Joko miehesi on saanut postia Puolustusvoimilta?
Meille tuli tänään kirje. Mies pysyy sota-aikana nykyisessä työtehtävässään ylläpitämässä yhteiskunnan rattaiston pyörimistä.
Mua vasn niin pelottaa, että poikani joskus joutuu sotaan. Hän on nyt 11-v.
Kommentit (74)
Ai mitä? Mikä kirje? Miks? Eikai nyt mikään sota oo tulossa!??
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:5 Ei pidä paikkaansa. Taas on kyse eu jäsenyydestä. Eri asia jos olisi ulkopuolinen. Eli itkekää siinä vain :D
[/quote]
Lapsenuskoinen höntti :)
Ei kyllä ole noi mamupatjat penaalin terävimpiä kyniä ei. Kuvittelevat ressut että sota-aikana tullaan ja mennään samoin kuin rauhanaikana. :D
Kutsu kesäkuussa olevaan kertausharjoitukseen.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:19"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:13"] Ei ole eikä tule. Mies englantilainen eli sodan syttyessä pakataan kamat ja lähdetään miehen kotimaahan [/quote] Kannattaisi sitten jo alkaa pakata, maitojuna lähtee justiinsa eikä ne kulje kriisitilanteissa. [/quote] Kyllä kulkee. Kyllähän syyrialaiset ja unkarilaiset pääsee lähtemään myös, älä tyhmä ole. Vaikka ruotsin kautta jos muka koko Suomen kentät, tiet ja satamat kiinni.
[/quote]
Sut ammutaan rajalle kun yrität ruotsiin ja se on sulle ihan oikein :)
[/quote]
Millä perusteella joku ryssä siellä olis minut ampumassa? Ei niitä siviilit kiinnosta sodan alkaessa ja eu:ssa on vapaa liikkuvuus.
[/quote]oikeesti vaikutat kyllä todella häiriintyneelle ihmiselle. Toivottovasti et ikinä saa lapsia.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:45"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:39"] [quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:13"] Ei ole eikä tule. Mies englantilainen eli sodan syttyessä pakataan kamat ja lähdetään miehen kotimaahan [/quote] Se on siinä vaiheessa jo vähän myöhäistä. [/quote] Ei ole. Rajan yli Ruotsiin ja ruotsista koneella englantiin. Kukaan ei pysäytä koska ollaan eu kansalaisia ja miehellä ei maanpuolustuspakkoa koska ei ole Suomen kansalainen. Itse nainen joten ei pakkoa myöskään [/quote] Luuletko reppana että rajat on auki ja vapaasti ylitettävissä, jos maassa on sota? [/quote] Mietis vähä. Mistä pakolaiset tulee Eurooppaan? No maista missä on sota. Kyllä Unkarista saa tälläkin hetkellä poistua. Europan Unionissa on vapaa liikkuvuus, etippä mulle lakipykälä, joka sanoo ettei juuri sodan alettua saa poistua :D
[/quote]
Olen itse ollut Venäjän rajalla kovat piipussa kun Neuvostoliitto hajosi. Tuskin sieltä olisi porukoiden annettu vapaasti tulla maahan, jos olisivat päättäneet jättää Venäjän. Mitään ohjeita ei ehditty antaa että mitä tehdään jos siltä alkaa porukkaa tullaa, eikä onneksi mitään tapahtunut.
[/quote]
Suomi on eri asia kun Neuvostoliitto. Ja sen hajoaminen ei ole sama asia kuin sota.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:19"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:13"] Ei ole eikä tule. Mies englantilainen eli sodan syttyessä pakataan kamat ja lähdetään miehen kotimaahan [/quote] Kannattaisi sitten jo alkaa pakata, maitojuna lähtee justiinsa eikä ne kulje kriisitilanteissa. [/quote] Kyllä kulkee. Kyllähän syyrialaiset ja unkarilaiset pääsee lähtemään myös, älä tyhmä ole. Vaikka ruotsin kautta jos muka koko Suomen kentät, tiet ja satamat kiinni.
[/quote]
Sut ammutaan rajalle kun yrität ruotsiin ja se on sulle ihan oikein :)
[/quote]
Millä perusteella joku ryssä siellä olis minut ampumassa? Ei niitä siviilit kiinnosta sodan alkaessa ja eu:ssa on vapaa liikkuvuus.
[/quote]
Kyllä kuule nykyajan sodassa siviileille käy yhtä köpelösti kuin sotilaille.
Ei kannata tänne kirjoitella sijoituspaikkoja. Tätä voi lukea ihan kuka vaan.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:16"]
Kuules ap, miksi sinä a) tiedät ja b) lörpöttelet miehesi henkilötietoihin verrattavissa olevia tietoja netissä?
Käskettiinkö kenties miehesi saamassa puolustusvoimien kirjeessä antaa ip-osoite ja miehen tehtävä vauva-palstan moderaattoreille???
[/quote]
Vihulainen tietää nyt av:n viestin perusteella, että sodan tullessa av-mamman mies pyörittelee peukaloitaan työpaikalla. Erittäin tärkeä strateginen tieto.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:39"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:13"] Ei ole eikä tule. Mies englantilainen eli sodan syttyessä pakataan kamat ja lähdetään miehen kotimaahan [/quote] Se on siinä vaiheessa jo vähän myöhäistä. [/quote] Ei ole. Rajan yli Ruotsiin ja ruotsista koneella englantiin. Kukaan ei pysäytä koska ollaan eu kansalaisia ja miehellä ei maanpuolustuspakkoa koska ei ole Suomen kansalainen. Itse nainen joten ei pakkoa myöskään
[/quote]
Luuletko reppana että rajat on auki ja vapaasti ylitettävissä, jos maassa on sota?
[/quote]
Mietis vähä. Mistä pakolaiset tulee Eurooppaan? No maista missä on sota. Kyllä Unkarista saa tälläkin hetkellä poistua. Europan Unionissa on vapaa liikkuvuus, etippä mulle lakipykälä, joka sanoo ettei juuri sodan alettua saa poistua :D
[/quote]
Voi luoja nyt hei ihmiset!!!.... Nyt loppui mun av:n lukemiset. Tää kommentoija veti niin pohjat.
T. Unkarin sotatila
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:08"]
Ei kannata tänne kirjoitella sijoituspaikkoja. Tätä voi lukea ihan kuka vaan.
[/quote]
Ei pidä lähetellä kirjeitä, jos haluaa pitää asian salassa. Kyllä nämä Suomen "sotasalaisuudet" on jo kaikkien niiden tiedossa, ketä ne kiinnostaa.
Tsunameista ja muista mullistuksista ulkomaille osataan jo laittaa tekstari. Puolustusvoimat kirjoittelee pari vuotta kirjettä ja postittaa niitä usean viikon aikana.
Kun Suomessa reservin kutsut saadaan liikkeelle, on vihollinen jo ehtinyt asettaa uuden hallituksenkin, joka alkaa päästä ensiimmäisen kautensa loppupuolelle.
Ei oo tullut kun hän on ruotsalainen, ja sinne palataan jos sota syttyy :)
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:40"]Ei oo tullut kun hän on ruotsalainen, ja sinne palataan jos sota syttyy :)
[/quote]
Turha sitten tulla valittamaan että "kyllä suomen olot kelpaa ja olla täällä elätettävänä ja karata heti kun sota tulee uliuli"
Mieheni on oikeastaan tehnyt palveluksen Suomelle muuttamalla tänne vasta aikuisiällä, jolloin koulutukseen jne ei ole mennyt suomen verorahoja, hän on tehnyt töitä täällä ja MAKSANUT veroja. Eli hänen panostus Suomelle on vain plussaa, eikä hänellä todellakaan ole mitään velvollisuutta puolustaa auttamaansa maata.
Kyllä minulle tuli, ei tarvitse lähteä välittömästi sotimaan, koska kirjeessä lukee RESERVISSÄ, ei määrättyä tehtävää. Näin lukee enemmistöllä.
Luotan siihen, etten joudukaan sotimaan, koska sotaa ei tule. Ja vaikka tulisikin, niin en ainakaan alkuvaiheessa joutuisi, todennäköisesti en lainkaan. Jos sen sijaan kirjeessäni lukisi, että xxx tehtävään, siis sotimaan, niin hakisin täydennyspalvelukseen (kesto 5 pv.). Hakisi täydennyspalvelukseen, koska arvoni ovat sellaiset, että henkeäni en suostu uhraamaan itsenäisyyden puolesta. Näen siis henkeni arvokkaampana, kuin itsenäisyyden.
Tämä ajatusmallihan on todennäköisesti väärä, sillä kyllähän ihmiset on aivopesty siihen, että jokainen sitten sotii tarvittaessa. Mutta minua ei aivopestä tässä asiassa, vaan osaan arvottaa asian omalta kannaltani; kumpiko on siis mulle tärkeämpi: itsenäisyys vaiko oma henki. Ja koska vastaus on "oma henki", niin sotimisesta kieltäytyminen tulee silloin vaihtoehdoksi.
Ihmettelen yleensä sitä, että miksi kukaan on valmis uhraamaan henkensä itsenäisyyden puolesta. Henkeni uhraisin vain lapseni puolesta, mutta en valtion puolesta.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:22"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:13"]
Ei ole eikä tule. Mies englantilainen eli sodan syttyessä pakataan kamat ja lähdetään miehen kotimaahan
[/quote]
Eli yhteiskuntamme kelpaa teille kyllä, kunhan joku muu pitää huolen sen olemassaolon mahdollistamisesta... Ok. Teitä on valitettavan paljon, mutta olette onneksi vähemmistö.
[/quote]
Sota on politiikan jatke. Ne jotka ovat siis tehneet huonoa politiikkaa, saavat myös hoitaa sotimisen. Tavalliset kansalaiset eivät tietääkseni missään maissa toivo sotaa naapureiden kanssa, joten mikä velvollisuus mukamas kansalaisilla on mennä korjaamaan epäonnistuneen politiikan seuraukset? Näin olen ajatelllut jo vuosia, kun olen oppinut ikävästi kyseenalaistamaan asioita.
Venäläisiä on 142 miljoonaa. Niillä on ydinaseita. Väliäkö tuolla!?
Rauhoittukaa. Mitään sotaa ei tule ja jos tulee niin Suomi häviää yhdessä päivässä joten se siitä. Ne jotka haluaa lähteä rintamalle itsensä tapattamaan, niin heidän kannattaa tehdä itsemurha nyt kun kerran haluavat kuolla.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:50"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:45"] [quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:39"] [quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 17:13"] Ei ole eikä tule. Mies englantilainen eli sodan syttyessä pakataan kamat ja lähdetään miehen kotimaahan [/quote] Se on siinä vaiheessa jo vähän myöhäistä. [/quote] Ei ole. Rajan yli Ruotsiin ja ruotsista koneella englantiin. Kukaan ei pysäytä koska ollaan eu kansalaisia ja miehellä ei maanpuolustuspakkoa koska ei ole Suomen kansalainen. Itse nainen joten ei pakkoa myöskään [/quote] Luuletko reppana että rajat on auki ja vapaasti ylitettävissä, jos maassa on sota? [/quote] Mietis vähä. Mistä pakolaiset tulee Eurooppaan? No maista missä on sota. Kyllä Unkarista saa tälläkin hetkellä poistua. Europan Unionissa on vapaa liikkuvuus, etippä mulle lakipykälä, joka sanoo ettei juuri sodan alettua saa poistua :D [/quote] Olen itse ollut Venäjän rajalla kovat piipussa kun Neuvostoliitto hajosi. Tuskin sieltä olisi porukoiden annettu vapaasti tulla maahan, jos olisivat päättäneet jättää Venäjän. Mitään ohjeita ei ehditty antaa että mitä tehdään jos siltä alkaa porukkaa tullaa, eikä onneksi mitään tapahtunut. [/quote] Eri asia. Suomella ei ole velvollisuutta auttaa venäjäläisiä. Eun kansalaisilla on vapaus liikkua vapaasti eu:n alueella
[/quote]
Et kai sinä luule että sotaa käyvä maa noudattaa jotain eu direktiivejä ja rauhanaikaisia sopimuksia? Kyllä niillä kuulle pyyhitään persettä ja toimitaan sen mukaan mitä sota edellyttää. Tietenkin siviiliväiestöä suojellaan, mutta jos esimerkisi ei noudateta liikkumiskiltoja, niin rangaistus voi olla sotatilassa esimerkiksi välitön kuolemantuomio.