Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovaiset, miksi juuri teidän uskonto/lahko/suuntaus on se ainoa oikea?

Vierailija
16.01.2022 |

Ja mikä se on?
Haluaisin siis perusteluja sille miksi juuri teidän on oikea, ei keskustelua siitä onko se että uskoo väärin vai oikein
🤩

Kommentit (1338)

Vierailija
301/1338 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä41898 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin paljon Jumala on maailmaa rakastanut (huom. Ei vihannut) että antoi ainoan poikansa, ettei kukaan hukkuisi, vaan saisi ikuisen elämän. Tässä on uskon raamit. Muu on turhaa.

Aika typerää, kun olisi kaikkivaltiaana voinut vain napsauttaa sormiaan ja antaa kaikille ikuisen elämän.

Ja kieltää kaikki sodat ja pahuus maanpäältä. Aika ikävä heppu.

Sodat ja kaikenlainen pahuus on kielletty raamatussa hyvin monisanaisesti. Onko tullut noudatettua niitä käskyjä?

(Joo,  joo, tiedän että koko VT on yhtä sotaa. Se ei kuitenkaan ole Jumalan tahto että ihmiset sotisivat.)

Silloinkaan kun Jumala eksplisiittisesti käskee tappamaan ja raiskaamaan vihollisen siviilejä? Voin kaivaa jakeet jos Raamattu ei ole tuttu kirja.

Kaiva raisk.juttu ,en ole ennen kuullut.

4.Moos.31, koko luku on ihan veikeää luettavaa. Poikkeaa ISISin touhuista varmaan jotenkin, mutta en nyt ihan keksi, miten.

Varmaan siten että se on tarua, mutta isis on totta ja tekee kamalia asioita is lamin, tuon kammottavimman uskonnon, varjolla.

Vierailija
302/1338 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se sieltä Raamatusta se totuus löytyy? Kun sitä luetaan ja tulkitaan niin kovin monella eri tavalla. Alkaa tuoksahtaa siltä, että taitaa kuitenkin olla joku ihminen, joka päättää, mikä se totuus kussakin lahkossa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/1338 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus on maailman tunnetuin ihminen. Siksi. 

Mulla on paljon ulkomaalaisia työkavereita. Korkeasti koulutettuja, sivistyneitä ihmisiä. Useimmat tuntevat esim.Michael jacksonin mutteivät Jeesusta.

Sadan vuoden kuluttua, jos aikaa elämälle täällä paapallolla riittää, niin aika harvat taitavat tietää mitään tuosta Michaelista; sitäkin useammat tietävät Jeesuksesta Kristuksesta.

Vierailija
304/1338 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]... Entä kaikki ne ihmiset jotka ovat syntyneet ENNEN Jeesuksen syntymää, ennen kuin kristinusko on ollut olemassa?

Miten heidän on käynyt?[/quote]

En tiedä kun en ole Jumala.

Vierailija
305/1338 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus on maailman tunnetuin ihminen. Siksi. 

Mulla on paljon ulkomaalaisia työkavereita. Korkeasti koulutettuja, sivistyneitä ihmisiä. Useimmat tuntevat esim.Michael jacksonin mutteivät Jeesusta.

Sadan vuoden kuluttua, jos aikaa elämälle täällä paapallolla riittää, niin aika harvat taitavat tietää mitään tuosta Michaelista; sitäkin useammat tietävät Jeesuksesta Kristuksesta.

Riippuu siitä, kuinka sitkeästi alan levittämään nyt Michaelin sanomaa.

Vierailija
306/1338 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee mieli vastata aloitukseen, vaikken silleen suoraan kohdeyleisöön kuulu. En laske omaa maailmankatsomusta uskonnoksi, vaan se on maailmankatsomus jonka tavallaan tiedän totuudeksi, mun ei tarvi uskoa siihen. Kristinusko sattuu oleen itselle tutuin uskonto ja oon siitä saanu vaikutteita. Oon myös tutustunut taolaisuuteen ja buddhalaisuuteen, joissa on myös oppeja jotka vaan tuntuu oikealta. Kun muistin, että koulussa kerrottiin miten valtauskonnot alko yhdestä uskonnosta, palaset vaan loksahti kohdilleen. Jeesus, Buddha ja Laotse on ollut henkisiä opettajia, joilla on ollut tavallaan yhteinen sanoma josta he on kertonut omilla tavoillaan. Jeesus käytti paljon kielikuvia, joten käsitys taivaasta ja taivaan isästä on mulle sellaisia. Haluaisin osata vastata tuohon Miks tämä on ainut oikea, mutta en osaa. Mulle se vain tuntuu siltä, se selittää maailmaa niin hyvin ja jotenkin alusta asti tuntui itsestään selvältä että näin tämä on. Ei sitä voi järjellä tai sanoilla perustella minkä sydämessään tuntee/tietää oikeaksi.

Vai sellaistakin humpuukia siellä koulussa nykyään opetetaan.

Niin koulussa opetettiin että valtauskonnot alkoi yhdestä uskonnosta. Mistä kohtaa se on humpuukia? Muistan itsekin sen, miten oikein näytettiin että ne alko haarautuun yhdestä ja tuli aina vaan enemmän suuntauksia

Vierailija
307/1338 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]..raiskaamaan vihollisen siviilejä? Voin kaivaa jakeet jos Raamattu ei ole tuttu kirja.[/quote]

No kaivapa. Jään odottelemaan...

308/1338 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ainoastaan yksi Jumala kaikkivaltias jolla on Jeesus niminen poika

Y

Vierailija
309/1338 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee mieli vastata aloitukseen, vaikken silleen suoraan kohdeyleisöön kuulu. En laske omaa maailmankatsomusta uskonnoksi, vaan se on maailmankatsomus jonka tavallaan tiedän totuudeksi, mun ei tarvi uskoa siihen. Kristinusko sattuu oleen itselle tutuin uskonto ja oon siitä saanu vaikutteita. Oon myös tutustunut taolaisuuteen ja buddhalaisuuteen, joissa on myös oppeja jotka vaan tuntuu oikealta. Kun muistin, että koulussa kerrottiin miten valtauskonnot alko yhdestä uskonnosta, palaset vaan loksahti kohdilleen. Jeesus, Buddha ja Laotse on ollut henkisiä opettajia, joilla on ollut tavallaan yhteinen sanoma josta he on kertonut omilla tavoillaan. Jeesus käytti paljon kielikuvia, joten käsitys taivaasta ja taivaan isästä on mulle sellaisia. Haluaisin osata vastata tuohon Miks tämä on ainut oikea, mutta en osaa. Mulle se vain tuntuu siltä, se selittää maailmaa niin hyvin ja jotenkin alusta asti tuntui itsestään selvältä että näin tämä on. Ei sitä voi järjellä tai sanoilla perustella minkä sydämessään tuntee/tietää oikeaksi.

Niin koulussa opetettiin että valtauskonnot alkoi yhdestä uskonnosta. Mistä kohtaa se on humpuukia? Muistan itsekin sen, miten oikein näytettiin että ne alko haarautuun yhdestä ja tuli aina vaan enemmän suuntauksia

Humpuukia siksi että se on lähinnä teologis-filosofisten nojatuolipohdiskelijoiden teoretisointia.

Vierailija
310/1338 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... Entä kaikki ne ihmiset jotka ovat syntyneet ENNEN Jeesuksen syntymää, ennen kuin kristinusko on ollut olemassa?

Miten heidän on käynyt?

Jumala loi ihmiset  6000v. sitten.Jo ensinmäisille ihmisille hän sanoi että ,lähettää Vapahtajan  uudistamaan sen mikä paratiisissa menetettiin.Profetat  ilmoitti myös Jeesuksen syntymästä Beetlehemissä,Daavidin sukuun .Mooseksen johdolla johdatettiin kansaa ,johon Jeesuksen oli määrä inkarnoitua. 

Koko ajan kansa odotti luvattua Messiasta,Vapahtajaa johon uskomalla saatiin ennen ristinkuolemaa synnit anteeksi ,sekä sen jälkeen samanlailla uskomalla.

Vanhantestamentin Jumala on sama kuin uudentestamentin Jumala.Jeesuksessa hän tuli meille läheisemmäksi. Sellainen kuin Jeesus on ,on Jumalakin.

Vierailija
311/1338 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalia on yhtä paljon kuin on ihmisiäkin.. Jokaisen jumala on erilainen. Lisäksi jokaisen jumala on asioista aina samaa mieltä kuin uskovainen itse.

On hassua, että kaikkitietävät ja kaikkivoivat olennot seuraavat aina tietyn uskovaisen mielipiteitä. Kummallista, että täydellisillä idiooteilla on aina täsmälleen samat mielipiteet kuin kaikkitietävällä oliolla.

Vierailija
312/1338 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt. Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani."

Vierailija
313/1338 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala käski Mooseksen rangaista Midinialaisia,  He ottivat vaimoiksi  suuren joukon nuoria tyttöjä.

Jumala ei koskaan missään ole käskenyt raiskaamaan ketään. 

Ok. Eli toisen kansan naisten ryöstäminen ja väkisin vaimoksi ottaminen ei ole raiskaamista?

Ymmärrän.

Nyt ovat yhteiskunnan rakenteet toista kun 3000v. sitten.

Vierailija
314/1338 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakaumukseni on kristinusko. Se perustuu Raamattuun ja sen sanoihin siitä, että uskomalla Jeesukseen voi saada syntinsä anteeksi ja pelastua. Rukoilen Isä Meidän -rukouksen tai omin sanoin ja pyrin pitämään yhteyden yläkertaan.

Jokaisella on jokin todellisuuskäsitys, vakaumus tai tapa katsoa maailmaa, tämä on minun uskoni. Näen todellisuuden pohjimmiltaan objektiivisena enkä minun näkemyksieni määrittämänä, sillä enhän ole jumala, mutta uskon kristinuskon olevan totta. Toki subjektiiviset näkemyksetkin vaikuttavat meillä kaikilla tapoihimme kokea maailma, mutta ne eivät silti kanna ainakaan tuonpuoliseen, uskoisin.

En ajattele, että jokin tietty kristinuskon suuntaus, kirkkokunta tms. olisi ainoa oikea. Kuulun kuitenkin vapaaseurakuntaan, koska on hyvä olla jokin kotiseurakunta.

Vierailija
315/1338 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan pysyisivät lestissä ja olisivat tuputtamatta uskoaan muille. Mäkään en tuputa omaani.

Vierailija
316/1338 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu ja juutalaiset todistavat että Raamattu on Jumalan Sanaa. Tapio Puolimatkalta ilmestyi juuri kirja Raamatun toteutuneista profetioista, Raamatussa on lukuisia ennustuksia jotka on toteutunut, Itse olen parantunut parantumattomasta sairaudesta rukouksella. Aiheutti lapsettomuutta, sain monta lasta. Ja Keesus antaa rauhan sydämeen-muut ei.

Vierailija
317/1338 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luoja Jumalan voi ymmärtää vain Pyhän Hengen avulla, On luonnollista että on muuten käsittämätöntä.

Paskan vitut. Faktat ovat objektiivisia.

Vierailija
318/1338 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen...

Melkoisen typerä Jumala kun olisi kaikkivaltiaana ihan vaan voinut sormia napsauttamalla tehdä tuon saman. Ja jotkut vielä uskoo tuollaiseen ääliöön 😂

Vierailija
319/1338 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan jokaisesta kohtaa.

Vierailija
320/1338 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3043 kirjoitti:

On ainoastaan yksi Jumala kaikkivaltias jolla on Jeesus niminen poika

Ja se on satuolento.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme