Joko miehesi on saanut postia Puolustusvoimilta?
Meille tuli tänään kirje. Mies pysyy sota-aikana nykyisessä työtehtävässään ylläpitämässä yhteiskunnan rattaiston pyörimistä.
Mua vasn niin pelottaa, että poikani joskus joutuu sotaan. Hän on nyt 11-v.
Kommentit (74)
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:19"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:13"]
Ei ole eikä tule. Mies englantilainen eli sodan syttyessä pakataan kamat ja lähdetään miehen kotimaahan
[/quote]
Kannattaisi sitten jo alkaa pakata, maitojuna lähtee justiinsa eikä ne kulje kriisitilanteissa.
[/quote]
Kyllä kulkee. Kyllähän syyrialaiset ja unkarilaiset pääsee lähtemään myös, älä tyhmä ole. Vaikka ruotsin kautta jos muka koko Suomen kentät, tiet ja satamat kiinni.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:13"]
Ei ole eikä tule. Mies englantilainen eli sodan syttyessä pakataan kamat ja lähdetään miehen kotimaahan
[/quote]
Se on siinä vaiheessa jo vähän myöhäistä.
[/quote]
Ei ole. Rajan yli Ruotsiin ja ruotsista koneella englantiin. Kukaan ei pysäytä koska ollaan eu kansalaisia ja miehellä ei maanpuolustuspakkoa koska ei ole Suomen kansalainen. Itse nainen joten ei pakkoa myöskään
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:19"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:13"] Ei ole eikä tule. Mies englantilainen eli sodan syttyessä pakataan kamat ja lähdetään miehen kotimaahan [/quote] Kannattaisi sitten jo alkaa pakata, maitojuna lähtee justiinsa eikä ne kulje kriisitilanteissa. [/quote] Kyllä kulkee. Kyllähän syyrialaiset ja unkarilaiset pääsee lähtemään myös, älä tyhmä ole. Vaikka ruotsin kautta jos muka koko Suomen kentät, tiet ja satamat kiinni.
[/quote]
Sut ammutaan rajalle kun yrität ruotsiin ja se on sulle ihan oikein :)
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:13"]
[/quote]
Eli yhteiskuntamme kelpaa teille kyllä, kunhan joku muu pitää huolen sen olemassaolon mahdollistamisesta... Ok. Teitä on valitettavan paljon, mutta olette onneksi vähemmistö.
[/quote]
Eikö vaan ole hyvä, että vähemmän suita ruokittavana? Eiköhän niitä talouden rattaiden pyötittäjiä ja sossupummeja riitä
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:13"] Ei ole eikä tule. Mies englantilainen eli sodan syttyessä pakataan kamat ja lähdetään miehen kotimaahan [/quote] Eli yhteiskuntamme kelpaa teille kyllä, kunhan joku muu pitää huolen sen olemassaolon mahdollistamisesta... Ok. Teitä on valitettavan paljon, mutta olette onneksi vähemmistö. [/quote] Voi voi kun et av mamma vituttaa kun joutuu laittamaan miehensä ja lapsensa luodinruoaksi kun me mennään turvaan!
[/quote]
miten sä kehtaat?et pelaa kyllä ihan täysillä..enkä tarkoita englantiin lähtöä vaan tota viimistä kommenttia.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:13"] Ei ole eikä tule. Mies englantilainen eli sodan syttyessä pakataan kamat ja lähdetään miehen kotimaahan [/quote] Eli yhteiskuntamme kelpaa teille kyllä, kunhan joku muu pitää huolen sen olemassaolon mahdollistamisesta... Ok. Teitä on valitettavan paljon, mutta olette onneksi vähemmistö. [/quote] Voi voi kun et av mamma vituttaa kun joutuu laittamaan miehensä ja lapsensa luodinruoaksi kun me mennään turvaan!
[/quote]
Menkää vain. Karkurijonon ensimmäiset ammutaan pelotteeksi.
[/quote]
Pyh pah. Miehet ja pojat laitetaan luodinruoaksi ja tyttäret raiskattavaksi ja me nautitaan rauhasta toisessa maassa
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:39"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:13"] Ei ole eikä tule. Mies englantilainen eli sodan syttyessä pakataan kamat ja lähdetään miehen kotimaahan [/quote] Se on siinä vaiheessa jo vähän myöhäistä. [/quote] Ei ole. Rajan yli Ruotsiin ja ruotsista koneella englantiin. Kukaan ei pysäytä koska ollaan eu kansalaisia ja miehellä ei maanpuolustuspakkoa koska ei ole Suomen kansalainen. Itse nainen joten ei pakkoa myöskään
[/quote]
Luuletko reppana että rajat on auki ja vapaasti ylitettävissä, jos maassa on sota?
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:19"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:13"] Ei ole eikä tule. Mies englantilainen eli sodan syttyessä pakataan kamat ja lähdetään miehen kotimaahan [/quote] Kannattaisi sitten jo alkaa pakata, maitojuna lähtee justiinsa eikä ne kulje kriisitilanteissa. [/quote] Kyllä kulkee. Kyllähän syyrialaiset ja unkarilaiset pääsee lähtemään myös, älä tyhmä ole. Vaikka ruotsin kautta jos muka koko Suomen kentät, tiet ja satamat kiinni.
[/quote]
Sut ammutaan rajalle kun yrität ruotsiin ja se on sulle ihan oikein :)
[/quote]
Millä perusteella joku ryssä siellä olis minut ampumassa? Ei niitä siviilit kiinnosta sodan alkaessa ja eu:ssa on vapaa liikkuvuus.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:39"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:13"] Ei ole eikä tule. Mies englantilainen eli sodan syttyessä pakataan kamat ja lähdetään miehen kotimaahan [/quote] Se on siinä vaiheessa jo vähän myöhäistä. [/quote] Ei ole. Rajan yli Ruotsiin ja ruotsista koneella englantiin. Kukaan ei pysäytä koska ollaan eu kansalaisia ja miehellä ei maanpuolustuspakkoa koska ei ole Suomen kansalainen. Itse nainen joten ei pakkoa myöskään
[/quote]
Luuletko reppana että rajat on auki ja vapaasti ylitettävissä, jos maassa on sota?
[/quote]
Ne on vapaana yöitettävissä siviileille. Niin kauan kun voit todistaa että et ole velvollinen puolustamaan maata. ruotsi on myös eu maa joten heillä on velvollisuus päästää suomalaiset jne eu kansalaiset läpi
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:39"]
[/quote]
[/quote]
Mietis vähä. Mistä pakolaiset tulee Eurooppaan? No maista missä on sota. Kyllä Unkarista saa tälläkin hetkellä poistua. Europan Unionissa on vapaa liikkuvuus, etippä mulle lakipykälä, joka sanoo ettei juuri sodan alettua saa poistua :D
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:39"]
[/quote]
[/quote]
Mietis vähä. Mistä pakolaiset tulee Eurooppaan? No maista missä on sota. Kyllä Unkarista saa tälläkin hetkellä poistua. Europan Unionissa on vapaa liikkuvuus, etippä mulle lakipykälä, joka sanoo ettei juuri sodan alettua saa poistua :D
[/quote]
Ne on kato nää ämmä niin katkeria kun joutuvat laittamaan miehensä sotaan kun me muut päästään koko perheen voimin pois ;)
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:45"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:39"] [quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:13"] Ei ole eikä tule. Mies englantilainen eli sodan syttyessä pakataan kamat ja lähdetään miehen kotimaahan [/quote] Se on siinä vaiheessa jo vähän myöhäistä. [/quote] Ei ole. Rajan yli Ruotsiin ja ruotsista koneella englantiin. Kukaan ei pysäytä koska ollaan eu kansalaisia ja miehellä ei maanpuolustuspakkoa koska ei ole Suomen kansalainen. Itse nainen joten ei pakkoa myöskään [/quote] Luuletko reppana että rajat on auki ja vapaasti ylitettävissä, jos maassa on sota? [/quote] Mietis vähä. Mistä pakolaiset tulee Eurooppaan? No maista missä on sota. Kyllä Unkarista saa tälläkin hetkellä poistua. Europan Unionissa on vapaa liikkuvuus, etippä mulle lakipykälä, joka sanoo ettei juuri sodan alettua saa poistua :D
[/quote]
Olen itse ollut Venäjän rajalla kovat piipussa kun Neuvostoliitto hajosi. Tuskin sieltä olisi porukoiden annettu vapaasti tulla maahan, jos olisivat päättäneet jättää Venäjän. Mitään ohjeita ei ehditty antaa että mitä tehdään jos siltä alkaa porukkaa tullaa, eikä onneksi mitään tapahtunut.
Joo, kyllä mies sai kirjeen alkuviikosta. Reservissä on ja pysyy.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:45"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:39"] [quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:13"] Ei ole eikä tule. Mies englantilainen eli sodan syttyessä pakataan kamat ja lähdetään miehen kotimaahan [/quote] Se on siinä vaiheessa jo vähän myöhäistä. [/quote] Ei ole. Rajan yli Ruotsiin ja ruotsista koneella englantiin. Kukaan ei pysäytä koska ollaan eu kansalaisia ja miehellä ei maanpuolustuspakkoa koska ei ole Suomen kansalainen. Itse nainen joten ei pakkoa myöskään [/quote] Luuletko reppana että rajat on auki ja vapaasti ylitettävissä, jos maassa on sota? [/quote] Mietis vähä. Mistä pakolaiset tulee Eurooppaan? No maista missä on sota. Kyllä Unkarista saa tälläkin hetkellä poistua. Europan Unionissa on vapaa liikkuvuus, etippä mulle lakipykälä, joka sanoo ettei juuri sodan alettua saa poistua :D
[/quote]
Olen itse ollut Venäjän rajalla kovat piipussa kun Neuvostoliitto hajosi. Tuskin sieltä olisi porukoiden annettu vapaasti tulla maahan, jos olisivat päättäneet jättää Venäjän. Mitään ohjeita ei ehditty antaa että mitä tehdään jos siltä alkaa porukkaa tullaa, eikä onneksi mitään tapahtunut.
[/quote]
Eri asia. Suomella ei ole velvollisuutta auttaa venäjäläisiä. Eun kansalaisilla on vapaus liikkua vapaasti eu:n alueella
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:47"] Ne on kato nää ämmä niin katkeria kun joutuvat laittamaan miehensä sotaan kun me muut päästään koko perheen voimin pois ;)
[/quote]
Kenttäoikeus telottaisi ulkomaalaiset heti vakoojina. Miestenne aivot olisi kuusten oksilla ennen kuin rintamalla olisi kaatunut yhtään suomalaista.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:18"]
[/quote]
Tekijät pitäisi polkea suohon..
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:47"] Ne on kato nää ämmä niin katkeria kun joutuvat laittamaan miehensä sotaan kun me muut päästään koko perheen voimin pois ;)
[/quote]
Kenttäoikeus telottaisi ulkomaalaiset heti vakoojina. Miestenne aivot olisi kuusten oksilla ennen kuin rintamalla olisi kaatunut yhtään suomalaista.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Taas on kyse eu jäsenyydestä. Eri asia jos olisi ulkopuolinen. Eli itkekää siinä vain :D
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:45"] Mietis vähä. Mistä pakolaiset tulee Eurooppaan? No maista missä on sota. Kyllä Unkarista saa tälläkin hetkellä poistua. Europan Unionissa on vapaa liikkuvuus, etippä mulle lakipykälä, joka sanoo ettei juuri sodan alettua saa poistua :D
[/quote]
Nykyiset lait on voimassa vain rauhan aikana. Sotatilaa varten on erikseen sotalainsääsäntö
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:13"]Ei ole eikä tule. Mies englantilainen eli sodan syttyessä pakataan kamat ja lähdetään miehen kotimaahan
[/quote]
Sama. Eteläiseen Hollantiin lähdetään ja vähän äkkiä jos täällä sota syttyy. Siellä miehen perheellä niin iso talo, että mahduttaa kyllä.