Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko miehesi on saanut postia Puolustusvoimilta?

Vierailija
13.05.2015 |

Meille tuli tänään kirje. Mies pysyy sota-aikana nykyisessä työtehtävässään ylläpitämässä yhteiskunnan rattaiston pyörimistä.

Mua vasn niin pelottaa, että poikani joskus joutuu sotaan. Hän on nyt 11-v.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tullu. Mies on sivari. Isä ja appiukko on ikänsä puolesta vapautettu palveluksesta. Veli on saanut vapautuksen, koska on invalidi. Oma poika tulee myöskin saamaan vapautuksen, koska hänellä on vaikea rakennevamma. Eli me kaikki kadottaisi vaan villasukkia rintamalle.

Vierailija
62/74 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, minulla siinä luki "miinantallaajaksi". Odotankin jo innolla tulevaa tehtävää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli, työnantaja varannut erityistehtäviin kriisin aikana.

Vierailija
64/74 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa sirkusta nämä reserviläiskirjeet ja "sodanaikaiset sijoitukset" :D, tyhmät ei ikinä tajua....

Vierailija
65/74 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain suomalaiset on niin kivikautista porukkaa että ihan vapaaehtoisesti menee itsenä rajalle tapattamaan. Sodassa kuolemisessa ei oikeasti ole mitään kunniallista, vaikka niin suomalaisille opetetaan vieläkin.

Vierailija
66/74 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:46"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:13"] Ei ole eikä tule. Mies englantilainen eli sodan syttyessä pakataan kamat ja lähdetään miehen kotimaahan [/quote] Eli yhteiskuntamme kelpaa teille kyllä, kunhan joku muu pitää huolen sen olemassaolon mahdollistamisesta... Ok. Teitä on valitettavan paljon, mutta olette onneksi vähemmistö. [/quote] Yhtä lailla minun sukuni on tätä maata puolustanut ja veroja maksanut kuin sinunkin. Eli minulla ja perheellä on oikeus nauttia siitä. Jos muutamme sodan tullessa englantiin niin lapsemme kasvavat siellä

[/quote]

Voi kulta. Jos syttyy sellainen sota, jossa suomi on mukana niin englanti on sielä mukana paljon ennen meitä. Että josko thaikkuihin?

Vierailija
67/74 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapteeni. Tekee työtä, jolla on tarkoitus.

Vierailija
68/74 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:00"]Ei kyllä ole noi mamupatjat penaalin terävimpiä kyniä ei. Kuvittelevat ressut että sota-aikana tullaan ja mennään samoin kuin rauhanaikana. :D
[/quote]

Voi kuule ku ihan hyvin voi tälläkin hetkellä lähteä maista, jossa on sota. Kuka vittu sen estää?

Vierailija
69/74 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:20"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:39"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:13"] Ei ole eikä tule. Mies englantilainen eli sodan syttyessä pakataan kamat ja lähdetään miehen kotimaahan [/quote] Se on siinä vaiheessa jo vähän myöhäistä. [/quote] Ei ole. Rajan yli Ruotsiin ja ruotsista koneella englantiin. Kukaan ei pysäytä koska ollaan eu kansalaisia ja miehellä ei maanpuolustuspakkoa koska ei ole Suomen kansalainen. Itse nainen joten ei pakkoa myöskään

[/quote]

Luuletko reppana että rajat on auki ja vapaasti ylitettävissä, jos maassa on sota?
[/quote]

Mietis vähä. Mistä pakolaiset tulee Eurooppaan? No maista missä on sota. Kyllä Unkarista saa tälläkin hetkellä poistua. Europan Unionissa on vapaa liikkuvuus, etippä mulle lakipykälä, joka sanoo ettei juuri sodan alettua saa poistua :D
[/quote]

Voi luoja nyt hei ihmiset!!!.... Nyt loppui mun av:n lukemiset. Tää kommentoija veti niin pohjat.

T. Unkarin sotatila
[/quote]

Hahahha sori tää mun auto correct on ihana. Anteeksi kovasti, olin Budapestissä kolme viikkoa sitten ja ei ollu sota ei.

Vierailija
70/74 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postia tuli ja sijoitus sekä tehtävä jotain ihan muuta kuin varusmiehenä aikoinaan. Koulutus siviilissä ja aikoinaan suoritettu vuoden työpesti "firmassa" tekivät tehtävänsä näemmä.

Vierailija
71/74 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:50"]

Kyllä minulle tuli, ei tarvitse lähteä välittömästi sotimaan, koska kirjeessä lukee RESERVISSÄ, ei määrättyä tehtävää. Näin lukee enemmistöllä.

Luotan siihen, etten joudukaan sotimaan, koska sotaa ei tule. Ja vaikka tulisikin, niin en ainakaan alkuvaiheessa joutuisi, todennäköisesti en lainkaan. Jos sen sijaan kirjeessäni lukisi, että xxx tehtävään, siis sotimaan, niin hakisin täydennyspalvelukseen (kesto 5 pv.). Hakisi täydennyspalvelukseen, koska arvoni ovat sellaiset, että henkeäni en suostu uhraamaan itsenäisyyden puolesta. Näen siis henkeni arvokkaampana, kuin itsenäisyyden.

Tämä ajatusmallihan on todennäköisesti väärä, sillä kyllähän ihmiset on aivopesty siihen, että jokainen sitten sotii tarvittaessa. Mutta minua ei aivopestä tässä asiassa, vaan osaan arvottaa asian omalta kannaltani; kumpiko on siis mulle tärkeämpi: itsenäisyys vaiko oma henki. Ja koska vastaus on "oma henki", niin sotimisesta kieltäytyminen tulee silloin vaihtoehdoksi.

Ihmettelen yleensä sitä, että miksi kukaan on valmis uhraamaan henkensä itsenäisyyden puolesta. Henkeni uhraisin vain lapseni puolesta, mutta en valtion puolesta.

[/quote]

Eikös itsenäisyys ja sen tuoma vapaus kosketa sinun ja muiden lapsia?

Vierailija
72/74 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Reservissä" tarkoittaa sitä, että kriisin pahentuessa joutuu sinne missä miestä kaatuu eniten ja täydennystä tarvitaan.

Eli, selkeä tiedossa oleva sodanajan sijoitus on todennäköisesti paljon parempi vaihtoehto. Toki voi olla sijoitettu sellaiseen tehtävään, jossa eliniän odote on 4min. mutta melko monella se on jotakin muuta.

Vierailija
73/74 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, eikä tule.

Vierailija
74/74 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sodan syttyessä siviileille ei jaeta polttoainetta. Ruotsin kautta voi onnistua, jos asut Torniossa tai Kemissä mutta tuskin mistään Helsingin seudulta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan