Uskovaiset, miksi juuri teidän uskonto/lahko/suuntaus on se ainoa oikea?
Ja mikä se on?
Haluaisin siis perusteluja sille miksi juuri teidän on oikea, ei keskustelua siitä onko se että uskoo väärin vai oikein
🤩
Kommentit (1338)
Käyttäjä41898 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pastafari itsekin olen. Useimmat läheiseni ovat valinneet uskontonsa maantieteen perusteella. Koska kristinusko on täällä synnyinalueellani vallitseva uskonto, on se totta.
Itse tutkiskelin uskontoja kauan ja päädyin totuuteen lopulta ainoaan totuuteen, joka täytti sydämeni ja antoi vihdoinkin rauhan elämääni. Ramen.
Onko tämä paskafarius joku uusi muotivillitys?
Ei ole, on virallinen ja rekisteröity uskonto <<<<hollannissa. Googlaa PASTAFARIT
Paskafaarit siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä41898 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin paljon Jumala on maailmaa rakastanut (huom. Ei vihannut) että antoi ainoan poikansa, ettei kukaan hukkuisi, vaan saisi ikuisen elämän. Tässä on uskon raamit. Muu on turhaa.
Aika typerää, kun olisi kaikkivaltiaana voinut vain napsauttaa sormiaan ja antaa kaikille ikuisen elämän.
Ja kieltää kaikki sodat ja pahuus maanpäältä. Aika ikävä heppu.
Sodat ja kaikenlainen pahuus on kielletty raamatussa hyvin monisanaisesti. Onko tullut noudatettua niitä käskyjä?
(Joo, joo, tiedän että koko VT on yhtä sotaa. Se ei kuitenkaan ole Jumalan tahto että ihmiset sotisivat.)
Silloinkaan kun Jumala eksplisiittisesti käskee tappamaan ja raiskaamaan vihollisen siviilejä? Voin kaivaa jakeet jos Raamattu ei ole tuttu kirja.
Kaiva raisk.juttu ,en ole ennen kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä41898 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäisin AP:n hyviin kysymyksiin tämän vielä.
Uskovainen kirjoitti, että usko on Jumalan antama lahja. Ok. Tämän olen kuullut useasti ennenkin. Miksi siten Jumala antaa joillekin lahjan ja joillekin ei? Ei ole kovin reilu kaveri.
Etsikää ENSIN jumalan valtakuntaa ja kaikki tämä teille annetaan.
Kolkuttavalle avataan, ja etsivä löytää jne. Nuo ovat raamtusta löytyviä lupauksia. Siis on myös itsestä kiinni löytyykö lahja=usko ja uskon alkaja.
Edelleenkin Pastafarit on paras uskonto.
Vilkaiskaa tuon 41898 käyttäjätunnusta. Käytännössä sen kaikki viestit ovat vihapuhetta uskovia vastaan. Yhdessäkään sen viestissä ei ole mitään asiallista.
Kaikki kommenttini ovat juuri sinunlaisillesi ääliöille tarkoitettu.
Skientologit uskovat oppiensa parantavan sitä harjoittavan ihmisen elämää lisäämällä henkisiä kykyjä ja näin takaavan tien onneen. Skientologit uskovat ihmisen olevan kuolematon henkiolento, thetan, jolla on rajattomat kyvyt.
Muiden uskontojen perusväittämät ovat väärin.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä41898 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pastafari itsekin olen. Useimmat läheiseni ovat valinneet uskontonsa maantieteen perusteella. Koska kristinusko on täällä synnyinalueellani vallitseva uskonto, on se totta.
Itse tutkiskelin uskontoja kauan ja päädyin totuuteen lopulta ainoaan totuuteen, joka täytti sydämeni ja antoi vihdoinkin rauhan elämääni. Ramen.
Ei ole, on virallinen ja rekisteröity uskonto <<<<hollannissa. Googlaa PASTAFARIT
Paskafaarit siis.
Ei naurata kömpelö vitsi, tutustu asiaan.
Luoja Jumala on tehnyt kaiken ja ainoa joka antaa kaiken mitä vaatii ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä41898 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin paljon Jumala on maailmaa rakastanut (huom. Ei vihannut) että antoi ainoan poikansa, ettei kukaan hukkuisi, vaan saisi ikuisen elämän. Tässä on uskon raamit. Muu on turhaa.
Aika typerää, kun olisi kaikkivaltiaana voinut vain napsauttaa sormiaan ja antaa kaikille ikuisen elämän.
Sodat ja kaikenlainen pahuus on kielletty raamatussa hyvin monisanaisesti. Onko tullut noudatettua niitä käskyjä?
(Joo, joo, tiedän että koko VT on yhtä sotaa. Se ei kuitenkaan ole Jumalan tahto että ihmiset sotisivat.)
Silloinkaan kun Jumala eksplisiittisesti käskee tappamaan ja raiskaamaan vihollisen siviilejä? Voin kaivaa jakeet jos Raamattu ei ole tuttu kirja.
4.Moos.31, koko luku on ihan veikeää luettavaa. Poikkeaa ISISin touhuista varmaan jotenkin, mutta en nyt ihan keksi, miten.
Vierailija kirjoitti:
Miten ja mistä hirviö pelastaa?
Mistä tullut ja mitä tehnyt? onko tietoa.
Hyvä uskonveljeni, spagettihirviö on aina ollut olemassa, Tullut ei mistään niinkuin muutkin jumalat, Hän on pelastanut maailman kaikki ihmiset viemällä heidät suureen pastasiivilään, niin ihmiset kuin eläimetkin. Ja tämän vuoksi meidän tulee kiittää ja palvoa Lentävää spagettihirviötä. Ramen.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä41898 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskafaarit siis.
Onko lukihäiriö muunkin vajaamielisyyden lisäksi?
Käyttäjä41898 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä uskonveljeni, spagettihirviö on aina ollut olemassa, Tullut ei mistään niinkuin muutkin jumalat, Hän on pelastanut maailman kaikki ihmiset viemällä heidät suureen pastasiivilään, niin ihmiset kuin eläimetkin. Ja tämän vuoksi meidän tulee kiittää ja palvoa Lentävää spagettihirviötä. Ramen.
Tämähån on selvää koska jokainen ymmärtää, että tällainen maailmankaikkeus ei voi syntyä tyhjästä. Spagettihirviö loi kaiken ja hänen ulokkeensa ovat ikuisia. Spagettihirviö kertoi kaikille ilmoituksessaan, että hän on sana ja totuus. Voin tästä todistaa seurakunnan edessä. Olen kokenut nuudelisen rakkauden kun otin vastaan spagettihirviön sydämeeni. Tätä ei kuitenkaan tapahdu jos ei aidosti spagettihirviötä kutsu pelastajakseen.
Vierailija kirjoitti:
Luoja Jumala on tehnyt kaiken ja ainoa joka antaa kaiken mitä vaatii ihmiseltä.
ok
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä41898 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4.Moos.31, koko luku on ihan veikeää luettavaa. Poikkeaa ISISin touhuista varmaan jotenkin, mutta en nyt ihan keksi, miten.
Jumala käski Mooseksen rangaista Midinialaisia, He ottivat vaimoiksi suuren joukon nuoria tyttöjä.
Jumala ei koskaan missään ole käskenyt raiskaamaan ketään.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä41898 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähån on selvää koska jokainen ymmärtää, että tällainen maailmankaikkeus ei voi syntyä tyhjästä. Spagettihirviö loi kaiken ja hänen ulokkeensa ovat ikuisia. Spagettihirviö kertoi kaikille ilmoituksessaan, että hän on sana ja totuus. Voin tästä todistaa seurakunnan edessä. Olen kokenut nuudelisen rakkauden kun otin vastaan spagettihirviön sydämeeni. Tätä ei kuitenkaan tapahdu jos ei aidosti spagettihirviötä kutsu pelastajakseen.
Rakas uskonveljeni, juuri näin!!! Voi kunpa tämän kaikki ymmärtäisivät!!! Ramen.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen...
Tuo on evankeliumin ydin, josta nousee usko Jeesukseen Vapahtajana. = Uskonto on siis kristiillistä, koska ristillä meidät on sovitettu jumalan kanssa. Ei ole kyse ihmismielipiteistä eikä mieltymyksistä. Voit joko ottaa vastaan, tai olla ottamatta, uskon Jeesukseen joka haluaa antaa sinulle uuden elämän hänen yhteydessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä41898 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta arvon uskovaiset, jeesus ja hänen isänsä ilmestyi 2000 vuotta sitten, ja on yhä voimissaan tänä päivänä jollain tapaa ainaskin uskovaisten keskuudessa.
Mitä tapahtui nille jumalille joita oli muinaisessa egyptissä, roomassa, atseekit, viikinkien jumalat? Onko nämä jumalat vielä hengissä, vai mitä niille tapahtui?
Eihän niitäkään ollut olemassa.
Sinussa on riivaajahenki. Mene pois pilaamasta tätä ketjua.
Sinussa on kusta korvien välissä.
Siis minussa vai tällä kenen mielestä minulla on kusta korvien välissä, ilmaise itsesi ymärrettävästi.
Käyttäjä41898 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä41898 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta arvon uskovaiset, jeesus ja hänen isänsä ilmestyi 2000 vuotta sitten, ja on yhä voimissaan tänä päivänä jollain tapaa ainaskin uskovaisten keskuudessa.
Mitä tapahtui nille jumalille joita oli muinaisessa egyptissä, roomassa, atseekit, viikinkien jumalat? Onko nämä jumalat vielä hengissä, vai mitä niille tapahtui?
Eihän niitäkään ollut olemassa.
Sinussa on riivaajahenki. Mene pois pilaamasta tätä ketjua.
Sinussa on kusta korvien välissä.
Siis minussa vai tällä kenen mielestä minulla on kusta korvien välissä, ilmaise itsesi ymärrettävästi.
No nyt en itse ilmaissut ymmerrettävästi, siis minussa vai kenessä?
Vierailija kirjoitti:
Jumala käski Mooseksen rangaista Midinialaisia, He ottivat vaimoiksi suuren joukon nuoria tyttöjä.
Jumala ei koskaan missään ole käskenyt raiskaamaan ketään.
Ok. Eli toisen kansan naisten ryöstäminen ja väkisin vaimoksi ottaminen ei ole raiskaamista?
Ymmärrän.
Vierailija kirjoitti:
Tekee mieli vastata aloitukseen, vaikken silleen suoraan kohdeyleisöön kuulu. En laske omaa maailmankatsomusta uskonnoksi, vaan se on maailmankatsomus jonka tavallaan tiedän totuudeksi, mun ei tarvi uskoa siihen. Kristinusko sattuu oleen itselle tutuin uskonto ja oon siitä saanu vaikutteita. Oon myös tutustunut taolaisuuteen ja buddhalaisuuteen, joissa on myös oppeja jotka vaan tuntuu oikealta. Kun muistin, että koulussa kerrottiin miten valtauskonnot alko yhdestä uskonnosta, palaset vaan loksahti kohdilleen. Jeesus, Buddha ja Laotse on ollut henkisiä opettajia, joilla on ollut tavallaan yhteinen sanoma josta he on kertonut omilla tavoillaan. Jeesus käytti paljon kielikuvia, joten käsitys taivaasta ja taivaan isästä on mulle sellaisia. Haluaisin osata vastata tuohon Miks tämä on ainut oikea, mutta en osaa. Mulle se vain tuntuu siltä, se selittää maailmaa niin hyvin ja jotenkin alusta asti tuntui itsestään selvältä että näin tämä on. Ei sitä voi järjellä tai sanoilla perustella minkä sydämessään tuntee/tietää oikeaksi.
Vai sellaistakin humpuukia siellä koulussa nykyään opetetaan.
Uskosta osallinen kirjoitti:
Vanhoillislestadiolaisuus on ainut oikia usko. Olen löytänyt kodin tästä herätysliikkeestä ja heti alko muut suuntaukset näyttämään lahkoilta ja eriseuroilta. Täällä on Jumalan valtakunta!
Kun kristinuskoa on saarnattu ja evankeliumia julistettu aivan hilkun vaille 2000 vuotta, ja kun maailma ei ennen 1800-lukua tiennyt mitään Lars Leevi Laestadiuksesta, niin kuulostaa hieman erikoiselta, että taivaan valtakuntaan voisi päästä ja iankaikkisen elämän periä vain kuulumalla vamhoillislestadiolaisiin.