Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovaiset, miksi juuri teidän uskonto/lahko/suuntaus on se ainoa oikea?

Vierailija
16.01.2022 |

Ja mikä se on?
Haluaisin siis perusteluja sille miksi juuri teidän on oikea, ei keskustelua siitä onko se että uskoo väärin vai oikein
🤩

Kommentit (1338)

Vierailija
981/1338 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen kahden maailman rajalla. Näen hänet aamuisessa usvassa, kuinka kaunis hän onkaan. Sanovat ettei kuolevainen voi hänen huntuaan riisua ja katsoa hänen kasvojaan. Olenko minä kuolevainen, ihminenkö vain? Minä näen sinne mikä salattua on, kuitenkin ihmisenä ihmisten maailmassa olen.

Vierailija
982/1338 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen etsijä. En tule perille maallisen elämän aikana, mutta tavallaan olen jo perillä. Mysteerien ja unien maailmassa ei ole aikaa. Tiedän ns. suuntaukseni olevan oikea, koska se on näytetty minulle. Minulle kaikki uskonnot osoittavat samaan kohtaan, todelliseen jumaluuteen. Tekopyhyys on yleisempää kuin todellinen uskonnollisuus. Uskon, että jumaluus asuu kaikkien sisällä ja kaikessa. On myös pahuutta, ja sen merkitys on itselleni mysteeri. Uskon Jeesukseen, mutta en ole kristitty, koska mielestäni Jeesus on ymmärretty kirkossa väärin. Seurakuntalaisten joukossa kannetaan kuitenkin soihtua, ja monille kristinusko on ainoa tapa löytää Jumala. Tämän kaiken Jumalani kertoo minulle. 

Seuraa soihdun valoa, valo loistaa pimeydessä. Mysteerin merkityksen vielä tulet ymmärtämään. Älä pelkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1338 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuljen kahden maailman rajalla. Näen hänet aamuisessa usvassa, kuinka kaunis hän onkaan. Sanovat ettei kuolevainen voi hänen huntuaan riisua ja katsoa hänen kasvojaan. Olenko minä kuolevainen, ihminenkö vain? Minä näen sinne mikä salattua on, kuitenkin ihmisenä ihmisten maailmassa olen.

Kaunista. Olet runollinen.

Vierailija
984/1338 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen etsijä. En tule perille maallisen elämän aikana, mutta tavallaan olen jo perillä. Mysteerien ja unien maailmassa ei ole aikaa. Tiedän ns. suuntaukseni olevan oikea, koska se on näytetty minulle. Minulle kaikki uskonnot osoittavat samaan kohtaan, todelliseen jumaluuteen. Tekopyhyys on yleisempää kuin todellinen uskonnollisuus. Uskon, että jumaluus asuu kaikkien sisällä ja kaikessa. On myös pahuutta, ja sen merkitys on itselleni mysteeri. Uskon Jeesukseen, mutta en ole kristitty, koska mielestäni Jeesus on ymmärretty kirkossa väärin. Seurakuntalaisten joukossa kannetaan kuitenkin soihtua, ja monille kristinusko on ainoa tapa löytää Jumala. Tämän kaiken Jumalani kertoo minulle. 

Seuraa soihdun valoa, valo loistaa pimeydessä. Mysteerin merkityksen vielä tulet ymmärtämään. Älä pelkää.

Kuka tässä runoilee niin kauniisti. Sinunko runot?

Ei ne ole runoja, minä puhun noin, ja olen nähnyt nuo asiat. Minä neuvon, mutta te ette ymmärrä oikein vielä. Tulee aika jolloin teidän mielenne avautuu.

Vierailija
985/1338 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ole runoja, minä puhun noin, ja olen nähnyt nuo asiat. Minä neuvon, mutta te ette ymmärrä oikein vielä. Tulee aika jolloin teidän mielenne avautuu.

Sinä tuot vaihtelua tähän ketjuun. Ajattelin jo  jättää tuon ummehtuneen viestiketjun, mutta ehkäpä pysyn täällä vielä hetken sinun takiasi.

Vierailija
986/1338 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä tuot vaihtelua tähän ketjuun. Ajattelin jo  jättää tuon ummehtuneen viestiketjun, mutta ehkäpä pysyn täällä vielä hetken sinun takiasi.

Ihmiseen älä katso. Katso luontoon. Näetkö kuinka perhonen lentää niityllä? Kulje kadulla ja sudenkorennon näet. Aamulla se syntyy, päivällä se löytää puolison, illalla parittelee ja lentää auringonlaskuun. Aamulla se on kuollut, mutta sen siemenestä on tullut uusi elämä. Näetkö Siriuksen ja Venuksen tähtitaivaalla? Minä näen ne täällä myös. Sininen tähti, ketkä sieltä lähti?

Silmillä sielun nähdä voit, öinen koi, perhonen tuo, sitä päästä syömään älä vaatteitasi. Aamuruskon poika, valontuoja, ei hän ole kuitenkaan Luoja.

Vierailija
987/1338 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiseen älä katso. Katso luontoon. Näetkö kuinka perhonen lentää niityllä? Kulje kadulla ja sudenkorennon näet. Aamulla se syntyy, päivällä se löytää puolison, illalla parittelee ja lentää auringonlaskuun. Aamulla se on kuollut, mutta sen siemenestä on tullut uusi elämä. Näetkö Siriuksen ja Venuksen tähtitaivaalla? Minä näen ne täällä myös. Sininen tähti, ketkä sieltä lähti?

Silmillä sielun nähdä voit, öinen koi, perhonen tuo, sitä päästä syömään älä vaatteitasi. Aamuruskon poika, valontuoja, ei hän ole kuitenkaan Luoja.

Kuka sinä olet?

Todella kaunista kaiken tämän pahansuopaisuuden keskellä. En tietenkään lue huonoja viestejä lainkaan, ehkä muutama sana viestin alussa riittää, koska silloin tiedän jo, millainen viesti on kyseessä.  Onko sinulla runollinen lahja, joka sinun pitäisi avata ja jakaa muiden kanssa? Olet väärässä viestiketjussa. Mutta saatat olla silti oikeassa. Tuot iloa tähän kurjuuteen.

Vierailija
988/1338 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sinä olet?

Todella kaunista kaiken tämän pahansuopaisuuden keskellä. En tietenkään lue huonoja viestejä lainkaan, ehkä muutama sana viestin alussa riittää, koska silloin tiedän jo, millainen viesti on kyseessä.  Onko sinulla runollinen lahja, joka sinun pitäisi avata ja jakaa muiden kanssa? Olet väärässä viestiketjussa. Mutta saatat olla silti oikeassa. Tuot iloa tähän kurjuuteen.

Kuka olet, tämän ketjun runoilija?

Vierailija
989/1338 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ley-linjat ovat eräällä tavalla kuin leveys- ja pituusasteet: Ne eivät ole linjoja, joita voimme nähdä kartalla. Mutta teorian mukaan suuret, tärkeät monumentit (ajatelkaa Stonehengeä ja Gizan pyramideja) kulkevat kaikki eräänlaisella energiaväylällä, joka "yhdistää" ne. Ajatus sai alkunsa 1920-luvulla, kun valokuvaaja ja amatööriarkeologi huomasi suorat linjat, jotka yhdistivät muinaisia kohteita tietyillä Yhdistyneen kuningaskunnan alueilla.

https://science.howstuffworks.com/science-vs-myth/unexplained-phenomena…

Ley-linjat.

Vierailija
990/1338 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu on ihmisten kirjoittama käännöskirja. Kuka on päättänyt, että ne jutut on jumalan sanoja, mitä siinä on? Ne ihmiset itse ovat julistaneet olevansa Jumalan lähettiläitä, kuka todistaa, ja erityisesti miten, että he eivät ole sinne satuilleet ja laittaneet omia mielipiteitään Jumalan sananan? Eikös siellä ole muuten ristiriitojakin? Jos se olisi ristiriidaton, ei sitä tarvitsisi tulkita vaan sana olisi niinkuin on. Käännösvirheitä on yksinkertaisissa romaaneissakin englannista suomeksi, miksi sitten raamattu olisi käännetty oikein? 

Jeesus sanoi lähettävänsä todistajan, totuuden hengen. Pyhällä Hengellä täyttyminen on niin voimakas kokemus, että sitä on vaikea pukea sanoiksi. Se todellakin tuntuu koko kehossa sähköisenä lämpöaaltona joka kulkee koko kehon lävitse. Kehomme on hengen temppeli, joko siellä on Jumalan Henki, tai riivaajahenkiä. Tai sitten syntiinlangenneen ihmisen henki. Historia myös todistaa kuinka Jeesuksen sanat tulivat toteen Jerusalemin ja temppelin tuhosta.

Minä tiedän tuon kokemuksen ja tunteen. Se on erittäin mielenkiintoinen ilmiö. Luulin aikoinani sen olevan jonkinlainen todiste oikeasta uskosta, mutta todellisuudessahan se toistuu ihmisillä hyvin monissa eri uskonnoissa. En ole tarkemmin perehtynyt ilmiön aiheuttamiin kemiallisiin reaktioihin kehossa, mutta miellyttävä kokemushan se on ja tuntuu fyysisesti hyvänä olona monta päivää jälkeenpäin. Lääketieteen kannattaisi perehtyä siihen, olisi mullistavaa masennuspotilaiden hoidossa ja yleisen elämänlaadun parantamisessa ihmisillä. Ihan mielenkiinnosta kysyn, mitä uskontokuntaa tai lahkoa edustat?

Ne pakauskontojen edustajat voivat saastaisista hengistä täyttyä. Kun täyttyy Pyhästä Hengestä, alkaa kiittämään Jumalaa ja Hänen Poikaansa. Iloitsee ja ymmärtää kuinka hyvä Jumala on. Olen kristitty.

Edustatko jotain kristinuskon sisällä olevaa suuntausta?

Ei kristityn tarvitse edustaa mitään suuntausta. Uskon apostolien opetuksiin ja ainoa oikea suuntaus olisi mielestäni alkuseurakunnan suuntaus, ei kirkon oppi. Kirkko tuli vasta myöhemmin, eivät Pietarin ja Paavalin ajan kristityt noudattaneet kirkon oppeja, koska kirkko on aivan eri asia kuin seurakunta.

Ok. Mietin vain, miten Kristiuskon sisällä suhtaudutaan toisiinsa. Eli onko sama asia, kun katolinen, ortodoksi tai protestantti täyttyy Pyhällä Hengellä ja kiittää Jumalaa? Ovatko kaikki pelastavassa uskossa? Myös muslimit täyttyvät omalla Pyhällä Hengellään ja ylistävät Allahia. Voimakas kokemus varmasti jokaiselle, mutta mistä tunnistaa oikean Pyhän Hengen?

Mitä Raamattu kertoo pelastuksesta : Joka tekee taivaallisen Isän tahdon, uskoo ja kastetaan, se pelastuu. Mistäkö tunnistaa Jumalan Hengen muista hengistä? Jokainen henki joka ei tunnusta Jeesusta Kristusta Jumalan pojaksi, ei ole Jumalasta, kertoo Raamattu.

Tarkoitat kaiketi sitten niin, että tuosta joukosta muslimi on väärässä, mutta Kristinuskon sisäiset suuntaukset johtavat kaikki Taivaaseen?

Muslimien joukossa on myös hyviä ihmisiä.

Pääseekö hyvä ihminen muslimi Taivaaseen? Kun hän täyttyy Pyhästä Hengestä ja tuntee sen samanlaisena kokemuksena kuin sinäkin, mutta ylistää silloin Allahia, mistä hän voisi tietää olevansa väärässä, kun kokemus on niin voimakas ja varmuutta antava hänelläkin?

Allah ei ole nimi vaan tarkoittaa Jumalaa samoinkuin suomenkielistä Jumala ei ole nimi. Arameassa sanotaan Eli/Eloh, englanninkielessä God, syriaksi Alaha/alaho, hepreaksi mm El/Eloah, monikkomuoto Elohim. Jeesus sanoi että taivaassa sinne päässeet saavat tietää Jumalan salatun nimen, ilmeskirja kertoo tästä. Raamattu kertoo että jokainen henki, joka ei tunnusta Kristusta Jumalan pojaksi, ei ole Jumalasta. Muslimit painottavat oppinsa muhamediin joka on ihmisen palvontaa, eikä elävään Jumalaan. Sinänsä heillä on monia tapoja toki, jotka ovat kunnioitettavia ja Raamatun mukaisia, mutta ikävä kyllä myöskin saatanallisia tapoja, kuten Mekassa olevan Kaaban ympäripyöriminen, ja vaginaa muistuttavan esineen suutelu, jonka sisällä on meteoriitin palanen. Jumala on kieltänyt kuvien palvonnan, ja se on juuri sitä. Lisäksi femiinisen jumalattaren vaginan palvonta on sairasta. Naiset peittävät heillä kyllä hiuksensa huivilla, mikä oli kristittyjenkin tapa, ja on eräissä maissa tapana vieläkin. Mutta vanhan testamentin aikaan koko pään tai naaman peittäminen oli porton merkki. Mm Juudan ja Tamaran tarina, huom.

Olet kaiketi sama ihminen, joka vastailee. Keskustelu lähti vahvasta kokemuksesta, joka todistaa sinulle uskosi oikeaksi. Sama kokemus on aivan eri tavalla uskovilla, joten kiinnostuneena kyselin siksi. Et ole vastannut kysymykseen, pääseekö muslimi taivaaseen tai onko eroa Kristinuskon eri suuntausten välillä, jos on vilpitön uskovainen ja saa mainitsemasi kokemuksen. Rivien välistä tulkittuna muslimi ei pääse, mutta muut pääsevät, koska uskovat Jeesukseen. Muslimillakin kuitenkin on se sama ehdoton kokemus, kuten vielä hyvin monella muullakin uskonnon edustajalla. Varsinainen pointtihan toki on, että kokemus on ihmismielen aiheuttama, mutta näkemyksesi kiinnostaa aidosti, millä perustelet juuri sinun kokemuksesi poikkeavan muiden samanlaisista ja tulevan Pyhältä Hengeltä, kun kaikki muutkin ovat siitä varmoja ja silti pystyt sanomaan muiden kokemukset vääriksi.

Sinä luulet ja väität kokemuksen olevan ihmismielen aiheuttama ja minä väitän ettei ole. Turha kanssasi on väitellä, koska sinä olet pakana etkö usko Jumalan Henkeen vaan olet pilkkaaja joka kieltää Jumalan Voiman.

Väitätkö täten myös, että esimerkiksi muslimin saama vastaava kokemus ei ole ihmismielen aiheuttama? Vastaisitko muutamaa sivua taaempana olevaan viestiin, jossa ihmetellään Jumalan hyvyyttä, jossa tapetaan, tapatetaan, uhkaillaa ja kidutetaan? Jos et voi vastata kysymyksiin, niin oletko kuitenkin sitä mieltä, että kaiken senkin jälkeen Jumala on yksiselitteisesti hyvä?

Vain Jumala on hyvä. Ei ole ketään muuta, joka olisi hyvä. Muslimin kokemus on oikea, mutta jos se henki ei tunnusta Kristusta Jumalan Pojaksi, ei ole silloin kyseessä Jumalan Henki, vaan siihen on mennyt silloin riivaajahenki. Viimeisinä päivinä tulee kaltaisiasi pilkaajia jotka väittävät ettei Jumalaa ole ja jotka luulevat kaiken olevan vain näkyväistä. Omaksi turmiokseen pilkaajat pilkkaavat. Sinä olet pilkannut Pyhää Henkeä koska väität Pyhällä Hengellä täyttymistä ihmismielen tuotteeksi. Kaiken muun ihminen saa anteeksi, Jeesuksen ja Isän pilkankin, mutta Pyhän Hengen pilkkaamista ei anneta anteeksi.

Kaikenlainen julmuus siis voi olla hyvyyttä mielestäsi. Se ei vastaa sanan varsinaista merkitystä, joten on aika outoa käyttää sitä, mutta olkoon. Kristinuskon sisällä myös turhaan ollaan perustettu eri suuntauksia, koska se ei ole merkityksellistä. Jos saat kokemuksen, joka antaa varmuuden uskosta ja Jeesuksen olevan Jumalan poika, pääset Taivaaseen riippumatta, oletko katolinen, ortodoksi vai protestantti. Jos joku kysyy uskonnostasi tietämättömyyttään ja sokeuttaan epämiellyttäviä kysymyksiä, johon et osaa vastata, tuomitse sellainen Helvettiin ja väistele varsinaiset kysymykset. Et lainkaan elä todeksi uskoasi, jossa luvataan vastata kysyjälle ja avata kolkuttavalle ovi. Älkää tuomitko, tai teidät tuomitaan.

Mutta jos se kristitty ei osaa vastata sun kysymyksiin, niin miten se voi vastata niihin? Mä olen ortodoksi enkä todellakaan tiedä läheskään kaikkea ortodoksisuudesta. En tuomitse toisia helvettiin, koska se ei ole minun hommiani, mutta varmaan olisi pakko väistää kysymys, koska en aio valehdella tietäväni vastausta kysymykseen.

Mun on vaikea lukea niitä osia vanhasta testamentista, joissa Jumala ainakin hiljaisesti hyväksyy, vaeltavien israelilaisten aiheuttaman tuhon. Ne tappaa kokonaisia kansoja eikä edes lapsia säästetä. Mä en kuitenkaan ole jumala, joten mä en tiedä onko hänelllä joku suurempi ajatus siinä taustalla. Mä vaan joudun hyväksymään sen.

Mä olen kyllä taipuvainen uskomaan, että kaikki paha tässä maailmassa johtuu ihmisistä. Ihmisillä on vapaa tahto eikä kukaan ole täydellinen. Me kaikki tehdään syntiä joka päivä. Se synti voi olla pieni, mutta se vaikuttaa toisiin asioihin, joka johtaa taas toisiin. Me saadaan just sitä mitä tilataan ja asiat kertautuu.

Esimerkiksi joku kuolee syöpään, kun se lääkäri, joka olisi voinut keksiä parannuksen siihen, kuoli auto-onnettomuudessa ajettuaan ylinopeudella nokkakolarin jonkun tyypin kanssa, joka selaili kännykkää ajaessaan. Vähän rujo esimerkki, mutta toivottavasti se valaisi ajatteluani.

Vierailija
991/1338 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hyviä ihmisiä .

Raamatun sanoma on että ihmisen hyvyys ei riitä kuulumiseen taivastenvaltakuntaan.

On vain yksi ,jonka kanssa voi mennä sinne sisälle.

Voisitko sinä koettaa vastata, miksi Jumala on tehnyt niin paljon inhimillisillä mittareilla pahoja asioita ja miksi haluaa kiduttaa ihmisiä iänkaikkisesti vain siitä syystä, etteivät usko häneen? Kun kuitenkin opetetaan hänen olevan hyvä ja armollinen. Miksi puhutaan pelastuksesta, kun kyseessä on vain kiduttamatta jättämisestä? Kysymykset ovat varmasti vaikeita ja ikäviä, mutta niiden tarkoitus ei ole pilkata, vain selvittää, onko olemassa kristitty, joka näihin osaa vastata, vai onko kyse aina vain katseen pois kääntämisestä. Kristinuskossa on paljon asioita, jotka ovat loogisesti ajateltuna päivänselvässä ristiriidassa keskenään, mutta keskustelua niistä ei kristittyjen kanssa saa aikaan. Jos vastauksia kysymyksiin on, niin miksi niitä ei voi antaa?

Mä luin kerran jostain, ettei oikeastaan ole erillistä taivasta ja helvettiä. On vain Jumalan läsnäolo, jossa me kaikki ollaan, mutta niille, jotka eivät ole yhteydessä Jumalaan (eli ovat ns. Helvetissä) se tuntuu kauhealta. Taivaassa se yhteys tuntuu taivaalliselta (pun inteneded).

Maanpäällinen esimerkki voisi olla auringonottaminen. Mä vihaan auringonottoa ja mikään ei kuulosta kamalammalta kuin jossain rannalla makaaminen vähissä vaatteissa hirveässä auringonpaisteessa. Toisille se on taivas ja sitä odotetaan koko talvi tai lennetään jonnekin etelään makaamaan rannalle. Aurinko itsessään vaan paistaa. Se on mitä se on. Ei se ole tuominnut mua erityisesti helvettiin tai paista mulle erityisen voimakkaasti. Aurinko vaan paistaa.

Tiedän, että tuo ei ole täydellinen teoria, mutta mielestäni jotenkin lohdullinen.

Vierailija
992/1338 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kristittyjen lahjakkuus siinä, että he osaavat kopioida koko Raamatun tähän viestiketjuun?

Siihen heidän älynsä näyttää riittävän, ei mihinkään muuhun. Ei alkeellisimpaankaan keskusteluun.

Tuskin sillä kopioimisella on sinänsä  mitään tekemistä älyn kanssa, on vain niin helppoa vedota siihen tekstiin, johon itse syvästi uskoo ja pitää oikeana. En ymmärrä, miksi kristityt eivät kyseenalaista niin sanotusti mitään omasta opistaan, mutta muita nimitellään surutta jos joksikin ja kirjoitetaan heistä mitä sattuu, vaikka sellainen kristiuskossa kielletään. Ajattelmisesta en ole löytänyt minkäänlaista kieltoa.

Vierailija
993/1338 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristittynä en pitäisi ristiä kaulassa. Syy on siihen, että risti on kuoleman eikä elämän symboli. Pahinta on katolilaisilla, jotka pitävät kuvaannollisesti Jeesusta ristillä krusifiksissa. Vanhoissa kirjoituksissa, Kuolleenmeren kirjakääröissä pedon luvuksi annetaan joko 616 tai 666. Kummatkin täsmäävät keisari Neroon. Mutta me luemme väärin. Katolilaisissa kirkoissa, ja freskoissa ortodokseilla maalauksissa on luettavissa tämä pedon luku. Se ei ole numero, vaan kreikkalaiset kirjaimet. Miltä ne näyttävät? Näppäimistössäni ei ole kreikkalaisia kirjaimia joten googlettakaa itse. Ei Jeesus olekaan peto, mutta ristillä Hän tuli synniksi. Koko maailman synnit tulivat yhteen ihmiseen, kunnes Hän oli kuollut. Ensin Jeesus laskeutui helvettiin, ja nousi sitten kuolleista ja meni taivaaseen. Nykyajan ihmiset emme helpolla ymmärrä muinaista tapaa ilmaista asioita.

Minulla on ristit niin korvissa kuin riipuksessa. Aikanaan se on ollut vapautettujen orjien merkki. Ja pitäisihän sinun tietää tyhjän ristinpuun merkitys. Krisufiksit ovat joillekin uskovaisille tärkeitä.

Muuten tekstisi jää minulle todella oudoksi, minulle ei ole mitään merkitystä numerologialla. Ja outo on tuo, että "Jeesus tuli synniksi". Mistä raamatunkohdasta tämä ilmenee? Eikä Hän kuollut, kuolleesta ei valu verta. Eikös Hän laskeutunut Tuonelaan?

Vierailija
994/1338 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysyt? Mihin pyrit kysymyksilläsi?

En ole kysyjä, mutta minusta tämä on validi kyssäri. Jokaisen sokeasti uskova voisi aika ajoin miettiä asiaa. Jos joku Pohjois-Pohjanmaalainen lahko luulee olevansa ainoa pelastuja, on tyhmyyden määrä aika korkea. Tai sanotaanko, että päässä ei mikään liiku, jos näin luulee.

Minun uskontoni on ainoa oikea, vain minä pelastun -lausunnot tai ajatukset kertovat vain suuresta tyhmyydestä ja sokeudesta.

Jos ja kun on sellaiseen ajatteluun kasvanut, psyykelle on todellinen koettelemus edes yrittää irtautua näistä käsityksistä. Harva uskaltaa tehdä sen hypyn tuntemattomaan, sillä on turvallista pysyä laumassa.

Vierailija
995/1338 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

YPMP

Vierailija
996/1338 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristinusko on totta, koska se (1.) perustuu siihen, että ihminen luo henkilökohtaisen rakkaussuhteen Jeesuksen kanssa ja (2.) pelastuksen eteen ei tarvita mitään suorituksia / tekoja, vaan pelastus annetaan ilmaisena lahjana aiemmista teoista ja taustasta riippumatta. Kristinuskon helppous tekeekin siitä niin vaikeaa, sillä nykyihmisen on melkein mahdotonta käsittää, että maailman paras asia on tarjolla ilmaiseksi, mikä sotii täysin vastoin suoriteperusteista yhteiskuntaa, jossa elämme.

Kumpikaan noista ei ole todiste yhtään mistään, kakkoskohta on väärin. Sinun pitää nuolla Jessen persusta päästäksesi taivaaseen.

Ei minua haittaa, vaikka loukkaat minua Jeesuksen tähden; päinvastoin, sitä tulee pitää ilona, kuten UT:ssa sanotaan. Käytännössä kyse on siitä, että sielunvihollinen on raivoissaan uskovista ja toimii kauttasi pilkkaamalla uskovia, joten sanasi vain lisäävät uskoani.

Voit kuitenkin olla varma siitä, että Jeesus yrittää lähestyä sinua koko elämäsi ajan uskovien kautta. Et voi sille mitään, etkä tule pääsemään uskovista eroon elämäsi aikana. Jos kuitenkin kuolet ilman Jeesusta, niin suurin toiveesi toteutetaan ja saat viettää ikuisuuden ilman Jeesusta. Voit myös olla tällöin varma siitä, että Jeesus ei enää tällöin lähesty lainkaan sinua, vaikka kuinka haluaisit.

Ja taas on itsekkyys äänessä, voi surkeus: minäminäminäminä.

Vierailija
997/1338 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kristittyjen lahjakkuus siinä, että he osaavat kopioida koko Raamatun tähän viestiketjuun?

Siihen heidän älynsä näyttää riittävän, ei mihinkään muuhun. Ei alkeellisimpaankaan keskusteluun.

Tuskin sillä kopioimisella on sinänsä  mitään tekemistä älyn kanssa, on vain niin helppoa vedota siihen tekstiin, johon itse syvästi uskoo ja pitää oikeana. En ymmärrä, miksi kristityt eivät kyseenalaista niin sanotusti mitään omasta opistaan, mutta muita nimitellään surutta jos joksikin ja kirjoitetaan heistä mitä sattuu, vaikka sellainen kristiuskossa kielletään. Ajattelmisesta en ole löytänyt minkäänlaista kieltoa.

Eikö kyseenalaistaminen jo  itsessään ole jumalanpilkkaa ja eikö se johda ikuiseen helvettiin? Kaikki dogmit pitää hyväksyä.

Vierailija
998/1338 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
999/1338 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kyseenalaistaminen jo  itsessään ole jumalanpilkkaa ja eikö se johda ikuiseen helvettiin? Kaikki dogmit pitää hyväksyä.

Ei ,käsketään koettelemaan kaikki  ja pitämään se mikä on hyvää.Tutkimaan onko niin ,kuin on kirjoitettu.

Vierailija
1000/1338 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sinä olet?

Tuskin monet muutkaan pahansuopia viestejä lukevat.