AV-Mammojen talavilomaretki Rantasalamelle!
Tervetuloa mukaan unohtumattomalle hiihto- ja joogaretriitille
Kommentit (1028)
Siellä tunnistaa jo kaukaa, jos joku päästelee vegaanikaasuja, kun yksi ja toinen laskee housuja kesken kävelyn ja ruokaillessa nostelee kankkujaan. Mutta se on vain luonnollista ja kertoo läheisyydentunteesta.
Vessan ovea ei koskaan laiteta kiinni, avoimuus ennen kaikkea. Jos katsotte pohjapiirustuksen tarkkaan, niin vessassa ei ole ovea, vaan iso maisemaikkuna.
Miten muuten keskustellaan narsistisesti ruotsiksi?
Vierailija kirjoitti:
Eiks ton Rantasalmen nimen vois vaihtaa, kun 2-kielises Suomes ollaan, Strandsundiksi. Tulis näin korona-aikana ylellinen tunne, kuin olis ulkomailla! Voitais sit käyttäytyäkin vähän sivistyneemminkin, nimi velvoittaa!
Hyvä, jos siel olis joitain ulkomaan eläviäkin, vois treenata kielillä puhumista.
Kannatetaan! Haluisin käyttää myös englanninkielistä nimeä, jonka tässä näppärästi itse käänsin: Beach straits.
Suomessa kun on näitä perheitä, joissa eletään kahta eri elintasoa ja onhan se hienompaa puhua englantia kuin pakkoruotsia! Wolt- kuski löytää helpommin perille englanniksi.
Heippalappu naapureille Rantasalmella" älä sitten naureskele yksiksesi"
Mulla kun on aika vähän rahaa, niin mitä pientä siel reissulla vois tehdä, ett tulis "rikas olo"?
Vierailija kirjoitti:
Mulla kun on aika vähän rahaa, niin mitä pientä siel reissulla vois tehdä, ett tulis "rikas olo"?
Seisoa metsän reunassa, kuvitella, että on kesä ja kädessäsi oleva sanko on kukkuroillaan mustikoita
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole opiskellut täältä pihiyden huippuja ja säästövinkkejä muilta köyhiltä sekä ottanut opiksi sijoitusneuvoja??? Sitäpaitsi taidat vähän juksata, koska kaikkihan me ollaan vaativissa asiantuntijatöissä! Tietysti, jos oletkin se, joka elää aina yli varojen kaikesta huolimatta... kaikkia vaan ei voi auttaa, huoh!!Jää sit kotiin ja vaihda ees ne puhtaat lakanat ja nuuhkase räppänästä raikasta ulkoilmaa!
Kaikkihan me siellä mietiskellään ja rentoudutaan, se takaa levolliset yöunetkin.
Toivottavasti Larmi aurailee jatkuvasti jäätä, jotta monen vuoden jälkeen pääsen kokeilemaan piruetteja. Jos on muita innostuneita, niin kuvioryhmäluisteluakin voisi harrastaa. Vyötetään tyyny pepun alle, niin homma hoituu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä Rantasalmella paljon vapaita, rantatontin omistavia miehiä. En meinaa enää palata tältä reissulta Porvooseen. Haluan järven rannalle, jätän mieluusti merenrantamökkini. Löytyykö mies ja resortti? Jag talar även svenska.
Hejsan, BirgittaNå men. Skulle vi skaffa sådana som är grannar, så vi kunde fika tillsammans varje dag? Puss!
Margit
Hej Margit! Det skulle absolut vara härligt!
Birgitta
Kan jag komma med okså? Jag har besökat området tidigare, nämligen San Remo festival, aka Otava Happy Jazz, som ligger ganska nära. Enkä kannata alkuasukkaiden pakkoalistamista pakkoruotsilla, koska se on kuulemma hirveä ongelma, mutta jos joku muu haluaa alistua muuten vaan, niin se kyllä käy.
Minä haluan alistua Margitille ja Birgitalle ja mieluusti yhtäaikaa
Det passar om du har den rantatontti.
Margit
Vierailija kirjoitti:
Miten muuten keskustellaan narsistisesti ruotsiksi?
Vi kan ju hålla en lektion om den när vi ses.
Margit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole opiskellut täältä pihiyden huippuja ja säästövinkkejä muilta köyhiltä sekä ottanut opiksi sijoitusneuvoja??? Sitäpaitsi taidat vähän juksata, koska kaikkihan me ollaan vaativissa asiantuntijatöissä! Tietysti, jos oletkin se, joka elää aina yli varojen kaikesta huolimatta... kaikkia vaan ei voi auttaa, huoh!!Jää sit kotiin ja vaihda ees ne puhtaat lakanat ja nuuhkase räppänästä raikasta
Anteeksi, kyllä minä olen tyhmä. Pelkäsinkin, että pyrin liian fiksuun seuraan!
😪
Kuviokelluntaakin vois välillä kokeilla, jos meinaan avanto valmiina.Eller hur?Mulla menee välillä sekasin Guru ja Kuru.Kuruntiekin Pirkanmaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiks ton Rantasalmen nimen vois vaihtaa, kun 2-kielises Suomes ollaan, Strandsundiksi. Tulis näin korona-aikana ylellinen tunne, kuin olis ulkomailla! Voitais sit käyttäytyäkin vähän sivistyneemminkin, nimi velvoittaa!
Hyvä, jos siel olis joitain ulkomaan eläviäkin, vois treenata kielillä puhumista.Kannatetaan! Haluisin käyttää myös englanninkielistä nimeä, jonka tässä näppärästi itse käänsin: Beach straits.
Suomessa kun on näitä perheitä, joissa eletään kahta eri elintasoa ja onhan se hienompaa puhua englantia kuin pakkoruotsia! Wolt- kuski löytää helpommin perille englanniksi.
Löytää löytää, mutta mihin hintaan? Wolt hinnat on noussut sitten viime reissun, mutta onhan meillä se, joka ottaa osakesalkut matkaan. Meillä on nyt niin hyvä porukka koossa, kun aina löytyy auttava käsi joka käänteessä!
Lahjakotteja ei muuten kannata ostaa ennen reissua.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Larmi aurailee jatkuvasti jäätä, jotta monen vuoden jälkeen pääsen kokeilemaan piruetteja. Jos on muita innostuneita, niin kuvioryhmäluisteluakin voisi harrastaa. Vyötetään tyyny pepun alle, niin homma hoituu!
Tästäpä ideaa, rusettiluistelu Larmin auraamalla jäällä. Kaikki ottavat hokkarit ja kaunokkaat mukaan, Larmi jakaa radan reunalla numerot. Sitten hakemaan puuttuva parinumero ja tietty rock n roll soi taustalla ja jätkän kynttilät luovat tunelmaa. Ja sitten katsotaan kellä on illan komein kolmoislutz, ja sitten varovasti sen piruetin kanssa ettei poraudu jään lävitse. Nyt kaikki miettimään sopivia kappaleita illan rusettiluisteluun ja niin ja lämmikkeenä Glühweinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä Rantasalmella paljon vapaita, rantatontin omistavia miehiä. En meinaa enää palata tältä reissulta Porvooseen. Haluan järven rannalle, jätän mieluusti merenrantamökkini. Löytyykö mies ja resortti? Jag talar även svenska.
Hejsan, BirgittaNå men. Skulle vi skaffa sådana som är grannar, så vi kunde fika tillsammans varje dag? Puss!
Margit
Hej Margit! Det skulle absolut vara härligt!
Birgitta
Kan jag komma med okså? Jag har besökat området tidigare, nämligen San Remo festival, aka Otava Happy Jazz, som ligger ganska nära. Enkä kannata alkuasukkaiden pakkoalistamista pakkoruotsilla, koska se on kuulemma hirveä ongelma, mutta jos joku muu haluaa alistua muuten vaan, niin se kyllä käy.
Minä haluan alistua Margitille ja Birgitalle ja mieluusti yhtäaikaa
Det passar om du har den rantatontti.
Margit
Jag har många rantatontti, mycket lång rantaviiva ja stora området huojuvaa pystyssä (honkametsä)
Kipaleena sois Paranoid🎶Vai mitä peräkammarilaiset suosittelee? Aktiviteettejäkin voi ehdottaa luistelun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästäpä ideaa, rusettiluistelu Larmin auraamalla jäällä. Kaikki ottavat hokkarit ja kaunokkaat mukaan, Larmi jakaa radan reunalla numerot. Sitten hakemaan puuttuva parinumero ja tietty rock n roll soi taustalla ja jätkän kynttilät luovat tunelmaa. Ja sitten katsotaan kellä on illan komein kolmoislutz, ja sitten varovasti sen piruetin kanssa ettei poraudu jään lävitse. Nyt kaikki miettimään sopivia kappaleita illan rusettiluisteluun ja niin ja lämmikkeenä Glühweinä.
Meillä on ainakin 70, 80 ja 90 lukujen parhaat biisiketjut jo valmiina soittolistoina. Lisäksi saadaan metallia musiikkia iltaan. Matti &Teppo tulossa vetämään mä tunnen kuinka vauhti kiihtyy, mutta kattokaa, että on luikkarit terässä, että vauhti joskus myös pysähtyy;)
Ehdottomasti, kaksikielisiähän tässä kaikki ollaan... niin ihan hyvä välillä päästä reenaamaan tota toista kotimaistakin. Bussimatkallahan voidaan keksiä uusia iikkea tuotteita ja niille nimiä, kuten fittansfinläskedrygge glass ledivaloilla, huom tvätta med hand bara!