Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen tämän palstan kaikkien aikojen isoimman provon kirjoittaja :)

Vierailija
14.05.2015 |

Aloitin kirjoittamaan tätä provoa jo pari vuotta sitten ja sain jokaisen uskomaan tarinaani. Ketjut löytyvät edelleen. Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki sille, joka arvaa minkä provon takana olen :)

Kommentit (229)

Vierailija
201/229 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:39"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:31"]

Noniin :) Aloitin provoni kertomalla huolestani nuorempaa lastani kohtaan; epäilin hänellä olevan INCL. Tauti "todettiin" ja jätin vanhemman lapseni vähälle huomiolle menetyksen pelon vuoksi. Myöhemmin jatkoin kertomalla mieheni itsemurhasta. Mittasin provollani nettikäyttäytymistä; sympatiaa, myötäileviä tunteita, lukijoiden ahdistusta ja muutenkin uskoa tuntemattoman anonyymikäyttäjän tekstiin. Ap

[/quote]

Olet melkoinen Houdini, jos saat ohjaajasi vakuuttuneeksi, että saat tutkittua noita asioita kirjoituksista.

[/quote]

Ei alunperinkään menisi aiheen valinta läpi, sillä ensinnäkin valheellinen tutkimusaineisto (provoteksti), jota tutkija itse tuottaa ja sitten myöhemmin analysoi :-D

Vierailija
202/229 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä muistan tuon ketjun enkä todellakaan käy täällä joka päivä. Se jäi vahvasti mieleeni, surin todella ap:n puolesta, googletin tuon taudin ja ajattelin, miten järkyttävän raskasta voi jollain ihmisellä olla. Miten tuollaisesta taakasta selviää.

Ja nyt. Se olikin pelkkä valhetta. Minä uskoin ja nyt tuntuu todella tyhmältä, että tietämättäni minua (ja montaa muuta) on pidetty täysin narrina jonkun gradun nimissä. Toisaalta tietenkin hyvä, ettei se ollut tositarina. Mutta silti. Näin vakavalla aiheella ei mielestäni saisi vedättää.

N45+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/229 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan tuon. Johtui kylläkin siitä, että googlasin ks. tautia ja päädyin lukemaan ne ketjut. Palstalla en muista nähneeni niitä muuten... Ei kyllä mikään kiva aihe provolle.

Vierailija
204/229 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiintoinen oli myös se keskustelu, jossa aloittaja kysyi että voiko perheen teini tehdä perheelle ruokaa kaksi kertaa viikossa. no sehän oli provo, mutta se keskustelu oli älyttömän mielenkiintoinen! =) olisi aloittajan vain kannattanut tehdä vähän taitavammin ne jatkopostaukset, jotta keskustelu olisi jatkunut, koska siinä oikeasti päästiin keskustelemaan lastenkasvatuksesta.

Vierailija
205/229 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viddu mikä viddu. Ei herkille :)

Vierailija
206/229 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:45"]Minä kyllä muistan tuon ketjun enkä todellakaan käy täällä joka päivä. Se jäi vahvasti mieleeni, surin todella ap:n puolesta, googletin tuon taudin ja ajattelin, miten järkyttävän raskasta voi jollain ihmisellä olla. Miten tuollaisesta taakasta selviää.

Ja nyt. Se olikin pelkkä valhetta. Minä uskoin ja nyt tuntuu todella tyhmältä, että tietämättäni minua (ja montaa muuta) on pidetty täysin narrina jonkun gradun nimissä. Toisaalta tietenkin hyvä, ettei se ollut tositarina. Mutta silti. Näin vakavalla aiheella ei mielestäni saisi vedättää.

N45+

[/quote]

tätä hain takaa t. 89

Vierailija
207/229 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:32"]

Kaikkien aikojen provo jota kukaan ei muista :D Voi vittujen kevät XD

[/quote]

Minä muistan. Ihmiset oli todella empaattisia ja nyyhki ja määki ja eivät varmaan saaneet kotitöitä tehtyä sinä päivänä, kun sydän mureni tapauksen takia :)

Itse muistan sen siksi, koska aloituksessa oli pari asiavirhettä ja yritin aikani selittää, että provohan tämä on, ettei kannata kyyneliä ja päiväänsä tuhlata tällaiseen.

Vierailija
208/229 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

netissä on helppo vedättää ihmisiä. olkoon nämä provot muistutus siitä.

Vierailija
209/229 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap meni aiheen kanssa hieman liian pitkälle. 

Vierailija
210/229 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan tämän, mutta se ei koskettanut minua millään tavalla.

Vierailija
211/229 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin suurta keskustelua, koska en vakkarikävijänä muista. Ap voisi kuitenkin lukea hieman tutkimusetiikasta. Minun oli tarkoitus käyttää nettiaineistoja gradussani, mutta liian paljon oli mutkia matkassa. Päädyin toisenlaiseen aineistoon lopulta. Ikinä ei ainakaan Helsingin valtsikassa olisi mennyt läpi ap:n aineisto. Siis provosoivan valheen kirjoittaminen ja lukijoiden tunteiden tulkitseminen sen perusteella. Olisi kiva kuulla, miten oikeasti tuon saisi väännettyä hyväksyttäväksi tutkimusaineistoksi.

Vierailija
212/229 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiesin tuon olevan provo ja muistaakseni sen sinne ketjuun kirjoitinkin, tosin sain haukut niskaani. Kuten tavallista, palstalaiset kun haluaa uskoa kaiken mitä kirjoitetaan. Oli se sitten mitä paskaa tahansa.

Vierailija
213/229 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä voisi edes käyttää graduun? Suurin osa viesteistä koko ketjussa voisi olla sinun omaa yksin keskustelua. Ja mitä jos joku toinen olisi ruennut esittämään AP:ta? Sekin olisi pilannut sen. Et olisi voinut todistaa mitään kun täällä vaan "veirailijat" kirjoittavat.

Vierailija
214/229 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ap tosissas niin haista paska!
On aiheita joista provoilu osoittaa erittäin huonoa makua. Tämä oli sellainen.

Vierailija
215/229 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:31"]

Noniin :) Aloitin provoni kertomalla huolestani nuorempaa lastani kohtaan; epäilin hänellä olevan INCL. Tauti "todettiin" ja jätin vanhemman lapseni vähälle huomiolle menetyksen pelon vuoksi. Myöhemmin jatkoin kertomalla mieheni itsemurhasta. Mittasin provollani nettikäyttäytymistä; sympatiaa, myötäileviä tunteita, lukijoiden ahdistusta ja muutenkin uskoa tuntemattoman anonyymikäyttäjän tekstiin. Ap

[/quote] Buu, huonot provot kun en ole edes ketjuja aukaissut.

Vierailija
216/229 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä nro 80 kanssa. Minulla oli jo aiemmin kiinnostusta ko. sairautta kohtaan koska vastaava tapaus löytyi tuttavapiiristäni. Siksi luin ekaa ketjua mielenkiinnolla, vaikka en sinne mitään kommentoinutkaan. En usko mihinkään nettiketjuun lähtökohtaisesti, edes vähemmän raflaaviin, mutta tosiaan uskon/tiedän sen, että vastaavia asioita tapahtuu oli ketju sitten provoa tai ei. Miehen itsemurha meni liian pitkälle eli siinä vaiheessa mulle varmistui, että kyseessä on provo.

Tutkimuksesi eettisyys on kyllä niin ja näin siltä kannalta, että he keiden lapsi on oikeasti sairastunut ko. tautiin löytävät ketjusi ja se vaikuttaa todennäköisesti hyvin negatiivisella tavalla heihin. Maalasit aika toivottoman kuvan asiasta. Toisaalta myös herkimmät palstailijat ovat voineet oireilla kirjoituksiasi. Omalla kohdallani asiat pysyvät mittasuhteissa ja jopa nautin siitä että saan asettua toisen ihmisen asemaan kirjoituksia lukiessa, koska suhtaudun niihin lähtökohtaisesti kuin elokuviin.

Vierailija
217/229 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa provo tässä asiassa on ap - kuinka alas täytyy vajota ja kuinka sairas voi mieleltään olla, jos omii toisen tragedian ja väittää itse keksineensä sen johonkin v*tun tutkimustarkoitukseen? Huomaa kyllä, etttet graduista tiedä mitään (tuskin olet yliopistoa nähnytkään) jos luulet, että tuollainen edes teoriassa hyväksyttäisiin graduaiheeksi.

Mutta asiaan. Satun tietämään tapauksen josta tässä on väännetty provo, ja  Onneksi tämän ketjun aloittaja on helppo jäljittää, eikä säälitä siinä vaiheessa kun asiasta tehdään rikosilmoitus. Että ei niin näppärä pyhäillan kusetus kuitenkaan? Kuvittelit ap varmaan keksineesi hyvänkin idean suututtaa mammoja, mutta katotaan sitten vieläkö naurattaa, kun pitää vastata seurauksista.

Vierailija
218/229 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä tuntee itsensä joskus huijatuksi, kun vastaa tosissaan provoon. Mutta toisaalta, huijaammeko me sitten provoajaa oikeilla vastauksillamme, kun niistä voi olla apua jollekin sellaiselle, joka on oikeasti sellaisessa tilanteessa? Esimerkkinä juuri sairaudet, työttömyys ja perheväkivalta.

Itse olisi veikannut tai äänestänyt kaikkien aikojen provoksi posliinipimpulia. Siinä olisi pitänyt olla joku varoitusmerkki, ettei vahingossa avaa sopimattomassa paikassa ja herätä kiusallista huomiota nauraessaan ääneen.

Vierailija
219/229 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:50"]

netissä on helppo vedättää ihmisiä. olkoon nämä provot muistutus siitä.

[/quote]

No niinpä. Ihmiset on niin helposti höynäytettäviä. Varsinkin kun pikkuisen empatiakyyneltä vuodatetaan lapsen tai sairauden takia.

Näitä kun lukee, niin joskus tosiaan ihmettelee, kuinka tyhmiä ihmiset oikeasti ovat. Mutta johan niihin huijauskeräyksiinkin tunkee rahaa ihan innolla, joten kaipa he livenä ovat yhtä tyhmiä

Vierailija
220/229 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaahan ilmoitella tekijän nimi tänne palstalle, jos tällaiseen graduun joskus törmäätte ;).