Miksi helsinkiläiset kävelee mukin kanssa?
meidän tuppukylässä katselais hulluksi jos joku lähtee kahvikupin kanssa kävelylle.
Kommentit (89)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:18"]Ja landekaupungeissa toljotetaan suu auki, kun vastaan tulee vieraampi ihminen. Toljotetaan herkeämättä niin kauan, että on kävellyt ohi ja sen jälkeen toljotetaan perään niin kauas kuin silmät siintää. Pikkuhiljaa tajuntaan alkaa upota, että ei, ei se tosiaan asu omalla kotikadulla, joten kukahan se oli ja mistä tänne tuli? Kenenkähän poikia on? Kumma kun eivät kahvilassakaan mitään puhunut, etä minne tänne on uutta porukkaa muuttanut.
[/quote]
Muuten oikein, mutta puheet ei kulje kahviloissa, vaan s-marketissa.
Mä keräsin Keskuspuistossa tyhjään isoon kahvikuppiin tänään nokkosia. T. Se hullu, joka tuli vastaan
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 14:41"]
Tällä 30-40-vuotiaalla ei ole eläissään kyllä ollut varaa MK-laukkuihin tai Desigualeihin. Ihmettelen, miten joku 20v opiskelija pystyy ostamaan noita luiskavuiskoja. Jos käy töissä tai pappa betalar, niin varmaan joo, mutta tuntuu niin vieraalta, että kaksikymppinen sijoittaa satoja euroja johonkin laukkuun. Mites vaikka matkustelu? Olisi mahdollisuus nähdä ja kokea niin paljon, kun ei ole vielä perhettä sitomassa, niin sitten käyttää kaikki rahat johonkin laukkuihin. En vaan tajua. Mutta kukin toki tyylillään...
Minustakin tuo beige trenssi + LV-laukku -tyyli näyttää tylsältä ja persoonattomalta. Mutta ehkä me vanhemmat emme enää jaksa ottaa itseämme niin vakavasti. Minä ainakin asioin ihan tyytyväisenä kirpparilla eikä laukut ole merkkiä nähneetkään.
[/quote]
Helsingissä parikymppisillä näkee paljon jotain kolmen neljän tonnin Chaneleita tai parin tonnin Celinejä. Sen ikäisellä ne näyttää vaan loppupeleissä aika feikeiltä kun se muu tyyli jotain aikuispissismäistä tekokuiturättiä tai sellaista tuskin alapäitään peittäviä mekkoja, shortseja tai hameita. Pikavipeillä kai ne noita ostelee, tai ottaa merkkilaukun maksuna palveluistaan rikkaille setämiehille.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 14:44"]
Ootahan vaan, kun kesä tulee. Silloin kävellään vesipullon kanssa. Ihan kuin ei voisi laskea kotona ja töissä hanasta vettä ja juoda samantien. Kesällä juodaan junassa, bussissa, kadulla kävellessä, kaupassa, elokuvissa, töissä, konserteissa...joka paikassa tarvitaan hörppy vettä.
[/quote]
Kotona ja töissä on tosiaan helppo ihan vaan laskea vettä hanasta, mutta moni on kesälomalla koko pitkän päivän menossa niin ettei siellä kotona tule juuri käytyä. Ja ainakin minä olen sen verran huonosti hellettä sietävää sorttia, että siitä nesteytyksestä on oikeasti huolehdittava. Olen huomannut, että on parempi juoda usein pieni tilkka kuin kerralla iso lasillinen.
Täällä on pitkät välimatkat ja siirtymiset vie aikaa. Miksei siinä samalla voi juoda sen kahvin? Eikä tuo ole minusta edes niin kovin yleinen näky. Ellei nyt sitten pörrää vaan jossain rautatieasema-Forum-Espan puisto- akselilla, niinkuin pöndet yleensä tekee.
Eikö se Karita Tuomola/Tykkä joutunut aikoinaan sairaalaan kun meni taju koska joi liikaa vettä niin että elimistön suolat liukenivat?
Kahvikin on kyllä tehokas nesteenpoistaja, kannattaa muistaa se :)
No minä kävelytän pahvikuppia [sic] siksi, etten pidä kahviloista. Astun sinne liikkeeseen, koska haluan lämmintä juotavaa, en istuskellakseni varttia ventovieraiden seassa.
Toki kadullakin pyörii ventovieraita, mutta kukaan ei pakota oleilemaan heidän kanssaan, vaan voin jatkaa omia tekemisiäni ja matkaani kupin kera.
Hesalaisilla on liian suuret asuntolainat, joten he eivät ehdi pysähtyä edes tärkeiden asioiden, kuten kahvin, kohdalla.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 14:44"]
Ootahan vaan, kun kesä tulee. Silloin kävellään vesipullon kanssa. Ihan kuin ei voisi laskea kotona ja töissä hanasta vettä ja juoda samantien. Kesällä juodaan junassa, bussissa, kadulla kävellessä, kaupassa, elokuvissa, töissä, konserteissa...joka paikassa tarvitaan hörppy vettä.
[/quote]
Nokun kaikki ei nyhjää kotona tai töissä koko päivää. Pitäisikö ostaa pullo jotain virvoitusjuomaa tai siideriä ja vedellä sitä janoonsa pitkin päivää?
Pyrskähdin ääneen, kun luin tämän aloituksen, oli niin hauskasti sanottu. :) Ap on varmaan liikkunut jossain keskustakampuksella. Katsohan, kun ottaa sen kuuman teen tai kahvin ruokalasta mukaan, se lämmittää ihanasti koleassa luentosalissa, jossa sen voi myös rauhassa juoda.
Meil on tääl parempaa tekemist ku istuu jossai huoltoaseman kahvilas vetämäs kahvii ja naapurin Irmelin tekemää marjapiirakkaa. Ihan oikeesti ketä kiinnostaa toisten ihmisten touhut tai jos on kahvikuppi kädessä? Ai niin tohon vesipullo systeemiin viel et se on hyvä olla mukana varsinkin kesällä jos vierähtää se 6 tuntia ulkona.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:18"]
Ja landekaupungeissa toljotetaan suu auki, kun vastaan tulee vieraampi ihminen. Toljotetaan herkeämättä niin kauan, että on kävellyt ohi ja sen jälkeen toljotetaan perään niin kauas kuin silmät siintää. Pikkuhiljaa tajuntaan alkaa upota, että ei, ei se tosiaan asu omalla kotikadulla, joten kukahan se oli ja mistä tänne tuli? Kenenkähän poikia on? Kumma kun eivät kahvilassakaan mitään puhunut, etä minne tänne on uutta porukkaa muuttanut.
[/quote]
Mitä herrojen kotkotuksia se sellainen kahvila on, se on kahvio!
Miinuspeukuttakaa vaan rauhassa ja jatkakaa virtsarakkojenne venyytystä vaikka viidellä litralla vettä päivässä =DDD Lapsenne viskaavat teidät sitten hoitokotiin koska eivät jaksa käydä luonanne haistelemassa pissaista sänkyä. Siellä joudutte sitten uida pissaisessa vaipassanne.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:05"]
No minä kävelytän pahvikuppia [sic] siksi, etten pidä kahviloista. Astun sinne liikkeeseen, koska haluan lämmintä juotavaa, en istuskellakseni varttia ventovieraiden seassa.
Toki kadullakin pyörii ventovieraita, mutta kukaan ei pakota oleilemaan heidän kanssaan, vaan voin jatkaa omia tekemisiäni ja matkaani kupin kera.
[/quote]
Miten porukka alkaa olla noinkin ahdistunutta nykyään?
Miten voit mennä kauppaan kun siellä on ventovieraita ja siellä joutuu kuitenkin viettää aikaa tiskeillä, kassajonossa jne? Vai tilaatko ruuat netistä kotiovelle?
Toisaalta ei ihme koska tulee se kaupunkien ns. rotta-efekti eli kaikki kiertää vaan kehää ja ovat toisen naamalla ja iholla koko ajan joka paikassa niin töissä, kaupassa, liikenteessä ruuhkissa ja kun pääsee kotiin omaan rauhaan niin se oma kämppä on niin kallis ettei neliöitä ole kuitenkaan sen vertaan että siellä tuntisi olonsa vapaammaksi vaan tulee luukussa elämisen fiilis ja jos siellä kuulee vielä naapureiden meteliä illat pitkät niin kivakiva.
Minun siskon tuttavaperheelle kävi noin, jättivät kaupungin, työnsä kaupungissa ja perustivat lammas, -vuohi tms tilan harrastuksena ja toinen heistä tekee etätöitä ja toinen vaihtoi eri hommiin. Lapsetkin pääsivät kaupungissa saamistaan astmasta ja allergiasta eroon ja lääkkeiden ottaminen loppui kuin seinään. Sanoivat että elämän laatu meni nollasta sataan ja stressitaso laski sadasta nollaan.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:11"]Kun ei ole aina aikaa jäädä sitä istuen nauttimaan. Esim. mä aika usein ostan kupin kahvia metroaseman R-kioskilta, ja kävelen sen kuppini kanssa metroon. En minä ala aamuisin heräämään aikaisemmin että ehdin kahvin istualtaan juoda, kun sen voi nauttia myös "lennossa". Samoin joskus lounaan jälkeen ei viitsi jäädä kahville istumaan lounasravintolaan kun työt odottaa, vaan otan kupin mukaan ja juon sitten matkalla töihin/työpisteellä sen kahvin.
[/quote]
Larppaat kiireistä business naista?
-Mies XX
Koska ryssäkaupunki on ryssäkaupunki. Miten Helsinki voikaan olla niin venäläinen, yök
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:58"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:05"]
[/quote]
Miten porukka alkaa olla noinkin ahdistunutta nykyään?
Miten voit mennä kauppaan kun siellä on ventovieraita ja siellä joutuu kuitenkin viettää aikaa tiskeillä, kassajonossa jne? Vai tilaatko ruuat netistä kotiovelle?
Toisaalta ei ihme koska tulee se kaupunkien ns. rotta-efekti eli kaikki kiertää vaan kehää ja ovat toisen naamalla ja iholla koko ajan joka paikassa niin töissä, kaupassa, liikenteessä ruuhkissa ja kun pääsee kotiin omaan rauhaan niin se oma kämppä on niin kallis ettei neliöitä ole kuitenkaan sen vertaan että siellä tuntisi olonsa vapaammaksi vaan tulee luukussa elämisen fiilis ja jos siellä kuulee vielä naapureiden meteliä illat pitkät niin kivakiva.
Minun siskon tuttavaperheelle kävi noin, jättivät kaupungin, työnsä kaupungissa ja perustivat lammas, -vuohi tms tilan harrastuksena ja toinen heistä tekee etätöitä ja toinen vaihtoi eri hommiin. Lapsetkin pääsivät kaupungissa saamistaan astmasta ja allergiasta eroon ja lääkkeiden ottaminen loppui kuin seinään. Sanoivat että elämän laatu meni nollasta sataan ja stressitaso laski sadasta nollaan.
[/quote]
Tämä NIIN kiteyttää mun fiilikset Helsingistä. Vielä hetki pitää säästää että saa lainaa taloon...
Hauska kun pikkuprovinssikaupungissakin täytyy koittaa esittää kovin kosmopoliittiaa. Ruuhkatkin kestää sen 20 minuuttia. Kun tietää, että itselläkin on multaa varpaiden välissä kun tarkemmin tutkii ja Helsinki kooltaan vähäpätöinen, sitä kaupunkilaisilluusiota täytyy koittaa pitää jotenkin yllä. Oikeastaan jopa aika hellyyttävää.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 16:15"]
Koska ryssäkaupunki on ryssäkaupunki. Miten Helsinki voikaan olla niin venäläinen, yök
[/quote]
Oletko edes käynyt Venäjällä? Siellä kaikki kulkee kuoharipullo, vodkapullo tai teemuki (terästetty tee) kädessä!!!!
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:08"] meidän tuppukylässä katselais hulluksi jos joku lähtee kahvikupin kanssa kävelylle.
[/quote]
Stadis on kaikil niin kiire vääntää duunia orjana. Ei ehdi kahvitaukoja pitämään niinku tuppukylissä. Kello käy kansainvälistä aikaa. Hektisesti vielä englanniksi jotta etottuis enemmän landeista.