Millä saan velat maksettua?
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 08:03"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 08:00"]Lainaa mieheltä. Jos tulee tuollaisen takia ero niin ei ole vahvalla pohjalla parisuhde muutenkaan. Luottotietojen säilyminen on nyt prioriteetti numero 1! Äläkä osta sillä Visalla ja eroa salilta jos se on liian kallis. Pitää elää tulojen mukaan eikä yli varojensa. [/quote] Ei sieltä salilta voi erota. Kahden vuoden määräaikainen sopimus. Visalla on pakko ostaa jos ei rahaa ole. Tosin kohta varmaan ottavat Visan pois. Ap
[/quote]
Omassa sopimuksessani ainakin oli sellainen kohta, että jos ei pysty enää maksamaan koska jää esim. työttömäksi, niin sopimuksen voi purkaa kesken. Siinä varmaan pitää esittää jotain tulotositteita joka voi tuntua nololta, mutta luepa se sopimus uudestaan läpi.
Sun on nyt vaan pakko ottaa asia miehen kanssa puheeksi. Tarvitset siltä rahaa, että pystyt maksamaan velat pois ja aloittamaan puhtaalta pöydältä. Maksat takaisin sitten, kun saat taas töitä. Ja mies voi opastaa sua rahankäytössä, jos hän kerran on itse siinä tarkka. Mietitte vaikka yhdessä sun menot ja tulot, ja että mitä sun kannattaa tulevaisuudessa maksaa ja mistä.
Työttömyys saattaa olla sellainen force majeure, että salijäsenyyden voi purkaa. Ota yhteyttä salille.
Mitä muita juoksevia kuluja sinulla on?
Sitten oikeasti nostat kissan pöydälle miehen kanssa. Hän haluaa tietää millaisen ihmisen kanssa elämänsä jakaa. Itse pyytäisin nöyrästi lainaa, ja pitäisin sen takaisinmaksusta visusti huolta.
Sä istut kulta pankkisi päällä. Porvoon suunnalla on paljon kysyntää, if you know what I mean...
Sitä paitsi paljon pahempi vaihtoehto, kuin se että puhut miehelle, on se että sulta menee luottotiedot koska et ole uskaltanut sanoa hänelle mitään. Siitäpä vasta riemastuu, kun käy ilmi, ettette voi saada asuntolaintaa etkä pysty omissa nimissäsi hoitamaan suunnilleen mitään raha-asioita, kuten puhelimen tai netin hankintaa. Tai jos teidän pitää muuttaa uuteen asuntoon vuokralle, niin ette välttämättä saa asuntoa, koska sulla ei ole luottotietoja. Kannattaa puhua sille nyt tässä vaiheessa, kun asialle on vielä tehtävissä jotain!
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 08:13"]Työttömyys saattaa olla sellainen force majeure, että salijäsenyyden voi purkaa. Ota yhteyttä salille.
Mitä muita juoksevia kuluja sinulla on?
Sitten oikeasti nostat kissan pöydälle miehen kanssa. Hän haluaa tietää millaisen ihmisen kanssa elämänsä jakaa. Itse pyytäisin nöyrästi lainaa, ja pitäisin sen takaisinmaksusta visusti huolta.
[/quote]
Täytyy käydä siellä salilla kysymässä.
Kiinteitä kuluja on Visalasku, World Vision kummimaksut, Ellos-tili, Lindex-tili, h&m-tili, puhelinlaskut ja kanavapaketit, tiskikoneen osamaksu ja lapsen päivähoitomaksu. Täytyy tarkistaa vielä verkkopankista mitä kaikkia laskuja. Oli vielä joku collector-tili. Tajusin just että onhan sitä velkaa enemmän kuin 800€. Hitto! En tajunnut noita osamaksuja. Mistä mä nyt näen paljonko mulla on yhteensä velkaa? En pidä mitään kirjaa kun ostelen ja tilailen aina mitä tarvitsen.
Ap
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 07:55"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 07:48"]Velka on pieni. Puhu miehelle ja huolehdi kuukausimaksut pois. Että velkaantuminen loppuu [/quote] En uskalla. Mies on todella tarkka rahoista ja stressaa aina jos tulee joku yllättävä lasku. Ap
[/quote]
Sitten suhde on tuhoon tuomittu. Muuta omillesi. Hanki tuloja. Huolehdi velat pois.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 08:13"]Sä istut kulta pankkisi päällä. Porvoon suunnalla on paljon kysyntää, if you know what I mean...
[/quote]
En jaksa Porvooseen saakka lähteä. :D Enkä nyt rupea miksikään maksulliseksi! Pitäiskö vaan kysyä mieheltä: "Maksatko mun velat vai alanko myydä itteäni?" :D No ehkä ei!
Jos mä nyt sitten kerron miehelleni, niin miten otan sen puheeksi?
Ap
Pääsisköhän jonnekin työkkärin kurssille että sais rahaa? Vai saako jos on karenssi?
Ap
Laskeskelin just että noita kiinteitä kuukausimenoja on n.1200€ (jos vuokraa ja sähkölaskuja ym.yhteismenoja ei lasketa).
Ap
Kysy veloilta. Heillä on vankka mielipide asiasta.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 08:33"]Laskeskelin just että noita kiinteitä kuukausimenoja on n.1200€ (jos vuokraa ja sähkölaskuja ym.yhteismenoja ei lasketa).
Ap
[/quote]
Ja siihen päälle noi tilit ja osamaksut missä ei ole kiinteää summaa vaan minimit. Täytyy vielä laskea paljonko niitä on. Oli vielä jonku anttilan osamaksu.
Ap
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 21:40"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 21:37"]
Et maksa vaan annat mennä ulosottoon ja sitten haet velkajärjestelyyn. Jos sulla ei oo tuloja sun velat mitätöidään.
[/quote]
Samalla menee kivasti luottotiedot.
[/quote]
No meneehän ne jokatapauksessa, jos ei pysty hoitamaan velkojaan. Helpoin tapa päästä veloistaan irti on tosiaan jättää ne maksamatta ja hoitaa asiansa niin että on tekevinään jotain niiden hoitamiseksi. 3-15 vuoden kuluttua velat vanhenee ja elämä alkaa alusta.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 08:34"]http://helpostirikkaaksi.blogspot.fi/
[/quote]
200€? Ei riitä mihinkään!
Ap
Naurettava provo, ihmisiä toki ärsyttää bimbo-ap ja herättää tunteita.Velkaa on 600-800 ja siitä seuraa 1200 euron kiinteät KUUKAUSImenot, jusst. Ja lapsikin on värkättynä miehen kanssa, jolle ei voi mistään mitään puhuakaan kun ei uskalla. Hei onnee ja parempaa provolykkyä ensi kerralla.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 08:20"]
Täytyy käydä siellä salilla kysymässä. Kiinteitä kuluja on Visalasku, World Vision kummimaksut, Ellos-tili, Lindex-tili, h&m-tili, puhelinlaskut ja kanavapaketit, tiskikoneen osamaksu ja lapsen päivähoitomaksu. Täytyy tarkistaa vielä verkkopankista mitä kaikkia laskuja. Oli vielä joku collector-tili. Tajusin just että onhan sitä velkaa enemmän kuin 800€. Hitto! En tajunnut noita osamaksuja. Mistä mä nyt näen paljonko mulla on yhteensä velkaa? En pidä mitään kirjaa kun ostelen ja tilailen aina mitä tarvitsen. Ap
[/quote]
Hah, nyt meni provo jo vähän yli :D. Keksi parempi äläkä vedä noin älyttömäksi, niin saat vedätettyä pidempään.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 07:59"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 07:46"]Vitun itkijä. Ihan 800€ velkaa. Idiootti. [/quote] Ehkä sinulle se ei ole iso summa, sinulla on varmaan tuhansia euroja velkaa. Minä en halua joutua samaan tilanteeseen. Ap
[/quote]
Meillä on puolison kanssa yhteensä noin 200 tonnia velkaa ja ollaan oikein tyytyväisiä elämäämme.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 08:36"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 08:34"]http://helpostirikkaaksi.blogspot.fi/ [/quote] 200€? Ei riitä mihinkään! Ap
[/quote]
Mistä sait tuon 200 e, voit tienata ihan niin paljon kuin olet valmis sen eteen näkemään vaivaa. Ja tuo on kaikki ns ylimääräistä tuloa, tuolla asenteella "mikään ei riitä", ei ihme että velat senkun kasvaa.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 08:34"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 08:33"]Laskeskelin just että noita kiinteitä kuukausimenoja on n.1200€ (jos vuokraa ja sähkölaskuja ym.yhteismenoja ei lasketa). Ap [/quote] Ja siihen päälle noi tilit ja osamaksut missä ei ole kiinteää summaa vaan minimit. Täytyy vielä laskea paljonko niitä on. Oli vielä jonku anttilan osamaksu. Ap
[/quote]
Vuokra ja asumiseen liittyvät menot aina etusijalle. Jos on jotain vippejä tai osamaksuhankintoja, niin pakon edessä ne jätetään maksamatta. Jos luottotiedot menee maksamattomien vuokrien vuoksi, niin olet kusessa.
Parit päiväkahvit saat nopeasti 800€ ja aikaakin työttömänä varmaan on.