Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä terveysvaikutuksia huomasit kun lopetit punaisen lihan syömisen? Helpottuiko nivelkivut?

Vierailija
15.01.2022 |

Onko kukaan kokeillut jättää punaisen lihan pois? Mitä terveysvaikutuksia huomasit?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi tietää kauanko ne, jotka toteavat kasvisruokavalion olevan heille sopimaton ja aiheuttavan vatsanväänteitä kokeilevat, kunnes luovuttavat. Ei se elimistö parissa viikossa tai kuukaudessakaan vielä totu, jos ruokavalio on ollut merkittävästi erilainen.

Vierailija
22/24 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aloin vegaaniksi (lähes raakavegaani, eli elävää ravintoa reilusti yli puolet ruokavaliosta), mutta parin vuoden siirtymäajan kanssa. Siirtymäaikana pikkuhiljaa muokkasin ruokavaliota kohti tavoitettani. Sitä ennen koko ikäni syönyt kaikkea.

Yksi viisaimmista päätöksistä mitä olen tehnyt elämäni aikana, energiatasot ovat nousseet huomattavasti. Tämä on myös ihan loogista, vegaaniruokavalio on suolistolle huomattavasti helpompi sulatettava (tämä varauksella, riippuu toki siitä mitä suuhunsa laittaa) eli kasvit sulavat huomattavasti nopeammin kuin liha.

Mutta ei tällainen muutos kaikille sovi todellakaan. Itselläni tämä kytkeytyy suoraan maailmankuvaani ja elämänkatsomukseeni, eli tämä on elämäntapavalinta.

Minulla ainakin pavut ja kaalit pierettävät mahdottoman paljon. Aikoinaan lopetin kasvissyönnin sen tekia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi tietää kauanko ne, jotka toteavat kasvisruokavalion olevan heille sopimaton ja aiheuttavan vatsanväänteitä kokeilevat, kunnes luovuttavat. Ei se elimistö parissa viikossa tai kuukaudessakaan vielä totu, jos ruokavalio on ollut merkittävästi erilainen.

3 vuotta tässä tapauksessa. Vatsa ei koskaan sulattanut papuja sen paremmin.

Vierailija
24/24 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni tämä kytkeytyy suoraan maailmankuvaani ja elämänkatsomukseeni, eli tämä on elämäntapavalinta.

Istutko myös Helsingissä keskellä tietä aina silloin tällöin?

En istu, enkä asu Helsingissä. Melkoista yleistämistä.