Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kolmikymppinen mies, joka ei halua lapsia. Kysy syntyvyysongelman aiheuttajalta!

Vierailija
19.05.2018 |

Jos kiinnostaa vapaaehtoisesti lapsettoman miehen näkökulma, nyt on mahdollista kysyä aiheesta.

Kommentit (156)

Vierailija
1/156 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotko väitteeseen, että lapset tekisivät sinut kuitenkin onnelliseksi? Koska minusta tuo on ihan täyttä roskaa. Ne joille vanhemmuus ei sovi osaavat vain nykyisin itse seuloa itsensä pois koko hommasta.

Vierailija
2/156 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi päätit tehdä tämän avauksen nimenomaan vauvapalstalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/156 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko parisuhteessa? Mikä on puolisosi kanta lapsiin?

Vierailija
4/156 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet fiksu mies! :) Suurin osa sukupuolesta riippumatta alistuu pukertamaan kakaroita joko oman puolison tai vanhempiensa painostuksesta. 

Vierailija
5/156 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysyttävää. Onnittelen vain hienosta ja rohkeasta valinnasta 🤘

Vierailija
6/156 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ajattelit eläkkeesi kustannettavan?

Vierailija
7/156 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko köyhä?

Vierailija
8/156 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskotko väitteeseen, että lapset tekisivät sinut kuitenkin onnelliseksi? Koska minusta tuo on ihan täyttä roskaa. Ne joille vanhemmuus ei sovi osaavat vain nykyisin itse seuloa itsensä pois koko hommasta.

En usko. Asia on juuri niin kuin sanot. Ennen lähes kaikki hankkivat lapsia, mutta nykyisin kun saa valita, yhä useampi negatiisesti tai neutraalisti perhe-elämään suhtautuva jättäytyy leikistä pois. Tämähän on vain hyvä asia. Maailma ei kaipaa enää yhtään kärvistelevää vanhempaa. AP

Vierailija
9/156 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi velanainen. Miten päädyit ratkaisuusi, ap?

Vierailija
10/156 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko parisuhteessa? Mikä on puolisosi kanta lapsiin?

Olen tapailusuhteessa huomattavasti nuorempaan naiseen. Hän ei halua myöskään lapsia ainakaan vielä vuosikausiin. AP

Vierailija
11/156 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. Asia on juuri niin kuin sanot. Ennen lähes kaikki hankkivat lapsia, mutta nykyisin kun saa valita, yhä useampi negatiisesti tai neutraalisti perhe-elämään suhtautuva jättäytyy leikistä pois. Tämähän on vain hyvä asia. Maailma ei kaipaa enää yhtään kärvistelevää vanhempaa. AP

Yhä useampi. Ja niinpä minäkin

Vierailija
12/156 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aavistustakaan. Eläkeikään on aikaa kymmeniä vuosia, ja systeemit ehtivät siihen mennessä muuttua moneen kertaan. AP

Vierailija
13/156 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko köyhä?

En koe olevani köyhä, vaikka olen tällä hetkellä työtön. AP

Vierailija
14/156 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsissa ja vanhemmuudessa ei ole koskaan ollut mitään kiinnostavaa tai toivottavaa. Vaikea sanoa, onko kyseessä ollut edes mikään päätös, kun lapsiperhe-elämä on aina ollut ihan mahdoton skenaario. AP

Vierailija
15/156 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsissa ja vanhemmuudessa ei ole koskaan ollut mitään kiinnostavaa tai toivottavaa. Vaikea sanoa, onko kyseessä ollut edes mikään päätös, kun lapsiperhe-elämä on aina ollut ihan mahdoton skenaario. AP

Kuulostaa tutulta, itseänikään ei ole lapset tai perhe-elämä kiinnostaneet koskaan. Mukavaa viikonloppua sulle!

Vierailija
16/156 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aavistustakaan. Eläkeikään on aikaa kymmeniä vuosia, ja systeemit ehtivät siihen mennessä muuttua moneen kertaan. AP

Et siis tajua, mikä voima päätökselläsi on? Kaltaisiasi kun riittää.

Vierailija
17/156 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole syntyvyysongelman aiheuttaja, suomessa afrikkalaismiehet ja muutkin ulkomaalaiset tekee koko ajan enemmän lapsia suomalaisnaisille :) 

Vierailija
18/156 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aavistustakaan. Eläkeikään on aikaa kymmeniä vuosia, ja systeemit ehtivät siihen mennessä muuttua moneen kertaan. AP[/quote

Ensin onnittelut fiksulle nuorelle miehelle!

Itse olen saman päätöksen tehnyt jo vuosia sitten, tosin olen nainen.

Eläkkeeni maksajasta kenenkään ei tarvitse huolehtia, säästän joka kuukausi tietyn summan eläkekassaan niin että on sitten mistä ottaa kun se aika tulee. On muuten paremmin varaa säästääkin, kun ei ole sitäkään rahanmenoa minkä jälkikasvu aiheuttaisi! ;)

Vierailija
19/156 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis tajua, mikä voima päätökselläsi on? Kaltaisiasi kun riittää.

Mitäs luulet, onko sellainen talousjärjestelmä kestävä, jonka pyöriminen edellyttää jokaisen uuden sukupolven olevan edellistä suurempi? Eläkejärjestelmä on pikku pikku pikku juttu verrattuna maapallon kantokykyyn, joka ei kestä lisääntyjien luomaa ylikansoitusta enää kovin kauan. Miten olet itse ajatellut mahdollisen jälkikasvusi selviytyvän vanhuudessaan?

Vierailija
20/156 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi syyttää miehiä syntyvyysongelman aiheuttamisesta, kun yksi mies voi saada elämänsä aikana tuhansia lapsia ja nainen ääritapauksissakin vain 20? Miehistä 95 % pitäisi olla haluttomia tekemään lapsia, jotta miehillä olisi mitään merkitystä tässä asiassa. Nyky-yhteyskunta mahdollistaa itsenäisen äitiyden niin, että talousasioillakaan ei ole merkitystä.