt? Ei onnistu touhut mieheltä jos ei oikeasti kiinnosta.

Eikö kädet ja kieli toimi? On tosi väsynyt.

Vierailija
84/91 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä tulee kaikille kuitenkin jossain vaiheessa vastaan. Kädestä pitäminen ja rakkaus on tärkeintä loppupeleissä omasta mielestäni, vaikkei matkan varrella parisuhteessa aina seksiä olisikaan.

Huolia on kuten kaikki tietää ja paljon muitakin asioita kuten esim. lapset.

Seksi ei ole mittari rakkaudelle.

Vierailija
85/91 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi ei vaan aina tunnu hyvältä. Sitä on kuitenkin vaikea sanoa toiselle, se on vähän kuin arvostelua. Toinen voi loukkaantua. Tai siihen voi olla fyysinen syy.

Syitä voi olla todella monia ja siksi sekin on ikävää, jos syyllistetään "halutonta".

Jos halut eivät kohtaa ja asialle tahdotaan tehdä jotain, niin molempien kannattaisi varmaan yhdessä mennä sinne parisuhdeterapiaan. Mutta sekään ei aina varmaan auta.

Kukapa haluaisi tylsää seksiä, jonka jälkeen voi olla kipeäkin.

Vierailija
86/91 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kädet ja kieli toimi? On tosi väsynyt.

Sitten on leuat ja käsi kipeänä seuraavan viikon ja menee työterveyslääkärille, joka kysyy, ootko sä jotenkin erityisesti rasittanut sun kättä viime aikoina.

Hetkinen, mitenkä...

Vierailija
87/91 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu miehestä, joillekin pelkkä fyysinen stimulaatio riittää.

Vierailija
88/91 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa nämä aikuiset miehet jotka itkevät seksinpuutteesta liitossaan. Eivät myöskään eroa koska eivät saa seksiä ainakaan sinkkuna, koska kukaan muu ei heitä halua paitsi vaimonsa ehkä joskus säälistä.

Sellaista se elämä on! Mitä teette itse sen eteen että olisitte haluttavimpia?

Mies haluton pitkässä suhteessa: ratkaisu 90% caseista on, että nainen pudottaa muutaman kilon, pukeutuu seksikkäästi ja on aloitteellinen itsekin seksin suhteen. 

Nainen haluton pitkässä suhteessa: ratkaisu 90% caseista on, että mies muuttuu clunioksi ja palataan aikakoneella intohimoiseen suhteen alkuaikaan.

Eli kumpikin sukupuoli voi katsoa myös peiliin, jos toista ei haluta.

Vierailija
89/91 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi ei vaan aina tunnu hyvältä. Sitä on kuitenkin vaikea sanoa toiselle, se on vähän kuin arvostelua. Toinen voi loukkaantua. Tai siihen voi olla fyysinen syy.

Syitä voi olla todella monia ja siksi sekin on ikävää, jos syyllistetään "halutonta".

Jos halut eivät kohtaa ja asialle tahdotaan tehdä jotain, niin molempien kannattaisi varmaan yhdessä mennä sinne parisuhdeterapiaan. Mutta sekään ei aina varmaan auta.

Kukapa haluaisi tylsää seksiä, jonka jälkeen voi olla kipeäkin.

Minä oon sanonut miehelle että pesisi hampaansa yhä yhtä raikkaiksi kuin suhteen alussa, että suurelisimme enemmän ja että haluaisin seksiä sylikkäin enkä vain niin että hän seisoo sängyn vierellä ja tökkii "kaukaa". Ei mene perille niin ei huvita minua enää

Vierailija
90/91 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ex-puolison kanssa vuosikausia jutussa kuvatun kaltainen tilanne suhteesamme. Emme pitkään ymmärtäneet toistemme erilaista seksuaalisuutta. Hän halusi usein seksiå ja minä en juuri koskaan. Toinen meistä luuli, että toinen pettää ja toinen luuli, että toisessa on jotakin vikaa. Olimme vain vihaisia.ä toisillemme.

Menimme seksuaaliterapiaan ja siellä melko nopeasti oivalsimme erilaiset seksuaalisuutemme. Erosimme ja nyt minä saan elää seksitöntä elämää ja hän saa elää seksintäyteistä elämää.

Oli paljon helpompi erota ymmärryksessä kuin vihassa.

Vierailija
91/91 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Ai niin, kyseessä oli nainen, Öhöm:

Miehen ei tulisi jättää naista vaan huomioida hänen tarpeitaan enemmän ja tajuta että hänen halunsa ovat perversioiden tuotosta. Tämä kyseinen nainen on voimaantunut vahva nainen joka tietää oikeutensa ja vähintä mitä mies voi tehdä on ymmärtää tämä ja tyytyä seksittömään loppuelämään. Kiihottuminen on toksista maskuliinisuutta ja naiset eivät ikinä pääse lasikaton läpi ja saa miesten euroa jos miehet vain ajattelevat seksiä.