Miksi helsinkiläiset kävelee mukin kanssa?
meidän tuppukylässä katselais hulluksi jos joku lähtee kahvikupin kanssa kävelylle.
Kommentit (89)
Voi ei, tuoko on seuraava trendi täällä landellakin. Pissikset kulkee toinen käsi pystyssä MK laukkua kantaen ja toisessa kahvi. Ollaan niin staraa että :D
Hätä ja hoppu on elämän loppu.
.
Noin kirjoitettiin monta kertaa kaunokirjoituskirjaan kouluaikanani. On jäänyt mieleen.
.
Ihan tekokiirettä tuommoinen, että kahvi pitää kävellessä juoda.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:13"]
Voi ei, tuoko on seuraava trendi täällä landellakin. Pissikset kulkee toinen käsi pystyssä MK laukkua kantaen ja toisessa kahvi. Ollaan niin staraa että :D
[/quote]
Ei se täällä Helsingissä ainakaan mikään pissisjuttu ole. Pääosa kuppia kantavista näyttää keski-ikäisiltä liikemies/liikenaistyypeiltä ainakin noin aamuruuhkassa.
No mitä vikaa? Kivempi kävellä kahvin kanssa ku ilman kahvia :)
Kun on Coffee to Go, niin pitää go.
No, böndellä seisoskellaan korsi suussa ja katsotaan kuinka heinä kasvaa.
Jos haluut erikoiskahvin ja haluat juodan sen töissä/koulutuksessa tms, ja siellä on tarjolla vaan tavallista kahvia. Sillon ostat sen erikoiskahvin kahvilasta mukaan ja kävelet se kädessä sinne konttorille. Voi kauhistus! Pitääkö tätäkin jonkun ihmetellä :D
Itse juon kotona mutta olenkin köyhä, joten itse keitetty tulee halvemmaksi.
mä nautin kahvin istuen. Ei siinä ole mitään järkeä juoda kahvia kävellessä. Paitsi tietysti, jos juo jotain pahaa suodatinkahvia. Eipä siinä ole sitten mitään nautittavaa. Itsellä on tapana nautiskella elämän pienistä hetkistä. Vihaan kiirettä! Rakastan rauhallisia juttuja ja hiljaisia hetkiä. :) Tuo kiire on vähän ihmeellinen asia. Luulen, että ihmiset luovat sitä itse itsellensä.
Ja landekaupungeissa toljotetaan suu auki, kun vastaan tulee vieraampi ihminen. Toljotetaan herkeämättä niin kauan, että on kävellyt ohi ja sen jälkeen toljotetaan perään niin kauas kuin silmät siintää. Pikkuhiljaa tajuntaan alkaa upota, että ei, ei se tosiaan asu omalla kotikadulla, joten kukahan se oli ja mistä tänne tuli? Kenenkähän poikia on? Kumma kun eivät kahvilassakaan mitään puhunut, etä minne tänne on uutta porukkaa muuttanut.
Kyllä otan monesti kahvin mukaan vaikka asun paljon pienemmässä kaupungissa kuin Helsinki. Haen kauppakeskuksen kahvilasta ja kävelen läheiseen puistoon juomaan sen, aurinko paistaa ja linnut laulaa.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:13"]
[/quote]
Ei se täällä Helsingissä ainakaan mikään pissisjuttu ole. Pääosa kuppia kantavista näyttää keski-ikäisiltä liikemies/liikenaistyypeiltä ainakin noin aamuruuhkassa.
[/quote] Niin, mutta kuvittelepa miltä tuo näyttää nuorten omaksumana. Nyt näytetään "varakkaalta" jo 15 v eteenpäin, seuraava trendi on näyttää kiireiseltä varakkaalta :)
Vaarallistakin tuo on. Joku vahinkossa törmää kahvia kantavaan ja sitten tulee palovammoja, jos kahvi rutistuu.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:14"]
Hätä ja hoppu on elämän loppu. . Noin kirjoitettiin monta kertaa kaunokirjoituskirjaan kouluaikanani. On jäänyt mieleen. . Ihan tekokiirettä tuommoinen, että kahvi pitää kävellessä juoda.
[/quote]
Erikoinen kommentti. Miksi täytyy arvostella toisten ihmisten erilaisia valintoja kuin omat. Joillekin se kahvi on niin pyhä hetki, että olisi paha juttu juoda se kävellessä. Toisille taas ei. Minulle se on vaan nopeasti huiviin huitaistava kofeiiniruiske, ei mikään nautinto (en itse asiassa edes pidä kahvin mausta). Joten en valitse käyttää erityisemmin aikaa kahvilla istuskeluun, vaan hörppään sen kahvin äkkiä menossa, kun tuntuu että kroppa ja mieli sitä tarvitsee.
Muuten en ole erityisen kiireinen ihminen, minä vaan nautin aikaa käyttäen ihan muista asioista kuin siitä kahvista. Esim. koirani silittelystä ja sen kanssa leikkimisestä tai luonnossa kävelystä.
Apua, en ole ikinä ajatellut että se olisi jotenkin noloa :D
saatan jopa kulkea ihan tavallinen muki tai lasi kourassa naapurustossa, ennen yliopiston kampuksella ja nyttemmin työympyröissä. No, olen valistettu, parempi pitää muki piilossa ainakin kaupungin ulkopuolella.
En yleensä juo sitä kahvia kävellessäni, vaan kuljetan sen seuraavaan paikkaan (esim. junaan) tai työpisteelle, jossa ei oo mahdollista keittää kahvia.
Pöndet täällä taas ihmettelee maailmanmenoa!
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:18"]
Kyllä otan monesti kahvin mukaan vaikka asun paljon pienemmässä kaupungissa kuin Helsinki. Haen kauppakeskuksen kahvilasta ja kävelen läheiseen puistoon juomaan sen, aurinko paistaa ja linnut laulaa.
[/quote]
mutta sittenhän sä juot sen kahvin siellä puistossa, etkä kävellessä.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 13:21"]
Apua, en ole ikinä ajatellut että se olisi jotenkin noloa :D saatan jopa kulkea ihan tavallinen muki tai lasi kourassa naapurustossa, ennen yliopiston kampuksella ja nyttemmin työympyröissä. No, olen valistettu, parempi pitää muki piilossa ainakin kaupungin ulkopuolella.
[/quote]
Ei se ole mitenkään noloa, eikä siitä muutenkaan kannata välittää mitä ihmiset ajattelee, jos kyse on asiasta joka ei kenenkään syviä arvoja loukkaa eikä ketään satuta. Antaa ihmetellä vaan.
Kyllä täällä Tampereellakin osataan. T. ei oo aina aikaa jäädä paikalleen juomaan vaan kiireessä kuljettava sen takeawayn kanssa seuraavaan paikkaan...