Tutkimus: Mitä vähemmän ihminen tienaa ja mitä heikommin hänet on koulutettu, sitä todennäköisemmin hän ei aio ottaa koronarokotetta...
"rokotevastaisuudella ja syrjäytymisellä on Jallinojan mielestä yksi yhteinen nimittäjä.
– Rokottamattomilla on rokotettuja useammin ajatuksia, että valtion koronatoimet eivät ole kansalaisten etujen mukaisia ja että niiden varjossa tapahtuu kielteistä yhteiskunnallista kehitystä."
Kommentit (622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainaki pari rokotteesta kieltäytyjää, jotka tiedän, ovat hyvinkin kovapalkkaisessa työssä ja koulutustakin heillä löytyy.
Itse taas olen vähemmän koulutusta vaativalla alalla ja kaikki työkaverini ovat rokotettuja.
no sun henkilökohtaiset kokemukset ei vastaa väestötasolla koottuja havaintoja.
Tunnen henkilökohtaisesti 3 johtavassa asemassa olevaa. Eivät ota rokotetta mistään hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisikohan verokevennyksiä saada myös rokotettujen rokotteista ja sairaanhoidosta rokotehaittojen vuoksi?
Mua ei kiinnostaisi maksaa teidän rokotteista tai rokotehaitoista enää senttiäkään.
Anteeksi niin mistä ? En mä tarvitse sinulta korvausta kuumeesta ja väsymyksestä
Todella paljon onkin verorahoja näihin rokotehaittoihin palanut. Eiköhän suurin osa ole ihan itse maksanut Buranansa lihaskivun tai kuumeen hoitona, toisin kuin tehohoidossa keskimäärin 11 vuorokautta 3 500 euroa/vrk makoilevat tehohoitopotilaat. Edelleen haluan muistuttaa 3. koronarokotteen antavan lähes 90% suojan vakavaa tautimuotoa vastaan. Se on aika pieni hinta parin päivän lihaskivuista.
Ymmärrän, että jotkut somen hihhulisivustot pelottelee näillä rokotehaitoilla, mutta totuus nyt vain on se, että ne ovat hyvin lieviä ja lyhytkestoisia.
https://www.fimea.fi/tietoa_fimeasta/koronavirus-covid-19-/koronarokott…Et tainnut lukea tätä ihan kunnolla. Klikkaappa rokotemerkeistä erikseen sisälle. Kommentoi sitten uudestaan.
Itse olen saanut Comirnatyn kolmesti:
Comirnatylla tehdyissä tutkimuksissa rokotteen yleisimpiä haittavaikutuksia ovat olleet injektiokohdan kipu (yli 80 %), väsymys (yli 60 %), päänsärky (yli 50 %), lihaskipu ja vilunväristykset (yli 30 %), nivelsärky (yli 20 %) sekä kuume ja injektiokohdan turvotus (yli 10 %). Haittavaikutukset olivat yleensä lieviä tai keskivaikeita ja ne väistyivät muutaman päivän kuluessa rokottamisesta.Kylläpä kuulostaa hurjalta nämä yleisimmät haitat. Ihan pelottaa.
Koronan yleisin haitta: ei oireita tai flunssan oireet. Ei pelota niin paljon että menisin piikille.
Olet siis oiva esimerkki näistä kouluttamattomista. Hermostohaitat, osa vakavia tai pitkäaikaisia, toisena käyrillä joka piikissä. Lue kunnolla se mitä laitat julkiseen levitykseen, annoit itsestäsi hölmön kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Propagandaviestinnässä hyödynnetään erilaisia taktiikoita ja retorisia keinoja. Tutkimuksessa on erotettu ainakin seitsemän keinoa, joita propagandassa käytetään:
Nimittely. Vastapuoli pyritään nimeämään helposti muistettavalla ja negatiivisia tunteita herättävällä sanalla, jota on usein käytetty aiemmin jossakin toisessa yhteydessä. Propagandassa hyökätään henkilöä tai ryhmään vastaan ja sivuutetaan heidän esittämänsä näkemykset ja ideat.
Mairitteleva yleistäminen. Omaan näkemykseen pyritään yhdistämään myönteisiä arvoja ja asioita, joita ihmiset eivät periaatteessa halua vastustaa. Tällaisia arvoja tai aatteita voivat olla esimerkiksi vapaus, tasa-arvo, isänmaallisuus, demokratia tai ekologisuus.
“Luotettavan” todistajan käyttäminen. Oman kannan tukijana esitetään tunnettu hahmo, kunnioitettu
auktoriteetti tai pidetty julkkis.
Tavalliseen kansaan vetoaminen. Oman kannan esitetään edustavan tavallisen kansan tai enemmistön mielipidettä.
Joukkoon houkuttelu. Esitetään, että propagandaviestin hylkääminen johtaa yhteisön ulkopuolelle jäämiseen ja eristäytymiseen.
Pelottelu. Esitetään, että tietystä toiminnasta tai toimimatta jättämisestä seuraa pelottavia asioita. Sanotaan esimerkiksi, että sodan aloittaminen on hirveää, mutta hyökkäämättä jättämisellä on vielä pahempia seurauksia.
Näkökulmien valikointi. Valikoidaan esitettäväksi asiasta ainoastaan ne puolet ja faktat, jotka tukevat propagandistin kantaa ja jätetään huomiotta kaikki muu asiaan olennaisestikin kuuluva.
Tuohan on suoraan follareiden tyyli, taitaa olla oikein käsikirjassa nuo ohjeet
"Tuohan on suoraan follareiden tyyli, taitaa olla oikein käsikirjassa nuo ohjeet"
Nimittely. Vastapuoli pyritään nimeämään helposti muistettavalla ja negatiivisia tunteita herättävällä sanalla, jota on usein käytetty aiemmin jossakin toisessa yhteydessä. Propagandassa hyökätään henkilöä tai ryhmään vastaan ja sivuutetaan heidän esittämänsä näkemykset ja ideat.
Touche :) Juu kyllä on huomannut, että kumpi puoli tätä propagandaa enemmän käyttää. Tulee "follaria", "kulkutautimyönteistä", "rokotedenialistia", "loislääkettä", "apukoululaista", "persua", "putinin trollia" ja ties mitä, vaikka yrittäisi ihan asiallisesti keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Päivänselvä asia ja lukuisissa kansainvälisissä tutkimuksissa on sama havainto.
Kokemukseni mukaan maski-, rokote- ja passiviha asuu yksissä ja samoissa ihmisissä kuin herra-, rotu- ja EU-viha. Viha on se käyttövoima, joka näinä aikoina kanavoituu tällä tavoin. Ja se viha syntyy siitä, kun ponnistaa 'elämäm kova koulu' pohjalta ja Juicen sanoin "meni koulut ja intit poskelleen, mua aina viilattiin".
Köyhät äänestävät muita puolueita kuin noilla ratsastavat. Vihervassareilla on köyhimmät äänestäjät
Kaikkein korkeimmin koulutetut ovat rokote-epäilevimpiä, näin ainakin Usassa. Asian on tutkinut Carnegie Mellon yliopisto, sekä Pittsburghin yliopisto. Tutkijat analysoivat noin 5 miljoonaa vastausta. PhD -koulutusaste, eli ylin aste, oli kaikkein epäileväisin. Toiseksi epäileväisin oli kaikkein matalimmin koulutetut. Tutkimus on vertaisarvioitu ja julkaistu PlosOne -tieteellisessä julkaisussa.
https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.02607…
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.07.20.21260795v1
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein korkeimmin koulutetut ovat rokote-epäilevimpiä, näin ainakin Usassa. Asian on tutkinut Carnegie Mellon yliopisto, sekä Pittsburghin yliopisto. Tutkijat analysoivat noin 5 miljoonaa vastausta. PhD -koulutusaste, eli ylin aste, oli kaikkein epäileväisin. Toiseksi epäileväisin oli kaikkein matalimmin koulutetut. Tutkimus on vertaisarvioitu ja julkaistu PlosOne -tieteellisessä julkaisussa.
Tämä tutkimus vaikuttaa jo aika kattavalta ja tulos uskottavalta.
Vierailija kirjoitti:
Taasko tämä ? Tulkitsepa ne grafiikat uudelleen
Samat ihmiset pääosin, jotka hamstrasi vessapaperin, väittää nyt siis tuntevansa tän rokotteen hyödyn, koska ymmärtää tieteen merkityksen asiassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisikohan verokevennyksiä saada myös rokotettujen rokotteista ja sairaanhoidosta rokotehaittojen vuoksi?
Mua ei kiinnostaisi maksaa teidän rokotteista tai rokotehaitoista enää senttiäkään.
Anteeksi niin mistä ? En mä tarvitse sinulta korvausta kuumeesta ja väsymyksestä
Todella paljon onkin verorahoja näihin rokotehaittoihin palanut. Eiköhän suurin osa ole ihan itse maksanut Buranansa lihaskivun tai kuumeen hoitona, toisin kuin tehohoidossa keskimäärin 11 vuorokautta 3 500 euroa/vrk makoilevat tehohoitopotilaat. Edelleen haluan muistuttaa 3. koronarokotteen antavan lähes 90% suojan vakavaa tautimuotoa vastaan. Se on aika pieni hinta parin päivän lihaskivuista.
Ymmärrän, että jotkut somen hihhulisivustot pelottelee näillä rokotehaitoilla, mutta totuus nyt vain on se, että ne ovat hyvin lieviä ja lyhytkestoisia.
https://www.fimea.fi/tietoa_fimeasta/koronavirus-covid-19-/koronarokott…Et tainnut lukea tätä ihan kunnolla. Klikkaappa rokotemerkeistä erikseen sisälle. Kommentoi sitten uudestaan.
Comirnatylla tehdyissä tutkimuksissa rokotteen yleisimpiä haittavaikutuksia ovat olleet injektiokohdan kipu (yli 80 %), väsymys (yli 60 %), päänsärky (yli 50 %), lihaskipu ja vilunväristykset (yli 30 %), nivelsärky (yli 20 %) sekä kuume ja injektiokohdan turvotus (yli 10 %). Haittavaikutukset olivat yleensä lieviä tai keskivaikeita ja ne väistyivät muutaman päivän kuluessa rokottamisesta.Kylläpä kuulostaa hurjalta nämä yleisimmät haitat. Ihan pelottaa.
Niin, nämä ovat ne yleisimmät haittavaikutukset. Entä ne harvinaisemmat? Joku niitäkin saa. Mistä voin saada varmuuden, että minä en ole yksi heistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronarokotetta ottamattomia löytyy kaikista yhteiskuntaluokista kaikissa tulo- ja koulutusryhmissä. Valtaosa ihmisistä on ottanut koronarokotteen, eikä siksi mitään sosioekonomista ryhmää pidä leimata rokotevastaiseksi. Sanoo terveyssosiologian professori Pia Jallinoja Tampereen yliopistosta Lännen Medialle.
Ja pointti oli tässä sinulla mikä?
Tässä siteeratussa tutkimuksessa kysyttiin ihmisiltä kahta pientä kysymystä: Otittko rokotteen vai et? Ja oletko käynyt peruskoulun tai vähemmän, vai enemmän? Vastauksista voi itse kukin nähdä, kumpaan laariin rokotekielteisiä tuli enemmän, kouluttamattomiin vai koulutettuihin.
Mikä tämän neutraalin tutkimustuloksen sulattamisessa on niin vaikeaa?
Luuletko, ettei suuri osa vähän yksinkertaisista ja kouluttamattomista rokotetuista vastaa tällaiseen, että "olen korkeasti koulutettu" ? He kun haluavat antaa vaikutelman, että ovat fiksumpia kuin ovat ja tällaisessa anonyymissa huuhaa-tutkimuksessa se on mahdollista, kun koulutusta ei tarkisteta.
Minäpä en ota ikinä, tunnetko kiukustumisen tunnetta asian johdosta? Raivoa peräti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivänselvä asia ja lukuisissa kansainvälisissä tutkimuksissa on sama havainto.
Kokemukseni mukaan maski-, rokote- ja passiviha asuu yksissä ja samoissa ihmisissä kuin herra-, rotu- ja EU-viha. Viha on se käyttövoima, joka näinä aikoina kanavoituu tällä tavoin. Ja se viha syntyy siitä, kun ponnistaa 'elämäm kova koulu' pohjalta ja Juicen sanoin "meni koulut ja intit poskelleen, mua aina viilattiin".
Ei pelkästään koronan aiheutta sekasortoa. Nyt on liikenteessä isommat voimat joiden tarkoitus on aiheuttaa sekasortoa ympäri maailmaa. Taustalta löytyy äärinationalismin tukeminen ja muiden ryhmittymien tukeminen jotta saadaan aikaan kahtia jako. Usa on malliesimerkki. Kenen etu on horjuttaa EU:ta ja USA:aa ja muita valtioita? Koronan vastustus on vain yksi keino horjuttaa valtiota koska se vaikuttaa talouteen ja sairaalahoitoon. Kenen etu on saada ihmiset sairastumaan ja vihaamaan?
Voi, taas kehissä " isommat voimat", huoh. Että follari jaksaa tuota jauhaa, vaikka ei sohvalta jaksa nousta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, nämä ovat ne yleisimmät haittavaikutukset. Entä ne harvinaisemmat? Joku niitäkin saa. Mistä voin saada varmuuden, että minä en ole yksi heistä?
Mistä voit saada varmuuden ettet ole letkuissa parin viikon päästä ?
Vierailija kirjoitti:
https://uvmedia.org/2022/01/17/paivan-kuva-enaa-ei-ole-epailystakaan-si…
Päivän kuva niille, jotka ovat tarpeeksi koulutettuja tulkitsemaan kuvia... 1 kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...
Voi heleveetti mitä sontaa ! Tulee kuluneesti mieleen se surullisen kuuluisa jäätelön ja hukkumisten yhteys.
Tajutkaa nyt jo hyvät ihmiset, että vaikka se sopiikin hyvin agendaanne, ajallinen tapahtumien yhteys (ottamatta huomioon edes mahdollista käyrien manipulointia) ei ole todiste siitä, että kahdella asialla on yhteyttä toisiinsa
Vierailija kirjoitti:
Minulle se itse rokote on se ja sama, voisin sen vaikka ottaakin. En vastusta rokotteita. Vastustan kuitenkin sitä mitä maailmalla tapahtuu rokotteen ympärillä ja rokottamattomuuteni on kannanotto tähän.
Ja tunnen kyllä monia rokotettuja, jotka myös vastustavat esim.koronapassia.
Mitä siellä siellä maailmassa tapahtuu rokotteen ympärillä?? Voi kun oli kiva kuulla. Kerro vähän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa huolettaa terveys eniten, jonka takia sitä ei olekaan otettu. Ja nythän juuri julkaistiin se tutkimus, että suurella osasta naisia rokote sotkee kuukautiskierron.
Ei sotke, eikä edes suurella osalla.
Ainoa vaikutus oli YHDEN kierron piteneminen hieman alle YHDELLÄ vuorokaudella. Muut poikkeavuudet oli yhtä yleisiä rokottamattomien ryhmässä.
Kyseessä on keskiarvo. Eli kun joillakin on tullut menkat viikon välein ja toisilla ei moneen kuukauteen, niin lopputulos on tuo. Lisäksi aineistosta oli poistettu ne, joille ei ole tullut normaaleja menkkoja piikin jälkeen. Eli tutkimus jo itsessään on ongelmallinen ja tuo raportointi keskiarvolla on vielä ongelmallisempi.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ihan totta ja kaikkien tiedossa, että hyks:n johto on tyhmää, mutta luulisin niiden kuitenkin tienaavan enemmän kuin keskiverto työntekijä siellä. Rokotuskattavuus on kuitenkin heillä kaikista pienintä... ehkäpä siellä on niin paljon niitä, jotka eivät usko lääketieteeseen.
Hus/ Hyks: n johto on rokotettu koko porukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainaki pari rokotteesta kieltäytyjää, jotka tiedän, ovat hyvinkin kovapalkkaisessa työssä ja koulutustakin heillä löytyy.
Itse taas olen vähemmän koulutusta vaativalla alalla ja kaikki työkaverini ovat rokotettuja.
no sun henkilökohtaiset kokemukset ei vastaa väestötasolla koottuja havaintoja.
Tunnen henkilökohtaisesti 3 johtavassa asemassa olevaa. Eivät ota rokotetta mistään hinnasta.
Missä asemassa nämä johtavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et saa mistään varmuutta siitäkään, ettet ole yksi koronasta teholle joutuva.
"Tuohan on suoraan follareiden tyyli, taitaa olla oikein käsikirjassa nuo ohjeet"