Miksi helsinkiläiset kävelee mukin kanssa?
meidän tuppukylässä katselais hulluksi jos joku lähtee kahvikupin kanssa kävelylle.
Kommentit (89)
Joskus se muki lähtee mukaan, joskus ei. Mitä ihmeellistä siinä on???
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:58"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:05"]
No minä kävelytän pahvikuppia [sic] siksi, etten pidä kahviloista. Astun sinne liikkeeseen, koska haluan lämmintä juotavaa, en istuskellakseni varttia ventovieraiden seassa.
Toki kadullakin pyörii ventovieraita, mutta kukaan ei pakota oleilemaan heidän kanssaan, vaan voin jatkaa omia tekemisiäni ja matkaani kupin kera.
[/quote]
Miten porukka alkaa olla noinkin ahdistunutta nykyään?
Miten voit mennä kauppaan kun siellä on ventovieraita ja siellä joutuu kuitenkin viettää aikaa tiskeillä, kassajonossa jne? Vai tilaatko ruuat netistä kotiovelle?
Toisaalta ei ihme koska tulee se kaupunkien ns. rotta-efekti eli kaikki kiertää vaan kehää ja ovat toisen naamalla ja iholla koko ajan joka paikassa niin töissä, kaupassa, liikenteessä ruuhkissa ja kun pääsee kotiin omaan rauhaan niin se oma kämppä on niin kallis ettei neliöitä ole kuitenkaan sen vertaan että siellä tuntisi olonsa vapaammaksi vaan tulee luukussa elämisen fiilis ja jos siellä kuulee vielä naapureiden meteliä illat pitkät niin kivakiva.
Minun siskon tuttavaperheelle kävi noin, jättivät kaupungin, työnsä kaupungissa ja perustivat lammas, -vuohi tms tilan harrastuksena ja toinen heistä tekee etätöitä ja toinen vaihtoi eri hommiin. Lapsetkin pääsivät kaupungissa saamistaan astmasta ja allergiasta eroon ja lääkkeiden ottaminen loppui kuin seinään. Sanoivat että elämän laatu meni nollasta sataan ja stressitaso laski sadasta nollaan.
[/quote]
Sen viestin olisi voinut lukea loppuun asti ennen tuollaista keuhkoamista. En ole ahdistunut tai kiireinen. Ei ole allergioita, stressiä tai lääkitystä yhtään mihinkään, vaikka olen koko ikäni asunut Helsingissä.
Sanoin vain, ettei minua huvita istuskella tuntemattomien seassa litkimässä kahvia, kun voisin juoda sen puuhaillessani jotain itselleni mieluista.
Mä hankin tällaisen ja kuljen sen kaa kaupungilla jatkossa
http://hellonjay.com/wp-content/uploads/2015/01/Funny-Coffee-Mug-Quotes-12.jpg
tai tämän
http://ecx.images-amazon.com/images/I/41yolserd9L._SX300_.jpg
tämäkin on kiva
http://img0.etsystatic.com/034/0/6639451/il_340x270.545836570_t5ys.jpg
Ennenvanhaan kaikilla piti olla iltapäivälehti. Nyt kun niistä on tullut halveksittavaa paskaa, on pitänyt keksiä tilalle jotain muuta "trendikästä". Naurettavaa kaikki tyynni, osoittaa tiettyä itsetehostuksen tarvetta.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:51"]
Miinuspeukuttakaa vaan rauhassa ja jatkakaa virtsarakkojenne venyytystä vaikka viidellä litralla vettä päivässä =DDD Lapsenne viskaavat teidät sitten hoitokotiin koska eivät jaksa käydä luonanne haistelemassa pissaista sänkyä. Siellä joudutte sitten uida pissaisessa vaipassanne.
[/quote]
Vuo että venyyyyyytysttö... Taidat olla niitä pidätyskyvyttömiä lirupirkkoja, joiden on päästävä reissatessa vessaan joka viides minuutti? Olet tainnut saada tuosta jotain negatiivista palautetta, kun noin loukkaannut muiden vedenjuonnista.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:17"]
No, böndellä seisoskellaan korsi suussa ja katsotaan kuinka heinä kasvaa.
[/quote]
Ja ollaan ylpeitä siitä. T. maalainen
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:26"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:18"]
Kyllä otan monesti kahvin mukaan vaikka asun paljon pienemmässä kaupungissa kuin Helsinki. Haen kauppakeskuksen kahvilasta ja kävelen läheiseen puistoon juomaan sen, aurinko paistaa ja linnut laulaa.
[/quote]
mutta sittenhän sä juot sen kahvin siellä puistossa, etkä kävellessä.
[/quote]
En ole ainakaan toistaiseksi törmännyt puistoon, jossa penkin vieressä komeilisi kahvinkeitin. Jos tällaisia puistoja jostain päin tätä koto-Suomea löytyy niin saa vinkata :D
Mulla on tapana aamuisin kotoa lähtiessä ottaa kahvit mukaan omaan takeaway kuppiin, on kiva hörppiä kahvia ja katsella ulos ikkunasta kun istuu spårassa matkalla töihin. Meillä on aina kotona laadukasta tummapaahtokavhia joka on sata kertaa parempaa kun työpaikan kahvi.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 17:34"]
Mulla on tapana aamuisin kotoa lähtiessä ottaa kahvit mukaan omaan takeaway kuppiin, on kiva hörppiä kahvia ja katsella ulos ikkunasta kun istuu spårassa matkalla töihin. Meillä on aina kotona laadukasta tummapaahtokavhia joka on sata kertaa parempaa kun työpaikan kahvi.
[/quote]
Joo mutta kato tääkin on jonkun mielestä väärin MITEN VOIT ELÄÄ NOIN
Muuten en ottaisi mukia mukaan, mutta sitten jäisi kahvi ja tupakka nautinto saamatta. Sisällä kun ei saa polttaa.
Lounaan hintaan kuuluu yleensä kahvi eli kun käyn syömässä lounasta, otan sen jälkeen kahvin mukaan ja kävelen muki kädessä takaisin työpaikalle. Olen sen verran hidas juomaan, haluan nauttia kahvista ja ruokatunti on sen verran lyhyt, että täytyy juoda kahvi sitten työpaikalla vasta. Muuten en yleensä kahvin kanssa kaupungilla liikuskele.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:13"]Voi ei, tuoko on seuraava trendi täällä landellakin. Pissikset kulkee toinen käsi pystyssä MK laukkua kantaen ja toisessa kahvi. Ollaan niin staraa että :D
[/quote]
Heh, kiitos! Repesin totaalisesti!
Siis en oo ikinä ajatellu että siinä olis jotain ihmeellistä juoda take away kahvia kävellessä? :D
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 18:47"]Siis en oo ikinä ajatellu että siinä olis jotain ihmeellistä juoda take away kahvia kävellessä? :D
[/quote]Eikö äitisi ja isäsi ole opettanut kunnioittamaan ruokaa sen vertaa, että sitä ei "seisaaltaan" syödä.
Kyllä pitää olla kiirettä ja pankin orja, kun ei ehdi edes kahvikuppia varten pysähtymään.
Koska elämä on lopultakin vain luopumista kannattaa harjoitella ajoissa. Itse aloitin luopumalla kiireestä ja stressistä viitisen vuotta sitten. En ole sen koommin kaivannut.
Oon luullu että kahvia on kannettu mukana kauankin? En näe siinä mitään erikoista, mielestäni on normaalia esim syödä ruoka jossain paikassa ja ottaa sitten kahvi mukaan.
Se on rantautunut meille tuolta maailman metropoleista, missä se on yleinen näky. Vielä meillä ei sitä patonkia kuitenkaan mussuteta samaan aikaan.
Kun ei ole aina aikaa jäädä sitä istuen nauttimaan. Esim. mä aika usein ostan kupin kahvia metroaseman R-kioskilta, ja kävelen sen kuppini kanssa metroon. En minä ala aamuisin heräämään aikaisemmin että ehdin kahvin istualtaan juoda, kun sen voi nauttia myös "lennossa". Samoin joskus lounaan jälkeen ei viitsi jäädä kahville istumaan lounasravintolaan kun työt odottaa, vaan otan kupin mukaan ja juon sitten matkalla töihin/työpisteellä sen kahvin.
Take away on halvempi kuin kahvilassa juotu.
Jotkut eivät tyydy vain kahvikuppiin, vaan joillain on termoskannu, mitä ne kantavat. Ihmetelen kuitenkin, että mikä järki sitä on vaan kantaa, kun ei ne siitä näytä juovan istuessakaan. Ehkä se on tyyliseikka. Eipä ole näkynyt nyt pitkään aikaan samassa ratikassa erästä termospullopissistä. Onkohan se vaihtanut työpaikkaansa tai työaikaansa? Minä olen niin tylsä, että keitän pikakahvit 2 minuutissa työpaikalla sinne saavuttuani ja ihan työpaikan piikkiin. On niin paska palkka, että en osta mitään mitä ei ole pakko. Oman kahvini hörpin työn alkaessa samalla kun viritän pelit ja vehkeet käyntiin. Siinä menee ehkä 5-10 minuuttia ennen kuin kaikki systeemit on valmiina varsinaisen työn aloittamiseen. :D