Olen tämän palstan kaikkien aikojen isoimman provon kirjoittaja :)
Aloitin kirjoittamaan tätä provoa jo pari vuotta sitten ja sain jokaisen uskomaan tarinaani. Ketjut löytyvät edelleen. Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki sille, joka arvaa minkä provon takana olen :)
Kommentit (229)
Onhan täällä jotkut panneet outojen ihmisten tilillekin rahaa, kun on kirjoitettu, että olen köyhä yh ja lapsi sairas ja joulu tulossa ja ei yhtään rahaa ja lapsen isä on väkivaltainen ja kohta kuollaan nälkään ja nyyh nyyh.
Viime jouluna taisi olla tämäntyylinen yh iltalehdessäkin. Oli pannut kerjäysviestejä moneen paikkaan ja sitten kehui lehdessä kymmenien pakettien ja isojen ruokaläjien keskellä yltäkylläistä joulua.
Se ei ole tyhmä, joka pyytää.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:31"]Noniin :)
Mä muistan tämän. Tässä sulle lisää aihetta graduusi. Olet oksettava, moraaliton paska. Olkoon gradusi tiedekuntasi paskin ikinä. O:)
Aloitin provoni kertomalla huolestani nuorempaa lastani kohtaan; epäilin hänellä olevan INCL. Tauti "todettiin" ja jätin vanhemman lapseni vähälle huomiolle menetyksen pelon vuoksi.
Myöhemmin jatkoin kertomalla mieheni itsemurhasta.
Mittasin provollani nettikäyttäytymistä; sympatiaa, myötäileviä tunteita, lukijoiden ahdistusta ja muutenkin uskoa tuntemattoman anonyymikäyttäjän tekstiin.
Ap
[/quote]
Hohhoijaa, miten anonyymi voi loukkaantua anonyymin kirjoittelusta ja tehdä rikosilmoituksen? Kertokaas.
Tunnen tässä mainitun ketjun aloittajan, ja hänet tuntee moni muukin. On kertonut täällä tosi tunnistettavia tietoja itsestään ja perheestään, ja kertonut saaneensa täältä jopa tukea vaikeimpina hetkinä (ihan meille irl ystäville siis on kertonut) ja nyt joku idiootti provokakara omii toisen identiteetin ja tarinan TÄLLÄ SAMAILSELLA PALSTALLA JOTA LUKEE JA ON LUKENUT TUHANNET IHMISET, ja saattaa hänet vihan kohteeksi väittäen valehtelijaksi ja aiheuttaen lisää tarpeetonta tuskaa muutenkin vaikeassa tilanteessa.
Olen satavarma etttä jonkun rikoksen tunnusmerkistö täyttyy, tai ainakin aion ottaa siitä selvää, rikosilmoitus tullaan jokatapaukses kirjaamaan. Kaikki kirjoitukset on tallessa.
Anonyymi voi kyllä loukata ja pahasti silloin kun varastaa toisen anonyymin identiteetin tavalla/ seurauksin, jolla koituu henkistä kärsimystä ja ison yleisön = lukijoiden halveksuntaa uhria kohtaan.
Jännä, miten joillakin tosiaan sumenee ihan käsitys siitä, mitä netissä voi tehdä, ja sokea usko ettei mistään seuraa mitään.
No, perästä kuuluu.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 17:16"]
Hohhoijaa, miten anonyymi voi loukkaantua anonyymin kirjoittelusta ja tehdä rikosilmoituksen? Kertokaas.
[/quote]Juu ja poliisien kynnys lähteä viemään eteenpäin nettikirjoittelua on muutenkin aivan älyttömän korkea. Vaikka se Fobbakin täällä oli höpisemässä mikä on laitonta tai ei, niin se todellisuus on jotain ihan muuta nettikirjoittelun kohdalla.
Niitä voimavaroja ja resursseja kun ei käytetä ruotimaan vauvafoorumin trollien höpinöitä.
[/quote]
Siksi, kun sitä nolottaa, kun häntä on vedätetty.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 17:28"]
[/quote]Juu ja poliisien kynnys lähteä viemään eteenpäin nettikirjoittelua on muutenkin aivan älyttömän korkea. Vaikka se Fobbakin täällä oli höpisemässä mikä on laitonta tai ei, niin se todellisuus on jotain ihan muuta nettikirjoittelun kohdalla.
Niitä voimavaroja ja resursseja kun ei käytetä ruotimaan vauvafoorumin trollien höpinöitä.
[/quote]
No tuudittaudu sinä tuohon jos haluat, riippuu muuten hieman paikkakunnastakin, millaiset on poliisien resurssit ja mihin tarttuu. Rikosilmoituksen saa joka tapauksessa tehdä (enkä nyt puhu mistään netti-ilmosta joka jää lojumaan vaan suoraan asemalle), jolloin poliisi on oikeastaan velvollinen alkamaan selvittää asiaa, katsotaan sitten mihin etenee vai eteneekö mihinkään.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:53"]
Mä tiesin tuon olevan provo ja muistaakseni sen sinne ketjuun kirjoitinkin, tosin sain haukut niskaani. Kuten tavallista, palstalaiset kun haluaa uskoa kaiken mitä kirjoitetaan. Oli se sitten mitä paskaa tahansa.
[/quote]
Samoin. Minä sain myös paskaa niskaan, kun kirjoitin, että tämä aloitus ei todellakaan ole totta. Hyvä kun ei hyväuskoiset mammat lynkanneet minua :D